Ik denk dat de twee provincies meer op elkaar lijken dan ze zelf denken..
quote:Maarrrr...wij hebben Imca Marina
Op zaterdag 10 januari 2004 19:49 schreef AlwaysConnected het volgende:
ohja't taaltje Gronins
is geen taal
maar een keel aandoening
zei een fries
quote:en lucas en gea
Op zaterdag 10 januari 2004 22:35 schreef DaZilva het volgende:[..]
Maarrrr...wij hebben Imca Marina
quote:Wij ook hoor
Op zaterdag 10 januari 2004 22:35 schreef DaZilva het volgende:[..]
Maarrrr...wij hebben Imca Marina
quote:....en Jaques d'Ancona
Op zondag 11 januari 2004 05:25 schreef michiel_merk het volgende:[..]
en lucas en gea
Wij hebben:
Piet (oant moarn), Cor (philips), Ankertjes, Dewi en wel 100 bekende schaatsers
quote:JAAAHH WIAAAA, daar kan je letterlijk en figuurlijk niet om heen!!!
Op zondag 11 januari 2004 15:01 schreef csar het volgende:
Vergeet Wia Buze niet!
quote:100? Noem es op dan?
Op zondag 11 januari 2004 15:15 schreef 3FM het volgende:
This means war!Wij hebben:
Piet (oant moarn), Cor (philips), Ankertjes, Dewi en wel 100 bekende schaatsers
Beetje "calimero" complex denk ik.
"Zij zijn groot en ik is klein.."
quote:Nou, fijn dat jullie ons wel leuk vinden dan
Op maandag 12 januari 2004 17:48 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Groningers zitten altijd te mekkeren over Friezen. Terwijl de antipathie andersom veel minder is. Net als Nederlanders tegenover Duitsers.Beetje "calimero" complex denk ik.
"Zij zijn groot en ik is klein.."
quote:Jazeker wel.
Op maandag 12 januari 2004 18:46 schreef DaZilva het volgende:[..]
Nou, fijn dat jullie ons wel leuk vinden dan
quote:Nou jij bent ook wel lief hoor
Op maandag 12 januari 2004 18:47 schreef Rider_on_the_storm het volgende:[..]
Jazeker wel.
quote:Ik denk dat SC Heerenveen meer anti-Cambuur is dan anti-Groningen...
Op zaterdag 10 januari 2004 10:58 schreef michiel_merk het volgende:[..]
ik denk dat het ontsaan is uit fc heerenveen-fcgroningen... trots van het noorden
ik merk daar ook niet van
maar zodra je op het i-net komt wel
Ben zelf geboren in Groningen en woon nu al het grootste deel van m'n leven in Friesland. Nou ja, Leeuwarden dan .
Ik heb niet echt een voorkeur ... allemaal één pot nat. Je hebt overal mensen die je niet kan verstaan, overal mensen die stug zijn, mensen die onaardig zijn... Maar je hebt ook overal leuke mensen.
Volgens mij valt dat Groningen-Friesland gedoe allemaal wel mee.
Het is op internet vaak eerder de rest van Nederland tegen Friesland .
quote:
Op maandag 12 januari 2004 18:48 schreef DaZilva het volgende:[..]
Nou jij bent ook wel lief hoor
Ik ben trouwens wel jaloers op jullie bataljon dorpsgekken. Zoals dat wijf met die sandalen en oranje beker die 's nachts altijd bij de FEBO rondhangt. Om geld in te zamelen voor een dikke begrafenis van het overleden konijn "kerstmis". Het beestje is (naar verluidt) blauw van kleur, bijna een meter lang en 70 kilo zwaar.
Ik woon heel mijn leven al in Friesland, maar heb mijn middelbare schooltijd in de stad Groningen doorgebracht. Van beide kanten hoorde ik constant dezelfde grapjes. Volgens Groningers waren Friese koeien mooier dan Friese dames en volgens Friesen waren diezelfde koeien, maar dan woonachting in Groningen, mooier dan Groningse dames. Op den duur was dat wel vermoeiend... errug flauw om telkens dezelfde grapjes van weerskanten te horen.
Maar het blijft alleen bij dat soort grapjes gelukkig. Er zit verder geen kwaad bloed tussen Groningers en Friezen. (Zover ik gemerkt heb )
Ach, ik ben gewoon trots dat ik uit het noorden van Nederland vandaan kom.
quote:Friese vrouwen zijn vaak wel beter dan de Groningse. Maar das dan ook het enige pluspunt.
Op maandag 12 januari 2004 18:46 schreef DaZilva het volgende:[..]
Nou, fijn dat jullie ons wel leuk vinden dan
Maar even een reaktie van een Groninger, tis met de Groningers en de Friezen net zoals met de NL'ers en de Belgen. Wij zeiken elkaar voordurend af maar diep van binnen houden we veel van elkaar! En geintje moeten kunnen toch?
Daarom: Wat zijn de Friese olympische spelen?
spoiler:
quote:Het ligt eraan vanuit welk standpunt je het bekijkt. Vanuit Fries standpunt valt het, zoals al eerder aangegeven, wel mee. Maar vanuit Gronings standpunt is het volgens mij een stuk erger. Een mooi voorbeeld is het voetbal. Toen ik bij een Groningen - Heerenveen was, viel mij op dat het de Groningers bijna zwart voor de ogen werd bij de aanblik van de H'veen supporters, andersom was dat niet het geval.
Op maandag 12 januari 2004 18:51 schreef Miss_Nexhil het volgende:[..]
Ik denk dat SC Heerenveen meer anti-Cambuur is dan anti-Groningen...
Ben zelf geboren in Groningen en woon nu al het grootste deel van m'n leven in Friesland. Nou ja, Leeuwarden dan
.
Ik heb niet echt een voorkeur ... allemaal één pot nat. Je hebt overal mensen die je niet kan verstaan, overal mensen die stug zijn, mensen die onaardig zijn... Maar je hebt ook overal leuke mensen.Volgens mij valt dat Groningen-Friesland gedoe allemaal wel mee.
Het is op internet vaak eerder de rest van Nederland tegen Friesland
.
quote:Hmm.. daar heb je op zich wel gelijk aan. Maar moet je ook eens naar Cambuur - FC Groningen gaan (ooit), schijnt het aan beide kanten net zo erg te zijn.
Op woensdag 14 januari 2004 10:38 schreef aldostuta het volgende:[..]
Het ligt eraan vanuit welk standpunt je het bekijkt. Vanuit Fries standpunt valt het, zoals al eerder aangegeven, wel mee. Maar vanuit Gronings standpunt is het volgens mij een stuk erger. Een mooi voorbeeld is het voetbal. Toen ik bij een Groningen - Heerenveen was, viel mij op dat het de Groningers bijna zwart voor de ogen werd bij de aanblik van de H'veen supporters, andersom was dat niet het geval.
En we hebben het hier natuurlijk over voetballer'supporters', die zijn zeker niet representatief voor de Groningse bevolking.
HA!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |