abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2004 @ 19:59:53 #1
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_16195026
ik vind het belangelijk idee.
van de cafe's kan ik me begrijpen maar van het ns parron niet.
je kan te ver gaan met sommige dingen
pi_16195086
ik heb een hekel als mensen roken, maar het perron is toch overdreven ja.
  Redactie Games maandag 12 januari 2004 @ 20:02:18 #3
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_16195094
Belangelijk... Mja ik vind het idd een goed belang hebben voor de mensen die niet roken
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 12 januari 2004 @ 20:02:29 #4
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_16195100
Belachelijk
Of toch niet?
pi_16195121
Als niet roker vindt ik het onzinnig.
pi_16195131
Ik vind het als roker wel flauw dat er op het perron niet meer gerookt mag worden, maar er valt op zich best mee te leven. Wat ik wel waardeloos vind, zijn die nieuwe rokerspalen die op sommige plaatsen van het station staan: ik heb deze week al een aantal keer zo'n paal zien fikken omdat iemand z'n peuk niet goed had uitgedrukt. En dat stinkt 10x erger dan tien rokers bij elkaar.

En het lijkt er ook wel echt schoner op te worden, zonder al die peuken op de grond. Nu kauwgom nog verbieden, want het hele perron zit meestal onder de witte plakken.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16195141
relaxt, geen rookworst maar gewone worst op mijn boterham in de kantine
pi_16195158
Enig.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_16195178
als ik niet per 1 januari was gestopt, had ik me hieraan ook zeer geirriteerd! Op het perron vind te ik ver gaan... in de trien zelf mag je wel roken!
pi_16195195
totaal belachelijk....

enne ff leuk weetje. stel je voor je bent zwaar asmatisch en je kan totaal NIET tegen rook. hoe moet je dan nog ooit in het station komen? bij elk station staan er zo wie zo rookpalen bij elke uitgang, die nog meer dampen dan als een persoon een sigaretje rookt.

beetje slecht nagedacht van de NS dus. ook staan er dan weer geen rookpalen op de perrons, behalve de uiteinden. daar waar dus nooit iemand komt.

ik hou t gewoon op belachelijk. ik vind het best als ze rookpalen neerzetten, maar doe het dan wel een beetje logisch en niet zo onlogisch als nu.

ik vind het niet-roken op de werkplek ook goed... maar euhm wat veel mensen vergeten is dat er wel een rookplek mag zijn. en als die voorzieningen er zijn (met goeie afzuigingen waardoor niet-rokers er geen last van hebben) vind ik alles best.

ik ben dan wel een roker, maar mijn vriend denkt er net zo over en hij is een niet roker. en zo zijn er nog veel meer niet-rokers die er zo over denken

verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_16195200
Belachelijk
pi_16195208
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:05 schreef Blixar het volgende:
in de trien zelf mag je wel roken!
Hmm, je bent zeker ook al een tijd niet meer met de trein geweest?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16195300
Het is voor mij, als niet roker, niet al te belangrijk... maar ik vind het toch wel fijn... Zolang het maar in de treinen in ieder geval niet mag.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 12 januari 2004 @ 20:09:41 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_16195319
Terecht, maar 't gaat nog niet ver genoeg: die "rookzones" verspreiden een grote walm giftige rook

De reden dat ik het terecht vind: als er zo'n JUNK naast me komt staan/zitten, zit ik in zijn meur!
Een totaal rookverbod buiten lijkt me ideaal!

censuur :O
pi_16195326
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:06 schreef Zander het volgende:

[..]

nee, klopt dus dat mag ook niet meer!
pi_16195398
Ik vind het op het perron wel duf. Je staat gewoon buiten en als je bij een rookpaal gaat staan, dan sta je in dezelfde lucht, maar dan een paar meter verder.
pi_16195412
Ze moeten het gewoon volledig verbieden... nergens moet het meer mogen, als je rookt, doodstraf, niet omdat je er kanker van krijgt, dat gaat me niet snel genoeg, gewoon direct de kogel.
pi_16195437
nah ze staan nu met zun allen om zo'n rookpaal heen, dus als het even waait... Nahja onzinnig dus
[url=http://www.nachtbar.nl]NACHTBAR.NL[/url] | My milkshake brings all boys to the yard
  maandag 12 januari 2004 @ 20:14:15 #19
79267 Flesdop
Nightwish the pwn !!
pi_16195471
Flauwekul, de wind waait er heus wel hoor.
"From cradle to coffin shall my wickedness be your passion"
pi_16195498
eigenlijk dom, nooit wat van gemerkt, sta meestal toch 2 a 3 meter van personen. dus....
  maandag 12 januari 2004 @ 20:17:06 #21
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_16195579
ik ging vorige week ook met de trein ik was het helemaal vergeten dat er een rookverbod was. Dus ik zie geen rookcabine bij de trein die ik wilde hebben vroeg aan een schoonmaken waar die zat.Die zat dus helemaal achterin,daar had ik geen zin dus dan maar ff snel een peukje roken.

op de terug weg op het ander stadion hoorde ik een bewaker zeggen ze staan weer in de hoek te roken ga jij er ff heen en er iets van te zeggen.
toen dacht ik oja dat waar ook er is een rookverbod op de perron's.
weer terug op het stadion waar ik woon zag ik pas de rookpaaltjes staan.

en die zijn niet echt groot vandaar dat ik ze de eerste keer ook niet zag staan .

pi_16195584
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Terecht, maar 't gaat nog niet ver genoeg: die "rookzones" verspreiden een grote walm giftige rook

De reden dat ik het terecht vind: als er zo'n JUNK naast me komt staan/zitten, zit ik in zijn meur!

En uitlaatgassen van auto's dan? Die krijg je ook ongevraagd naar je hoofd geslingerd. Vooral als je 'gezond' op de fiets gaat.
Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_16195586
stomme aktie. Maarja, tegenwoordig zijn er veel ex-rokers (vooral) en niet rokers die het zo willen zien. Het betuigt wel weer dat de NS niet echt heeft nagedacht over deze oplossing.
"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
pi_16195627
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:17 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

En uitlaatgassen van auto's dan? Die krijg je ook ongevraagd naar je hoofd geslingerd. Vooral als je 'gezond' op de fiets gaat.

zo? daar moeten ze ook maar wat op vinden
  maandag 12 januari 2004 @ 20:18:22 #25
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_16195634
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:12 schreef the-russian het volgende:
Ze moeten het gewoon volledig verbieden... nergens moet het meer mogen, als je rookt, doodstraf, niet omdat je er kanker van krijgt, dat gaat me niet snel genoeg, gewoon direct de kogel.
je kan ook overdreven doen he
pi_16195659
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:09 schreef RemcoDelft het volgende:

Laat me even denken... Ex-roker of jij bent zo'n mannetje/vrouwtje die hierdoor ook niet naar de kroeg gaat? Aanstellers zijn zielig.
"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
  Redactie Games maandag 12 januari 2004 @ 20:20:14 #27
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_16195719
Er zijn ook overkapte perrons zoals op Duivendrecht, daar heb je echt wel als niet roker last van. Denk dat ze gewoon consequent wilden blijven en daarom maar op alle stations verbieden om te roken, behalve op de daar bestemde rookplaatsen...

Don't hate me

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 12 januari 2004 @ 20:20:49 #28
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_16195736
In 1 woord

BELACHELIJK!!!!

Het scheelt weer, ik hoef niet te reizen met de trein...maar wat niet is kan nog komen natuurlijk! Moet er niet aan denken zeg!
Stelletje mierenneukers zeg!

- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_16195808
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:06 schreef Zander het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal waar ik stapte in utrecht in de internationale trein naar arnhem en daarin kon nog gewoon gerookt worden.
pi_16195835
wat ik me nou afvraag he, zoals bijvoorbeeld station zuid wtc.. daar is de helft 'overdekt' en de andere helft gewoon open lucht. bij dat 'overdekte' heb je zo'n rookpaal staan, maar mag je nou ook niet meer roken op het open gedeelte? is toch stom? dat is gewoon buitenlucht enzo

ik sta dus ongeveer elke dag op diemen zuid en daar is ook de helft 'overdekt' en de andere helft niet maar zodra je het station oploopt aan de niet overdekte kant hangt er meteen een verboden te roken bordje, maar er is nergens een rookpaal te vinden.

ik vind het stom iig. op die hele overdekte stations en treinen snap ik het wel, maar net of zo'n lomp afdakjegeval uitmaakt

pi_16195921
Prachtig... dan zou je fris en fruitig als je bent wanneer je net onder de douche vandaan komt, niet meer op een te overvol perron in andermans rook hoeven te staan. Oleej geen stinkharen meer
Delivered without an information leaflet
pi_16195966
Ik vindt t wel lekker, niet meer van die vieze rook inademen op het station.
Niet meer per ongeluk in de rookerscoupé gaan zitten waardoor ik weer een dag last van mn longen heb

En ik denk niet dat de rookerspalen stom zijn, rokers staan nu apart hierdoor kan je kiezen of je rook in wilt ademen of niet...

En tot nu toe zie ik allemaal gezzelige gesprekken beginnen bij de rokerspaal (mischien ga ik dan ook maar roken )

Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_16196812
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:17 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Inderdaad, smerige dingen.

Laten we de auto verbieden!

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  maandag 12 januari 2004 @ 20:59:30 #34
11485 Alfa_Drifter
Enfant Terrible
pi_16197502
Als actieve niet-roker vind ik het rookverbod op 'open' perrons onzinning. In gesloten ruimten heb ik er wel sympathie voor.
Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
pi_16199250
Ik vind het wel goed. Zeker omdat meeroken schadelijk is.
pi_16207563
Ik rook niet (meer). Desondanks vind een rookverbod op (bovengrondse) perrons overdreven.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 01:45:26 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16207586
Gisteren vroeg in de morgen stiekum toch een lekker peukje op gestoken. Zonder voor paal te gaan staan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16207893
Wat zal degene die hier al last van zijn slijmvliezen krijgt van een beetje rook in de buitelucht dan wel niet krijgen als er een vrachtwagentje of wat langs hem denderd? Hadden we nog maar van die stoomlocomotieven en dieseltreinen, dan had er ook niet zo moeilijk gedaan over een peukie in de buitenlucht.

Ik vind die paal een beetje het idee hebben van een schandpaal. Of erger nog... doet me een beetje denken aan Duitsland eind jaren dertig waar bepaalde mensen ook een bepaald label opgeplakt kregen omdat zij anders waren dan anderen. Nu gaat de vergelijking niet voor de volle 100% op, maar het heeft er zijdelings iets van weg.

EDIT: Overigens vind ik dan ook dat er een spreek, vreet en drink verbod moet komen aangezien ik mij soms aan deze zaken mateloos iriteer wat weer doorwerkt op mijn bloeddruk en zenuwgestel.

Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_16207935
Ik persoonlijk vind het een btje te ver gaan. Ons mooie tolerante Nederland moet nu opeens niet zo een soort Amerika gaan worden, waar je niets meer mag. Daar mag je bijvoorbeeld niet eens meer in een restaurant of kroeg roken. Dat gaat mij dus veeeel te ver naar mijn idee. Ik bedoel, Nederland en vooral Amsterdam houdt zijn charme, omdat het juist zo vrij en tolerant is. En het toerisme bloeit er rijkelijk, ook fijn voor de economie!
The sky is unlimited!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:18:56 #40
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_16212488
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 02:03 schreef jagermeister1 het volgende:

EDIT: Overigens vind ik dan ook dat er een spreek, vreet en drink verbod moet komen aangezien ik mij soms aan deze zaken mateloos iriteer wat weer doorwerkt op mijn bloeddruk en zenuwgestel.
Dat ben ik dus helemaal met je eens he!
Laten we om te beginnen al die etters die met hun poten op de banken zitten en net doen alsof ze je niet zien als je er aankomt, een uit de treinen gooien! zo...dat ruimt al aardig op. Hetzelfde geld voor mensen die hun koffer/schooltas/winkeltassen op de stoel naast zich pleuren!

Dan nog die ontiegelijke irritante ouders die hun buggy's MET kind erin midden in het pad zetten en ook nog beginnen te zuchten als je er langs moet. Haal je kind eruit, zet het op schoot en klap die kut buggy in en gooi hem boven op het bagagerek (er zijn goed ouders die dit dus wel doen, maar ook even zoveel die het niet doen).
Zo dat zijn er ook al weer aardig wat dacht ik zo...

En die oude lui die met hun 65 + kaart reizen..prima! maar dan niet in de spits! ze hebben de heeeeeele dag de tijd om van A naar B te komen en gaan uitgerekend om 7 uur of 8 uur met de trein. En dan maar klagen en klagen.
Dit is een groot gros...dus nog meer plek in de trein als je die eruit gooit!

Dan hebben we nog die etters die met hun vreetkarretje langs komen op de drukste tijden...hele tussenhalletje staat vol met mensen, gaat die deur open...."railtender"! (Of hoe heten ze tegenwoordig). Ja, klootzak/trut, je ziet toch dat niemand een poot trekken kan, dan kun jij er met je karretje ook niet door! Maar neeeeee....gewoon doordouwen en mensen over de tenen rijden! Alsof ze dan nog wat van je kopen zeg!
Oke, dat scheelt op de grote treinen ook al weer een mannetje of 2-3

Lui met hete koffie die binnen komen stommelen als de trein net begint te rijden en jij vervolgens je hele broek onder de koffiesputters hebt zitten omdat die persoon het bekertje op de grond laat vallen, je mag ook nog uitkijken dat je niet op je snuffert gaat als je er lang moet lopen!
Dat zijn er in de spits toch een heleboel dacht ik zo!
Ga thuis koffiedrinken! Of op je werk!

En zo zijn er nog veel meer irritante treinreizigers, als we die zeikerds er nou uitgooien dan is er genoeg plek over voor de nette rokende treinreiziger! Plenty of space voor al ons ROKERS!

Zo, Hilje heeft gesproken

- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_16216611
Ik als zwaar actieve roker, vind dit echt zo'n flauwekul. Alsjeblieft zegt, roken op een perron mag niet meer (gelukkig ben ik heel me leven pas 2x met de trein gegaan) ga ff iets anders leuk doen. Maar mocht ik ooit in mijn leven nog een keer met de trein gaan dan rook ik gewoon op het perron, waar ik wil... dan maar een boete, steek ik er meteen daarna gewoon nog 1 op.

Op me werk vind ik het niet eens zo erg dat ik niet meer in mijn kantoor mag roken. Ik snap het best dat sommige mensen er niet tegen kunnen in kleine ruimtes (heb er zelf ook een hekel aan als iemand in de auto rookt en ik zelf niet).

dinsdag 13 januari 2004 @ 12:46:50 #42
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_16216685
Ik vind het wel lekker zo
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_16226172
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:18 schreef Hilje23 het volgende:

[..]

Dat ben ik dus helemaal met je eens he!
Laten we om te beginnen al die etters die met hun poten op de banken zitten en net doen alsof ze je niet zien als je er aankomt, een uit de treinen gooien! zo...dat ruimt al aardig op. Hetzelfde geld voor mensen die hun koffer/schooltas/winkeltassen op de stoel naast zich pleuren!

Dan nog die ontiegelijke irritante ouders die hun buggy's MET kind erin midden in het pad zetten en ook nog beginnen te zuchten als je er langs moet. Haal je kind eruit, zet het op schoot en klap die kut buggy in en gooi hem boven op het bagagerek (er zijn goed ouders die dit dus wel doen, maar ook even zoveel die het niet doen).
Zo dat zijn er ook al weer aardig wat dacht ik zo...

En die oude lui die met hun 65 + kaart reizen..prima! maar dan niet in de spits! ze hebben de heeeeeele dag de tijd om van A naar B te komen en gaan uitgerekend om 7 uur of 8 uur met de trein. En dan maar klagen en klagen.
Dit is een groot gros...dus nog meer plek in de trein als je die eruit gooit!

Dan hebben we nog die etters die met hun vreetkarretje langs komen op de drukste tijden...hele tussenhalletje staat vol met mensen, gaat die deur open...."railtender"! (Of hoe heten ze tegenwoordig). Ja, klootzak/trut, je ziet toch dat niemand een poot trekken kan, dan kun jij er met je karretje ook niet door! Maar neeeeee....gewoon doordouwen en mensen over de tenen rijden! Alsof ze dan nog wat van je kopen zeg!
Oke, dat scheelt op de grote treinen ook al weer een mannetje of 2-3

Lui met hete koffie die binnen komen stommelen als de trein net begint te rijden en jij vervolgens je hele broek onder de koffiesputters hebt zitten omdat die persoon het bekertje op de grond laat vallen, je mag ook nog uitkijken dat je niet op je snuffert gaat als je er lang moet lopen!
Dat zijn er in de spits toch een heleboel dacht ik zo!
Ga thuis koffiedrinken! Of op je werk!

En zo zijn er nog veel meer irritante treinreizigers, als we die zeikerds er nou uitgooien dan is er genoeg plek over voor de nette rokende treinreiziger! Plenty of space voor al ons ROKERS!

Zo, Hilje heeft gesproken

Laten we dan ook direct die etters de trein uitgooien die de Nederlandse taal niet beheersen .
Een kleine greep uit jouw fouten:
-Laten we om te beginnen al die etters die met hun poten op de banken zitten en net doen alsof ze je niet zien als je er aankomt, een uit de treinen gooien
een=eens
-Hetzelfde geld voor mensen die hun koffer/schooltas/winkeltassen op de stoel naast zich pleuren!
geld=geldt
-En die oude lui die met hun 65 + kaart reizen..prima! maar dan niet in de spits! ze hebben de heeeeeele dag de tijd om van A naar B te komen en gaan uitgerekend om 7 uur of 8 uur met de trein
maar=Maar, ze=Ze.

Laat het duidelijk zijn. Ik vind het meer dan terecht dat rokers uit de treinen worden verbannen, als je een keer door zo'n coupe loopt stik je al zowat .
Maar dat ze ook op het station nauwelijks meer mogen roken, vind ik zeer overdreven want daar heb ik nog nooit last van gehad eigenlijk

Als 2 echtparen echt paren, hebben 4 echtgenoten echt genoten
pi_16226380
Ik vind het rookverbod in de trein echt prima . Echt heerlijk als je beseft dat je in een voormalige rook coupe zit. Je kunt er weer ademen.

Op het perron niet meer roken (enkel in omgeving van een paf paal) vind ik dus kansloos.

Hoe ver mag je bij een paf paal vandaan staan? Als je je rook uitblaast waait het alle kanten op dus maakt het nog geen fuck uit omdat die dingen in het midden staan. Mja belachelijk. De meeste winderege plek van NL mag je niet meer roken.

pi_16252887
Goede zaak !
  woensdag 14 januari 2004 @ 15:03:40 #46
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16253359
Ik vond de column in de Metro van gister wel geestig .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_16253430
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:03 schreef Zander het volgende:
ik heb deze week al een aantal keer zo'n paal zien fikken omdat iemand z'n peuk niet goed had uitgedrukt
Nou ja, het zijn wel rookpalen natuurlijk. Gezellige meerokers, zeg maar .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_16259738
Ik vind het geweeeldig.
Ziet er ook enig uit, rokers op een hoopje. Heel interessant om te bestuderen hoe verschillend ze roken, en hoe onbewust. En hoe langer je er naar kijkt, hoe belachelijker het er uit gaat zien, stokje naar mond, stokje naar beneden, ander stokje naar mond, stokje naar beneden, enz. Je ziet dan pas dat t een verslaving/gewoonte is.
pi_16259763
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:03 schreef Zander het volgende:
Ik vind het als roker wel flauw dat er op het perron niet meer gerookt mag worden, maar er valt op zich best mee te leven. Wat ik wel waardeloos vind, zijn die nieuwe rokerspalen die op sommige plaatsen van het station staan: ik heb deze week al een aantal keer zo'n paal zien fikken omdat iemand z'n peuk niet goed had uitgedrukt. En dat stinkt 10x erger dan tien rokers bij elkaar.

En het lijkt er ook wel echt schoner op te worden, zonder al die peuken op de grond. Nu kauwgom nog verbieden, want het hele perron zit meestal onder de witte plakken.

ik vind die rookpalen juist wel leuk, gooien ze die peuken tenminste niet meer op de grond. 't Lijkt echt stukken schoner.
pi_16259876
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 12:44 schreef dennetje het volgende:
Ik als zwaar actieve roker, vind dit echt zo'n flauwekul. Alsjeblieft zegt, roken op een perron mag niet meer (gelukkig ben ik heel me leven pas 2x met de trein gegaan) ga ff iets anders leuk doen. Maar mocht ik ooit in mijn leven nog een keer met de trein gaan dan rook ik gewoon op het perron, waar ik wil... dan maar een boete, steek ik er meteen daarna gewoon nog 1 op.

Op me werk vind ik het niet eens zo erg dat ik niet meer in mijn kantoor mag roken. Ik snap het best dat sommige mensen er niet tegen kunnen in kleine ruimtes (heb er zelf ook een hekel aan als iemand in de auto rookt en ik zelf niet).

Mag ik je een ding zeggen en een ding vragen?
1. Waarom rook je? Is het een gewoonte? Waarom houd je geen rekening met andere mensen? Als je weet wat je je lichaam aandoet, waarom besluit je dan toch te roken?
2. Je zegt kleine ruimtes, maar er zijn ook zat astmapatienten die in grote ruimte/buitenlucht net zo'n last hebben van die rook van jou.
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:34:23 #51
62182 Georges
That's the shit
pi_16260046
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe groot zo'n zone is.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_16341409
van de week was ik in Amersfoort op het station en toen zat er gewoon een groep conducteurs op een bankje ( dus niet bij een rookpaal) te roken
  zondag 18 januari 2004 @ 09:29:52 #53
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_16360642
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:12 schreef the-russian het volgende:
niet echt een HBO-argument
pi_16360908
quote:
2. Je zegt kleine ruimtes, maar er zijn ook zat astmapatienten die in grote ruimte/buitenlucht net zo'n last hebben van die rook van jou.
Ik ben niet-roker maar dit is echt lariekoek... Natuurlijk hebben *sommige* astma patienten hier last van maar als zij op een perron al last krijgen van sporadische cigarettenrook dan kunnen ze uberhaupt niet in drukke winkelstraten e.d. komen.

Een bus, auto of brommer laat dan net zo veel schade achter wanneer zij erachter lopen of fietsen. En dan heb ik het nog niet eens over de werkzaamheden die altijd wel op een of ander perron gedaan worden, dakbedekkers, schilders, chemische stoffen. Je vindt dat soort dingen altijd wel op perrons in Amst, Utrecht, Leiden of Den Haag, de drukste trajecten van Nederland.

Ik denk dat de aantallen waar wij het hier over hebben 1 op de 100.000 bezoekers is, als het niet minder is. Want maar een klein percentage van de astma patienten heeft daadwerkelijk last van rokers op een perron, en met een stap vooruit of achteruit is het gedaan met die last.

Dit is dolgeslagen politieke-correctheid en hypocrycie!

Als de overheid iets wil doen aan het roken dan moeten ze het roken verbieden in plaats van discriminerende regels maken voor rokers

Het enige wat ze met deze regels doen is spanningen uitlokken tussen rokers en niet-rokers, terwijl ze zichzelf lekker blijven spekken aan de belastingcenten van rokers, en van dat geld een mooie rokerskantine bouwen naast de 2e kamer.

EDIT: Soortgelijke regels:
- Ik heb maagproblemen sinds ik een maagzweer heb gehad, aangezien koffie stinkt en maagzweren kan veroorzaken moeten we maar een accijns leggen op koffie.
- We moeten de burgerkings en MacDonalds maar verbieden op perrons omdat ik daar misselijk van word, en die vette lucht op mijn maag slaat waardoor ik maagpijn krijg en moet kotsen.
- Tevens moeten we accijnzen invoeren op fast-vet-food omdat dikke mensen sneller hart- en vaatziekten en kanker kunnen krijgen. Waarom zouden mijn belastingen daar aan op moeten gaan?
- We moeten dikke mensen maar gaan verbieden op perrons omdat ze kunnen lijnen en dikke mensen stinken sneller naar zweet.
- We moeten mensen gaan verplichten om deodorant te dragen zodat ik niet in hun stank hoef te zitten, waardoor ik misselijk wordt en maagpijn krijg.
- We moeten mensen met stinkbekken maar verplichten om pepermunt te eten zodat wanner het te druk is in de trein en ik naast ze moet staan ik hun stinkbekken niet hoef te ruiken.

enzovoorts.. enzovoorts...

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 18-01-2004 10:30]

pi_16362281
En toen waren alle niet-rokers uitgeluld!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')