deze stelling kreeg ik voor me kiezen en dacht wat denken de fokkers er hier over.....
ik zelf ben het hier niet mee eens omdat ik genoeg bands ken die zeer succesvol zijn en flink wat geld verdienen en niet (gelukkig) bij het grote publiek bekend is..
aub normale reactie's en geen scheldpartijen
Er zijn genoeg succesvolle bands die nooit in de top 40 staan.
(want is eigenlijk n suf onderwerp )
Of metalbands die nooit in de top 40 zullen staan maar wel trouwe fans hebben, zijn toch ook succesvol?
quote:niet helemaal mee eens want zie heel soms ook de alternativere dingen erop staan (leuk zo'n pop zusje kan je aanluisteren wat er in de top 40 staat
Op zondag 11 januari 2004 00:44 schreef Dominicaanse het volgende:
Nee, alleen commerciele nummers komen in de top40. (en pop)
[Dit bericht is gewijzigd door Thomas B. op 12-01-2004 00:21]
quote:ja ik ben het daarmee eens alleen heb wel eens n paar nummers die ik leuk vind die in top 40 komen (bv nieuw nummer no doubt )
Op zondag 11 januari 2004 23:56 schreef Thomas B. het volgende:
Succes kan je op meerdere manieren bekijken. Je kan het zien als wie het meeste geld verdient (waar ik van walg) of je kan het zien als wie de beste muziek maakt en bezoekers trekt.
Ik ga voor het laatste en ben zo anti top40 als de hel!
Aan de nickname van de TS te zien zal hij het wel me me eens zijn
enne is n zij
quote:sorry
Op maandag 12 januari 2004 00:15 schreef pennyroyaltea het volgende:[..]
ja ik ben het daarmee eens alleen heb wel eens n paar nummers die ik leuk vind die in top 40 komen (bv nieuw nummer no doubt )
enne is n zij
Nee ik heb helemaal niks met de top 40. Gewoon het idee dat de commercialiteit er vanaf druipt en dat je gewoon hoort dat het gemaakt is om geld aan te verdienen. Echt waar... ik heb hier hele lange discussie over gevoerd en kan me hier ook echt kwaad om maken. De bagger die zomaar gemaakt wordt en uitgebacht...absurd! Terwijl er talloze bands hard aan de weg timmeren en WEL kwaliteit maken. Maar dat hoor je nooit want daar zit geen dikke platenmaatschappij achter die er een berg geld, een paar blote tieten en een huppelneger met een dure auto op TMF plugt. Het draait allemaal om geld en het heeft helemaal niets met muziek te maken.
Nee, artiesten die niet in de top40 staan kunnen véél beter zijn. Maar hey, smaak is persoonlijl.
quote:nee.
Op maandag 12 januari 2004 00:22 schreef NiteSpeed het volgende:
De top40 is populair bij de grote massa. Bij de jongeren, en vaak de minder muziektechnisch gezien bedeelden.Nee, artiesten die niet in de top40 staan kunnen véél beter zijn. Maar hey, smaak is persoonlijl.
quote:ja heb je helemaal gelijk in.
Op maandag 12 januari 2004 00:36 schreef MSXUser het volgende:
De top40 is een aardige graadmeter wat er in de leeftijdscategorie 10-25 wordt geluisterd. De tijd dat die lijst daadwerkelijk was gebaseerd op verkopen ligt al een tijd achter ons. Het moet allemaal een beetje binnen het format passen. Bands die zich op een totaal ander publiek richten kunnen net zo populair, zo niet populairder zijn alleen is dat vaak publiek dat nooit naar de top40 luistert.
quote:Dus zijn ze muziektechnisch gezien minder bedeeld. Als je je écht interesseert in muziek verdiep je je er wel wat meer in, dan door alleen de top40 te luisteren.
Op maandag 12 januari 2004 00:38 schreef Thomas B. het volgende:[..]
nee.
Al die mensen zijn blind! Ze krijgen alleen te zien en te horen wat tmf enzo ze laat zien. En die laten alleen maar zien en horen wat de grote, rijke platenmaatschappijen ze geven. Zolang die onwetende kids niet massaal gaan nadenken en zich in feite niet voor muziek gaan interesseren zal dit voorlopig niet veranderen vrees ik.
enne thomas b waarom sorry is niet erg
quote:Nonsens. De bands met de langste adem verkopen geen singles, maar albums.
Op zaterdag 10 januari 2004 19:49 schreef pennyroyaltea het volgende:
stelling: is een band alleen succesvol als ze in de top 40 staan.....
(De album-top40 is heel anders en veel belangrijker dan de single-top40)
Persoonlijk vind ik een band succesvol als er mensen zijn die de muziek kunnen waarderen en er geld voor over hebben om t te kopen.
Wat ik verder een belangrijke notitie vind bij een succesvolle band is dat ze het vol kunnen houden. En als je met dat criteria gaat werken vallen er aardig wat bands af.
Het succesvol zijn zegt immers ook niks over de kwaliteit van het produkt.
(En daarnaast sowieso: top 40 sucks.)
quote:idd... dom en onwetend. Toch niet meer dan terecht dat ik me daar dan boven voel staan...
Op maandag 12 januari 2004 00:43 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Dus zijn ze muziektechnisch gezien minder bedeeld. Als je je écht interesseert in muziek verdiep je je er wel wat meer in, dan door alleen de top40 te luisteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |