quote:Ik heb geen fries op school gehad hoor
Op woensdag 14 januari 2004 17:50 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Neuh, maar als al die Nederlanders nou eens op zouden letten tijdens hun lessen, dan zouden zij een stukje kunnen intergreren.
Wat Friezen/groningers van natura al doen.Ofwel, als jij wat zegt versta ik het, of je dat nou in Nederland of Fryslân zegt.
Andersom begrijp jij van mij geen fluit in je eigen land.
Tenzij ik me aanpas aan de andere persoon ( en dat doe ik altijd als ze geen talen spreken).Dus wie loopt er nu achter?
quote:Het echte gronings is wel heel anders dan het zogenaamde "knauwgrunings" of hoe jij dat ook noemt.
Op woensdag 14 januari 2004 17:45 schreef GizartFRL het volgende:
Het voordeel van Friezen en Groningers is dat ze meer talen beheersen dan de gemiddelde nederlander:Nederlander: Nederlands + event. Engels, duits, frans etc.
Fries: Frysk, Nederlands + event. Engels, duits, frans etc.
Groninger: Knauwgrunings event: Nederlands, Engels, duits, frans etc.
Ow ja, Groningen heeft mijn voorkeur, maar ik heb geen vete met friesland/friezen.
quote:Schuin tegenover de Plankier! Op de hoek...
Op woensdag 14 januari 2004 14:13 schreef nietzman het volgende:
Een gaybar? In Leeuwarden? Wat progressief? Waar zit die?
Al heb ik zelf ook niks tegen Groningen hoor.
quote:Saai? Tsja, als je moord, doodslag en verkrachtingen nodig hebt om je leven spannend te houden dan is het misschien saai. Maar verder gebeurt er hier genoeg hoor!
Op woensdag 14 januari 2004 21:24 schreef 2050 het volgende:
Ik woon zelf in friesland maar voel mij geen fries...en dat zal ook nooit gebeuren. Groningen ken ik alleen van de stad Groningen, heb altijd het idee dat de provincie zelf een beetje saai is...of is er verder ook nog iets te beleven...
quote:Achterstandsgebied....
Op woensdag 14 januari 2004 18:15 schreef Steve-O het volgende:[..]
Ik heb geen fries op school gehad hoor
?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |