ThnX
quote:ok, nu nog de uitleg
Op zaterdag 10 januari 2004 20:32 schreef vim-fuego het volgende:
Zoiets heet feedback......
quote:Oh, dat zou natuurlijk ook nog kunnen.
Op zaterdag 10 januari 2004 20:32 schreef vim-fuego het volgende:
Zoiets heet feedback......
Jimi Hendrix gebruikt dit veel en veelvuldig.
Methode:
Speel een akkoord of losse noot en richt je gitaar rechstreeks op je versterker. Speel met verschillende houdingen voor verschillende flageolet-tonen.
Wel hard zetten die versterker.
Voor diegenen die het verschil niet weten.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-01-2004 20:34]
of
enkele snaar aanslaan, met je vinger verticaal over het fretboard bewegen (het is een bepaald gevoel) en piepen maar........
quote:offtopique:
Op zaterdag 10 januari 2004 20:30 schreef StretchArmStrong het volgende:
Yooo, mensen heb jullie hulp nodig. Hoe maak je op de gitaar zo een vet piep geluid, zoals je veel vaak bij metalcore en heavy metal hebt.. Ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel, zo nee dan zoek ik wel ff een plaat waar die piep in voorkomt.ThnX
oke TS, ik tjek je profiel en ik zie dat één van je hobbies "hardcore" is.
Ik weet dat dit niet die gare bonkmuziek (gabber muziek) is..maar wat houdt het dan wel in, als je een paar kenmerken van deze stijl noemt ben ik al blij
quote:Nee dat is niet wat ik bedoel.
Op zaterdag 10 januari 2004 20:33 schreef BloodRayne het volgende:
Dat is feedback. De feedback van je versterker slaat terug op de flageolet-tonen van je gitaar. Indien je dus aan je tremolo trekt kun je dan ook de tonen aanpassen.Jimi Hendrix gebruikt dit veel en veelvuldig.
Methode:
Speel een akkoord of losse noot en richt je gitaar rechstreeks op je versterker. Speel met verschillende houdingen voor verschillende flageolet-tonen.Wel hard zetten die versterker.
quote:Slayer - War Ensamble op 3:51, bedoel je dat?
Op zaterdag 10 januari 2004 20:36 schreef StretchArmStrong het volgende:[..]
Nee dat is niet wat ik bedoel.
Echt tijdens solos en zo vaak, slayer doet het supervaak. Zo een toon vet hoog laten krijsen.
[Dit bericht is gewijzigd door Famas op 10-01-2004 20:41]
quote:....luister, dat is precies wat jij bedoelt.....
Op zaterdag 10 januari 2004 20:36 schreef StretchArmStrong het volgende:[..]
Nee dat is niet wat ik bedoel.
Echt tijdens solos en zo vaak, slayer doet het supervaak. Zo een toon vet hoog laten krijsen.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 20:31 schreef Spyder het volgende:
Met je gitaar op een muis slaan?
je moet met je plectrum aanslaan, en direct daarna een tikje met je duim aan de snaar geven.. je moet ff kijken bij welke toon op welke plek je de snaar aanslaat op deze manier, dat is namelijk wel van belang.. ff een handigheidje, als je em eenmaal hebt raak je het ook niet meer kwijt.
quote:Tuup kan best dat ze dat doen, doen ze inderdaad ook. Maar is niet wat ik bedoel.
Op zaterdag 10 januari 2004 20:39 schreef vim-fuego het volgende:[..]
....luister, dat is precies wat jij bedoelt.....
Je weet al niet hoe het heet wat je wilt, en als het dan word uitgelegd zeg je dat dat het niet is, nou jongen dat is precies wat Slayer en de gemmidlede hardcoreband wel doet!!!!
quote:Dus niet he, hij bedoelt echt die pinch harmonics. Zie mijn vorige post en die van NullPointer.
Op zaterdag 10 januari 2004 20:39 schreef vim-fuego het volgende:
....luister, dat is precies wat jij bedoelt.....
quote:Dat is wat ik bedoel inderdaad. Iemand tips of leermethode hiervoor? Het lukt af en toe wel maar het is fucking moeilijk.
Op zaterdag 10 januari 2004 20:41 schreef NullPointer het volgende:[..]
je moet met je plectrum aanslaan, en direct daarna een tikje met je duim aan de snaar geven.. je moet ff kijken bij welke toon op welke plek je de snaar aanslaat op deze manier, dat is namelijk wel van belang.. ff een handigheidje, als je em eenmaal hebt raak je het ook niet meer kwijt.
quote:Volgens mij zijn dat toch gewoon die flageoletten (of pinch harmonics, whats in a name).
Op zaterdag 10 januari 2004 20:41 schreef StretchArmStrong het volgende:[..]
Tuup kan best dat ze dat doen, doen ze inderdaad ook. Maar is niet wat ik bedoel.
Gewoon tijdens een solo een toon vet eruit laten knallen, krijsende gitaar. En dat is niet de piep die je krijgt als je je omdraait naar de amp, geloof me nu maar.
quote:...je kan niet benamen wat je bedoelt, je weet niet hoe het moet, maar kan mij wel verbeteren erin......lees mijn eerste antwoord nog eens, de tweede methode, in combinatie met je tremolo en wedden dat jij er zo'n geweldige piepende toon a la Kerry King uit krijgt?
Op zaterdag 10 januari 2004 20:41 schreef StretchArmStrong het volgende:[..]
Tuup kan best dat ze dat doen, doen ze inderdaad ook. Maar is niet wat ik bedoel.
Gewoon tijdens een solo een toon vet eruit laten knallen, krijsende gitaar. En dat is niet de piep die je krijgt als je je omdraait naar de amp, geloof me nu maar.
Dimebag (pantera) is er erg goed in
De techniek is al eerder uitgelegd. Het is idd met je duim nog even de snaar aanraken (gaat wel allemaal in 1 vloeiende beweging). Het is niet moeilijk, je moet het alleen eventjes doorhebben.
quote:Het belangrijkste is dat je de juiste plekken op de snaren vindt waar die boventonen lekker klinken. Het hangt ook van de positie van je linkerhand af, er moeten ongeveer 24 (of 29) 'denkbeeldige' fretten zitten tussen de positie van je linkerhand en de plaats op de snaar waar je 'm met je duim raakt.
Op zaterdag 10 januari 2004 20:42 schreef StretchArmStrong het volgende:
Dat is wat ik bedoel inderdaad. Iemand tips of leermethode hiervoor? Het lukt af en toe wel maar het is fucking moeilijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |