quote:nee, ik ben stuk kleiner. als ik em heb post ik wel wat pics.
Op woensdag 14 januari 2004 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Mooi pak, ben jij dat?
quote:goed idee, niet bezuinigen op een pak! Een nieuw pak vormt zich altijd toch een beetje naar je lichaam. Altijd net iets te krap kopen tenzij je nog plannen hebt om aan te komen.
Op woensdag 14 januari 2004 10:56 schreef ZX9R het volgende:[..]
Nee, dat ga ik niet doen.
De reden waarom dat ik dat niet doe is simpel. Ik ken die beste man niet en ik weet niet hoe erg die man zweet. Ik zit liever in mijn eigen zweet dan in dat van een ander.
[..]Ik vond dat ook een mooi, niet flashy, pak! Echte naam is Luc.
quote:Juist plannen om een paar kilo kwijt te raken!
Op woensdag 14 januari 2004 11:23 schreef slashme het volgende:[..]
goed idee, niet bezuinigen op een pak! Een nieuw pak vormt zich altijd toch een beetje naar je lichaam. Altijd net iets te krap kopen tenzij je nog plannen hebt om aan te komen.
Ik moet zeggen, dat jasje wat ik aan had zat behoorlijk krap! Ik werd gedwongen om met gebogen armen te staan. (wat uiteraard wel goed is want zo zit je ook op je brommer)
quote:waarom? of is dat alleen bij leer aan te bevelen?
Op woensdag 14 januari 2004 11:23 schreef slashme het volgende:Altijd net iets te krap kopen tenzij je nog plannen hebt om aan te komen.
quote:Alleen bij leer, leer moet strak zitten. Textiel fladdert alleen maar
Op woensdag 14 januari 2004 11:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
waarom? of is dat alleen bij leer aan te bevelen?
quote:Leer rekt namelijk nog een beetje uit.
Op woensdag 14 januari 2004 11:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
waarom? of is dat alleen bij leer aan te bevelen?
quote:Jij hebt niets onder je leren pak?
Op woensdag 14 januari 2004 11:27 schreef ZX9R het volgende:[..]
Leer rekt namelijk nog een beetje uit.
Bij stoffen pakken hoeft dat niet. Die zijn juist wat groter omdat er vanuit gegaan wordt dat daar nog kleding onder moet!
quote:Thermisch ondergoed en een t-shirt.
Op woensdag 14 januari 2004 11:29 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Jij hebt niets onder je leren pak?
quote:vond t met lessen wel meevallen, alhoewel ik niet harder heb gereden dan 130. lijkt me niks, zo'n pak wat zo strak zit. en dat je er geen gewone kleding vind ik wel een groot nadeel, moet je altijd maar in je motorpak blijven lopen als je ergens heen gaat.
Op woensdag 14 januari 2004 11:27 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Textiel fladdert alleen maar
Ik hou gewoon mn normale kleding eronder hoor.
quote:Het zit niet te strak, het zit gewoon strak, om je lichaam heen. Waar je geen last van hebt..
Op woensdag 14 januari 2004 11:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb dan ook een 2 delig leren pak, maar ik draag mn normale kleding gewoon... een trui bijvoorbeeld, of idd in de zomer een t shirtje
quote:zag ik erna pas, 2 min erna om precies te zijn
Op woensdag 14 januari 2004 11:37 schreef Rietvaerder het volgende:
lees nou eens..Ik hou gewoon mn normale kleding eronder hoor.
[..]Het zit niet te strak, het zit gewoon strak, om je lichaam heen. Waar je geen last van hebt..
en btw, je moet em toch iets te krap kopen als je em nieuw koopt?
quote:niet
Op woensdag 14 januari 2004 11:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Gewoon lekker strak..Net als dat je een meid zou uitkiezen.. die neem je ook niet te strak.
quote:té is niks, maar gewoon lekker strak
Op woensdag 14 januari 2004 12:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Toch?
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Gewoon lekker strak..Net als dat je een meid zou uitkiezen.. die neem je ook niet te strak.
Net mijn afdekkap voor de duoseat naar de spuiter gebracht.
Wel even gechecked of het voor de meet klaar is. ![]()
Ondertussen een baan aangenomen, maandag beginnen. ![]()
Ook maar gelijk het originele windschermpje besteld voor op de motor.
(ik zie geen Smiley met vleugeltjes .. geld vliegt weg
)
quote:als ze zeggen dat ze 16 zijn is het geoorloofd
Op woensdag 14 januari 2004 12:31 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Te strak .. is dat onder de 12 ..
Net mijn afdekkap voor de duoseat naar de spuiter gebracht.
Wel even gechecked of het voor de meet klaar is.Ondertussen een baan aangenomen, maandag beginnen.
Ook maar gelijk het originele windschermpje besteld voor op de motor.
(ik zie geen Smiley met vleugeltjes .. geld vliegt weg)
gefeliciteerd! Wanneer was de meet ook alweer?
quote:Maximaal 4 data mogelijkheden.
Op woensdag 14 januari 2004 12:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
gefeliciteerd! Wanneer was de meet ook alweer?
quote:dan heb ik sowieso mijn pak en als ik de motor van mijn oom mag lenen (een chopper) dan kan ik missch ook komen.
Op woensdag 14 januari 2004 12:39 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Maximaal 4 data mogelijkheden.
(zondagen Februari)
missch 1tje huren..?
quote:De bedrijven die ik ken verhuren alleen motoren aan mensen die het rijbewijs langer dan 2 jaar hebben.
Op woensdag 14 januari 2004 schreef FireBlade het volgende:
missch 1tje huren..?
quote:Is wel logisch ja, is dat overal zo? ff kijken op de site waar mijn kennis werkt.
Op woensdag 14 januari 2004 12:47 schreef Patrick281 het volgende:[..]
De bedrijven die ik ken verhuren alleen motoren aan mensen die het rijbewijs langer dan 2 jaar hebben.
ff gekeken: is geen probleem! en deze hebben ze ook:
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 14-01-2004 13:05]
Volgens mij heb je hier wat aan in algemene zin / kopen/ kiezen e.d. Mooi verhaal.
quote:http://www.motorrijderstrefpunt.nl/modules/freecontent/
Huren
Het huren van een motorfiets kan bij de meeste motordealers.
De prijs van het huren hangt voor een groot deel af van het type motor en kan variëren van €35 tot €100 per dag.
Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om een motor voor een weekend of midweek te huren. Let hierbij wel op dat het begrip weekend of midweek bij iedere verhuurder een andere betekenis kan hebben. Bij de een begint een weekend al om 13:00 uur terwijl bij de ander men de motor pas om 18:00 kan ophalen.Naast de huurprijs per dag moet men vaak ook een kilometerprijs betalen als men boven een vrijgesteld kilometrage komt. Dit bedrag is ongeveer €0.10 per kilometer en verschilt weer per type motor en verhuurder.
Een verzekering zit meestal bij de huurprijs in, maar dit kan per verhuurder verschillen. Ook het soort verzekering, All Risk of WA/Beperkt Casco kan per verhuurder verschillen.
Als je niet in het bezit bent van kleding en een helm, kun je deze tegen een schappelijk bedrag vaak huren bij de verhuurder
Voor- en nadelen van huren
Het eerste nadeel is dat u als huurder nooit iets mag wijzigen aan de fiets en u mag de motorfiets niet verkopen.
Dit levert meestal geen problemen op. Wat wel een probleem kan zijn is dat men vast zit aan de huurperiode. Is het slecht weer in deze periode dan is het moeilijk daar wat aan te doen.
Spontane zondagmiddagritjes zijn er bij het huren van een motorfiets ook niet bij.Voordelen van huren zijn dat het makkelijker is om een bepaald type of model uit te proberen zonder deze te hoeven aanschaffen.
U heeft geen onderhoudskosten, wegenbelasting, verzekering en andere bijkomende zaken.
Financieel gezien kan het ook voordelen hebben. Rijdt u weinig kilometers, een paar dagen per jaar, dan is huren veel voordeliger.Kopen van een motorfiets
Als je een motor wilt gaan kopen dan sta je voor de keus welk model.
Er zes grofweg 6 modellen op de markt- Allround-motor;
- Custommotor;
- Toermotor;
- Sport/toermodel;
- Supersportmotor;
- Off-road motor.Allround-motor
Ook wel naked-bike, no nonsens bike of retro bike genoemd.
Doelgroep: iedereen, geschikt voor de beginner
Doeleind: meerdere
Cilinderinhoudklassen: alle
Uitrusting: sober, weinig tot redelijke bagagemogelijkheid
Zithouding: licht voorover gebogen
Rijcomfort: goed maar minder dan een toermotorDeze motor is door zijn handelbaarheid en gunstige prijs zeer geschikt voor de beginnende motorrijder.
Custommotor
Deze motor wordtgekenmerkt door de sterk onderuit staande voorvork, een groot voor- en klein achterwiel. Men zit onderuitgezakt met de voeten naar voren geplaatst.
Doelgroep: motorrijder die een stoere, nonchalante uitstraling willen
Doeleind: niet geschikt voor lange afstanden en snelweg
Cilinderinhoudklassen: 250-1800cc
Uitrusting: basic, weinig bagagemogelijkheid
Zithouding: achterover gezakt met voeten naar voren.
Rijcomfort: gemiddeldVerkrijgbaar in verschillende typen en prijsklassen en is ook geschikt voor de beginnende motorrijder.
Toermotor
Deze motor wordt gekenmerkt door de zijkoffers en windscherm.
Doelgroep: de echte toerrijder.
Doeleind: zeer geschikt voor lange afstanden
Cilinderinhoudklassen: vanaf 500cc
Uitrusting: zeer uitgebreid, veel bagagemogelijkheid
Zithouding: ontspannen rechtop met voldoende beenruimte voor bestuurder en pagegier.
Rijcomfort: zeer goedDeze motor is door zijn hoge aanschafprijs en hoge gewicht minder geschikt voor de beginnende motorrijder.
Sport/toermodel
Deze fiets zit tussen de toermotor en de sportmotor in en maakt deze geschikt voor zowel de toerrijder als de sportieve rijder.
Doelgroep: sportieve toerrijder.
Doeleind: geschikt voor lange afstanden
Cilinderinhoudklassen: zwaardere klassen
Uitrusting: redelijk tot goed
Zithouding: tussen die van een toermotor en sportmotor
Rijcomfort: goed maar minder dan een toermotorDeze motor is door zijn vaak hogere cilinderinhoud minder geschikt voor de beginnende motorrijder.
Supersportmotor
Deze motor is er voor de snelle jongens onder ons.
Doelgroep: sportieve wegracer
Doeleind: snelle ritten, bochtenwerk
Cilinderinhoudklassen: 125-1100cc
Uitrusting: tot een minimum beperkt
Zithouding: sterk voorover gebogen
Rijcomfort: goedDeze motor is door zijn hoge vermogen minder geschikt voor de beginnende motorrijder. Er komt bij dat een supersportmotor over het algemeen meer brandstof verbruikt en hogere onderhoudkosten heeft door slijtage.
Off-roadmotor
Niet te verwarren met een cross-motor. Daardoor heet deze motor ook wel all-road genoemd
Doelgroep: iedereen, geschikt voor de beginner
Doeleind: uitermate geschikt voor stadsverkeer en licht terreinwerk.
Cilinderinhoudklassen: 125-1100cc
Uitrusting: redelijk
Zithouding: ontspannen rechtop en relatief hoog boven het wegdek
Rijcomfort: goed, wendbaar door lage gewicht, brede stuur en korte bouw.Deze motor is door zijn handelbaarheid en gunstige prijs zeer geschikt voor de beginnende motorrijder. Minder geschikt voor mensen met korte benen.
De keuze van een motor blijft natuurlijk persoonlijk maar een ervaren motorrijder zal een zwaardere motorfiets eerder onder controle hebben dan een beginnende motorrijder.
Bedenk goed dat ieder type motorfiets zijn eigen specifieke rijeigenschappen heeft en daarom niet voor iedereen hetzelfde rijgenot oplevert.
quote:
Het verhuurseizoen 2003 is afgelopen!
Het verhuurseizoen loopt van 1 april tot 1 oktober. Het nieuwe seizoen begint dus 1 april 2004.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |