abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16172923
ik beschouw het als een eer degene te zijn die dit topic opent.

Met: Bill Murray en Scarlett Johanson
Lost in Translation is een film over een aan lager wal geraakte acteur die naar tokyo is gekomen om een reklame op te nemen. de opnamens lopen uit en hij dus besluit hij, tegen wil en dank in, langer te blijven.
in de bar van het hotel leert hij, over de loop van enkele avonden, een jonge vrouw kennen die ook een tegenslag te verduren heeft.

het was de eerste film die ik gezien heb dit jaar en een beter begin van een (film)jaar kon ik me niet voorstellen. het is een ontzettend klein en daarom persoonlijk verhaal, gefilmd op een manier die ik nooit eerder gezien heb. ik geloof dat ik werkelijk elke frame heb bewonderd.
heel origineel en niet voor iedereen weg gelegd, maar probeer m toch maar..

maandag 12 januari 2004 @ 00:54:08 #2
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_16173188
Ik heb em ook gezien en inmiddels de soundtrack al een tijdje in mijn bezit. Een van mijn top 3 films van 2003. Toevalligerwijs zag ik twee dagen na LiT, In the Mood for Love en er zitten enorm veel overeenkomsten tussen deze twee films. Ik kan beide echt van harte aanbevelen voor mensen die van heerlijk trage films houden.
I hate to be loved, but I need to feel wanted || [url=http://www.barflyonline.co.uk/]Barfly[/url], best unsigned UK band around
  maandag 12 januari 2004 @ 00:56:28 #3
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_16173237
Paar weken geleden gekeken. De film mistte een doel/richting (wat volgens mij ook de bedoeling was), maar was gewoon leuk om naar te kijken. Heb me geen moment verveeld!
Je moet alleen idd tegen trage films kunnen (zoals 2001 bv ).
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_16173346
Nog steeds niet in de Nederlandse bios zeker?

User Rating: 8.2/10 (6,737 votes)
IMDB top 250 all-time: #169
http://imdb.com/title/tt0335266/

maandag 12 januari 2004 @ 01:06:25 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_16173429
Ik vond er werkelijk helemaal niets aan!!!
censuur :O
pi_16173585
quote:
Op maandag 12 januari 2004 01:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vond er werkelijk helemaal niets aan!!!
Tsja, dat kan ja. Waarom niet eigenlijk?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 januari 2004 @ 01:52:14 #7
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16174052
ik heb 'm een paar dagen terug gekeken.
Langzame film, er gebeurt eigenlijk niks, maar toch erg mooi.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_16174283
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:54 schreef inspiral het volgende:
Ik heb em ook gezien en inmiddels de soundtrack al een tijdje in mijn bezit.
Dat is voor mij ook al een reden om de film te zien, Kevin Shields heeft een aantal nieuwe nummers geschreven voor de film. Zeker na Virgin Suicides heb ik het idee dat Sofia Coppola een goede smaak heeft voor bands voor haar soundtracks.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_16175828
* MadScientist has been a bad boy...

ik heb de film toch maar snel gedownload en gekeken... eerst opgezet 'om even een idee van de film te krijgen' maar je dan realiseren dat je hem toch af gaat kijken...

idd geen moment verveeld, ondanks dat het niet al te vlot ging. goed geacteerd, goeie soundtrack, leuke engrish grapjes

ga het nog even laten bezinken...

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_16176446
Staat in mijn top 3 van 2003.
  maandag 12 januari 2004 @ 10:08:59 #11
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_16178174
Uit: Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 00:38 schreef Gorro het volgende:
Lost in Translation
Geweldige film van Sofia Coppola, die terecht getipt wordt als één van de grote kanshebbers voor de Academy Awards. Prachtig acteerwerk van Bill Murray en Scarlett Johanson. Tokio wordt op een mooie wijze op een vervreemde manier weergegeven, wat het decor vormt voor de bijzondere relatie tussen deze 2 mensen. Ook de muziek vond ik erg mooi.

De film deed me ook een beetje denken aan Fa yeung nin wa (In The Mood For Love) van Kar-wai Wong, waarin twee mensen buren van elkaar worden en ook uit eenzaamheid elkaar opzoeken, in dit geval omdat hun man en vrouw altijd op zakenreis zijn en er misschien wel relaties op na houden.
  Moderator maandag 12 januari 2004 @ 10:42:53 #12
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_16178780
Ik vond het een aardige film met behoorlijk wat sfeer. Ik ergerde me af en toe wat aan het trage tempo, maar het maakte wel heel duidelijk hoe de hoofdpersonen zich voelden in Japan.
Geweldige rol van Murray overigens, dat moet toch in ieder geval een nominatie worden voor een Oscar.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_16188476
quote:
Op maandag 12 januari 2004 01:01 schreef ZeroVince het volgende:
Nog steeds niet in de Nederlandse bios zeker?
Hij draait op het film festival Rotterdam, maar de komende maanden staat ie nog niet gepland voor release in de bios... terwijl hij volgens IMDb bijvoorbeeld overmorgen al in Belgie gaat draaien...
  maandag 12 januari 2004 @ 17:45:25 #14
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_16191502
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:43 schreef Astronaut_Jones het volgende:
ik beschouw het als een eer degene te zijn die dit topic opent.
Nu al? .

Uit #5 van Pauzeknop (een heel nuttig topic voor mensen met topicopenangst .).

quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 07:10 schreef California het volgende:

Volgende maand komt in Amerika de nieuwe film van Sofia Coppola uit: Lost In Translation.
Bill Murray speelt een acteur die in Tokyo is om een reclamespotje op te nemen, en Scarlett Johansson de vrouw van een fotograaf die in Tokyo moet zijn voor voor z'n werk. Ze komen elkaar 's nachts tegen en gaan samen de stad in.
Er is een mooie website (www.lost-in-translation.com) waarop ook stukjes van de soundtrack te beluisteren zijn, er is een mooie trailer, en er zijn twee mooie posters:

klik hier voor grotere versie

klik hier voor grotere versie

Maar goed , ik wil 'm dolgraag zien, maar eigenlijk wel in de bioscoop. Dus ik hoop echt dat ze daar 's mee opschieten .
The short weekend begins with longing...
pi_16195547
Ik heb hem in Amerika in de bioscoop gezien (ja, tegen betaling mag je me aanraken :p ) en ik vond het een heel erg mooie film. Hartverwarmend en op een vreemde manier melancholiek. En met een erotische spanning die bijna voelbaar is. Ik ga hier niet aan spoilers doen, maar het einde was erg mooi en passend.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  dinsdag 13 januari 2004 @ 14:39:37 #16
4180 Hare
Come fly with me!
pi_16220185
Heb hem toch ook maar aangezet om te downloaden. Ga niet tot april wachten
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_16233241
Ik houd dan weer net van trage films om een of andere reden... en vond deze film dan ook erg mooi. Goede sfeer, goede acteerprestaties... erg goede film gewoon. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16234904
Heb m net gezien en van begin tot eind uitgekeken. Ik vind het een heerlijk tempo.

De film is ontzettend kalm en houd je voortdurend bezig met prachtige plaatjes. Je krijgt een goed idee van het verblijven in een stad waar je niemand kan verstaan en je daardoor sneller contact legt met mensen waarmee je eigenlijk geen overeenkomsten hebt maar die wel je taal spreken. Ontzettend mooi is dan dat je dat ziet groeien en ik vond dat dat perfect door Murray en Johansson werd neergezet. Een van de betere films die ik de laatste tijd gezien heb

Where facts are few, experts are many.
pi_16238096
Erotische spanning? Ik heb het niet gezien. Twee totaal onaantrekkelijke hoofdrolspelers (alhoewel Bill Muray rulet) die zich uit verveling maar met elkaar 'vermaken' al hadden ze elkaar in een andere omgeving het licht in de ogen niet gegund. Ik vond het dus niks, wat leuke culture shock momenten daargelaten.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
pi_16238144
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:43 schreef RoK het volgende:
Erotische spanning? Ik heb het niet gezien. Twee totaal onaantrekkelijke hoofdrolspelers (alhoewel Bill Muray rulet) die zich uit verveling maar met elkaar 'vermaken' al hadden ze elkaar in een andere omgeving het licht in de ogen niet gegund. Ik vond het dus niks, wat leuke culture shock momenten daargelaten.
Erotische spanning was er bijvoorbeeld toen ze samen op bed lagen en hij voorzichtig haar voet vastpakte...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 18 januari 2004 @ 17:57:21 #21
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_16371825
Wanneer komt-ie in Nederland uit? In de lijst van de NFC (die loopt tot januari 2005) staat de film nog niet aangekondigd...

Edit: Geen warezrequests

[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 18-01-2004 18:07]

zondag 18 januari 2004 @ 19:08:55 #22
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16373816
quote:
Op zondag 18 januari 2004 17:57 schreef Woodpecker het volgende:
Wanneer komt-ie in Nederland uit? In de lijst van de NFC (die loopt tot januari 2005) staat de film nog niet aangekondigd...

Echt vreemd, in Belgie is is ie al uit
  zondag 18 januari 2004 @ 20:09:54 #23
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_16375618
quote:

Sorry Gorry
pi_16375909
quote:

Hij draait komende week op het IFFR. Maar die voorstellingen zijn volgens mij al uitverkocht.
  zondag 18 januari 2004 @ 20:24:53 #25
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_16376069
quote:
Op zondag 18 januari 2004 20:19 schreef Joppe het volgende:

[..]

Hij draait komende week op het IFFR. Maar die voorstellingen zijn volgens mij al uitverkocht.

Dat klopt Lang leve de fijne online-bestelservice van het IFFT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')