abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2004 @ 14:46:27 #76
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17336295
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 21:42 schreef ot-m het volgende:
vanaf morgen draait ie in ieder geval in lux ( nijmegen ) ..<br>k ga hem zeker zien , heb er veel goede dingen over gehoord
Jep, ik heb 'm dan ook meteen de 19e gezien .

Geweldige film!
pi_17336620
Mijn review zou dus eigenlijk donderdag al online gaan, maar ja..

De film is i.i.g. x 10
  maandag 23 februari 2004 @ 16:14:33 #78
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_17336752
quote:
Op maandag 23 februari 2004 14:46 schreef BlaatschaaP het volgende:
Jep, ik heb 'm dan ook meteen de 19e gezien .

Geweldige film!
Zeker !

Murray erg goed, Johansson ook goed, en mooi script.
The short weekend begins with longing...
pi_17337937
binnenkort is kijken.
  maandag 23 februari 2004 @ 21:31:08 #80
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_17340046
Na het zien van deze film bleef ik met een heel ander gevoel zitten dan bij elke andere film. Maar gelukkig wel op een positieve manier. Als de regio 2 DVD uitkomt koop ik hem waarschijnlijk wel.
No escape from reality
pi_17343713
Ik vind dit echt een geweldige film, heb hem nu al 5x gezien (op divx, en ja, ik koop hem absoluut nog), en elke keer vind ik hem geweldig.
Coppola geeft heel mooi de subtiele gevoelens weer die tussen mensen kunnen groeien. En Scarlett en Murray spelen echt de sterren van de hemel vind ik, doordat ze zo goed alledaagse personen spelen met onze alledaagse gevoelens. Geen stereotype superheroes, maar mensen!
Heerlijk om naar te kijken.

En de soundtrack vind ik ook top (nogal frans georienteerd als je het mij vraagt, met o.a. air en phoenix); het karaoke-moment met "more than this" vind ik zoo gelukzalig.
pi_17359310
Kan iemand me uitleggen wat er zo fantastisch aan is?
Ik kan een trage film appreciëren maar hier zit toch echt niets in.
Ik zie een meisje dat zich verveelt omdat haar boyfriend haar geen aandacht geeft... big deal.
Dan een veertiger die in een soort van midlife crisis zit en bij iedere situatie een 'grapje' bedenkt.
De twee ontmoeten elkaar een paar keer in de bar, wat enkele simpele conversaties en meer grapjes teweeg brengt. Dan lopen ze samen met een paar chinezen door tokio en zingen karaoke, en schijnbaar amuseert de veertiger zich wel met die weirdos. Veel word er niet gezegd. En somehow, in dat alles, for some reason, worden ze verliefd op elkaar. Ondertussen zat ik al aan 90 min of zoiets en er was nog altijd geen klop gebeurt tussen de twee. En wat fluistert hij dan in haar oor op het einde? Wat stelt dat einde nu voor? Ok we zijn verliefd, forget it en we gaan naar huis want daar wachten een paar oscars?
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
  woensdag 25 februari 2004 @ 21:28:17 #83
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17362496
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 19:15 schreef Clyde96 het volgende:

lang verhaal
Jij hebt dus een verschrikkelijk goed leven met veel sociale en intelligente vrienden en je zit dus lekker in je vel, begrijp ik hieruit...

Fijn voor je... Dan ga je toch lekker naar Paycheck...
pi_17363321
eum... verschrikkelijk goed leven... intelligente vrienden... ?? nee hoor
ik ben een echte filmfan maar nog redelijk jong, misschien vat ik de film gewoon niet
maar ik zie geen point, geen hoogtepunt, geen liefde, geen avontuur, geen intrige, geen pijn, geen actie, geen verbijstering, geen film... snap je?

laat maar die Paycheck, heb net Girl Interrupted gezien, dat was een film!
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
pi_17363649
Het heeft veel bloed, zweet, tranen en andere vloeistoffen gekost, maar hij staat er eindelijk:

Lost in Translation
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2004 @ 22:22:25 #86
862 Arcee
Look closer
pi_17363814
quote:
Op maandag 23 februari 2004 03:06 schreef Lamon het volgende:
De sfeer, de acteerprestaties, de karakters waar je meteen iets voor voelt, de muziek, de humor. Een fantastische film.
Wij zijn het weer eens ouderwets van harte met elkaar eens, Lamon.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2004 @ 22:40:17 #87
862 Arcee
Look closer
pi_17364184
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 22:15 schreef Joppe het volgende:
Lost in Translation

Daaruit:

Sofia Coppola verdient in ieder geval alle lof voor het schrijven en regisseren van deze romcom die geen romcom is.
Inderdaad, dus ik snap niet zo goed waarom je het zoveel over romcoms hebt in je review. Ik vind het helemaal geen romantische komedie en zou 't daarmee zou weinig mogelijk willen vergelijken.
quote:
Want Lost in Translation is geen film geworden die je moet zien, maar eentje die je moet voelen.
Exact.

Wie je wel moet zien natuurlijk, en dan niet in de eerste plaats qua uiterlijk, maar wel qua erg prettige aanwezigheid, is:

Scarly
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_17364409
Net de DVD bekeken. Hele mooie film!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_17365800
quote:
Ik zie een meisje dat zich verveelt omdat haar boyfriend haar geen aandacht geeft... big deal.
Dan een veertiger die in een soort van midlife crisis zit en bij iedere situatie een 'grapje' bedenkt.
De twee ontmoeten elkaar een paar keer in de bar, wat enkele simpele conversaties en meer grapjes teweeg brengt. Dan lopen ze samen met een paar chinezen door tokio en zingen karaoke, en schijnbaar amuseert de veertiger zich wel met die weirdos. Veel word er niet gezegd. En somehow, in dat alles, for some reason, worden ze verliefd op elkaar. Ondertussen zat ik al aan 90 min of zoiets en er was nog altijd geen klop gebeurt tussen de twee. En wat fluistert hij dan in haar oor op het einde? Wat stelt dat einde nu voor? Ok we zijn verliefd, forget it en we gaan naar huis want daar wachten een paar oscars?
ja, het is wel duidelijk dat deze film niet voor jou is weg gelegd. ooit in je eentje op reis geweest? misschien zou je t daardoor eerder kunnen voelen..
je moet er ook niks achter zoeken. het is een situatie waar de twee personen in verkeren en daar kan je je in vinden en in meeleven..of niet..
pi_17366982
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 22:40 schreef Arcee het volgende:
Inderdaad, dus ik snap niet zo goed waarom je het zoveel over romcoms hebt in je review. Ik vind het helemaal geen romantische komedie en zou 't daarmee zou weinig mogelijk willen vergelijken.
Aan datgene wat jij vindt, heb ik in mijn review natuurlijk weinig boodschap

Daarnaast. Het lijkt me duidelijk dat Lost in Translation zijn roots heeft in het genre van de romantische komedie. Daarom begon ik met een schets van de standaard romcom. Meteen daarna schreef ik over een aantal films van de laatste tijd - waaronder dus Lost in Translation - die een interessante draai gaven aan het genre. Je kan het dan geen romcom vinden, maar hoe je het ook bekijkt, de plot van Lost in Translation doet - zeker het eerste uur - geweldig denken aan de romcom. Er is echter, zoals ik ook al schreef, één groot verschil: het einde van de film. Die is zeer on-romcom's (en on-Hollywoods). Natuurlijk zijn er legio kleine en grotere verschillen te bedenken tussen elke willekeurige romcom prul en Lost in Translation. Maar als je deze laatste film terugbrengt tot z'n globale basis - en dat is het handigste wil je em in een genre kunnen plaatsen - dan heeft de film het meeste weg van de romantische komedie. Omdat de film dus steunt op de romcom maar tegelijkertijd toch zo anders is, leek het mij een passend idee om de vergelijking te maken.

En daarnaast nog simpele reden voor de vergelijking(en) met de romcom; ik had een lijn nodig. Als je iets schrijft dan heb je een lijn nodig in je verhaaltje. En dat was in mijn geval de relatie romcom <-> Lost in Translation.

Maar goed, we zijn het erover eens dat Lost in Translation een pareltje is, dat is het belangrijkste

[ Bericht 0% gewijzigd door Joppe op 26-02-2004 02:03:21 ]
pi_17366994
quote:
Ondertussen zat ik al aan 90 min of zoiets en er was nog altijd geen klop gebeurt tussen de twee.
Volgens mij heb jij een andere film gezien.
pi_17368340
Ik kon me wel herkennen in die situatie. Ik heb ooit een week in mijn eentje in een winters Helsinki vastgezeten. Helaas wel zonder Scarlett Johansson look-a-like.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_17369246
quote:
Een beproefde methode om een film af te kraken: gewoon droog vertellen wat je te zien krijgt, zonder in te gaan op hoe dat gebeurt, of wat er onder de oppervlakte gaande is. Lekker makkelijk, zo kan ik The Godfather ook nog wel reduceren tot een veredelde aflevering van As The World Turns...
  donderdag 26 februari 2004 @ 10:44:24 #94
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_17369630
R1-dvd staat in de bestelling via dvdsoon.com
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_17370348
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 10:22 schreef BTM het volgende:

[..]

Een beproefde methode om een film af te kraken: gewoon droog vertellen wat je te zien krijgt, zonder in te gaan op hoe dat gebeurt, of wat er onder de oppervlakte gaande is. Lekker makkelijk, zo kan ik The Godfather ook nog wel reduceren tot een veredelde aflevering van As The World Turns...
Daar heb je wel gelijk in. Vind het gewoon een beetje ongeloofwaardig dat die twee verliefd worden op elkaar, ik zie niet in waarom. Maar ja het zit misschien wel anders in elkaar als je alleen in een vreemd land bent, dat kan ik niet weten.

Als de meerderheid het een goede film vind, dan zijn die waarschijnlijk niet op hun kop gevallen en zullen ze wel gelijk hebben.
pi_17372583
Ik vond het ook een hele trage, saaie film in het begin maar nu ik hem nog een keer gezien heb, vind ik hem ineens een stuk beter. Scarlett Johansson is een ontzettend mooie vrouw die heel goed speelt, Murray speelt (ondanks dat ik hem absoluut niet kan uitstaan normaal gesproken) ook heel sterk en de film ziet er gewoon heel goed uit.. Mooie shots die gewoon precies bij het verhaal / de film passen. Toch zeker wel een 8,5/10
  donderdag 26 februari 2004 @ 20:37:04 #97
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_17381048
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 11:25 schreef Clyde96 het volgende:

Als de meerderheid het een goede film vind, dan zijn die waarschijnlijk niet op hun kop gevallen en zullen ze wel gelijk hebben.
Nee.

In dit soort discussie kun je geen gelijk hebben. Als je hem slecht vindt, vind je hem gewoon slecht. Als er meer mensen zijn die hem wel goed vinden, wil dat niet zeggen dat zij juist zitten en jij fout. Of zoiets. Waarom moeten sommigen toch steeds de mening van anderen kleineren omdat die gewoon anders is?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 26 februari 2004 @ 21:17:00 #98
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_17381997
Vond hem wel aardig; goed geacteerd, maar wel erg traaaaaaaag. Geeft wel goed weer dat die gasten zich de tering vervelen daar. En leuk die titel; lost in translation, dat zo'n tolk een minuut aan het luisteren is en dat dan in 1 zin voor Murray samenvat

Had er meer van verwacht, maar da's natuurlijk puur door alle hosanna verhalen in de pers.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_17387020
Lip my stockings
Vond het een heerlijke film, niks op aan te merken
Iemand tips voor meer van dit soort films ?
pi_17395515
ik geloof niet echt dat die twee echt verliefd werden op elkaar ..
iemand trouwens een idee wat bill murray op het einde in haar oor fluisterde ?

ik weet nog niet of ik de film of scarlett johanssen het mooist vond ..
de sfeer was erg goed , heel herkenbaar ook
maar goed ,
ik vond het wel wat !
do not wish to be anything but what you are , and try to be that perfectly - St . Francis de Sales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')