Wat moet een radio-station eig. betalen per plaatje dat wordt gedraaid?
En hoeveel daarvan komt bij de artiest terecht?
quote:Ik zou het niet weten, wil je een eigen radiostation beginnen of een online radiostation?
Op zaterdag 10 januari 2004 23:50 schreef LennyKravitz het volgende:
Weet iemand hoe het zit als een plaatje op de radio wordt gedraaid...Wat moet een radio-station eig. betalen per plaatje dat wordt gedraaid?
En hoeveel daarvan komt bij de artiest terecht?
quote:Nee, maar de artiesten/platenmaatschappijen klagen zo over het downloaden... dus ik dacht, deze stroom geld loopt wel door voor ze... (alleen, hoe groot is die stroom)...
Op zaterdag 10 januari 2004 23:55 schreef Blixar het volgende:[..]
Ik zou het niet weten, wil je een eigen radiostation beginnen of een online radiostation?
Denk bijvoorbeeld eens aan Wham!, Last Christmas... ik denk dat de kas van George Michael in december/januari toch elk jaar flink gespekt wordt, niet? Al was het alleen maar om Sky Radio of zo ... maar als je bedenkt hoeveel radiostations er over de wereld zijn die zo'n plaatje 7x per dag draaien... ka-tjing (?)
Ik denk zelf aan 15 cent per nummer .
quote:eigenlijk heb ik me dit ook steeds afgevraagd:
Op zondag 11 januari 2004 00:00 schreef LennyKravitz het volgende:[..]
Nee, maar de artiesten/platenmaatschappijen klagen zo over het downloaden... dus ik dacht, deze stroom geld loopt wel door voor ze... (alleen, hoe groot is die stroom)...
Denk bijvoorbeeld eens aan Wham!, Last Christmas... ik denk dat de kas van George Michael in december/januari toch elk jaar flink gespekt wordt, niet? Al was het alleen maar om Sky Radio of zo
... maar als je bedenkt hoeveel radiostations er over de wereld zijn die zo'n plaatje 7x per dag draaien... ka-tjing (?)
quote:Neem aan dat Buma-Stemra een en ander in de gaten houdt?
Op zondag 11 januari 2004 00:07 schreef Blixar het volgende:[..]
eigenlijk heb ik me dit ook steeds afgevraagd:
Hoe kunnen de radiostations steeds weer geld geven. (brengt die reclame zoveel op)?
Hoe is het met de controlle?
Ik geloof eigenlijk zo dat de regionale radiostations muziek tot hits maken zonder een cent te betalen. De grotere radiozenders moeten ervoor betalen.
Persoonlijk geen eerlijke zaak, maar niet te vermeiden om wat variatie in nieuwe muziek te geven!
quote:*is benieuwd!
Op zondag 11 januari 2004 00:25 schreef JaWi het volgende:
Deze wil ik morgen even teruglezen, heb er nog wat info over.
Moet nu weg...
Mijn oom zit in een koor en die moeten ook die nummers kopen die ze zingen. Daarna heb je hem wel voor je hele leven dacht ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |