het was de eerste film die ik gezien heb dit jaar en een beter begin van een (film)jaar kon ik me niet voorstellen. het is een ontzettend klein en daarom persoonlijk verhaal, gefilmd op een manier die ik nooit eerder gezien heb. ik geloof dat ik werkelijk elke frame heb bewonderd.
heel origineel en niet voor iedereen weg gelegd, maar probeer m toch maar..
User Rating: 8.2/10 (6,737 votes)
IMDB top 250 all-time: #169
http://imdb.com/title/tt0335266/
quote:Tsja, dat kan ja. Waarom niet eigenlijk?
Op maandag 12 januari 2004 01:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vond er werkelijk helemaal niets aan!!!
quote:Dat is voor mij ook al een reden om de film te zien, Kevin Shields heeft een aantal nieuwe nummers geschreven voor de film. Zeker na Virgin Suicides heb ik het idee dat Sofia Coppola een goede smaak heeft voor bands voor haar soundtracks.
Op maandag 12 januari 2004 00:54 schreef inspiral het volgende:
Ik heb em ook gezien en inmiddels de soundtrack al een tijdje in mijn bezit.
ik heb de film toch maar snel gedownload en gekeken... eerst opgezet 'om even een idee van de film te krijgen' maar je dan realiseren dat je hem toch af gaat kijken...
idd geen moment verveeld, ondanks dat het niet al te vlot ging. goed geacteerd, goeie soundtrack, leuke engrish grapjes
ga het nog even laten bezinken...
quote:De film deed me ook een beetje denken aan Fa yeung nin wa (In The Mood For Love) van Kar-wai Wong, waarin twee mensen buren van elkaar worden en ook uit eenzaamheid elkaar opzoeken, in dit geval omdat hun man en vrouw altijd op zakenreis zijn en er misschien wel relaties op na houden.
Op vrijdag 2 januari 2004 00:38 schreef Gorro het volgende:
Lost in Translation
Geweldige film van Sofia Coppola, die terecht getipt wordt als één van de grote kanshebbers voor de Academy Awards. Prachtig acteerwerk van Bill Murray en Scarlett Johanson. Tokio wordt op een mooie wijze op een vervreemde manier weergegeven, wat het decor vormt voor de bijzondere relatie tussen deze 2 mensen. Ook de muziek vond ik erg mooi.
quote:Hij draait op het film festival Rotterdam, maar de komende maanden staat ie nog niet gepland voor release in de bios... terwijl hij volgens IMDb bijvoorbeeld overmorgen al in Belgie gaat draaien...
Op maandag 12 januari 2004 01:01 schreef ZeroVince het volgende:
Nog steeds niet in de Nederlandse bios zeker?
quote:Nu al?
Op maandag 12 januari 2004 00:43 schreef Astronaut_Jones het volgende:
ik beschouw het als een eer degene te zijn die dit topic opent.
Uit #5 van Pauzeknop (een heel nuttig topic voor mensen met topicopenangst .).
quote:Maar goed
Op woensdag 27 augustus 2003 07:10 schreef California het volgende:Volgende maand komt in Amerika de nieuwe film van Sofia Coppola uit: Lost In Translation.
Bill Murray speelt een acteur die in Tokyo is om een reclamespotje op te nemen, en Scarlett Johansson de vrouw van een fotograaf die in Tokyo moet zijn voor voor z'n werk. Ze komen elkaar 's nachts tegen en gaan samen de stad in.
Er is een mooie website (www.lost-in-translation.com) waarop ook stukjes van de soundtrack te beluisteren zijn, er is een mooie trailer, en er zijn twee mooie posters:
klik hier voor grotere versie
klik hier voor grotere versie
De film is ontzettend kalm en houd je voortdurend bezig met prachtige plaatjes. Je krijgt een goed idee van het verblijven in een stad waar je niemand kan verstaan en je daardoor sneller contact legt met mensen waarmee je eigenlijk geen overeenkomsten hebt maar die wel je taal spreken. Ontzettend mooi is dan dat je dat ziet groeien en ik vond dat dat perfect door Murray en Johansson werd neergezet. Een van de betere films die ik de laatste tijd gezien heb
quote:Erotische spanning was er bijvoorbeeld toen ze samen op bed lagen en hij voorzichtig haar voet vastpakte...
Op dinsdag 13 januari 2004 23:43 schreef RoK het volgende:
Erotische spanning? Ik heb het niet gezien. Twee totaal onaantrekkelijke hoofdrolspelers (alhoewel Bill Muray rulet) die zich uit verveling maar met elkaar 'vermaken' al hadden ze elkaar in een andere omgeving het licht in de ogen niet gegund. Ik vond het dus niks, wat leuke culture shock momenten daargelaten.
Edit: Geen warezrequests
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 18-01-2004 18:07]
quote:Echt vreemd, in Belgie is is ie al uit
Op zondag 18 januari 2004 17:57 schreef Woodpecker het volgende:
Wanneer komt-ie in Nederland uit? In de lijst van de NFC (die loopt tot januari 2005) staat de film nog niet aangekondigd...Edit: Geen warezrequests
quote:Sorry Gorry
Op zondag 18 januari 2004 17:57 schreef Woodpecker het volgende:Edit: Geen warezrequests
quote:Hij draait komende week op het IFFR. Maar die voorstellingen zijn volgens mij al uitverkocht.
Op zondag 18 januari 2004 17:57 schreef Woodpecker het volgende:
Wanneer komt-ie in Nederland uit? In de lijst van de NFC (die loopt tot januari 2005) staat de film nog niet aangekondigd...Edit: Geen warezrequests
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |