abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17821369
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:07 schreef ikke_ook het volgende:
Heeft er iemand wat tips voor mij? Ik ben op zoek naar een digitale camera, ik zat zelf te denken aan een A80, alleen nu kwam ik gister in en fotozaak een Minolta Dimage G500 tegen, en die leek mij ook wel goed eigenlijk (man uit fotozaak was er ook wel positief over) Maar nu wil ik graag van jullie weten of jullie hier wat meer vanaf weten. Ik ben wel van plan om veel te gaan experimenteren met foto's maken, dus ik wil eigenlijk wel een toestel waar je veel instellingen aan kunt wijzigen.

Alvast bedankt
Lees es steve digicam's review:

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dimage_g500.html

ZD Net zegt dit over de G500:

Like its predecessor, the G500 is designed for basic snapshooting, but Konica Minolta has added some useful exposure options. A manual exposure mode now supplements programmed autoexposure, you can set ISO sensitivity from 50 to 400, and the longest exposure time has improved from the previous 1 second to 15 seconds. The camera also supplies a three-step preset manual focus.

Other major specifications remain essentially unchanged. The 3X zoom lens, with its 39mm-to-117mm range (the 35mm-film equivalent), still lacks decent wide-angle capability. You save stills as JPEG images to SD/MMC or Memory Stick media, choosing from two compression levels and four resolutions. In movie mode, the G500 will record 320x240-pixel MJPEG video with sound in clips as long as 30 seconds.

bron: http://reviews-zdnet.com.(...)501_16-30476269.html

Lijkt me dus geen goeie camera voor wat jij wilt doen....die minolta is een snapshot camera met wat handige instellingsmogelijkheden, maar is vanaf het begin niet gebouwd om veel in te stellen. De A80 is een hele goeie, met als grote voordelen relevant voor jou: veel meer instellingen

Daarnaast heb je een erg handig kantelbaar scherm.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_17821437
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:21 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Lees es steve digicam's review:

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dimage_g500.html

ZD Net zegt dit over de G500:

Like its predecessor, the G500 is designed for basic snapshooting, but Konica Minolta has added some useful exposure options. A manual exposure mode now supplements programmed autoexposure, you can set ISO sensitivity from 50 to 400, and the longest exposure time has improved from the previous 1 second to 15 seconds. The camera also supplies a three-step preset manual focus.

Other major specifications remain essentially unchanged. The 3X zoom lens, with its 39mm-to-117mm range (the 35mm-film equivalent), still lacks decent wide-angle capability. You save stills as JPEG images to SD/MMC or Memory Stick media, choosing from two compression levels and four resolutions. In movie mode, the G500 will record 320x240-pixel MJPEG video with sound in clips as long as 30 seconds.

bron: http://reviews-zdnet.com.(...)501_16-30476269.html

Lijkt me dus geen goeie camera voor wat jij wilt doen....die minolta is een snapshot camera met wat handige instellingsmogelijkheden, maar is vanaf het begin niet gebouwd om veel in te stellen. De A80 is een hele goeie, met als grote voordelen relevant voor jou: veel meer instellingen

Daarnaast heb je een erg handig kantelbaar scherm.
Dankje voor de informatie, daar heb ik wat aan Ik ga ze eens even doorlezen.
pi_17821967
Vinden jullie(mensen die ervaring hebben met een A80 en andere toestellen) het geen nadeel dat de A80 een kleine schermpje heeft?
  vrijdag 19 maart 2004 @ 17:12:21 #279
14337 BierKoning
Bier 4 Ever!!
pi_17828597
Ook ik ben op zoek naar een digitale camera (jawel ) maar ik heb dus echt geen idee waar ik naar moet kijken. Ik heb uit de consumentenbond de "Canon PowerShot A70" deze kwam als beste koop uit de test. Maar, ik zie dat hij ook een jaar oud is, zijn er in die tijd niet verbeteringen in andere modellen/merken? Ik wil ongeveer 350 euro uitgeven aan het totale bedrag (dwz digicam - min 128mb - tasje - lader + batterijen) en dat kon ik voor de canon vinden (via kieskeurig.nl...)
Nu zag ik in de consumentenbond ook de "Sony DSC-P72" die vergelijkbare specs had, en ook ongeveer net zo duur was in totaal met de uitbreidingen...
Wat raden jullie mij aan? Het mag ook een totaal andere camera zijn, maar ik wil dr wel een tijdje mee vooruit kunnen
bijvoorbaad dank
Kort samengevat wil ik voor ongeveer 350 euro
Een digitale camera + extra:
- 128 mb minimaal
- een tasje
- oplaadbare batterijen + lader
Ik wil er gewoon voor de fun foto's mee maken van een goeie kwaliteit, en het liefst niet alles zelf moeten instellen, de mogelijkheid hier toe zou wel leuk zijn
pi_17834732
Hoe bevalt de Panasonic Lumix DMC-FZ10 ik heb hier wel eens wat over gelezen door de nieuwe bezitters van deze camera, maar het blijft nu wel erg stil omtrent dit apparaat. Ik zou graag nog wat ervaringen horen, vooral het probleem AF bij weinig licht.
Ook zie ik steeds vaker de Panasomic Lumix DMC-FZ10 aangeboden worden met Nederlandse gebruiksaanwijzing en garantie. Zover ik weet is hij nog niet officieel uit. Waar komt deze camera dan vandaan.

Vrgrt Michiel
  vrijdag 19 maart 2004 @ 22:26:54 #281
85886 Crowded
see how it ends
pi_17834778
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 17:12 schreef BierKoning het volgende:
-knip-
De A70 vind ik nog steeds een leuke camera, niks mis mee. Je kunt hem nu juist wat voordeliger krijgen omdat hij al wat ouder is. De P72 van Sony gaat ook al een tijdje mee en binnenkort wordt ie vervangen door een wat compactere versie. Geloof dat die 4 megapixels mee gaat krijgen en wat sneller is dan de P72. Maar die zal dan ook wel weer met een hoger prijsje beginnen dan de 72

Overigens heb ik de P72 zelf al een tijdje. Het is een leuke camera om foto's mee te maken, maar als je een keer iets handmatig wilt instellen kun je het vergeten. Daarvoor moet je bij canon zijn (die uiteraard ook alles automatisch kan). Ook qua snelheid zou ik die canon aanraden boven de P72. Nou worden er bij die Sony wel weer twee oplaadbare batterijen bijgeleverd en bij de Canon niet.. maargoed, 4 NiMH's met lader heb je vanaf 25 euro

Voor de rest in die categorie.. er zijn een hele boel 3MP/3x optische zoom; Samsung Digimax V3 (met accu+lader en tasje inclusief), Pentax Optio 33L (klapschermpje), Olympus C-350 (uitlopend model), etc etc.. Als je echt iets goed wilt vergelijken in die klasse zou ik gewoon een winkel binnen lopen en eens rondkijken wat je bevalt. Veel merken komen iig met nieuwe modellen. Kun je op wachten, maar super veel verbetering zit er niet altijd in. Je kunt ook voor een "oud" model gaan voor een leuk prijsje dus
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - S.G. Tallentyre
pi_17840931
Is het verschil tussen de A80 en de A70 100 euro waard? Ik weet dat dat natuurlijk ook persoonlijk is. En is het verschil tussen 3.2 en 4 megapixels groot?
En zit er verschil in de behuizing van de 2? heeft de A80 meer metaal in zijn behuizing of is dat bij beide hetzelfde?

[ Bericht 28% gewijzigd door ikke_ook op 20-03-2004 11:20:21 (moest een vraag bij) ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 11:20:20 #283
14337 BierKoning
Bier 4 Ever!!
pi_17841227
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 11:02 schreef ikke_ook het volgende:
Is het verschil tussen de A80 en de A70 100 euro waard? Ik weet dat dat natuurlijk ook persoonlijk is. En is het verschil tussen 3.2 en 4 megapixels groot?
Yep, dat was ook mijn vraag geweest Ligt er denk ik ook aan wat je er mee wilt, waarschijnlijk is mij het prijsverschil te groot, maar das denk ik omdat mijn gebruik wel wat lager ligt dan de meeste mensen hiero

Ik had nog een vraagje over de A70, ik zie op verschillende site's (voor prijsvergelijk) dat er een Nederlandse en een buitenlandse versie is, de buitenlandse versie is vaak 50-80 euro goedkoper...
Maakt dit uit? Weet iemand wat voor verschil het geeft? Ik zie ook bijvoorbeeld dat de Duitse versie een duitse garantie heeft...en een duitse handleiding (ok dat laatste is het probleem niet, een pdf met de nederlandse versie is vast wel te vinden) maar waarom zo'n groot prijsverschil?
  zaterdag 20 maart 2004 @ 11:36:57 #284
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_17841510
Ik zal meteen met de deur in huis vallen, ik wil namelijk een statief aanschaffen voor mijn Fujifilm S5000, maar ik weet niets van statieven af (merk, prijzen). Ik zou graag een licht (aluminium), stevig statief willen hebben, die tot een hoogte van zeker 130cm kan komen. Ik ben niet opzoek naar een professioneel statief van honderden euro's, maar tussen de 100 en 150 euro. Zouden jullie mij kunnen helpen?
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 20 maart 2004 @ 11:42:07 #285
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17841602
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 11:36 schreef Kaj_A het volgende:
maar tussen de 100 en 150 euro.
Eindelijk, iemand die budget vrijmaakt voor een statief en niet zijn pronkjuweel aan een gammel pootje van een tientje of anderhalf wil toevertrouwen .

Voor de Fujifilm is binnen dat budget zeer zeker een stabiele driepoot te vinden, waaraan je eventueel ook zwaardere camera's kunt toevertrouwen. Kijk eens in de fotowinkel of je binnen je budget iets kunt vinden waar Manfrotto op staat. Voor de digicam heeft een MA190 het allemaal.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 20 maart 2004 @ 11:44:37 #286
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_17841649
Oke bedankt , ik ga vanmiddag meteen even opzoek naar een winkel die statieven heeft.
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:31:27 #287
14337 BierKoning
Bier 4 Ever!!
pi_17845798
Goed, weer een vraag van mij...mja na wat rondkijken heb ik ook de Powershot A75 gezien...deze kost ongeveer 300 euro en is volgens de site van canon net nieuw...
Nou zegt dat net nieuw natuurlijk niet veel, maar ik neem aan dat na een jaar er toch kleine verbeteringen aan de A70 zijn gekomen (er vanuit gaande dat het een verbeterde a70 is, ipv een a60, anders was het toch wel a65 )

Weet iemand iets over deze camera? Als ik de specs van beide zie kan IK er niet veel wijs uit worden....
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:17:37 #288
85886 Crowded
see how it ends
pi_17848097
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:31 schreef BierKoning het volgende:
...
A75 heeft een iets groter schermpje dan de A70 en hij is ietsje lichter.. en ze geven je nu 32mb ipv 16mb erbij Ook heeft ie een image-orientation sensor en een direct-share knopje. Wat er voor de rest precies nieuw aan is weer ik ook niet. Zal wel wat nieuwer spul binnen in zitten, waardoor ie ietsje sneller is en ze hem weer opnieuw kunnen verkopen

Het verschil tussen de duitse en de NL versie is voor zover ik weet alleen de gebruiksaanwijzing. En hoe het dan precies met de garantie zit moet je even informeren bij waar je hem wilt kopen
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - S.G. Tallentyre
pi_17849766
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 11:42 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Eindelijk, iemand die budget vrijmaakt voor een statief en niet zijn pronkjuweel aan een gammel pootje van een tientje of anderhalf wil toevertrouwen .

Voor de Fujifilm is binnen dat budget zeer zeker een stabiele driepoot te vinden, waaraan je eventueel ook zwaardere camera's kunt toevertrouwen. Kijk eens in de fotowinkel of je binnen je budget iets kunt vinden waar Manfrotto op staat. Voor de digicam heeft een MA190 het allemaal.
Kun je mij vertellen waar om een vraag over een driepoot in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 7 geaccepteerd word en een algemene vraag over een ervaring van een camera die hier geen enkele respons krijgt hier heen verplaatst moet worden. Volgens mij kwam mijn vraag beter tot zijn recht waar hij stond. Sorry dat ik hier reageer maar zie geen andere plaats.
Bedankt

[ Bericht 2% gewijzigd door Mic12 op 20-03-2004 18:58:21 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 20 maart 2004 @ 19:10:57 #290
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17850251
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:40 schreef Mic12 het volgende:

[..]

Kun je mij vertellen waar om een vraag over een driepoot in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 7 geaccepteerd word en een algemene vraag over een ervaring van een camera die hier geen enkele respons krijgt hier heen verplaatst moet worden. Volgens mij kwam mijn vraag beter tot zijn recht waar hij stond. Sorry dat ik hier reageer maar zie geen andere plaats.
Bedankt
Dat van dat statief komt hier toevallig ter sprake en ik vond het opvallend genoeg om er hier op in te gaan.

Aparte topics voor elke digitale camera met als vraag:' Is het wat ?' gaan gewoon dicht en worden in dit topic afgehandeld, en dat gaat nu al zeven delen goed, hoewel het af en toe even kan duren voor er zich iemand met ervaring meldt
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17892184
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:09 schreef Breemz het volgende:
Heb gister de olympus camedia c450 zoom gekocht.. heb ik hier beetje goed aan gedaan?
Heb je 'm bij het Kruidvat gekocht?
pi_17892216
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:23 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Heb je 'm bij het Kruidvat gekocht?
Daar wilde ik net wat over vragen :

Canon A70 ( 3 MP )
of de Olympus C-450 bij de kruitvat
ik twijfel een beetje ( ik weet er ook nog niet zoveel van )
iemand die me kan helpen met de keuze ?
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 17:29:27 #293
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17892305
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:24 schreef realbase het volgende:

[..]

Daar wilde ik net wat over vragen :

Canon A70 ( 3 MP )
of de Olympus C-450 bij de kruitvat
ik twijfel een beetje ( ik weet er ook nog niet zoveel van )
iemand die me kan helpen met de keuze ?
Canon
heb veeeeeel positieve verhalen gehoord
de A-serie is zelfs een (goedlopend) topic waard op dit forum
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17892358
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:29 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Canon
heb veeeeeel positieve verhalen gehoord
de A-serie is zelfs een (goedlopend) topic waard op dit forum
Tsja die olympus ziet er ook wel ok uit..
Mara ja tis wel Kruitvat ( kweet niet wat dat tegenwoordig zegt )
heeft de Canon meer opties ofzo ? want de A70 is met zn 3 MP duurder dan deze 4 MP camera

PS: mn gevoel zegt de Canon te kopen
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 17:36:33 #295
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17892456
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:32 schreef realbase het volgende:

[..]

Tsja die olympus ziet er ook wel ok uit..
Mara ja tis wel Kruitvat ( kweet niet wat dat tegenwoordig zegt )
heeft de Canon meer opties ofzo ? want de A70 is met zn 3 MP duurder dan deze 4 MP camera

PS: mn gevoel zegt de Canon te kopen
de olympus is meer een point-and-shoot camera, bij de Canon kan je ook zelf sluitertijd ect. kiezen.
leuk experimenteren dus
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17892505
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:36 schreef Xilantof het volgende:

[..]

de olympus is meer een point-and-shoot camera, bij de Canon kan je ook zelf sluitertijd ect. kiezen.
leuk experimenteren dus
En dat is precies wat ik wil
btw : die aanbieding bij kruitvat is niet eens echtaanbieding
op tweakers / pricewatch zie ik hem al voor 199 euro

ok : wat mij betreft staat de Canon A70 nog bovenaan om te kopen tenzij iemand een beter alternatief weet voor die prijs ?
  maandag 22 maart 2004 @ 17:42:52 #297
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17892601
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:38 schreef realbase het volgende:

[..]

En dat is precies wat ik wil
btw : die aanbieding bij kruitvat is niet eens echtaanbieding
op tweakers / pricewatch zie ik hem al voor 199 euro

ok : wat mij betreft staat de Canon A70 nog bovenaan om te kopen tenzij iemand een beter alternatief weet voor die prijs ?
En compactflash is een stukkie goedkoper dan XD
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 17:42:58 #298
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17892605
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:38 schreef realbase het volgende:
ikke niet

maar andere hier vast wel
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:37:07 #299
43976 Monkeylover
SPANK MY MONKEY!!!
pi_17920162
Hoi hoi,
Vraagje, is dit iets? Deze camera? Ik ben maar een gewone huis tuin en keuken fotograaf. Ik hoef niets meer dan gewoon leuke vakantie foto's maken van goede kwaliteit. Deze kost maar 129 euro.
http://www.paradigit.nl/pdf/10006651v.pdf

Thanks!
  woensdag 24 maart 2004 @ 16:12:09 #300
43976 Monkeylover
SPANK MY MONKEY!!!
pi_17939634
En deze? is dit wat?

Trust 1210K

4,0 Megapixel en 16 MB geheugen,
uitbreidbaar d.m.v. SD of MCC Card.
3 x Optische zoom en 4 x digitale zoom.

Minimale systeemeisen: Windows 98
en Mac OS 9.0.
Video-uitgang om foto's op TV te
bekijken.
Werkt op 2 penlite batterijen (incl.).

voor 269 eurie?

Of zal ik toch maar de canon powershot a75 kopen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')