Vandaag ben ik benaderd door een bedrijf dat serieus wilt gaan adverteren op mijn website. Ik heb ze keurig een prijslijst toegezonden, waarop ik respons heb gekregen.
De betaling is al gedaan, maar toch willen ze alsnog een factuur ontvangen. Ik heb alleen geen idee hoe je zoiets opstelt, en wat daarin vermeld moet staan .
Zijn er hier mensen met meer verstand?
Mijn factuur heb ik overigens gewoon uit een template van Excel gehaald.
[Dit bericht is gewijzigd door Whatashockr op 11-01-2004 15:51]
quote:Ze gebruiken hem om de BTW terug te krijgen die ze in de eerste instantie wel moeten afdragen, is toch wat anders
Op zondag 11 januari 2004 15:47 schreef Nimitz het volgende:
Poeh, dat laatste dat je schrijft maakt het wel link. Volgens mij moet je dat wel doen. Zij zullen jouw factuur gebruiken om BTW terug te krijgen die jij moet afdragen. Of zeg ik nu iets heel stoms?
dienst prijs
web-add 35 euro
je naam dr bij en klaar. Voor meer informatie kan je altijd gratis de belastingtelefoon voor ondernemers bellen. 0800-0543 (uit mn hoofd)
Misschien een bevriende kleine ondernemer die in zijn naam een factuur wenst op te stellen ?
quote:Kijk, dat doet me deugd. Misschien moet ik inderdaad wel ff dat nummer bellen, voor de zekerheid. Kijk, dit is de eerste keer, dit gebeurd me natuurlijk niet nog eens
Op zondag 11 januari 2004 15:54 schreef dutchmilan het volgende:
Als je geen btw-nummer hebt mág je geeneens btw vermelden op je factuur. Ze willen een rekening hebben om aan te kunnen tonen waar ze die 35 euro aan hebben uitgegeven. Dus je maakt gewoon een factuur als indienst prijs
web-add 35 euroje naam dr bij en klaar. Voor meer informatie kan je altijd gratis de belastingtelefoon voor ondernemers bellen. 0800-0543 (uit mn hoofd)
quote:Waar heb jij gelezen dat je geen facturen mag opstellen als je geen btw-nummer hebt?
Op zondag 11 januari 2004 15:54 schreef Webdevel het volgende:
Als je geen BTW-nummer hebt, mag je ook geen facturen opstellen, omdat dan inderdaad zij BTW wensen terug te vorderen die jij niet betaalt.Misschien een bevriende kleine ondernemer die in zijn naam een factuur wenst op te stellen ?
quote:nope
Op zondag 11 januari 2004 15:47 schreef Nimitz het volgende:
Poeh, dat laatste dat je schrijft maakt het wel link. Volgens mij moet je dat wel doen. Zij zullen jouw factuur gebruiken om BTW terug te krijgen die jij moet afdragen. Of zeg ik nu iets heel stoms?
quote:Ah, shit, zijn die gasten daar ook al zo?
Op zondag 11 januari 2004 15:58 schreef Whatashockr het volgende:
Ik wens je veel suc6 met de belastingtelefoon voor ondernemers, die eikels laten me er al een week niet door, @home helpdesk is er niks bij
Hoe doen die andere site's dat dan?! Als ik even een willekeurige site neem: phpfreakz, die zijn toch ook geen "bedrijf"..? En what about Fok!..?
quote:fok is toch gewoon geregistreerd bij de kvk? tja.. zonder btw nummer kan je geen factuur uitschrijven..
Op zondag 11 januari 2004 16:02 schreef Caparzo het volgende:[..]
Ah, shit, zijn die gasten daar ook al zo?
Hoe doen die andere site's dat dan?! Als ik even een willekeurige site neem: phpfreakz, die zijn toch ook geen "bedrijf"..? En what about Fok!..?
quote:inschrijven bij de kvk misschien... Van Tweaker staat onderaan de site dat ze een bv zijn, dus gewoon een officieel bedrijf.
Op zondag 11 januari 2004 16:02 schreef Caparzo het volgende:[..]
Ah, shit, zijn die gasten daar ook al zo?
quote:Nee; je mag geen BTW in rekening brengen als je geen BTW nummer hebt.
Op zondag 11 januari 2004 15:46 schreef Caparzo het volgende:
Kijk, daar verschijnt al het eerste probleem. Het gaat hier over m'n website, die niet staat ingeschreven bij de KvK. Moet ik dan ook BTW rekenen en afstaan etc? Het echter maar om een bedrag van ¤ 35.-.
quote:Bijna: je mag wel fakturen opstellen, maar geen BTW-fakturen.
Op zondag 11 januari 2004 15:54 schreef Webdevel het volgende:
Als je geen BTW-nummer hebt, mag je ook geen facturen opstellen, omdat dan inderdaad zij BTW wensen terug te vorderen die jij niet betaalt.
quote:Okay, dat begrijp ik nu wel. Maar houd dit ook in dat ik helemaal geen adverteerders op m'n website mag laten? Of houd dit in dat ik ook geen facturen mag uitschrijven?
Op zondag 11 januari 2004 16:09 schreef _-rally-_ het volgende:[..]
Nee; je mag geen BTW in rekening brengen als je geen BTW nummer hebt.
quote:Dank u..
Op zondag 11 januari 2004 16:10 schreef _-rally-_ het volgende:[..]
Bijna: je mag wel fakturen opstellen, maar geen BTW-fakturen.
quote:lijkt me stug.. btw is er niet voor niets uitgevonden... dan zou iedereen zonder btw doen
Op zondag 11 januari 2004 16:10 schreef _-rally-_ het volgende:[..]
Bijna: je mag wel fakturen opstellen, maar geen BTW-fakturen.
Is het misschien verstandig om die gasten ff te contacten en het uit te leggen dat 'k geen officieel bedrijf ben, en dus niet met BTW werk. Aan de andere kant, zou ik daar waarschijnlijk gezeik mee kunnen krijgen :S.
quote:Voor incidentele fakturen zeker. En zolang de belastingdienst van mening is dat jij geen ondernemer bent voor de BTW ook.
Op zondag 11 januari 2004 16:12 schreef jagermaster het volgende:[..]
lijkt me stug.. btw is er niet voor niets uitgevonden... dan zou iedereen zonder btw doen
In dit geval praten we over een faktuur voor EUR 35; daar ga je geen BTW-nummer voor aanvragen. Het geld geef je gewoon op als inkomsten en klaar. (TS moet dus wel belasting betalen over dit geld)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |