Was vanmiddag naar de zwarte markt gegaan. Maar tot mijn stomme verbazing

was de helft dicht. Alleen de betaalde hal waar je altijd +/- 3,00 moet betalen was open. Dit omdat ze aan het staken zijn, omdat ze willen dat je in elke hal nu 1,50 moet gaan betalen. Hier zijn de standhouders het dus niet mee eens. Nadat ik een rondje was gelopen besloot ik nog een keer door de grote betaalde hal naar de auto te lopen. (Er was toch weinig meer aan zo.) Wordt er ineens wat omgeroepen: "Op last van de burgemeester moet iedereen de tent sluiten en word iedereen verzocht om de zwarte markt te verlaten". Waarop iedereen elkaar aan kijkt, en maar besluit om weg te gaan. Ik was inmiddels naar de hoofdingang gelopen, en er komen me er toch een groep standhouders aan rennen en schreeuwen. Ze begonnen met vuurwerk te gooien. Politie komt van alle kanten. Denken die mensen nu wel na? Er lopen godverdomme kinderen rond!

Ik begrijp best dat je gaat demonstreren, maar kan dit nu nooit op een normale manier. Nu wilde mijn vriendin hierop gelijk weg, en heb dus niet meer kunnen zien en horen...... Zijn er nog meer mensen vandaag op de zwarte markt geweest? Wie kan hier nog wat over vertellen of wie geeft zijn mening.
Die Windows is hardstikke vaag man, we moeten er een glazenwasser bij halen....