abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2004 @ 14:22:19 #51
19178 Skylar
Kiekeboe!
pi_17707737
Hoi Patch! Ik lees steeds al je verhalen. Volgens mij is het daar best gezellig. Ben benieuwd wat je de afgelopen tijd hebt meegemaakt. Krijgen we snel weer een volgend verhaal?
The sky is unlimited!
  zaterdag 27 maart 2004 @ 18:07:56 #52
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_18005385
Hallo vriendjes en vriendinnetjes.
Ik denk, ik laat weer eens even van me horen.
(excuses voor eventuele schrijffouten…. Spaanse woordcorrectie hiero…)
Alles gaat nog steeds zijn gangetje hier. Lekker weer. Leuke collega’s, leuke gasten, leuke repetities met de nieuwe dansers et cetera.
Alleen heb ik het eten hier nu wel zo’n beetje gezien.
Een lekker harinkje met uitjes of gewoon een Big Mac zou wel heel erg lekker zijn op dit moment.
Maar ja, in de eerste week van Mei ben ik een weekje in Nederland om een weekje te werken in Wanroij en dan maak ik echt wel even tijd vrij om het gebouw met een grote gele M op te zoeken.
Eens even zien, wat is er allemaal zo’n beetje de revue gepasseerd de laatste tijd.
Mijn Duits is nu echt heel erg goed, vanwege de Duitse gasten, hoewel ik elke dag wel een beetje meer leer hoe ik iets moet uitspreken of hoe een woord nu eigenlijk op z’n Duits is.
Waar zal ik mee beginnen… ehm denk denk denk…
Ok, de laatste weken heb ik echt heel erg veel lol met Sven, jullie weten nog? 32 jaar, lang, lange haren, Duits, Animator et cetera (foto’s van hem staan op www.leonieatfuerte.tk je herkent hem meteen met lange haren en meestal staat ie op foto’s met een gekke bek).
Sven is hier al zo’n 6 jaar en is gewoon helemaal gestoord. We werken de hele dag samen en we zijn echt 2 handen op 1 buik. Overdag doen we samen het programma zoals Boogschieten, Luchtgeweerschieten, shuffleboard, darten, waterpolo, golfen, squashen en vooral met de gasten lullen / ouwehoeren. Je bouwt echt elke week een band op met gasten. Het is elke keer moeilijk als ze weer weg gaan. Ik heb echt al heel veel e-mail adressen van gasten en ik geloof dat ik heel Duitsland en Nederland nog af moet gaan in mijn vrije tijd om ze allemaal te bezoeken en bij te babbelen.
Mike, de nieuwe sport animator is al ontslagen trouwens. HAHAHA. Heel erg fijn, want hij paste echt niet in ons team. Hij heeft het nog lang volgehouden eigenlijk. Echt niet normaal die gast. Hij is een heel goede sport animator, maar alleen als ie wil. En dat komt niet vaak voor. Elke week een nieuwe meid (gaste), die man moet echt ziek zijn ach ja… Alhoewel ik moet hem 1 pluspunt geven. Vorige week waren we stappen / uit geweest. Ik zat op een barkruk, bij de bar, biertje erbij (zoals gewoonlijk). Sven zat naast me, zelfde tafereel, alleen had Sven zijn vriendin voor zich staan tussen zijn benen. Babbelen, kletsen, lachen et cetera Op een gegeven moment staat Jasmin (meisje dat bij ons werkt in de Mini Club, ze vermaakt kinderen de hele dag) tussen mijn benen met haar rug naar mij toe. Ze had ruzie met een grote Marrokaan. Die gast was echt agressief. Dus wat doe ik? Ik bescherm Jasmin van achteren, met mijn armen om haar heen. Sven kon niks doen, want zijn vriendin hield hem tegen. Schelden, schelden en nog een schelden deed die Marrokaan. Op een gegeven moment slaat die buitenlander Jasmin zo hard in haar gezicht. *WHAM* !!! En ik val uit tegen hem en *WHAM* !!! slaat hij nog een keer in haar gezicht… Dan opeens uit het niets komt Mike aangevlogen en vliegt door de lucht als Bruce Lee / Karate Kid en schopt die buitenlander echt 5 meter verder. Op zijn beurt vliegt dus die buitenlander dus door de lucht en bewusteloos ligt ie 10 seconden op de grond. RESPECT !!! Dat was echt een heel gave actie. Ik heb het dagenlang ook geprobeerd na te doen, maar dat ziet er toch net iets anders uit.
Uiteindelijk zijn dus nu alle dansers weg. Fabio, David, Tiziana en Esther zijn al een tijd geleden gegaan. Ada en Denise zijn nog gebleven. Van Ada heb ik geen afscheid genomen. Iedereen heeft afscheid van haar genomen, maar op de een of andere manier zijn Ada en ik elkaar de hele tijd misgelopen tijdens haar afscheid. Ach ja, zulke dingen gebeuren. Denise en ik hebben ook erg veel lol met elkaar gehad. Veel films gekeken, uit eten geweest, strand, gelachen et cetera. Het is zelfs zo ver gegaan dat ze in haar broek gepist heeft van het lachen toen ik nog een keer op een onverwachts moment de Karate Kid aktie na deed van Mike. Ook Denise is dus nu weg, maar ze komt zeker terug in Oktober en natuurlijk houden we contact. Toen Denise ging heb ik natuurlijk weer gehuild en zij ook. We hebben echt een speciale band met elkaar gekregen de laatste weken. Begin vorige week is Tiziana (onze bazin) terug gekomen met haar nieuwe neus (ziet er nu net zo uit als mijn neus, voor de mensen die mijn neus kennen, kan me niet voorstellen dat mensen geld er voor over hebben om zo’n neus als ik te krijgen). Ook Fabio is weer terug en een nieuwe danseres Marianna. Heel erg leuk klein Italiaans meisje dat al vanaf dag 1 haar ogen niet van me afhoudt en minstens 3 keer per dag tegen me aan staat te rijden als er niemand kijkt. Echt heel erg grappig. Gisteren zis ons team compleet geworden. 2 andere Italiaanse kleine danseressen en 1 danser zijn aangekomen. Alexandra, Catharina en Fabio. Ja, nog een Fabio. De dames zijn echt heel erg knap, maar Fabio 2 ziet er uit als een kleine bodybuilder in plaats van een danser. Ok, het is mijn eerste indruk, we zien wel waar het schip strandt.
Voor Mike is 3 dagen geleden ook vervanging gekomen. Alex, Duits, 25 jaar uit en ook weer een rasechte sportknul. Dus we gokken dat hij het ook niet lang uit gaat houden hier. Vooral niet als 1 van zijn eerste zinnetjes is: Ik neuk het hele jaar door 14 jarigen, die zijn het beste….. Heel leuk… Niemand mag hem nu al. Da’s best snel. Ach ja, hoe erger de nieuwe animator is, hoe meer lol de andere animators hebben. Marianna, de kleine Italiaanse danseres die mij leuk vind heeft gisteren avond bijvoorbeeld Alex al 8 keer in zijn gezicht geslagen. Hahaha Echt een opdringerig type. Vandaar dat ik Marianna maar naar huis moest vergezellen, aangezien ze niet in zijn buurt wilde blijven.
Verder begint volgende week het circus weer met onze eigen shows, ik kan niet wachten ! Veel repetities nu met de nieuwe dansers, maar dat gaat allemaal goed komen.
Ik laat gauw weer van me horen.
Denk aan jullie !
Xxx
Peter
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_18022077
Patch, leuke verhalen!!

Ik heb een praktische vraag voor je: hoe gaat het daar met geld? Kan ik bijv. overal pinnen enzo? Of moet ik op andere manieren aan mijn geld komen? VISA accepteren ze lijkt mij ook wel of niet?

Alvast bedankt
pi_18029934
Hallo Patch,

Leuk je verhalen te lezen ben wel beetje jaloers op je!
Maar ik was misschien van plan om half mei richting dat mooie eiland te gaan waar jij nu zit......ik vraag me af hoe de temperatuur daar dan is, of hoe de temperatuur en het weer over het algemeen dan daar is. Kan je me hier iets over vertellen? Alvast bedankt en nog heel veel plezier daar!
  maandag 29 maart 2004 @ 15:38:48 #55
22457 Patch
pi_18041476
quote:
Op zondag 28 maart 2004 15:49 schreef Koningin het volgende:
Patch, leuke verhalen!!

Ik heb een praktische vraag voor je: hoe gaat het daar met geld? Kan ik bijv. overal pinnen enzo? Of moet ik op andere manieren aan mijn geld komen? VISA accepteren ze lijkt mij ook wel of niet?

Alvast bedankt
Je kan bijna overal pinnen inderdaad, maar na middernacht is het moeilijker met een Nederlandse pinpas. Van Visa weet ik niet of ze dat overal accepteren, want ik werk daar zelf niet mee.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  maandag 29 maart 2004 @ 15:40:03 #56
22457 Patch
pi_18041496
quote:
Op zondag 28 maart 2004 22:19 schreef Ikook het volgende:
Hallo Patch,

Leuk je verhalen te lezen ben wel beetje jaloers op je!
Maar ik was misschien van plan om half mei richting dat mooie eiland te gaan waar jij nu zit......ik vraag me af hoe de temperatuur daar dan is, of hoe de temperatuur en het weer over het algemeen dan daar is. Kan je me hier iets over vertellen? Alvast bedankt en nog heel veel plezier daar!
Het hele jaar door is het hier zo'n 27 / 28 graden.
Zelfs in de zomervakantie is het zo warm, blijft het hele jaar hetzelfde eigenlijk.
Wellicht zie ik je dan in mei.
pi_18041563
Leuk, Patch!

Ik ga van 2 mei tot 9 mei (ofzo) een weekje naar Fuerteventura. Maar dan zit jij in Nederland, anders was ik je misschien nog wel tegengekomen! .
pi_18452010
Hmm ik zie toch op verschillende sites dat het nu overdag zo'n 20-21 graden is.
Dus het hele jaar door 27-28 gevoelstemperatuur, dan misschien uit de wind en in de zon?
pi_18452076
Ik vraag me trouwens nog steeds af waar ik het beste een appartement kan pakken....
In het noorden schijnt het te wemelen van de Engelsen (Corralejo) en in het zuiden (Jandia) weer van de Duitsers. Waar is het meeste te zien en te doen? Discotheken hoeven voor ons niet zo....we houden wel van een beetje rust in de vakantie, maar we moeten wel iets kunnen gaan bezichtigen. Is het openbaar vervoer daar trouwens goed geregeld?
  donderdag 15 april 2004 @ 23:53:35 #60
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_18456964
quote:
Op donderdag 15 april 2004 20:51 schreef Ikook het volgende:
Ik vraag me trouwens nog steeds af waar ik het beste een appartement kan pakken....
In het noorden schijnt het te wemelen van de Engelsen (Corralejo) en in het zuiden (Jandia) weer van de Duitsers. Waar is het meeste te zien en te doen? Discotheken hoeven voor ons niet zo....we houden wel van een beetje rust in de vakantie, maar we moeten wel iets kunnen gaan bezichtigen. Is het openbaar vervoer daar trouwens goed geregeld?
ik ben 6 keer in fuerteventura geweest, 3x daarvan in corralejo en ik kan je zeggen dat het daar net zo goed wemelt van de duitsers, ze hebben zelfs complete appartementencomplexen waar je alleen als duitser in kan en dat zijn vaak ook nog de mooiste complexen
"Do, or do not. There is no 'try'."
  donderdag 15 april 2004 @ 23:57:10 #61
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_18457048
quote:
Op donderdag 15 april 2004 20:49 schreef Ikook het volgende:
Hmm ik zie toch op verschillende sites dat het nu overdag zo'n 20-21 graden is.
Dus het hele jaar door 27-28 gevoelstemperatuur, dan misschien uit de wind en in de zon?
jep, 27-28 graden is behoorlijk optimistisch, delen van het jaar is het er idd net boven de 20. had ik ook toen ik vorig jaar er was in mei.
"Do, or do not. There is no 'try'."
  zondag 18 april 2004 @ 15:35:54 #62
22457 Patch
pi_18515187
Hallo allemaal,
Ik dacht, ik zal maar weer eens van me laten horen.
Stel je voor: Je chefin komt vriendelijk lachend naar je toe en verteld je dat jij (ik dus) vanavond bij de laatste sketch (we hadden een sketch avond, allemaal humoristische sketches na elkaar) een standbeeld moet spelen. Anders gezegd: Ik speel allerlei sketches maar de laatste sketch speel ik mezelf die wil gaan zwemmen (in het publiek, maar ok). Maar helaas mag ik niet zwemmen, want het is verboden. Dus ik mijn kleren uit op het podium, zwembroek aandoen a la Mr. Bean en dan wil ik gaan duiken. Maar gedurende de sketch komen er iedere keer figuren langs en zo gauw als ik ze zie ga ik op een bank staan en doe ik alsof ik een standbeeld ben. Dat was in zoverre de uitleg van mijn chefin. Ik als nuchtere Hollander zeg natuurlijk dat ik die sketch wel doe.
Dan zal ik eens even verder vertellen hoe de sketch uiteindelijk gegaan is.
Ik kom dus op het podium in mijn eentje en leg het publiek uit dat zij een meertje zijn en dat ik wil gaan zwemmen, maar dat het verboden is. Dus ze moeten me waarschuwen als er iemand langs komt. Ik doe mijn kleren uit, leg ze op een stapeltje en wil gaan zwemmen.
Op het moment dat ik wil gaan springen in het water komt er een jogger aangelopen.
Ik stel me dus heel snel als standbeeld op het bankje en blijf stokstijf staan. De jogger doet allerlei oefeningen om me heen en neem uiteindelijk mijn kleren mee. De dief...
Ok, maakt niks uit, ik wil weer gaan zwemmen. En van je ene en van je tweeje en van je HOPLA: Komt er een meisje aangelopen. Heel kwaad en schreeuwend. Ik weer snel op de bank als standbeeld. Het meisje schreeuwt en is boos, ze heeft het helemaal gehad met mannen. Haar vriendje is te laat. Even later komt haar vriendje eraan met een klein bosje bloemen. Ze maken ontzettend veel ruzie en gaan dan een moment rustig en stil zitten voor mij, onder op het bankje. Ik sla het meisje tegen haar hoofd en haar vriendje en natuurlijk krijgen ze weer onzetten ruzie met elkaar omdat ze denken dat ze het zelf bij elkaar deden. Dan bedaren ze weer en dan sla ik natuurlijk weer op hun hoofd. Hopla: weer ruzie met elkaar een tijdje en dan bedaren ze weer. Dan kriebel ik ze allebei in hun nek en ze worden weer verliefd op elkaar, en dan komt het. Ze willen hun liefde vereeuwigen. Dus de jongen pakt een mes en wil in me gaan snijden, op het moment dat hij het mes in mijn buik wil steken zegt het meisje dat hij het niet moet doen en ze neemt een ontzettend grote merkstift uit haar tasje. De jongen maakt vervolgens een groot hart op mijn buik met daarboven en daaronder (ja... daaronder...) de namen. En geloof me, dat doet pijn in de edele delen....
Ok zij gaan vervolgens weer weg, dus ik wil weer gaan zwemmen... en van je ene en van je tweeje en van je.... Vervolgens komen drie kinderen.... spelend met een bal op het podium. Ik dacht dat die merkstift pijn deed, maar een bal 100 keer tegen je hoofd en tegen je edele delen... dat doet pas echt pijn... Tot dusver een erg leuke sketch. Op een gegeven moment vinden de kinderen een volle boodschappentas met allerlei producten erin... En toen begon het gesodemieter pas echt. Stel je mij voor, alleen met een zwembroek aan boven op het podium staande op een bank stokstijf als standbeeld met 750 mensen in het publiek en 3 kinderen (onze danseressen) die van alles met me uithalen. En in mijn achterhoofd klinkt de stem van mijn chefin: „wat er ook gebeurt bij de sketch, niet bewegen Peter, niet bewegen...“.... Dan gaat de boodschappentas open... Slagroom... ok, Peter helemaal onder het slagroom... Over mijn hele lijf, in mijn oren, in mijn kont... overal, maar dan ook daadwerkelijk over... Hetzelfde gaat dan met een grote fles ketchup, mosterd, talkpoeder, sardientjes in mijn neus en oren. Een groot pak chocomel kan er natuurlijk ook nog bij. En ondertussen gaat die bal maar iedere keer tegen mijn kop aan.
Dan gaan er op een gegeven moment 2 doorzichtige papiertjes met lijm erop tegen mijn behaarden benen aan. Eentje links, eentje rechts, eentje over mijn borsthaar en eentje over mijn navel. Ok.... dat wordt dus harsen... DAT DEED PIJN !!!! En het publiek maar lachen.... Ze werden er allemaal heel snel afgehaald behalve de ene op mijn rechterbeen, die haalden ze er heel langzaam af.... heel leuk... Die pijn vergat ik gauw toen er een dozijn eieren op me gegooid werd en er een ontzettend grote tampon in mijn neus gstoken werd. Ok dat ging nog wel, totdat 1 van de dansers het publiek in ging om een aansteker te vragen en die ook nog kreeg. De tampon in mijn neus, touwtje van de tampon langs mijn sik en het touwtje werd aangestoken. En dan heel het publiek: HAPPY BIRTHDAY TO YOU et cetera... Toen was gelukkig de boodschappentas leeg maar nog een keer de bal keihard in je edele delen mag best nog wel een keertje. Toen gingen de kinderen weg. Staande ovatie van het publiek toen ik van de bank afging… Ok, paar minuten gelachen , maar ik kwam om te zwemmen en ik wil ook zwemmen. En van je ene en van je tweeje en van je.... Toen kwam er een dronken man lang met bier. Hij gaat zitten, ik drink zijn pul bier leeg. Hij haalt een nieuwe, zet het naast zich neer, ik drink die pul in 1 keer leeg. Zo het zelfde met chips en dergelijke, de dronken man weet niet wat zich over komt, maar hij weet wel voldoende om tegen me aan te pissen.... Heel erg fijn weer. Dronken man gaat weg. Ik wil weer zwemmen. Ik ga zwemmen maar natuurlijk komt er sodeju nog iemand ! Een poetsvrouw met twee emmers water, bezem en dweil. Ik ga weer snel op mijn standbeeldplaats staan en zij ziet het smerige standbeeld. Dus die dweil raakt elk plaatsje aan dat zich op en in mijn lichaam bevindt. Tussen mijn benen, onder mijn oksels, in mijn mond, overal. Dan komt ze aan met een brandblusser (Publiek: YEAH !!!!) maar daar zit een kinderslot op, dat feestje ging niet door. Toen pakte ze haar emmer water en wilde die over me heen gooien. Op dat moment kwam ik van mijn plaats af pakte de andere emmer water en gooide die over haar heen, alleen om er achter te komen dat er in die andere emmer geen water zat... Alleen maar confetti. Waarop de poetsvrouw op haar beurt toch de emmer water over me heen gooit.
Dat was de sketch, die wilde ik jullie niet onthouden. Verder gaat alles goed met me hier en valt er niet veel te klagen.
Groetjes en een kus,
Jullie Peter

(procentueel gezien praten zijn is het noorden idd heel erg Engels georienteerd en het zuiden heel erg Duits...)
pi_18532413
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:35 schreef Patch het volgende:
Hallo allemaal,
Sketch-verhaal
Hahahahahaa
Wat een leuke sketch zeg, zijn daar geen foto's van gemaakt??
  maandag 19 april 2004 @ 16:03:28 #64
22457 Patch
pi_18538064
1. Dit is dus 1 van de 200 sketches die we hebben.
2. Er zijn geen fotos van gemaakt.... Het staat wel op film...
pi_18545797
Haha Patch gave sketch behalve natuurlijk het harsen......ik moest er wel om lachen!
Inmiddels hebben mijn vriend en ik ook geboekt en we vertrekken hier op 23 mei, en gaan daar weer weg op 30 mei. Acht daagjes dus, naar Appartementen Castillo Mar in Caleta de Fuste.
Ik heb er reuze veel zin in!!! Heb je nog tips van dingen die we zeker niet mogen missen?
Wat ik me afvroeg, is er iets van een waterpretpark op het eiland? Vorig jaar gedaan op Rhodos en ik vond het super! Maar het zou wel erg toevallig zijn als ze dat daar ook hebben....
Nou heel veel plezier nog en jij leeft inderdaad in the real world zonder coke! Ik zou ook ontzettend teleurgesteld zijn als mijn collega's dat zouden doen, en ik daar per toeval achter zou moeten komen. Doei!
pi_19722849
Zo. tis alweer een tijdje geleden maar waar zit je nu ? Zit je nog steeds vast op een eiland of zit je alweer in NL van de Big Mac te genieten.

Ik heb gister een reisje geboekt voor een weekje naar Corralejo, appartementencomplex Atlantis Los Barqueros . Ik weet niet of je hier ervaring mee hebt, omdat je voornamelijk in hotels heb gewerkt, maar ken je het mischien?.

Het zijn hele leuke stukken tekst die je gescheven hebt. Echt leuk om te lezen hoe het een beetje achter de schermen omgaat. Dat lees je normaal gesproken niet.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_19754492
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 11:08 schreef GenesiZ het volgende:

Ik heb gister een reisje geboekt voor een weekje naar Corralejo, appartementencomplex Atlantis Los Barqueros .
Wij zitten ook in Corralejo. Wanneer ga je? Wij in September
pi_19760752
Ik ga 5-12 september. En jullie? Even lekkker een weekje van de zon genieten, fietsje en auto huren en mischien kite-surf les nemen.
pi_19765376
Hi Mensen daar zijn we weer! Helaas alweer bijna 2 weekjes terug van vakantie en het voelt net alsof je nooit weg bent geweest....
Maar het was op Fuerteventura erg leuk! We hebben het er naar onze zin gehad, ook de appartementen Castillo Mar zijn wel aan te raden. Het was er lekker rustig, het zwembad is zeker goed en de mensen die er werken aardig. Jammer was wel dat er gerookt was in het appartement, maar je kon er veel deuren en ramen open zetten waardoor dat goed wegtrok.
Verder zijn we ook naar Lanzarote geweest en dat was ook erg mooi om te zien!
Ook een dagtoer gedaan over Fuerteventura zelf en bijvoorbeeld wilde eekhoorntjes gevoerd. Nou ja wild....die weten ook hoe een toeristenbus eruit ziet en dus weten ze wel dat er wat te halen valt. Nooit geweten dat er meer geiten dan inwoners op het eiland leven, en dat 80% van de mensen van het toerisme leeft. Al met al zeker een geslaagde vakantie!
pi_19777384
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 18:29 schreef GenesiZ het volgende:
Ik ga 5-12 september. En jullie? Even lekkker een weekje van de zon genieten, fietsje en auto huren en mischien kite-surf les nemen.
Wij van 16-23 september! Jammer, niet gelijk.
Wij trouwen de 11e, dus we gaan ook een weekje relaxen, wat met een auto touren enzo....
  donderdag 10 juni 2004 @ 11:41:44 #71
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_19779305
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 11:08 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wij van 16-23 september! Jammer, niet gelijk.
Wij trouwen de 11e, dus we gaan ook een weekje relaxen, wat met een auto touren enzo....
He lache. Alvast gefeliciteerd en veel plezier met de huwelijksreis.
pi_19779503
Ik coke zo goedkoop daar?
pi_19784144
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 12:19 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

He lache. Alvast gefeliciteerd en veel plezier met de huwelijksreis.
Danke! We hebben er erg veel zin in!
pi_19785590
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:57 schreef Koningin het volgende:

[..]

Danke! We hebben er erg veel zin in!
no problemo. Je hebt btw precies 4000 post Nog een feestje erbij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: