quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:05 schreef Dracko het volgende:
limburgs of fries? wat is erger?Erger is het accent uit de randstad...
sssoooowww jaj komt sjeker uijt ljimburgj.....
Maar mij boeit 't toch niet, want als ze mij willen verstaan doen ze dat toch,.. Of ik nou Achterhoeks, Twenst, Fries of Limburgs spreek.
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:06 schreef Dagonet het volgende:[..]
In Nederland heb je twee talen te accepteren, Fries en Nederlands zijn de officiële voertalen van Nederland.
Jammer joh!
quote:limburgs klinkt net alsof je het IQ van een hondsdolle visstick hebt.
Op maandag 12 januari 2004 14:08 schreef LoggedIn het volgende:
limburgs is echt wel beter als fries
fries is gewoon een taal
Daarentegen vind ik het Fries spreken en het spreken in Limburg dialect even verschrikkelijk.
En het Gronings en Drents is het leukste accent (zegt iemand die uit Zeeland komt)
quote:Ons volkslied is dus NIET in het dialect....
Op maandag 12 januari 2004 14:06 schreef Ixnay het volgende:
Limburg heeft ook een vlag en een volkslied en een eigen dialect.
verkeerd gelezen
[Dit bericht is gewijzigd door Limprint op 12-01-2004 14:15]
hoije
(edit: typo)
[Dit bericht is gewijzigd door Janetje op 12-01-2004 14:16]
Ik heb 6 jaar in Heerlen gewoond, woon nu tegen friesland aan, ben opgegroeid in Zuid Holland, dus ik kan het een en ander wel met elkaar vergelijken. Als je als Limburger zegt dat je het Fries afschuwelijk vind klinken, dat je je eigen taaltje bourgondischer vind klinen? Ach, wat zal ik zeggen, je bent BEVOOROORDEELD!
Enneh een limburgs dialect c.q. taal? De geleerden mogen het er dan overuit zijn, maar de limbo's zelf nog lang niet! Maastrichts is heel anders dan Vaals, dan Kerkraads, dan Heerlens, dan Sittards of Roermonds. En dan heb ik het over een cirkel met een doorsnede van nog geen 50 km!
quote:Ja, maar Maastrichts is ook weer ERG extreem.
Op maandag 12 januari 2004 14:15 schreef Janetje het volgende:
Ik kom persoonlijk uit de randstad, en ik ben gaan studeren in maastricht... Daar kwam ik erachter dat je aardig gestoord kan worden van een bepaald accent.. na 3 dagen miste ik mn eigen taaltje.. maar het groeit... Tis echt wel een grappig accent... Zelf zal ik het nooit spreken... maar ach... We kunnen niet allemaal limbugs lullen he....
hoije
(edit: typo)
hoije he
quote:http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/nl.html#People
Op maandag 12 januari 2004 14:07 schreef Five_Horizons het volgende:[..]
Jammer joh!
quote:Moet je die circel eens bij het 3landenpunt maken
Op maandag 12 januari 2004 14:19 schreef NFSUndergroundadict het volgende:
En dan heb ik het over een cirkel met een doorsnede van nog geen 50 km!
quote:Ja, dat onderscheidt dialect nu van een taal. In Nederland spreken we allemaal "Nederlands", maar Haags klinkt heel anders dan Rotterdams en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Op maandag 12 januari 2004 14:19 schreef NFSUndergroundadict het volgende:Enneh een limburgs dialect c.q. taal? De geleerden mogen het er dan overuit zijn, maar de limbo's zelf nog lang niet! Maastrichts is heel anders dan Vaals, dan Kerkraads, dan Heerlens, dan Sittards of Roermonds. En dan heb ik het over een cirkel met een doorsnede van nog geen 50 km!
quote:Klopt, dat is ook de reden waarom het geen taal is maar meerdere dialecten.
Op maandag 12 januari 2004 14:19 schreef NFSUndergroundadict het volgende:
Maastrichts is heel anders dan Vaals, dan Kerkraads, dan Heerlens, dan Sittards of Roermonds. En dan heb ik het over een cirkel met een doorsnede van nog geen 50 km!
quote:ja een vlag op een strontschuit die de maas afzakt
Op maandag 12 januari 2004 14:06 schreef Ixnay het volgende:
Limburg heeft ook een vlag en een volkslied en een eigen dialect.
quote:Idd.. maar ik vind het Heerlense accent erger
Op maandag 12 januari 2004 14:20 schreef Ixnay het volgende:[..]
Ja, maar Maastrichts is ook weer ERG extreem.
hoije he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |