abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16141885
Weet iemand hoe het zit als een plaatje op de radio wordt gedraaid...

Wat moet een radio-station eig. betalen per plaatje dat wordt gedraaid?
En hoeveel daarvan komt bij de artiest terecht?

pi_16142040
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:50 schreef LennyKravitz het volgende:
Weet iemand hoe het zit als een plaatje op de radio wordt gedraaid...

Wat moet een radio-station eig. betalen per plaatje dat wordt gedraaid?
En hoeveel daarvan komt bij de artiest terecht?

Ik zou het niet weten, wil je een eigen radiostation beginnen of een online radiostation?
pi_16142151
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:55 schreef Blixar het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, wil je een eigen radiostation beginnen of een online radiostation?

Nee, maar de artiesten/platenmaatschappijen klagen zo over het downloaden... dus ik dacht, deze stroom geld loopt wel door voor ze... (alleen, hoe groot is die stroom)...

Denk bijvoorbeeld eens aan Wham!, Last Christmas... ik denk dat de kas van George Michael in december/januari toch elk jaar flink gespekt wordt, niet? Al was het alleen maar om Sky Radio of zo ... maar als je bedenkt hoeveel radiostations er over de wereld zijn die zo'n plaatje 7x per dag draaien... ka-tjing (?)

zondag 11 januari 2004 @ 00:02:28 #4
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_16142211
Ik denk eigenlijk wel dat het heel erg meevalt. Aangezien een plaatje wat gedraait word op de radio promotie is voor de artiest, zullen ze daar wel niet zoveel aan verdienen. Artiesten moeten het meer hebben van optredens volgens mij.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
  zondag 11 januari 2004 @ 00:04:22 #5
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_16142257
Daar heb ik ook over nagedacht, want er zijn artiesten die nog aardig verdienen van het draaien van hun enige hit ...

Ik denk zelf aan 15 cent per nummer .

pi_16142350
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:00 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Nee, maar de artiesten/platenmaatschappijen klagen zo over het downloaden... dus ik dacht, deze stroom geld loopt wel door voor ze... (alleen, hoe groot is die stroom)...

Denk bijvoorbeeld eens aan Wham!, Last Christmas... ik denk dat de kas van George Michael in december/januari toch elk jaar flink gespekt wordt, niet? Al was het alleen maar om Sky Radio of zo ... maar als je bedenkt hoeveel radiostations er over de wereld zijn die zo'n plaatje 7x per dag draaien... ka-tjing (?)

eigenlijk heb ik me dit ook steeds afgevraagd:
Hoe kunnen de radiostations steeds weer geld geven. (brengt die reclame zoveel op)?
Hoe is het met de controlle?
Ik geloof eigenlijk zo dat de regionale radiostations muziek tot hits maken zonder een cent te betalen. De grotere radiozenders moeten ervoor betalen.
Persoonlijk geen eerlijke zaak, maar niet te vermeiden om wat variatie in nieuwe muziek te geven!
pi_16142783
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:07 schreef Blixar het volgende:

[..]

eigenlijk heb ik me dit ook steeds afgevraagd:
Hoe kunnen de radiostations steeds weer geld geven. (brengt die reclame zoveel op)?
Hoe is het met de controlle?
Ik geloof eigenlijk zo dat de regionale radiostations muziek tot hits maken zonder een cent te betalen. De grotere radiozenders moeten ervoor betalen.
Persoonlijk geen eerlijke zaak, maar niet te vermeiden om wat variatie in nieuwe muziek te geven!

Neem aan dat Buma-Stemra een en ander in de gaten houdt?
pi_16142793
Deze wil ik morgen even teruglezen, heb er nog wat info over.
Moet nu weg...
slettebak [@] gmail.com
pi_16151749
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:25 schreef JaWi het volgende:
Deze wil ik morgen even teruglezen, heb er nog wat info over.
Moet nu weg...
*is benieuwd!
pi_16153657
volgens mij kopen ze de plaat voor een x bedrag en kunnen ze hem daarna zo vaak draaien als ze willen.

Mijn oom zit in een koor en die moeten ook die nummers kopen die ze zingen. Daarna heb je hem wel voor je hele leven dacht ik.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')