Ik niet, ik deed het eerst wel toen ik nog jong en onbedorven was. Maar soms zeggen ze niks terug, dus toen had ik zoiets van flikker maar op.
Ik zeg wel altijd vriendelijk glimlachend ''hoi'' als ik instap.
quote:Als je achter (is midden) uitstapt dan heeft het ook niet veel zin om door de bus gedag te roepen. Maar voor zeg ik ook niet iets van gedag ofzo..
Op zaterdag 10 januari 2004 15:06 schreef DubbelFrisss het volgende:
Zeggen jullie de buschauffeur gedag als jullie uitstappen?Ik niet, ik deed het eerst wel toen ik nog jong en onbedorven was. Maar soms zeggen ze niks terug, dus toen had ik zoiets van flikker maar op.
Ik zeg wel altijd vriendelijk glimlachend ''hoi'' als ik instap.
Vind het gewoon vreselijk asociaal, van die mensjes die als hersendode met hun kaart staan en doorlopen
oh, het ging om uitstappen. Als ik voor uitstap wel, achterin niet, staat zo stom om te bleren door de bus heen
[Dit bericht is gewijzigd door Nimitz op 10-01-2004 15:12]
- Ze rijden je onder
- Als de deuren dicht zijn, laten ze zelfs een omaatje staan in de kou
- Gedag zeggen is er niet bij
- Om informatie vragen is gevaarlijk voor je gezondheid
- etc.
Vooral in en om de trein en de A'damse trams/bussen vind je veel mensen die beter lekker met een uitkering op de bank kunnen gaan zitten. Hebben we ook geen last van ze.
Je hoort vaak dat ze zich niet veilig voelen... af en toe maken ze het er ook wel naar.
.
buschauffeurs mét humor
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:17 schreef portier het volgende:
Ik moest afgelopen donderdag naar een vriend van me in Utrecht, die had gezegd bij de HvU uitstappen. Dus ik vraag aan die chauffeur "Gaat u langs het HvU?", zegt ie "Ik moet vandaag werken, dus ik denk het niet".
.
Zal wel komen omdat we tijdens 't werk veel goeie ervaringen hebben met buschauffeurs, ze zien ons tijdens een spoedrit altijd heel snel, en gaan meteen opzij, en mocht 't verkeer er toch proberen langs te gaan blokkeren ze vaak de auto's, zodra wij snelle doorgang hebben.
Wij zwaaien ook altijd naar buschauffeurs (en andersom) als we langsrijden (let maar 's op je buschauffeur zodra er een ambulance langs komt).
quote:Joh, wel je handjes aan het stuur houden met jullie snelheden
Op zaterdag 10 januari 2004 15:20 schreef Farao het volgende:
Wij zwaaien ook altijd naar buschauffeurs (en andersom) als we langsrijden (let maar 's op je buschauffeur zodra er een ambulance langs komt).
waarop de buschauffeur zei: Het is bijdehand en het komt er niet in. Hij sloot de deuren en reed weg.
quote:Een beetje zwaaien kan wel hoor, ook voor 't bedienen van 't statussysteem en de mobilofoon moet je 't stuur ff (met 1 hand) loslaten.
Op zaterdag 10 januari 2004 15:23 schreef chocolatemoeze het volgende:
Joh, wel je handjes aan het stuur houden met jullie snelheden
quote:LOL @ signature
Op zaterdag 10 januari 2004 15:52 schreef Farao het volgende:[..]
Een beetje zwaaien kan wel hoor, ook voor 't bedienen van 't statussysteem en de mobilofoon moet je 't stuur ff (met 1 hand) loslaten.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:45 schreef SpleeffY het volgende:
Alleen om dat zwaaien naar mede-ambtenaars zou ik al buschauffeur willen worden.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:47 schreef Toadette het volgende:
Een vriend van me had eens gezegd....
Het is geel en het komt te laatwaarop de buschauffeur zei: Het is bijdehand en het komt er niet in. Hij sloot de deuren en reed weg.
quote:Zit wel een kern van waarheid in.
Op zaterdag 10 januari 2004 15:57 schreef SpleeffY het volgende:[..]
LOL @ signature
Je heb wel 's patienten die na een ongeluk helemaal gaan panieken "oh en ik heb vanochtend ruzie gehad met m'n vrouw en ik ging boos naar m'n werk en nu ga ik dood".
Heb ook 's een vrouw gehad die (tijdens een A1 rit richting ziekenhuis) vroeg of we niet eerst ff bij haar thuis langs konden gaan omdat ze 's ochtends ruzie had met 'r man.
Dan kon ze het eerst goedmaken mocht ze het niet overleven...
Was best zielig eigenlijk, zeker omdat operatie nog meer mocht baten en ze alsof overleed enige uren na het ongeval.
"gelukkig" had ze nog wel even met 'r man kunnen praten voor de operatie.
quote:ah men, dit is echt verrot
Op zaterdag 10 januari 2004 16:08 schreef Farao het volgende:
Was best zielig eigenlijk, zeker omdat operatie nog meer mocht baten en ze alsof overleed enige uren na het ongeval.
"gelukkig" had ze nog wel even met 'r man kunnen praten voor de operatie.
De beste voorbeeld die ik kan geven is de buslijn tussen Tilburg en Turnhout (Belgie). Er zijn voor die lijn 8 vaste chauffeurs en het is niet een superdrukke lijn. Dus iedereen kent elkaar en met de buschauffeur is er altijd een gezellig praatje mogelijk.
Het is vooral in de Randstad dat ik merk dat er weinig vriendelijk gedaan wordt, aangezien je waarschijnlijk weinig bekenden terugvindt tussen die mierennest die elke dat op je bus stapt. Ook is het leven daar een stukje gejaagder waardoor men gewoon niet erg "vriendelijk" is.
Ach, kan ik me voorstellen als het merendeel van je passagiers Siberisch koud doen, dat je zelf ook aangetast wordt. Weker met die geweldsgolven van tegenwoordig.
Wel zo netjes eigenlijk, want die mens doet ook alleen maar z'n werk.
quote:Hier sluit ik me volledig bij aan. Dat tuig wat inderdaad chagrijnig instapt met hun kaart omhoog en hun gezicht naar beneden moeten ze afschieten!
Op zaterdag 10 januari 2004 15:11 schreef Nimitz het volgende:
Ik zeg altijd gedag. Maar laat het ook merken als de chauffeur niks zegt.Vind het gewoon vreselijk asociaal, van die mensjes die als hersendode met hun kaart staan en doorlopen
oh, het ging om uitstappen.
Als ik voor uitstap wel, achterin niet, staat zo stom om te bleren door de bus heen
Nee....ik moet zeggen dat ik al een jaar of 5 a 6 niet meer in een bus heb gezeten. Ik zou niet weten hoe die chauffeurs nu zijn, maar vroeger zaten er een stel sjacho's tussen.... Is ook geen pretje om elke dag maar in zo'n ding mensen op te pikken.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 16:24 schreef SurfDude het volgende:[..]
Hier sluit ik me volledig bij aan. Dat tuig wat inderdaad chagrijnig instapt met hun kaart omhoog en hun gezicht naar beneden moeten ze afschieten!
tenzij ik achter uitstap
quote:Veilig is bij sommige bussen anders ook maar een relatief begrip
Op zaterdag 10 januari 2004 22:21 schreef Stacheldraht het volgende:
tuurlijk, zij brengen jou weer veilig thuis of het nou dag of nacht is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |