Weet iemand hoe je er achter komt welk bedrijf het is. Nu betaal ik aan bedrijven als B.E.M. Kunnen de banken daar niet een fatsoenlijke naam afdrukken op een afschrift. Weet iemand waar aan de hand van die BEA/GEA nummers de bedrijven te achterhalen zijn?
quote:Vaag.
Op maandag 12 januari 2004 23:10 schreef bankrupcy het volgende:
Na een pin-betaling komt op het bankafschrift alleen een BEA of een GEA nummer te staan.
[Dit bericht is gewijzigd door sylvesterrr op 12-01-2004 23:29]
Wat betreft die namen... ik denk dat (vooral bij BEA's) de klant (automaathouder) aan Interpay (bedrijf dat het betaalverkeer in Nederland beheerd) moet opgeven wat er op moet komen te staan (en daar zal dan ook wel niet veel ruimte voor zijn), ik vermoed dat banken niet duidelijker kunnen zijn, omdat zij ook slechts transactiegegevens aangeleverd krijgen van Interpay.
Nog een expert aanwezig die mij kan ondersteunen of corrigeren?
quote:De naam van de winkel is B.E.M. Ik heb echt geen idee welke winkel dat is. En de datum is van 4 december. Dat is voor mij te lang geleden om nog te herinneren. Kan je de gegevens opvragen bij de bank?
Op maandag 12 januari 2004 23:17 schreef sylvesterrr het volgende:[..]
Vaag.
Bij mij op het bankafschrift staat alleen een GEA-nummer als het een geldopname (bij een geldautomaat) is. Als er een transactie heeft plaatsgevonden bij een betaalautomaat (winkel) staat er gewoon de naam bij.
quote:denk dat Interpay je beter kan helpen, omdat zij het contact met de klanten onderhouden. De banken hebben in principe niets met de BEA's te maken.
Op dinsdag 13 januari 2004 10:00 schreef bankrupcy het volgende:[..]
De naam van de winkel is B.E.M. Ik heb echt geen idee welke winkel dat is. En de datum is van 4 december. Dat is voor mij te lang geleden om nog te herinneren. Kan je de gegevens opvragen bij de bank?
-edit- Zou het niet een B.E.M. bioscoop geweest kunnen zijn toevallig?
quote:Dit zou kunnen. Maar als rekeninghouder weet je dit soort dingen toch niet. De bank mag wel wat meer info geven.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:04 schreef kampsjaak het volgende:
B.E.M. is volgens mij de Texaco.
Ik wil volgend jaar ook nog kunnen achterhalen wat ik aan wie betaald heb, en voor de bank is het een kleine moeite om er iets duidelijker op te zetten aan wie ik betaal. Die bankafschriften zijn bedoeld voor mijn administratie, niet om het de bank gemakkelijk te maken.
quote:Zoals ik al eerder zei... voor banken is dat *niet* een kleine moeite, zij moeten het ook doen met de informatie die ze van Interpay aangeleverd krijgen...
... en voor de bank is het een kleine moeite om er iets duidelijker op te zetten aan wie ik betaal. ...
quote:Het is eigenlijk ook de bedoeling dat jij zelf bijhoudt wat er met je geld gebeurd, die afrekening is puur ter controle van je eigen administratie.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:07 schreef bankrupcy het volgende:[..]
Dit zou kunnen. Maar als rekeninghouder weet je dit soort dingen toch niet. De bank mag wel wat meer info geven.
Voor zowel de Texaco als voor de banken is het geen moeite om een herkenbare omschrijving neer te zetten. Ze krijgen van mij:
-10 Onduidelijk en Slechte Service
Hmmm het topic wordt meer iets voor KLB
quote:Omdat je dat zelf behoort te weten. Het is jouw geld, de bank voert alleen boekingen voor je uit en heeft verder helemaal niets te maken met wie jij een betalingsrelatie hebt.
Op woensdag 14 januari 2004 00:05 schreef bankrupcy het volgende:
En hoe moet ik weten of met B.E.M. de Texaco wordt bedoeld, of een louche onderbroekenfirma?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |