FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / wat vinden jullie van de MG ZR 1.8 160 3dr
foetremaandag 12 januari 2004 @ 00:23

MG ZR 160

PRIJZEN
laatste nieuwprijs ¤ 23.200
nieuwprijs 2003 ¤ 23.200
nieuwprijs 2002 ¤ 23.200
nieuwprijs 2001 ¤ 22.900
wegenbelasting/3mnd ¤ 78 - ¤ 93
afleveringskosten ¤ 480
occasionprijs 2003 ¤ 17.500 (20.000km)
occasionprijs 2002 ¤ 15.000 (40.000km)
occasionprijs 2001 ¤ 12.900 (60.000km)
wegenbelasting/jaar ¤ 300 - ¤ 360


ALGEMEEN
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
algemene garantie 2 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie oktober 2001
einde nog leverbaar

MOTOR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1796 cm3
boring x slag 80,0 x 89,3 mm
compressieverh. 10,5:1
max. vermogen 118 kW (160 pk)
6900tpm
max. koppel 174 Nm
4700tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld

ONDERSTEL
aandrijving voor
remmen voor gev. schijven, 282 mm
remmen achter schijven, 260 mm
bandenmaat 205/45R17
draaicirkel 10,0 m

MATEN & GEWICHTEN
lengte 4,01 m
breedte 1,69 m
hoogte 1,40 m
wielbasis 2,50 m
massa leeg 1090 kg
laadvermogen 460 kg
aanhanger geremd 1000 kg
aanhanger ongeremd 500 kg
kogeldruk 70 kg
dakbelasting 65 kg
inh. bagageruimte 304 - 1086 l
inh. brandstoftank 55 l

PRESTATIES
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
verbruik binnen b.k. 10,4 l/100km
verbruik buiten b.k. 5,8 l/100km
verbruik gecombineerd 7,5 l/100km
CO2 uitstoot 179 g/km
VEILIGHEID
ABS-remsysteem ja
remkrachtverdeling ja
remassistentie nee
airbag bestuurder ja
airbag passagier ja
zij-airbags nee
hoofdairbags voor nee
tractiecontrole nee
stabiliteitsregeling nee

COMFORT
centrale deurvergrendeling ja, met afstandbediening
elektrische ramen ja, voor
stuurbekrachtiging ja
cruise control nee
airconditioning ja, handbediend
parkeersensor nee

INTERIEUR
hoogteverst. stoel ja, bestuurder
elektr. stoelverstelling nee
verwarmde stoelen nee
sportstoelen ja
leer bekleed stuurwiel ja
verstelbaar stuur ja, hoogte
leren bekleding nee
hoofdsteunen achter nee
neerklapbare achterbank ja, in delen
middenarmsteun nee
leeslampje(s) nee
toerenteller ja
buitentemperatuurmet. nee
boardcomputer nee
stereoinstallatie nee
navigatiesysteem nee

EXTERIEUR
interval ruitewisser ja
lichtmetalen velgen ja
schuif/kanteldak nee
metallic lak ¤ 460
bumpers in carrosseriekleur ja
elektrische spiegels ja, en verwarmd
mistlampen voor ja
xenon koplampen nee
koplampsproeiers nee
inbraakalarm ja

Manwethmaandag 12 januari 2004 @ 00:25
kan die ook nog rijden?
Spydermaandag 12 januari 2004 @ 00:27
Alle familiebakken hebben voorwielaandrijving.
Remizonmaandag 12 januari 2004 @ 00:27
een bometje hoor! en de 2e hans prijs is erg interesant
is deze te koop?
Manwethmaandag 12 januari 2004 @ 00:30
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:27 schreef Remizon het volgende:
een bometje hoor! en de 2e hans prijs is erg interesant
is deze te koop?
Nee sorry, deze staat er voor niets.

[Dit bericht is gewijzigd door Manweth op 12-01-2004 00:30]

foetremaandag 12 januari 2004 @ 00:30
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:27 schreef Remizon het volgende:
een bometje hoor! en de 2e hans prijs is erg interesant
is deze te koop?
ja deze is te koop voor 16000 met 6 maanden garantie bij bmw dealer 3 maanden fabrieksgarantie 23000 km op teller
foetremaandag 12 januari 2004 @ 00:31
is rood trouwens nog een slechte kleur word het nog steeds dof door de zon en is MG een goed merk???/
Remizonmaandag 12 januari 2004 @ 00:31
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:30 schreef Manweth het volgende:

[..]

Nee sorry, deze staat er voor niets.


oke mooi
Bigsmaandag 12 januari 2004 @ 00:32
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:27 schreef Spyder het volgende:
Alle familiebakken hebben voorwielaandrijving.
Ford Focus RS

MG's zijn koel trouwens.

PeuRacmaandag 12 januari 2004 @ 00:47
Ultimora weet veel van die dingen, hij heeft ze een half jaar lang verkocht.

Ik weet alleen dat ik ze super bruut vind, en dat er iem hier op Fok! is geweest welke er eentje had gekocht.

foetremaandag 12 januari 2004 @ 00:55
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:47 schreef PeuRac het volgende:
Ultimora weet veel van die dingen, hij heeft ze een half jaar lang verkocht.

Ik weet alleen dat ik ze super bruut vind, en dat er iem hier op Fok! is geweest welke er eentje had gekocht.


vertel wat er allemaal zo goed is aan die mg's heb er zelf niet echt verstand van ben meer iemand van golf 4 gti turbo
PeuRacmaandag 12 januari 2004 @ 00:59
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:55 schreef foetre het volgende:

[..]

vertel wat er allemaal zo goed is aan die mg's heb er zelf niet echt verstand van ben meer iemand van golf 4 gti turbo


Van golfje's heb je dus ook niet veel verstand

Ik weet het zelf niet, moet je Ultimora vragen, ik spreek em morgen op msn, wel, k zal em vragen om hier ff te kijken.

Spydermaandag 12 januari 2004 @ 01:13
http://www.autoweek.nl/myreviewdata.php?cache=no&myreviewID=2008&merk=MG&serietotaal=ZR&bouwjaar=

http://www.autoweek.nl/myreviewdata.php?cache=no&myreviewID=3273&merk=MG&serietotaal=ZR&bouwjaar=

http://www.autozine.nl/text/106.html

Jofunu-kunmaandag 12 januari 2004 @ 01:36
Hier in de straat staat er eentje, ik wacht nogsteeds tot ik een keer zie wie van de buren er nou bij de auto hoort om te vragen of ik eens wat rondjes erin mag rijden..
Xtreemmaandag 12 januari 2004 @ 08:38
De (britse) pers is er iig niet enthousiast over. 't is idd een bommetje, maar het interieus is oud. het hele model is vrij oud. Qua comfort, geluid verfijning etc zul je dat gaan merken, maar als je daar minder waarde aan hecht, is het volgens mij zeker geen slechte...
Tjabbomaandag 12 januari 2004 @ 08:43
Mooi modelletje. dat zeker.
Maar of het de looks ook waarmaakt, dat weet ik niet.
-Muse-maandag 12 januari 2004 @ 09:47
Moet je aan Utiluc vrage, die liep stage bij mg//

[Dit bericht is gewijzigd door -Muse- op 12-01-2004 09:53]

ook_gekmaandag 12 januari 2004 @ 10:02
Ik vind het zeker wel een mooie auto
VinnyTheDukemaandag 12 januari 2004 @ 10:22
quote:
Op maandag 12 januari 2004 10:02 schreef ook_gek het volgende:
Ik vind het zeker wel een mooie auto
Geweldige auto, heb deze op de autorai gezien en vondt hem echt de moeite waard.
foetredinsdag 13 januari 2004 @ 01:14
enige nadeel aan deze auto is de kleur de rest perfect voor mij snel en speciaal
Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 01:30
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:23 schreef foetre het volgende:
[afbeelding]

MG ZR 160

PRIJZEN
laatste nieuwprijs ¤ 23.200
nieuwprijs 2003 ¤ 23.200
nieuwprijs 2002 ¤ 23.200
nieuwprijs 2001 ¤ 22.900
wegenbelasting/3mnd ¤ 78 - ¤ 93
afleveringskosten ¤ 480
occasionprijs 2003 ¤ 17.500 (20.000km)
occasionprijs 2002 ¤ 15.000 (40.000km)
occasionprijs 2001 ¤ 12.900 (60.000km)
wegenbelasting/jaar ¤ 300 - ¤ 360


ALGEMEEN
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
algemene garantie 2 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie oktober 2001
einde nog leverbaar

MOTOR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1796 cm3
boring x slag 80,0 x 89,3 mm
compressieverh. 10,5:1
max. vermogen 118 kW (160 pk)
6900tpm
max. koppel 174 Nm
4700tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld

ONDERSTEL
aandrijving voor
remmen voor gev. schijven, 282 mm
remmen achter schijven, 260 mm
bandenmaat 205/45R17
draaicirkel 10,0 m

MATEN & GEWICHTEN
lengte 4,01 m
breedte 1,69 m
hoogte 1,40 m
wielbasis 2,50 m
massa leeg 1090 kg
laadvermogen 460 kg
aanhanger geremd 1000 kg
aanhanger ongeremd 500 kg
kogeldruk 70 kg
dakbelasting 65 kg
inh. bagageruimte 304 - 1086 l
inh. brandstoftank 55 l

PRESTATIES
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
verbruik binnen b.k. 10,4 l/100km
verbruik buiten b.k. 5,8 l/100km
verbruik gecombineerd 7,5 l/100km
CO2 uitstoot 179 g/km
VEILIGHEID
ABS-remsysteem ja
remkrachtverdeling ja
remassistentie nee
airbag bestuurder ja
airbag passagier ja
zij-airbags nee
hoofdairbags voor nee
tractiecontrole nee
stabiliteitsregeling nee

COMFORT
centrale deurvergrendeling ja, met afstandbediening
elektrische ramen ja, voor
stuurbekrachtiging ja
cruise control nee
airconditioning ja, handbediend
parkeersensor nee

INTERIEUR
hoogteverst. stoel ja, bestuurder
elektr. stoelverstelling nee
verwarmde stoelen nee
sportstoelen ja
leer bekleed stuurwiel ja
verstelbaar stuur ja, hoogte
leren bekleding nee
hoofdsteunen achter nee
neerklapbare achterbank ja, in delen
middenarmsteun nee
leeslampje(s) nee
toerenteller ja
buitentemperatuurmet. nee
boardcomputer nee
stereoinstallatie nee
navigatiesysteem nee

EXTERIEUR
interval ruitewisser ja
lichtmetalen velgen ja
schuif/kanteldak nee
metallic lak ¤ 460
bumpers in carrosseriekleur ja
elektrische spiegels ja, en verwarmd
mistlampen voor ja
xenon koplampen nee
koplampsproeiers nee
inbraakalarm ja


Mooi, beetje een wolf in schaapskleren.
ddZdinsdag 13 januari 2004 @ 15:35
Geinig bakkie, maar een beetje outdated inmiddels.
Dat krijg je als je een model baseert op een, op dat moment al, verouderd Rover-model
Pirodinsdag 13 januari 2004 @ 19:25
Hij is dik, alsof iemand hem heeft opgeblazen, of lijkt dat maar zo?
idiotforalivingdinsdag 13 januari 2004 @ 19:32
mooie auto, alleen mooi in het zwart met groene striping.
Spyderdinsdag 13 januari 2004 @ 19:35
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:25 schreef Piro het volgende:
Hij is dik, alsof iemand hem heeft opgeblazen, of lijkt dat maar zo?
Bedoel je dat ie er eigenlijk zo hoort uit te zien?

StefanPdinsdag 13 januari 2004 @ 19:42
Prachtige auto hoor!

Vrij 'uniek' ook. Je ziet ze vrijwel niet vergeleken met 206'jes, golfjes, enz.

Classic-PCdinsdag 13 januari 2004 @ 19:43
Ik vind het totaal geen MG meer. We hebben zelf MG B GT gehad en een normale MG B en MG staat gewoon bekend om z'n mooie sportwagens en niet de Seat Ibiza klonen. Ik vind het niks.
foetredinsdag 13 januari 2004 @ 23:28
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:42 schreef StefanP het volgende:
Prachtige auto hoor!

Vrij 'uniek' ook. Je ziet ze vrijwel niet vergeleken met 206'jes, golfjes, enz.


daarom koop ik hem ook ik hou van speciale auto'sss
ik d8 verkocht te zijn aan snelheid golf 4 1.8t of ibiza curpra vanwege de turbo'sss
maar ga nu voor uniek en snel