abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2004 @ 19:49:00 #1
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_16135123
stelling: is een band alleen succesvol als ze in de top 40 staan.....

deze stelling kreeg ik voor me kiezen en dacht wat denken de fokkers er hier over.....

ik zelf ben het hier niet mee eens omdat ik genoeg bands ken die zeer succesvol zijn en flink wat geld verdienen en niet (gelukkig) bij het grote publiek bekend is..

aub normale reactie's en geen scheldpartijen

iedereen is anders...gelukkig of anders is de wereld zo saai
  zaterdag 10 januari 2004 @ 19:50:14 #2
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_16135167
nee, tuurlijk niet, dat is makkelijk.

Er zijn genoeg succesvolle bands die nooit in de top 40 staan.

De Narcis van Gabon
  zaterdag 10 januari 2004 @ 20:10:35 #3
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_16135755
gelukkig dat je t met me eens ben maar heb je ook nog n argument erbij of zoiets zou dit topic wel wat interesanter maken dan t is

(want is eigenlijk n suf onderwerp )

pi_16135822
Het is maar hoe je 'succesvol' definieert. Als je succes ziet als "veel platen verkopen", dan is een notering in de Top 40 (singles of albums) toch wel een goede graadmeter. Maar je hebt ook bands die nooit een hitnotering hebben, maar wel een zekere bekendheid hebben binnen hun eigen 'scene', regelmatig platen uitbrengen en regelmatig touren. Als je van je muziek kunt leven, ben je in mijn ogen al aardig succesvol.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 10 januari 2004 @ 20:13:11 #5
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_16135833
Nou ja, wat is succesvol? Makkelijk voorbeeld: de Stones verkopen stadions over de hele wereld uit en hebben geen hits meer...

Of metalbands die nooit in de top 40 zullen staan maar wel trouwe fans hebben, zijn toch ook succesvol?

De Narcis van Gabon
  zondag 11 januari 2004 @ 00:41:04 #6
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_16143189
goede argumenten
  zondag 11 januari 2004 @ 00:44:13 #7
52513 whosvegas
The Trickster
pi_16143270
In de top 40 staat alleen commerciele bagger
Are you nuts??
  zondag 11 januari 2004 @ 00:44:54 #8
79999 Dominicaanse
27 februari, Onafhankelijkheid
pi_16143293
Nee, alleen commerciele nummers komen in de top40. (en pop)
27 februari, Onafhankelijkheidsdag
  zondag 11 januari 2004 @ 23:45:15 #9
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_16171414
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:44 schreef Dominicaanse het volgende:
Nee, alleen commerciele nummers komen in de top40. (en pop)
niet helemaal mee eens want zie heel soms ook de alternativere dingen erop staan (leuk zo'n pop zusje kan je aanluisteren wat er in de top 40 staat )
  zondag 11 januari 2004 @ 23:50:02 #10
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_16171572
De hoeveelheid singles die verkocht worden is tegenwoordig ook wel heel erg laag. Om daar nu je polulariteit aan af te gaat afmeten .....
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_16171756
Succes kan je op meerdere manieren bekijken. Je kan het zien als wie het meeste geld verdient (waar ik van walg ) of je kan het zien als wie de beste muziek maakt en bezoekers trekt.
Ik ga voor het laatste en ben zo anti top40 als de hel!
Aan de nickname van de TS te zien zal zij het wel me me eens zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Thomas B. op 12-01-2004 00:21]

maandag 12 januari 2004 @ 00:15:38 #12
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_16172245
quote:
Op zondag 11 januari 2004 23:56 schreef Thomas B. het volgende:
Succes kan je op meerdere manieren bekijken. Je kan het zien als wie het meeste geld verdient (waar ik van walg ) of je kan het zien als wie de beste muziek maakt en bezoekers trekt.
Ik ga voor het laatste en ben zo anti top40 als de hel!
Aan de nickname van de TS te zien zal hij het wel me me eens zijn
ja ik ben het daarmee eens alleen heb wel eens n paar nummers die ik leuk vind die in top 40 komen (bv nieuw nummer no doubt )

enne is n zij

pi_16172396
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:15 schreef pennyroyaltea het volgende:

[..]

ja ik ben het daarmee eens alleen heb wel eens n paar nummers die ik leuk vind die in top 40 komen (bv nieuw nummer no doubt )

enne is n zij

sorry

Nee ik heb helemaal niks met de top 40. Gewoon het idee dat de commercialiteit er vanaf druipt en dat je gewoon hoort dat het gemaakt is om geld aan te verdienen. Echt waar... ik heb hier hele lange discussie over gevoerd en kan me hier ook echt kwaad om maken. De bagger die zomaar gemaakt wordt en uitgebacht...absurd! Terwijl er talloze bands hard aan de weg timmeren en WEL kwaliteit maken. Maar dat hoor je nooit want daar zit geen dikke platenmaatschappij achter die er een berg geld, een paar blote tieten en een huppelneger met een dure auto op TMF plugt. Het draait allemaal om geld en het heeft helemaal niets met muziek te maken.

pi_16172448
De top40 is populair bij de grote massa. Bij de jongeren, en vaak de minder muziektechnisch gezien bedeelden.

Nee, artiesten die niet in de top40 staan kunnen véél beter zijn. Maar hey, smaak is persoonlijl.

We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 12 januari 2004 @ 00:36:28 #15
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_16172762
De top40 is een aardige graadmeter wat er in de leeftijdscategorie 10-25 wordt geluisterd. De tijd dat die lijst daadwerkelijk was gebaseerd op verkopen ligt al een tijd achter ons. Het moet allemaal een beetje binnen het format passen. Bands die zich op een totaal ander publiek richten kunnen net zo populair, zo niet populairder zijn alleen is dat vaak publiek dat nooit naar de top40 luistert.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_16172811
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:22 schreef NiteSpeed het volgende:
De top40 is populair bij de grote massa. Bij de jongeren, en vaak de minder muziektechnisch gezien bedeelden.

Nee, artiesten die niet in de top40 staan kunnen véél beter zijn. Maar hey, smaak is persoonlijl.

nee.
Al die mensen zijn blind! Ze krijgen alleen te zien en te horen wat tmf enzo ze laat zien. En die laten alleen maar zien en horen wat de grote, rijke platenmaatschappijen ze geven. Zolang die onwetende kids niet massaal gaan nadenken en zich in feite niet voor muziek gaan interesseren zal dit voorlopig niet veranderen vrees ik.
pi_16172926
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:36 schreef MSXUser het volgende:
De top40 is een aardige graadmeter wat er in de leeftijdscategorie 10-25 wordt geluisterd. De tijd dat die lijst daadwerkelijk was gebaseerd op verkopen ligt al een tijd achter ons. Het moet allemaal een beetje binnen het format passen. Bands die zich op een totaal ander publiek richten kunnen net zo populair, zo niet populairder zijn alleen is dat vaak publiek dat nooit naar de top40 luistert.
ja heb je helemaal gelijk in.
Er is gewoon een groep mensen die bepaalt wat waar in de top 40 staat. En als je op dit moment niet op z'n minst een paar lekkere wijven in je clip hebt zal je niet het grote-top40-geld verdienen. En al die mensen met die commerciele aids in hun reet interesseert het geen fuck want ze weten niet beter en op deze manier verdienen ze geld. Het gaat allang niet meer om kwaliteit. Alleen om het zakgeld van die rare breezer-cultuur... en die komen wel want die die laten zich als makke lammetjes meeslepen in die hele teringzooi en worden op die manier geindoctrineerd. Want dat is het gewoon.
Ze weten niet beter!!!
pi_16172937
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:38 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

nee.
Al die mensen zijn blind! Ze krijgen alleen te zien en te horen wat tmf enzo ze laat zien. En die laten alleen maar zien en horen wat de grote, rijke platenmaatschappijen ze geven. Zolang die onwetende kids niet massaal gaan nadenken en zich in feite niet voor muziek gaan interesseren zal dit voorlopig niet veranderen vrees ik.

Dus zijn ze muziektechnisch gezien minder bedeeld. Als je je écht interesseert in muziek verdiep je je er wel wat meer in, dan door alleen de top40 te luisteren.
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 12 januari 2004 @ 00:44:46 #19
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_16172957
ik kijk ook haast nooit meer naar de muziekzenders en al helemaal tmf niet ennige xren dat ik kijk is alsik op mtv tijdens t zappen is op n maandag nacht tussen 11 en 1 (geloof ik) en op woensdag avond naar de box vind t alleen wel jammer dat er soms van die avonden zijn dat ze alleen maar direct en kane aanvragen want dat vind ik totaal niks

enne thomas b waarom sorry is niet erg

pi_16174127
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 19:49 schreef pennyroyaltea het volgende:
stelling: is een band alleen succesvol als ze in de top 40 staan.....
Nonsens. De bands met de langste adem verkopen geen singles, maar albums.
Singles worden vaak verkocht aan mensen die achter een hype lopen, albums aan mensen die van een bepaalde band houden, omdat de desbetreffende band bewezen heeft op dezelfde muzieklijn als de koper te zitten.

(De album-top40 is heel anders en veel belangrijker dan de single-top40)

pi_16174292
De belangrijkste vraag is dus: wat is succesvol ?

Persoonlijk vind ik een band succesvol als er mensen zijn die de muziek kunnen waarderen en er geld voor over hebben om t te kopen.

Wat ik verder een belangrijke notitie vind bij een succesvolle band is dat ze het vol kunnen houden. En als je met dat criteria gaat werken vallen er aardig wat bands af.

maandag 12 januari 2004 @ 02:15:14 #22
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_16174333
IK vind het meeste wat in de top40 staat bagger eigenlijk.

Het succesvol zijn zegt immers ook niks over de kwaliteit van het produkt.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_16174343
Wat te denken van de concerten? Frans Bauer verkoopt ahoy al lang tig keer uit, maar heeft nu eindelijk een nummer 1 hit. Dus nu pas succesvol? Nee, was ie al.

(En daarnaast sowieso: top 40 sucks.)

pi_16189517
quote:
Op maandag 12 januari 2004 00:43 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Dus zijn ze muziektechnisch gezien minder bedeeld. Als je je écht interesseert in muziek verdiep je je er wel wat meer in, dan door alleen de top40 te luisteren.

idd... dom en onwetend. Toch niet meer dan terecht dat ik me daar dan boven voel staan...
pi_16189678
Een band is zeker niet alleen succesvol als de band in de top 40 staat, zoals eerder gezegd, je hebt ook bands die al <God-ik-weet-niet-hoel-lang> geen "hit" meer hebben gehad, maar wel succesvol zijn. Persoonlijk vind ik het meeste wat in de top 40 staat niet al té goed, maar er zijn uitzonderingen.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')