En het lijkt er ook wel echt schoner op te worden, zonder al die peuken op de grond. Nu kauwgom nog verbieden, want het hele perron zit meestal onder de witte plakken.
enne ff leuk weetje. stel je voor je bent zwaar asmatisch en je kan totaal NIET tegen rook. hoe moet je dan nog ooit in het station komen? bij elk station staan er zo wie zo rookpalen bij elke uitgang, die nog meer dampen dan als een persoon een sigaretje rookt.
beetje slecht nagedacht van de NS dus. ook staan er dan weer geen rookpalen op de perrons, behalve de uiteinden. daar waar dus nooit iemand komt.
ik hou t gewoon op belachelijk. ik vind het best als ze rookpalen neerzetten, maar doe het dan wel een beetje logisch en niet zo onlogisch als nu.
ik vind het niet-roken op de werkplek ook goed... maar euhm wat veel mensen vergeten is dat er wel een rookplek mag zijn. en als die voorzieningen er zijn (met goeie afzuigingen waardoor niet-rokers er geen last van hebben) vind ik alles best.
ik ben dan wel een roker, maar mijn vriend denkt er net zo over en hij is een niet roker. en zo zijn er nog veel meer niet-rokers die er zo over denken
quote:Hmm, je bent zeker ook al een tijd niet meer met de trein geweest?
Op maandag 12 januari 2004 20:05 schreef Blixar het volgende:
in de trien zelf mag je wel roken!
De reden dat ik het terecht vind: als er zo'n JUNK naast me komt staan/zitten, zit ik in zijn meur!
Een totaal rookverbod buiten lijkt me ideaal!
quote:nee, klopt dus dat mag ook niet meer!
Op maandag 12 januari 2004 20:06 schreef Zander het volgende:[..]
Hmm, je bent zeker ook al een tijd niet meer met de trein geweest?
op de terug weg op het ander stadion hoorde ik een bewaker zeggen ze staan weer in de hoek te roken ga jij er ff heen en er iets van te zeggen.
toen dacht ik oja dat waar ook er is een rookverbod op de perron's.
weer terug op het stadion waar ik woon zag ik pas de rookpaaltjes staan.
en die zijn niet echt groot vandaar dat ik ze de eerste keer ook niet zag staan .
quote:En uitlaatgassen van auto's dan? Die krijg je ook ongevraagd naar je hoofd geslingerd. Vooral als je 'gezond' op de fiets gaat.
Op maandag 12 januari 2004 20:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Terecht, maar 't gaat nog niet ver genoeg: die "rookzones" verspreiden een grote walm giftige rookDe reden dat ik het terecht vind: als er zo'n JUNK naast me komt staan/zitten, zit ik in zijn meur!
quote:zo? daar moeten ze ook maar wat op vinden
Op maandag 12 januari 2004 20:17 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
En uitlaatgassen van auto's dan? Die krijg je ook ongevraagd naar je hoofd geslingerd. Vooral als je 'gezond' op de fiets gaat.
quote:je kan ook overdreven doen he
Op maandag 12 januari 2004 20:12 schreef the-russian het volgende:
Ze moeten het gewoon volledig verbieden... nergens moet het meer mogen, als je rookt, doodstraf, niet omdat je er kanker van krijgt, dat gaat me niet snel genoeg, gewoon direct de kogel.
quote:Laat me even denken... Ex-roker of jij bent zo'n mannetje/vrouwtje die hierdoor ook niet naar de kroeg gaat? Aanstellers zijn zielig.
Op maandag 12 januari 2004 20:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Terecht, maar 't gaat nog niet ver genoeg: die "rookzones" verspreiden een grote walm giftige rookDe reden dat ik het terecht vind: als er zo'n JUNK naast me komt staan/zitten, zit ik in zijn meur!
Don't hate me
BELACHELIJK!!!!
Het scheelt weer, ik hoef niet te reizen met de trein...maar wat niet is kan nog komen natuurlijk! Moet er niet aan denken zeg!
Stelletje mierenneukers zeg!
quote:Dit is niet helemaal waar ik stapte in utrecht in de internationale trein naar arnhem en daarin kon nog gewoon gerookt worden.
Op maandag 12 januari 2004 20:06 schreef Zander het volgende:[..]
Hmm, je bent zeker ook al een tijd niet meer met de trein geweest?
ik sta dus ongeveer elke dag op diemen zuid en daar is ook de helft 'overdekt' en de andere helft niet maar zodra je het station oploopt aan de niet overdekte kant hangt er meteen een verboden te roken bordje, maar er is nergens een rookpaal te vinden.
ik vind het stom iig. op die hele overdekte stations en treinen snap ik het wel, maar net of zo'n lomp afdakjegeval uitmaakt
En ik denk niet dat de rookerspalen stom zijn, rokers staan nu apart hierdoor kan je kiezen of je rook in wilt ademen of niet...
En tot nu toe zie ik allemaal gezzelige gesprekken beginnen bij de rokerspaal (mischien ga ik dan ook maar roken )
quote:Inderdaad, smerige dingen.
Op maandag 12 januari 2004 20:17 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
En uitlaatgassen van auto's dan? Die krijg je ook ongevraagd naar je hoofd geslingerd. Vooral als je 'gezond' op de fiets gaat.
Laten we de auto verbieden!
Ik vind die paal een beetje het idee hebben van een schandpaal. Of erger nog... doet me een beetje denken aan Duitsland eind jaren dertig waar bepaalde mensen ook een bepaald label opgeplakt kregen omdat zij anders waren dan anderen. Nu gaat de vergelijking niet voor de volle 100% op, maar het heeft er zijdelings iets van weg.
EDIT: Overigens vind ik dan ook dat er een spreek, vreet en drink verbod moet komen aangezien ik mij soms aan deze zaken mateloos iriteer wat weer doorwerkt op mijn bloeddruk en zenuwgestel.
quote:Dat ben ik dus helemaal met je eens he!
Op dinsdag 13 januari 2004 02:03 schreef jagermeister1 het volgende:
EDIT: Overigens vind ik dan ook dat er een spreek, vreet en drink verbod moet komen aangezien ik mij soms aan deze zaken mateloos iriteer wat weer doorwerkt op mijn bloeddruk en zenuwgestel.
Dan nog die ontiegelijke irritante ouders die hun buggy's MET kind erin midden in het pad zetten en ook nog beginnen te zuchten als je er langs moet. Haal je kind eruit, zet het op schoot en klap die kut buggy in en gooi hem boven op het bagagerek (er zijn goed ouders die dit dus wel doen, maar ook even zoveel die het niet doen).
Zo dat zijn er ook al weer aardig wat dacht ik zo...
En die oude lui die met hun 65 + kaart reizen..prima! maar dan niet in de spits! ze hebben de heeeeeele dag de tijd om van A naar B te komen en gaan uitgerekend om 7 uur of 8 uur met de trein. En dan maar klagen en klagen.
Dit is een groot gros...dus nog meer plek in de trein als je die eruit gooit!
Dan hebben we nog die etters die met hun vreetkarretje langs komen op de drukste tijden...hele tussenhalletje staat vol met mensen, gaat die deur open...."railtender"! (Of hoe heten ze tegenwoordig). Ja, klootzak/trut, je ziet toch dat niemand een poot trekken kan, dan kun jij er met je karretje ook niet door! Maar neeeeee....gewoon doordouwen en mensen over de tenen rijden! Alsof ze dan nog wat van je kopen zeg!
Oke, dat scheelt op de grote treinen ook al weer een mannetje of 2-3
Lui met hete koffie die binnen komen stommelen als de trein net begint te rijden en jij vervolgens je hele broek onder de koffiesputters hebt zitten omdat die persoon het bekertje op de grond laat vallen, je mag ook nog uitkijken dat je niet op je snuffert gaat als je er lang moet lopen!
Dat zijn er in de spits toch een heleboel dacht ik zo!
Ga thuis koffiedrinken! Of op je werk!
En zo zijn er nog veel meer irritante treinreizigers, als we die zeikerds er nou uitgooien dan is er genoeg plek over voor de nette rokende treinreiziger! Plenty of space voor al ons ROKERS!
Zo, Hilje heeft gesproken
Op me werk vind ik het niet eens zo erg dat ik niet meer in mijn kantoor mag roken. Ik snap het best dat sommige mensen er niet tegen kunnen in kleine ruimtes (heb er zelf ook een hekel aan als iemand in de auto rookt en ik zelf niet).
quote:Laten we dan ook direct die etters de trein uitgooien die de Nederlandse taal niet beheersen
Op dinsdag 13 januari 2004 10:18 schreef Hilje23 het volgende:[..]
Dat ben ik dus helemaal met je eens he!
Laten we om te beginnen al die etters die met hun poten op de banken zitten en net doen alsof ze je niet zien als je er aankomt, een uit de treinen gooien! zo...dat ruimt al aardig op. Hetzelfde geld voor mensen die hun koffer/schooltas/winkeltassen op de stoel naast zich pleuren!Dan nog die ontiegelijke irritante ouders die hun buggy's MET kind erin midden in het pad zetten en ook nog beginnen te zuchten als je er langs moet. Haal je kind eruit, zet het op schoot en klap die kut buggy in en gooi hem boven op het bagagerek (er zijn goed ouders die dit dus wel doen, maar ook even zoveel die het niet doen).
Zo dat zijn er ook al weer aardig wat dacht ik zo...En die oude lui die met hun 65 + kaart reizen..prima! maar dan niet in de spits! ze hebben de heeeeeele dag de tijd om van A naar B te komen en gaan uitgerekend om 7 uur of 8 uur met de trein. En dan maar klagen en klagen.
Dit is een groot gros...dus nog meer plek in de trein als je die eruit gooit!Dan hebben we nog die etters die met hun vreetkarretje langs komen op de drukste tijden...hele tussenhalletje staat vol met mensen, gaat die deur open...."railtender"! (Of hoe heten ze tegenwoordig). Ja, klootzak/trut, je ziet toch dat niemand een poot trekken kan, dan kun jij er met je karretje ook niet door! Maar neeeeee....gewoon doordouwen en mensen over de tenen rijden! Alsof ze dan nog wat van je kopen zeg!
Oke, dat scheelt op de grote treinen ook al weer een mannetje of 2-3Lui met hete koffie die binnen komen stommelen als de trein net begint te rijden en jij vervolgens je hele broek onder de koffiesputters hebt zitten omdat die persoon het bekertje op de grond laat vallen, je mag ook nog uitkijken dat je niet op je snuffert gaat als je er lang moet lopen!
Dat zijn er in de spits toch een heleboel dacht ik zo!
Ga thuis koffiedrinken! Of op je werk!En zo zijn er nog veel meer irritante treinreizigers, als we die zeikerds er nou uitgooien dan is er genoeg plek over voor de nette rokende treinreiziger! Plenty of space voor al ons ROKERS!
Zo, Hilje heeft gesproken
Laat het duidelijk zijn. Ik vind het meer dan terecht dat rokers uit de treinen worden verbannen, als je een keer door zo'n coupe loopt stik je al zowat .
Maar dat ze ook op het station nauwelijks meer mogen roken, vind ik zeer overdreven want daar heb ik nog nooit last van gehad eigenlijk
Op het perron niet meer roken (enkel in omgeving van een paf paal) vind ik dus kansloos.
Hoe ver mag je bij een paf paal vandaan staan? Als je je rook uitblaast waait het alle kanten op dus maakt het nog geen fuck uit omdat die dingen in het midden staan. Mja belachelijk. De meeste winderege plek van NL mag je niet meer roken.
quote:Nou ja, het zijn wel rookpalen natuurlijk. Gezellige meerokers, zeg maar
Op maandag 12 januari 2004 20:03 schreef Zander het volgende:
ik heb deze week al een aantal keer zo'n paal zien fikken omdat iemand z'n peuk niet goed had uitgedrukt
quote:ik vind die rookpalen juist wel leuk, gooien ze die peuken tenminste niet meer op de grond. 't Lijkt echt stukken schoner.
Op maandag 12 januari 2004 20:03 schreef Zander het volgende:
Ik vind het als roker wel flauw dat er op het perron niet meer gerookt mag worden, maar er valt op zich best mee te leven. Wat ik wel waardeloos vind, zijn die nieuwe rokerspalen die op sommige plaatsen van het station staan: ik heb deze week al een aantal keer zo'n paal zien fikken omdat iemand z'n peuk niet goed had uitgedrukt. En dat stinkt 10x erger dan tien rokers bij elkaar.En het lijkt er ook wel echt schoner op te worden, zonder al die peuken op de grond. Nu kauwgom nog verbieden, want het hele perron zit meestal onder de witte plakken.
quote:Mag ik je een ding zeggen en een ding vragen?
Op dinsdag 13 januari 2004 12:44 schreef dennetje het volgende:
Ik als zwaar actieve roker, vind dit echt zo'n flauwekul. Alsjeblieft zegt, roken op een perron mag niet meer (gelukkig ben ik heel me leven pas 2x met de trein gegaan) ga ff iets anders leuk doen. Maar mocht ik ooit in mijn leven nog een keer met de trein gaan dan rook ik gewoon op het perron, waar ik wil... dan maar een boete, steek ik er meteen daarna gewoon nog 1 op.Op me werk vind ik het niet eens zo erg dat ik niet meer in mijn kantoor mag roken. Ik snap het best dat sommige mensen er niet tegen kunnen in kleine ruimtes (heb er zelf ook een hekel aan als iemand in de auto rookt en ik zelf niet).
quote:niet echt een HBO-argument
Op maandag 12 januari 2004 20:12 schreef the-russian het volgende:
Ze moeten het gewoon volledig verbieden... nergens moet het meer mogen, als je rookt, doodstraf, niet omdat je er kanker van krijgt, dat gaat me niet snel genoeg, gewoon direct de kogel.
quote:Ik ben niet-roker maar dit is echt lariekoek... Natuurlijk hebben *sommige* astma patienten hier last van maar als zij op een perron al last krijgen van sporadische cigarettenrook dan kunnen ze uberhaupt niet in drukke winkelstraten e.d. komen.
2. Je zegt kleine ruimtes, maar er zijn ook zat astmapatienten die in grote ruimte/buitenlucht net zo'n last hebben van die rook van jou.
Een bus, auto of brommer laat dan net zo veel schade achter wanneer zij erachter lopen of fietsen. En dan heb ik het nog niet eens over de werkzaamheden die altijd wel op een of ander perron gedaan worden, dakbedekkers, schilders, chemische stoffen. Je vindt dat soort dingen altijd wel op perrons in Amst, Utrecht, Leiden of Den Haag, de drukste trajecten van Nederland.
Ik denk dat de aantallen waar wij het hier over hebben 1 op de 100.000 bezoekers is, als het niet minder is. Want maar een klein percentage van de astma patienten heeft daadwerkelijk last van rokers op een perron, en met een stap vooruit of achteruit is het gedaan met die last.
Dit is dolgeslagen politieke-correctheid en hypocrycie!
Als de overheid iets wil doen aan het roken dan moeten ze het roken verbieden in plaats van discriminerende regels maken voor rokers
Het enige wat ze met deze regels doen is spanningen uitlokken tussen rokers en niet-rokers, terwijl ze zichzelf lekker blijven spekken aan de belastingcenten van rokers, en van dat geld een mooie rokerskantine bouwen naast de 2e kamer.
EDIT: Soortgelijke regels:
- Ik heb maagproblemen sinds ik een maagzweer heb gehad, aangezien koffie stinkt en maagzweren kan veroorzaken moeten we maar een accijns leggen op koffie.
- We moeten de burgerkings en MacDonalds maar verbieden op perrons omdat ik daar misselijk van word, en die vette lucht op mijn maag slaat waardoor ik maagpijn krijg en moet kotsen.
- Tevens moeten we accijnzen invoeren op fast-vet-food omdat dikke mensen sneller hart- en vaatziekten en kanker kunnen krijgen. Waarom zouden mijn belastingen daar aan op moeten gaan?
- We moeten dikke mensen maar gaan verbieden op perrons omdat ze kunnen lijnen en dikke mensen stinken sneller naar zweet.
- We moeten mensen gaan verplichten om deodorant te dragen zodat ik niet in hun stank hoef te zitten, waardoor ik misselijk wordt en maagpijn krijg.
- We moeten mensen met stinkbekken maar verplichten om pepermunt te eten zodat wanner het te druk is in de trein en ik naast ze moet staan ik hun stinkbekken niet hoef te ruiken.
enzovoorts.. enzovoorts...
[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 18-01-2004 10:30]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |