abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2004 @ 23:10:49 #1
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_16203588
Na een pin-betaling komt op het bankafschrift alleen een BEA of een GEA nummer te staan. En daar een wel zeer korte naam van het bedrijf.

Weet iemand hoe je er achter komt welk bedrijf het is. Nu betaal ik aan bedrijven als B.E.M. Kunnen de banken daar niet een fatsoenlijke naam afdrukken op een afschrift. Weet iemand waar aan de hand van die BEA/GEA nummers de bedrijven te achterhalen zijn?

pi_16203796
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:10 schreef bankrupcy het volgende:
Na een pin-betaling komt op het bankafschrift alleen een BEA of een GEA nummer te staan.
Vaag.
Bij mij op het bankafschrift staat alleen een GEA-nummer als het een geldopname (bij een geldautomaat) is. Als er een transactie heeft plaatsgevonden bij een betaalautomaat (winkel) staat er gewoon de naam bij.

[Dit bericht is gewijzigd door sylvesterrr op 12-01-2004 23:29]

pi_16203894
Ter informatie voor wie het niet weet:
GEA = geldautomaat (opnemen bij zo'n apparaat bij de bank)
BEA = betaalautomaat (betalen in een winkel/bedrijf/mobiele pin)

Wat betreft die namen... ik denk dat (vooral bij BEA's) de klant (automaathouder) aan Interpay (bedrijf dat het betaalverkeer in Nederland beheerd) moet opgeven wat er op moet komen te staan (en daar zal dan ook wel niet veel ruimte voor zijn), ik vermoed dat banken niet duidelijker kunnen zijn, omdat zij ook slechts transactiegegevens aangeleverd krijgen van Interpay.

Nog een expert aanwezig die mij kan ondersteunen of corrigeren?

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:00:25 #4
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_16212036
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:17 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Vaag.
Bij mij op het bankafschrift staat alleen een GEA-nummer als het een geldopname (bij een geldautomaat) is. Als er een transactie heeft plaatsgevonden bij een betaalautomaat (winkel) staat er gewoon de naam bij.

De naam van de winkel is B.E.M. Ik heb echt geen idee welke winkel dat is. En de datum is van 4 december. Dat is voor mij te lang geleden om nog te herinneren. Kan je de gegevens opvragen bij de bank?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 12:51:27 #5
35485 rique
with Canon, I can
pi_16216844
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:00 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

De naam van de winkel is B.E.M. Ik heb echt geen idee welke winkel dat is. En de datum is van 4 december. Dat is voor mij te lang geleden om nog te herinneren. Kan je de gegevens opvragen bij de bank?

denk dat Interpay je beter kan helpen, omdat zij het contact met de klanten onderhouden. De banken hebben in principe niets met de BEA's te maken.

-edit- Zou het niet een B.E.M. bioscoop geweest kunnen zijn toevallig?

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_16217263
B.E.M. is volgens mij de Texaco.
Het leven is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit !!!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 13:07:42 #7
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_16217368
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:04 schreef kampsjaak het volgende:
B.E.M. is volgens mij de Texaco.
Dit zou kunnen. Maar als rekeninghouder weet je dit soort dingen toch niet. De bank mag wel wat meer info geven.
pi_16217985
Heb je geen tele/internet bankieren dan? kun je de volgende dag al zien waar en wat je betaald hebt.
Het leven is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit !!!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 13:30:17 #9
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_16218113
Denk je dat ik iedere dag ga bijhouden wat er met mijn rekening gebeurt?

Ik wil volgend jaar ook nog kunnen achterhalen wat ik aan wie betaald heb, en voor de bank is het een kleine moeite om er iets duidelijker op te zetten aan wie ik betaal. Die bankafschriften zijn bedoeld voor mijn administratie, niet om het de bank gemakkelijk te maken.

pi_16225042
quote:
... en voor de bank is het een kleine moeite om er iets duidelijker op te zetten aan wie ik betaal. ...
Zoals ik al eerder zei... voor banken is dat *niet* een kleine moeite, zij moeten het ook doen met de informatie die ze van Interpay aangeleverd krijgen...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:01:08 #11
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_16225226
Interpay is eigendom van de banken. Gelukkig gaan de contracten gelden tussen banken en winkeliers, dus zonder dat interpay er tussen zit. Misschien verbetert er dan iets.
pi_16237763
Winkels/bedrijven mogen inderdaad zelf opgeven welke omschrijving er op de afrekening komt te staan, dit kan je vergelijken met de omschrijving bij een overschrijving/incasso/etc. Normaal gesproken weet de bank ook niet wat het is. Interpay heeft een telefoonnummer voor de banken waar geinformeerd kan worden wat het adres is van een specifieke gea/bea.
En nee, die ga ik niet plaatsen hier.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_16237837
En B.E.M. is inderdaad een merk benzinestation.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_16237929
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:07 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

Dit zou kunnen. Maar als rekeninghouder weet je dit soort dingen toch niet. De bank mag wel wat meer info geven.

Het is eigenlijk ook de bedoeling dat jij zelf bijhoudt wat er met je geld gebeurd, die afrekening is puur ter controle van je eigen administratie.
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:05:11 #15
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_16238843
En hoe moet ik weten of met B.E.M. de Texaco wordt bedoeld, of een louche onderbroekenfirma?

Voor zowel de Texaco als voor de banken is het geen moeite om een herkenbare omschrijving neer te zetten. Ze krijgen van mij:
-10 Onduidelijk en Slechte Service

Hmmm het topic wordt meer iets voor KLB

pi_16238923
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:05 schreef bankrupcy het volgende:
En hoe moet ik weten of met B.E.M. de Texaco wordt bedoeld, of een louche onderbroekenfirma?
Omdat je dat zelf behoort te weten. Het is jouw geld, de bank voert alleen boekingen voor je uit en heeft verder helemaal niets te maken met wie jij een betalingsrelatie hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')