Lees es steve digicam's review:quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:07 schreef ikke_ook het volgende:
Heeft er iemand wat tips voor mij? Ik ben op zoek naar een digitale camera, ik zat zelf te denken aan een A80, alleen nu kwam ik gister in en fotozaak een Minolta Dimage G500 tegen, en die leek mij ook wel goed eigenlijk (man uit fotozaak was er ook wel positief over) Maar nu wil ik graag van jullie weten of jullie hier wat meer vanaf weten. Ik ben wel van plan om veel te gaan experimenteren met foto's maken, dus ik wil eigenlijk wel een toestel waar je veel instellingen aan kunt wijzigen.
Alvast bedankt
Dankje voor de informatie, daar heb ik wat aanquote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:21 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Lees es steve digicam's review:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dimage_g500.html
ZD Net zegt dit over de G500:
Like its predecessor, the G500 is designed for basic snapshooting, but Konica Minolta has added some useful exposure options. A manual exposure mode now supplements programmed autoexposure, you can set ISO sensitivity from 50 to 400, and the longest exposure time has improved from the previous 1 second to 15 seconds. The camera also supplies a three-step preset manual focus.
Other major specifications remain essentially unchanged. The 3X zoom lens, with its 39mm-to-117mm range (the 35mm-film equivalent), still lacks decent wide-angle capability. You save stills as JPEG images to SD/MMC or Memory Stick media, choosing from two compression levels and four resolutions. In movie mode, the G500 will record 320x240-pixel MJPEG video with sound in clips as long as 30 seconds.
bron: http://reviews-zdnet.com.(...)501_16-30476269.html
Lijkt me dus geen goeie camera voor wat jij wilt doen....die minolta is een snapshot camera met wat handige instellingsmogelijkheden, maar is vanaf het begin niet gebouwd om veel in te stellen. De A80 is een hele goeie, met als grote voordelen relevant voor jou: veel meer instellingen
Daarnaast heb je een erg handig kantelbaar scherm.
De A70 vind ik nog steeds een leuke camera, niks mis mee. Je kunt hem nu juist wat voordeliger krijgen omdat hij al wat ouder is. De P72 van Sony gaat ook al een tijdje mee en binnenkort wordt ie vervangen door een wat compactere versie. Geloof dat die 4 megapixels mee gaat krijgen en wat sneller is dan de P72. Maar die zal dan ook wel weer met een hoger prijsje beginnen dan de 72quote:Op vrijdag 19 maart 2004 17:12 schreef BierKoning het volgende:
-knip-
Yep, dat was ook mijn vraag geweestquote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:02 schreef ikke_ook het volgende:
Is het verschil tussen de A80 en de A70 100 euro waard? Ik weet dat dat natuurlijk ook persoonlijk is. En is het verschil tussen 3.2 en 4 megapixels groot?
Eindelijk, iemand die budget vrijmaakt voor een statief en niet zijn pronkjuweel aan een gammel pootje van een tientje of anderhalf wil toevertrouwenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:36 schreef Kaj_A het volgende:
maar tussen de 100 en 150 euro.
A75 heeft een iets groter schermpje dan de A70 en hij is ietsje lichter.. en ze geven je nu 32mb ipv 16mb erbijquote:Op zaterdag 20 maart 2004 15:31 schreef BierKoning het volgende:
...
Kun je mij vertellen waar om een vraag over een driepoot in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 7 geaccepteerd word en een algemene vraag over een ervaring van een camera die hier geen enkele respons krijgt hier heen verplaatst moet worden. Volgens mij kwam mijn vraag beter tot zijn recht waar hij stond. Sorry dat ik hier reageer maar zie geen andere plaats.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:42 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Eindelijk, iemand die budget vrijmaakt voor een statief en niet zijn pronkjuweel aan een gammel pootje van een tientje of anderhalf wil toevertrouwen.
Voor de Fujifilm is binnen dat budget zeer zeker een stabiele driepoot te vinden, waaraan je eventueel ook zwaardere camera's kunt toevertrouwen. Kijk eens in de fotowinkel of je binnen je budget iets kunt vinden waar Manfrotto op staat. Voor de digicam heeft een MA190 het allemaal.
Dat van dat statief komt hier toevallig ter sprake en ik vond het opvallend genoeg om er hier op in te gaan.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:40 schreef Mic12 het volgende:
[..]
Kun je mij vertellen waar om een vraag over een driepoot in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 7 geaccepteerd word en een algemene vraag over een ervaring van een camera die hier geen enkele respons krijgt hier heen verplaatst moet worden. Volgens mij kwam mijn vraag beter tot zijn recht waar hij stond. Sorry dat ik hier reageer maar zie geen andere plaats.
Bedankt
Heb je 'm bij het Kruidvat gekocht?quote:Op donderdag 29 januari 2004 17:09 schreef Breemz het volgende:
Heb gister de olympus camedia c450 zoom gekocht.. heb ik hier beetje goed aan gedaan?
Daar wilde ik net wat over vragen :quote:Op maandag 22 maart 2004 17:23 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Heb je 'm bij het Kruidvat gekocht?
Canonquote:Op maandag 22 maart 2004 17:24 schreef realbase het volgende:
[..]
Daar wilde ik net wat over vragen :
Canon A70 ( 3 MP )
of de Olympus C-450 bij de kruitvat
ik twijfel een beetje ( ik weet er ook nog niet zoveel van )
iemand die me kan helpen met de keuze ?
Tsja die olympus ziet er ook wel ok uit..quote:Op maandag 22 maart 2004 17:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Canon
heb veeeeeel positieve verhalen gehoord
de A-serie is zelfs een (goedlopend) topic waard op dit forum
de olympus is meer een point-and-shoot camera, bij de Canon kan je ook zelf sluitertijd ect. kiezen.quote:Op maandag 22 maart 2004 17:32 schreef realbase het volgende:
[..]
Tsja die olympus ziet er ook wel ok uit..
Mara ja tis wel Kruitvat ( kweet niet wat dat tegenwoordig zegt )
heeft de Canon meer opties ofzo ? want de A70 is met zn 3 MP duurder dan deze 4 MP camera
PS: mn gevoel zegt de Canon te kopen
En dat is precies wat ik wilquote:Op maandag 22 maart 2004 17:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
de olympus is meer een point-and-shoot camera, bij de Canon kan je ook zelf sluitertijd ect. kiezen.
leuk experimenteren dus
En compactflash is een stukkie goedkoper dan XDquote:Op maandag 22 maart 2004 17:38 schreef realbase het volgende:
[..]
En dat is precies wat ik wil
btw : die aanbieding bij kruitvat is niet eens echtaanbieding
op tweakers / pricewatch zie ik hem al voor 199 euro
ok : wat mij betreft staat de Canon A70 nog bovenaan om te kopen tenzij iemand een beter alternatief weet voor die prijs ?
ikke nietquote:Op maandag 22 maart 2004 17:38 schreef realbase het volgende:
ok : wat mij betreft staat de Canon A70 nog bovenaan om te kopen tenzij iemand een beter alternatief weet voor die prijs ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |