abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16153843
Beste mensen,

Vandaag ben ik benaderd door een bedrijf dat serieus wilt gaan adverteren op mijn website. Ik heb ze keurig een prijslijst toegezonden, waarop ik respons heb gekregen.

De betaling is al gedaan, maar toch willen ze alsnog een factuur ontvangen. Ik heb alleen geen idee hoe je zoiets opstelt, en wat daarin vermeld moet staan .

Zijn er hier mensen met meer verstand?

iLook.nl - De nieuwste en meest complete profielenportal van Nederland!
pi_16153962
Ik verstuur facturen altijd met daarop vermelding van opdractomschrijving, prijs, BTW-percentage, en totaalprijs incl BTW.
Daarbij vermeld ik een factuurnummer, adresgegevens van mijn bedrijf, KvK nummer en bankrekeningnummer.

Mijn factuur heb ik overigens gewoon uit een template van Excel gehaald.

123
  zondag 11 januari 2004 @ 15:46:38 #3
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_16154065
Jouw NAW gegevens
hun NAW gegevens
bedrag excl. BTW
BTW bedrag
bedrag incl. btw
jouw BTW nummer
omschrijving van geleverde diensten
datum
een opeenvolgend nummer waarmee de factuur de identificeren is binnen jouw administratie
pi_16154071
Kijk, daar verschijnt al het eerste probleem. Het gaat hier over m'n website, die niet staat ingeschreven bij de KvK. Moet ik dan ook BTW rekenen en afstaan etc? Het echter maar om een bedrag van ¤ 35.- .
pi_16154105
Poeh, dat laatste dat je schrijft maakt het wel link. Volgens mij moet je dat wel doen. Zij zullen jouw factuur gebruiken om BTW terug te krijgen die jij moet afdragen. Of zeg ik nu iets heel stoms?
pi_16154175
Op een factuur moet sinds dit jaar ook een BTW nummer staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Whatashockr op 11-01-2004 15:51]

pi_16154183
Tsja, da's ook best dom van me. We zijn overeen gekomen met een bedrag van ¤ 35.-. Daarbij is echter niets gemeld over Inc. of ex. BTW, niet door mij, maar ook niet door hun.
pi_16154266
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:47 schreef Nimitz het volgende:
Poeh, dat laatste dat je schrijft maakt het wel link. Volgens mij moet je dat wel doen. Zij zullen jouw factuur gebruiken om BTW terug te krijgen die jij moet afdragen. Of zeg ik nu iets heel stoms?
Ze gebruiken hem om de BTW terug te krijgen die ze in de eerste instantie wel moeten afdragen, is toch wat anders
pi_16154330
Als je geen btw-nummer hebt mág je geeneens btw vermelden op je factuur. Ze willen een rekening hebben om aan te kunnen tonen waar ze die 35 euro aan hebben uitgegeven. Dus je maakt gewoon een factuur als in

dienst prijs
web-add 35 euro

je naam dr bij en klaar. Voor meer informatie kan je altijd gratis de belastingtelefoon voor ondernemers bellen. 0800-0543 (uit mn hoofd)

* * * * *
pi_16154340
Als je geen BTW-nummer hebt, mag je ook geen facturen opstellen, omdat dan inderdaad zij BTW wensen terug te vorderen die jij niet betaalt.

Misschien een bevriende kleine ondernemer die in zijn naam een factuur wenst op te stellen ?

pi_16154396
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:54 schreef dutchmilan het volgende:
Als je geen btw-nummer hebt mág je geeneens btw vermelden op je factuur. Ze willen een rekening hebben om aan te kunnen tonen waar ze die 35 euro aan hebben uitgegeven. Dus je maakt gewoon een factuur als in

dienst prijs
web-add 35 euro

je naam dr bij en klaar. Voor meer informatie kan je altijd gratis de belastingtelefoon voor ondernemers bellen. 0800-0543 (uit mn hoofd)

Kijk, dat doet me deugd. Misschien moet ik inderdaad wel ff dat nummer bellen, voor de zekerheid. Kijk, dit is de eerste keer, dit gebeurd me natuurlijk niet nog eens .
pi_16154468
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:54 schreef Webdevel het volgende:
Als je geen BTW-nummer hebt, mag je ook geen facturen opstellen, omdat dan inderdaad zij BTW wensen terug te vorderen die jij niet betaalt.

Misschien een bevriende kleine ondernemer die in zijn naam een factuur wenst op te stellen ?

Waar heb jij gelezen dat je geen facturen mag opstellen als je geen btw-nummer hebt?
* * * * *
pi_16154470
Ik wens je veel suc6 met de belastingtelefoon voor ondernemers, die eikels laten me er al een week niet door, @home helpdesk is er niks bij
pi_16154471
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:47 schreef Nimitz het volgende:
nope
pi_16154616
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:58 schreef Whatashockr het volgende:
Ik wens je veel suc6 met de belastingtelefoon voor ondernemers, die eikels laten me er al een week niet door, @home helpdesk is er niks bij
Ah, shit, zijn die gasten daar ook al zo?

Hoe doen die andere site's dat dan?! Als ik even een willekeurige site neem: phpfreakz, die zijn toch ook geen "bedrijf"..? En what about Fok!..?

zondag 11 januari 2004 @ 16:06:17 #16
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_16154725
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:02 schreef Caparzo het volgende:

[..]

Hoe doen die andere site's dat dan?! Als ik even een willekeurige site neem: phpfreakz, die zijn toch ook geen "bedrijf"..? En what about Fok!..?

fok is toch gewoon geregistreerd bij de kvk? tja.. zonder btw nummer kan je geen factuur uitschrijven..
Where's my fear???
pi_16154749
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:02 schreef Caparzo het volgende:

[..]

inschrijven bij de kvk misschien... Van Tweaker staat onderaan de site dat ze een bv zijn, dus gewoon een officieel bedrijf.
pi_16154841
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:46 schreef Caparzo het volgende:
Kijk, daar verschijnt al het eerste probleem. Het gaat hier over m'n website, die niet staat ingeschreven bij de KvK. Moet ik dan ook BTW rekenen en afstaan etc? Het echter maar om een bedrag van ¤ 35.- .
Nee; je mag geen BTW in rekening brengen als je geen BTW nummer hebt.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_16154869
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:54 schreef Webdevel het volgende:
Bijna: je mag wel fakturen opstellen, maar geen BTW-fakturen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_16154898
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:09 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Nee; je mag geen BTW in rekening brengen als je geen BTW nummer hebt.

Okay, dat begrijp ik nu wel. Maar houd dit ook in dat ik helemaal geen adverteerders op m'n website mag laten? Of houd dit in dat ik ook geen facturen mag uitschrijven?
-- Hier had wat nuttigers kunnen staan --
pi_16154919
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:10 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Dank u..
-- Hier had wat nuttigers kunnen staan --
  zondag 11 januari 2004 @ 16:12:09 #22
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_16154956
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:10 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

lijkt me stug.. btw is er niet voor niets uitgevonden... dan zou iedereen zonder btw doen
Where's my fear???
pi_16155119
Dat lijkt me idd ook zo ja.

Is het misschien verstandig om die gasten ff te contacten en het uit te leggen dat 'k geen officieel bedrijf ben, en dus niet met BTW werk. Aan de andere kant, zou ik daar waarschijnlijk gezeik mee kunnen krijgen :S.

pi_16155127
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:12 schreef jagermaster het volgende:

[..]

lijkt me stug.. btw is er niet voor niets uitgevonden... dan zou iedereen zonder btw doen

Voor incidentele fakturen zeker. En zolang de belastingdienst van mening is dat jij geen ondernemer bent voor de BTW ook.

In dit geval praten we over een faktuur voor EUR 35; daar ga je geen BTW-nummer voor aanvragen. Het geld geef je gewoon op als inkomsten en klaar. (TS moet dus wel belasting betalen over dit geld)

pi_16155169
Wat ga je dan doen ? Zomaar een factuur opstellen zonder BTW, zodat het bedrijf in kwestie dit als een kost kan inboeken ? Het probleem dat je dan wel krijgt is dat het aan de andere kant niet als opbrengst geboekt wordt, vermits TS geen bedrijf heeft. Lijkt me lucratieve business...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')