Ik vraag me alleen af hoeveel de invoerkosten ongeveer gaan bedragen? En zijn er eventueel nog andere dingen waarmee ik rekening moet houden? Als iemand me wat info kan geven, mijn dank is groot!
(Ik heb op google gezocht en bij de site van de belastingdienst, maar kwam niet veel verder.)
De nederlandse pakketverzender schrijft je een briefje waarin je verzocht wordt de invoerrechten te betalen. Tarief staat op belastingdienst.nl, ff de meest-van-toepassing-zijnde categorie opzoeken. Iets van wapens ofzo he Waarschijnlijk om en nabij de 20% van de waarde.
En pas nadat je de invoerrechten hebt betaald aan de pakketdienst komen ze het bij je bezorgen.
quote:Nou, het zwaard is/was hier ook te koop. Het is een ongeslepen display item zeg maar. Ik neem eigenlijk aan dat het gewoon door de douane komt.
Op zondag 11 januari 2004 12:44 schreef frederik het volgende:
valt dat ding niet onder de wet wapens en munitie?
(oftewel, mag jij die in Nederland wel bezitten?)
quote:Je hebt kans dat dit toch onder de wet wapens en munitie valt
Op zondag 11 januari 2004 12:52 schreef Adamas het volgende:[..]
Nou, het zwaard is/was hier ook te koop. Het is een ongeslepen display item zeg maar. Ik neem eigenlijk aan dat het gewoon door de douane komt.
quote:ja, ben bang dat je gelijk hebt. baal ik van
Op zondag 11 januari 2004 13:20 schreef frederik het volgende:[..]
Je hebt kans dat dit toch onder de wet wapens en munitie valt
Onder Categorie I vallen namelijk ook voorwerpen die zodanig op een wapen lijken dat ze voor bedreiging danwel afdreiging geschikt zijn.
En zelfs speelgoed die aan die beschrijving voldoet valt onder categorie I.
Dus nu is het de vraag, wanneer jij met dat ding slaande bewegingen maakt, of ik dan duidelijk zou kunnen zien dat die niet geslepen is
quote:En over de verzendkosten betaal je ook invoerrechten....tel er dus 33% bij op (als ie er doorheen komt)
Op zondag 11 januari 2004 12:50 schreef Henk-Wim het volgende:
De verstuurder plakt een sticker op de verpakking met beschrijving van de inhoud + de waarde.De nederlandse pakketverzender schrijft je een briefje waarin je verzocht wordt de invoerrechten te betalen. Tarief staat op belastingdienst.nl, ff de meest-van-toepassing-zijnde categorie opzoeken. Iets van wapens ofzo he
Waarschijnlijk om en nabij de 20% van de waarde.
quote:Mag ik vragen waarom je hem uit het buitenland haalt? Er kopen aardig wat kosten bovenop, was je dan in Nederland niet goedkoper uit geweest??
Op zondag 11 januari 2004 12:52 schreef Adamas het volgende:[..]
Nou, het zwaard is/was hier ook te koop. Het is een ongeslepen display item zeg maar. Ik neem eigenlijk aan dat het gewoon door de douane komt.
Dit was wat goedkoper geweest + je had er ook een schild, cape en helm bij voor totaal $24.75
In Nederland is ie nóg duurder dan wanneer ik hem uit het buitenland haal. En ze zijn bijna overal uitverkocht hier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |