quote:Sinds enkele maanden, nu nog antwoord op m'n vraag
Op zaterdag 10 januari 2004 11:40 schreef ozzyat105 het volgende:
sinds wanneer dalen de huizen prijzen?
quote:bron?
Op zaterdag 10 januari 2004 11:41 schreef Sipkema het volgende:[..]
Sinds enkele maanden, nu nog antwoord op m'n vraag
quote:www.dehypotheker.nl
Op zaterdag 10 januari 2004 11:42 schreef ozzyat105 het volgende:[..]
bron?
Gemiddelde koopprijs gezakt voor appartementen 2% en eengeziswoningen 0.5% (november t.o.v. okober 2003) December is nog niet bekend, maar het zal je niet verrassen dat de daling gewoon doorzet.
En nu niet meer zeuren, ik wil gewoon antwoord op m'n vraag.
quote:Is inderdaad een optie, tijdelijk huren
Op zaterdag 10 januari 2004 11:46 schreef Miwe het volgende:
Je moet gewoon NU je huis verkopen en over een paar jaar koop je het terug voor minder. Tis ff doorbijten die paar jaar in die kartonnen doos, maar dan heb je wel lekker verdiend.
Het is maar net wat je eruit haalt he
Je kan denk ik beter inspelen op neveneffecten: dus op de redenen waarom jij verwacht dat de huizenmarkt gaat dalen (rentestijging bijvoorbeeld) of de effecten daarvan (het zal de koers van meneer ABN geen goed doen).
quote:Er staat gigantisch veel commercieel vastgoed leeg. Tot 2008 wordt hier geen verandering in verwacht. Wat denk je wat dat gaat doen met de te verwachten huuropbrengsten?
Je kunt natuurlijk best wel op de beurs wat klungelen met onroerendgoed-fondsen, maar tussen de waarde van een Rodamco en de waardeontwikkeling van een flatje zit nogal wat verschil.
quote:Ik ontken die trend niet; er zit alleen een wereld van verschil tussen commercieel vastgoed (en ook de categorieen daarbinnen) en de woningmarkt.
Op zaterdag 10 januari 2004 14:22 schreef csar het volgende:[..]
Er staat gigantisch veel commercieel vastgoed leeg. Tot 2008 wordt hier geen verandering in verwacht. Wat denk je wat dat gaat doen met de te verwachten huuropbrengsten?
quote:Ik zou 's beginnen met een beetje vriendelijk doen tegen andere mensen, die wellicht antwoord kunnen geven op je vraag... 'niet zeuren', 'willen'...
En nu niet meer zeuren, ik wil gewoon antwoord op m'n vraag.
Om toch nog maar weer ontopic te blijven; probeer 't eens met vastgoedfondsen. En dat dan gewoon intikken in Google ofzo.
quote:Onzin natuurlijk, want ook al is de potentiële vraag er wel, de huizenkoper van nu kan gewoon minder bieden dan voorheen:
Anderen verwachten daarentegen een stabilisatie totdat de huizenprijzen weer een 'normaal' niveau hebben bereikt. De woningschaarste is volgens hen namelijk zo groot dat een daling is uitgesloten.
Als ook nog eens de rente flink op zou lopen, wat nu nog onwaarschijnlijk is maar over een paar jaar misschien niet meer, zou dat helemaal een forse weerslag hebben op de huizenprijzen.
Volgens mij is er gewoon geen betere investering dan een koopwoning.
quote:Feit is dat de huizenprijzen dalende zijn. Jij vroeg een bron, die gaf ik je. Dat jij dan met verwachtingen komt, tja
Op zaterdag 10 januari 2004 11:52 schreef ozzyat105 het volgende:
Anderen verwachten daarentegen een stabilisatie totdat de huizenprijzen weer een 'normaal' niveau hebben bereikt. De woningschaarste is volgens hen namelijk zo groot dat een daling is uitgesloten.Het is maar net wat je eruit haalt he
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 16:19 schreef ondeugend het volgende:
De daling van de huizenprijzen is al weer zo goed als verledentijd geloof ik.Volgens mij is er gewoon geen betere investering dan een koopwoning.
quote:Dit laatse is echt onzin! Dit zijn de woorden van een echte pessimist
Op zaterdag 10 januari 2004 16:35 schreef Sipkema het volgende:[..]
Volgens mij is de daling net een paar maandjes op gang. Lijkt mij dat mensen die pas een huis hebben gekocht, dit de komende 10 jaar nooit met winst kunnen verkopen. Voor mensen die een hypotheek op 2 salarssien hebben afgesloten(altijd dom) gaat dat gigantische problemen opleveren, tenzij ze geen kinderen willen.
Een methode is misschien om short te gaan in bouwfondsen.
En dan zijn er nog de onroerendgoed fondsen, maar dat gaat vooral om kantoorruimte en dat is een wat andere markt.
Weer een andere indirecte manier is gewoon short gaan in de AEX. Huizenmarkt en aandelenmarkt zijn sterk gecorreleerd, zij het dat de huizenmarkt in het algemeen een paar jaar achterloopt op de aandelenmarkten.
Vooral nu kun je een sterk effect verwachten omdat er veel mensen aandelen hebben gefinancierd met een hypotekaire lening.
quote:Ik zie het inderdaad zeer sober in voor die categorie, maar denk toch dat je het beter realistisch dan pessimistisch kunt noemen.
Op zaterdag 10 januari 2004 16:39 schreef ozzyat105 het volgende:[..]
Dit laatse is echt onzin! Dit zijn de woorden van een echte pessimist
quote:Kan, maar dan loop je wel veel risico, omdat je maar in één huis belegt
Op zaterdag 10 januari 2004 16:45 schreef SeLang het volgende:
Ik zie niet direct een makkelijke manier om hiervan te profiteren, maar als ik een koophuis had zou ik nu wel direct cashen en later voor de helft terugkopen.
quote:Dit lijkt mij het beste idee. Ik denk alleen wel dat je dan een probleem kan krijgen als de inflatie gaat stijgen, dan zullen de (Nederlandse) vastgoedfondsen ook weer gaan stijgen.
Een methode is misschien om short te gaan in bouwfondsen.
En dan zijn er nog de onroerendgoed fondsen, maar dat gaat vooral om kantoorruimte en dat is een wat andere markt.
Ik weet zo niet hoe je short kan gaan in de inflatie. SeLang, weet jij dat?
quote:Er is misschien wel enige correlatie van de AEX met de huizenmarkt, maar ik denk dat die veel te laag is om met succes te kunnen speculeren op de ontwikkeling van de huizenprijs. Een extra risico is nog dat je dan short zult moeten gaan, en dat aandelen eerder de neiging hebben om te stijgen dan te dalen.
Weer een andere indirecte manier is gewoon short gaan in de AEX. Huizenmarkt en aandelenmarkt zijn sterk gecorreleerd, zij het dat de huizenmarkt in het algemeen een paar jaar achterloopt op de aandelenmarkten.
Vooral nu kun je een sterk effect verwachten omdat er veel mensen aandelen hebben gefinancierd met een hypotekaire lening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |