Mensen, en vooral jongeren, zijn altijd op zoek naar een trend en een image. Ze willen zich onderscheiden en een doel in hun leven scheppen. De opkomst van de Bacardi Breezer drankjes was ideaal voor deze mensen. Net zoals de flippo's, de Pokémon-kaarten, de scooters, de Nike-sportschoenen, enzovoorts, is het nu de Bacardi Breezer, een trend die met name onder de vrouwen populair is. We kunnen dus concluderen, dat 'breezah' niets anders is, dan een uitspatting van de jeugdige imagozucht. Op zich niets mis met deze imagozucht, maar 'breezah' gaat wel wat ver en we zouden er het liefst vanaf willen.
Waarom willen we er vanaf? Het is verderfelijk. Laten we eerlijk zijn, de breezahcultuur brengt niet veel goeds met zich mee. Het alcoholmisbruik onder hen die nog in volle ontwikkeling zijn gaat gepaard met een gebrek aan normen en waarden en taalverloedering. Ik ben zeker voorstander van een einde van het breezahtijdperk.
De vraag rest ons dus nog: hoe komen we van de breezahcultuur af? Volgens mij kunnen we er geen actieve oplossing voor vinden. Simpelweg verbieden en met de duim erop toezien heeft geen zin. Een underground scene van de breezahcultuur zal dat in de hand werken en dat is wel het laatste waar we naartoe willen. Neen, naar mijn mening is het slechts een kwestie van tijd. Op den duur is het voor de breezahsletjes niet langer meer interessant, het image wordt 'not done' en de trend verdwijnt.
quote:Ik heb het idee, dat je mijn stukje maar ouderwets vindt. Jammer, want het is de keiharde waarheid. Wellicht dat je in verloop van je volwassenwording het wel eens met mij zult worden. Tot die tijd: neem maar gewoon aan wat ik zeg
Op zondag 11 januari 2004 15:47 schreef paniekzaaier het volgende:
Hallo meneer, hoe was uw verblijf onder de steen?
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:49 schreef Koolraap het volgende:[..]
Ik heb het idee, dat je mijn stukje maar ouderwets vindt. Jammer, want het is de keiharde waarheid. Wellicht dat je in verloop van je volwassenwording het wel eens met mij zult worden. Tot die tijd: neem maar gewoon aan wat ik zeg
.
quote:
Ik heb het idee, dat je mijn stukje maar ouderwets vindt. Jammer, want het is de keiharde waarheid. Wellicht dat je in verloop van je volwassenwording het wel eens met mij zult worden. Tot die tijd: neem maar gewoon aan wat ik zeg
.
quote:Nou geloof mij maar, ik zou nog niet eens gezien willen worden met een Breezer in mijn hand. De schande die het mij zal doen opleveren. Een verschikkelijke gedachte.
Op zondag 11 januari 2004 15:49 schreef Zwansen het volgende:
Laat die meiden toch 16 zijn en geil zijn als ze dat willen! TS kan het niet verkroppen dat de BrEeZaH-cultuur hem links laat liggen...
quote:Lees het stukje eens op de FP van een jaar terug
.
In hoeverre zit ik er namelijk naast? Is het niet precies zo, zoals ik het zeg?
quote:of "nee ik ben homo"
Op zondag 11 januari 2004 15:53 schreef Whaxx het volgende:
Ik zou ze gaan ontmoedigen"nee ik wil geen seks"
quote:Je bent niet ouderwets, dit onderwerp is alleen al tig keer besproken of liever gezegd uitgemolken.
Op zondag 11 januari 2004 15:51 schreef Koolraap het volgende:
In plaats van dat er nu telkens commentaar komt in de zin van dat ik zeurderd ben en dat ik ouderwets loop te lullen, zouden jullie ook eens objectief kunnen lezen en fatsoenlijk kunnen reageren.In hoeverre zit ik er namelijk naast? Is het niet precies zo, zoals ik het zeg?
Overigens, je zegt zelf dat het uiteindelijk wel overwaait..Nou dan..
Wat valt er dan nog verder te zeggen?
quote:Mja, oke, dan kan ik er wel een beetje inkomen. Inderdaad, als het al zo vaak besproken is, dan houdt het wel een keertje op.
Op zondag 11 januari 2004 15:53 schreef Untouchables het volgende:
De reden dat er zo op gereageerd wordt is omdat het zulk oud nieuws is.
Ja het is een verderfelijke cultuur maar dat weten we al tijden.
Iedereen weet het al wel en er valt niets meer toe toe voegen aan wat jij loopt te betogen.Overigens, je zegt zelf dat het uiteindelijk wel overwaait..Nou dan..
Wat valt er dan nog verder te zeggen?
quote:Ik vind de assiciatie tussen een Bacardi Breezer (of een willekeurig ander mix-drankje) en de BrEeZaH-cultuur ook weer kinderachtig.
Op zondag 11 januari 2004 15:50 schreef Koolraap het volgende:[..]
Nou geloof mij maar, ik zou nog niet eens gezien willen worden met een Breezer in mijn hand. De schande die het mij zal doen opleveren. Een verschikkelijke gedachte.
Dat je een Bacardi Breezer lekker vind en het af-en-toe drinkt betekent niet gelijk dat je een BrEeZaH bent oid en vind die assosiatie dan ook weer het andere uiterste.
quote:Haal die kleppen eens van je ogen en oren, zodat je wist dat hetgene wat jij net in pseudo-intelligente taal probeerde duidelijk te maken al 2 jaar geleden als zaak is gesloten.
Op zondag 11 januari 2004 15:51 schreef Koolraap het volgende:
In plaats van dat er nu telkens commentaar komt in de zin van dat ik zeurderd ben en dat ik ouderwets loop te lullen, zouden jullie ook eens objectief kunnen lezen en fatsoenlijk kunnen reageren.In hoeverre zit ik er namelijk naast? Is het niet precies zo, zoals ik het zeg?
quote:Dat een bepaalde groep altijd breezers drinkt, betekent niet dat iedereen die breezers drinkt tot die groep behoort. Dat eerste werd beweerd, het tweede niet, dus niet zo snel in de verdediging
Op zondag 11 januari 2004 15:56 schreef ChimeraOffline het volgende:[..]
Ik vind de assiciatie tussen een Bacardi Breezer (of een willekeurig ander mix-drankje) en de BrEeZaH-cultuur ook weer kinderachtig.
Dat je een Bacardi Breezer lekker vind en het af-en-toe drinkt betekent niet gelijk dat je een BrEeZaH bent oid en vind die assosiatie dan ook weer het andere uiterste.
In ieder geval is het gewoon een trend die vanzelf weer overgaat. Het drankje is (in hoevere ik weet) nog steeds populair. Het enige verschil is (wat het ook interesant maakt) dat normaal er een drankje populair is. Neem BaCo .. dat gaat na een tijdje gewoon weer over op de wodka redbull etc.
Bij breezer is er echter ook een cultuur bij ontstaan. Dit is knap gedaan door de marketing, maar is meer vanuit de jongeren zelf ontstaan.
Beide trends (de drank en de cultuur) veranderen over de tijd en ik hoop tevens zo snel mogelijk. Interesant is het wel. Een cultuurverandering duurt namelijk wat langer.
quote:Nou ik zie het nog vrij veel hoor. Het vindt nog alom plaats. Maar goed, ik begrijp dat de discussie wat uitgemolken zal zijn.
Op zondag 11 januari 2004 15:57 schreef Fatality het volgende:[..]
Haal die kleppen eens van je ogen en oren, zodat je wist dat hetgene wat jij net in pseudo-intelligente taal probeerde duidelijk te maken al 2 jaar geleden als zaak is gesloten.
Wat bedoel jij met psuedo-intelligente taal?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |