abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16198650
In het verleden had ik wat ik zelf een foute smaak van muziek vind (ik heb zelfs een maxisingle van Milli Vannilli!). Sinds een jaar of 10 is dit beter geworden.

Nu ben ik erg nieuwsgierig geworden naar The Pixies. Wat ik lees van groepen die door hen beinvloed zijn en naar wat voor muziek zij maakten denk ik dat deze mij erg aanspreekt. Ik ken er echter geen nummers van, alleen Where is My Mind van de cover van Placebo (klinkt goed!).
Nu komen ze waarschijnlijk ook nog op Rock Werchter, dus wil ik graag voor ze te mogen aanschouwen wat muziek van ze leren kennen.

Wie kan mij tips geven over welke c.d.'s aan te schaffen? Wat zijn hun topnummers en op welke c.d.'s staan deze?

maandag 12 januari 2004 @ 21:26:06 #2
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_16198784
The Pixies

Tips in overvloed!

1,000,000 demons can't be wrong...
pi_16199339
Er is een best of CD, die is echt geweldig.

Death to the Pixies heet 'ie.

ALs je die koopt ben je gelijk van al je Milli Vanlksjdoiwerf (krijg het niet getypt) zonden gezuiverd.

The whole world watches America. And America watches tv - Jello Biafra
pi_16199622
quote:
Op maandag 12 januari 2004 21:23 schreef bloodymary het volgende:
In het verleden had ik wat ik zelf een foute smaak van muziek vind (ik heb zelfs een maxisingle van Milli Vannilli!). Sinds een jaar of 10 is dit beter geworden.

Nu ben ik erg nieuwsgierig geworden naar The Pixies. Wat ik lees van groepen die door hen beinvloed zijn en naar wat voor muziek zij maakten denk ik dat deze mij erg aanspreekt. Ik ken er echter geen nummers van, alleen Where is My Mind van de cover van Placebo (klinkt goed!).
Nu komen ze waarschijnlijk ook nog op Rock Werchter, dus wil ik graag voor ze te mogen aanschouwen wat muziek van ze leren kennen.

Wie kan mij tips geven over welke c.d.'s aan te schaffen? Wat zijn hun topnummers en op welke c.d.'s staan deze?

The Pixies Met Frank Black (a.k.a. Black Francis) en Kim Deal Mijn absolute favorieten zijn toch de debuut-EP "Come on Pilgrim" en opvolgend album "Surfer Rosa", die voor het gemak overigens samen op één CD zijn verschenen (al kocht ik ze eind jaren 80 nog op vinyl)

* RRRobert kan nog steeds zo heerlijk hardverscheurend vals meeblèren met klassieke nummers als "Gigantic", "Tame", etc.

Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_16199812
The Pixies

Dat kan perfect in deze.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')