abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16121868
Iemand deze film al gezien? Ik heb hem toevallig een keer van internet geplukt toen ik de IMDb rating zag. Het is een soort verfilming van een strip van Harvey Pekar, een suffe gast die als file clerk werkt in een ziekenhuis en zijn leventje in de strip American Splendor liet tekenen (hij kan zelf niet echt tekenen, maar hij levert de verhaaltjes in bij verschillende tekenaars, hij is begonnen met Harry Crumb, die een oude vriend van hem was). De film en de realiteit lopen ook leuk door elkaar, met de echte Harvey Pekar die commentaar geeft op de acteur die hem speelt bijvoorbeeld, en soms is de film ook echt in stripvorm. Erg aparte film hierdoor, vooral omdat Harvey's leven echt vrij sullig is, maar zeker een aanrader!

De acteur die Harvey speelt, Paul Giamatti, speelt het ook echt goed trouwens, hij is ook al wel bekend van andere films als Man on the moon.

"Ordinary life is pretty complex stuff"

[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 10-01-2004 12:47]

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_16123094
Hmz...klinkt goed! en een 8.1 op Imdb is natuurlijk ook niet mis

Moet ik maar es downloaden...

pi_16123129
ja erg aparte film, ik heb m nog niet afgekeken, maar t is vrij bizar. erg origineel en grappig
pi_16123240
hmmz is ff zien dan.
pi_16123335
Bij Rotten Tomatoes 96% 'hot'.....allemaal niet verkeerd dus...

Heb em inmiddels bij Bittorrent aanstaan, schiet alleen niet echt op

zaterdag 10 januari 2004 @ 11:58:49 #6
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_16123903
Uit: Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
quote:
American Splendor
Geweldige film over de vooral in Amerika bekende striptekenaar van de strips American Splendor, die gaan over zichzelf. Hij is een arme "file-clerk" en eigenlijk een enorme loser. De perfecte anti-held dus. De hele film doet ook aan als een stripboek, wat deze film misschien wel de beste comic-verfilming tot nu toe maakt.
Ik vond ook vooral die enorme nerd erg cool, waar waarschijnlijk dat Simpsons personage ook op gebaseerd is. (naam ff kwijt)
pi_16125874
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 11:58 schreef Gorro het volgende:
Uit: Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
[..]

Ik vond ook vooral die enorme nerd erg cool, waar waarschijnlijk dat Simpsons personage ook op gebaseerd is. (naam ff kwijt)

Comicbookguy bedoel je
Die is op de maker van de Simpsons zelf gebaseerd, Matt Groening. Aldus Matt zelf...
  zaterdag 10 januari 2004 @ 13:37:12 #8
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_16126024
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 13:30 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Comicbookguy bedoel je
Die is op de maker van de Simpsons zelf gebaseerd, Matt Groening. Aldus Matt zelf...

De stem lijkt haast precies hetzelfde als die van Toby Radloff geloof ik.

Dat stukje waar ze naar The Revenge of the Nerds gaan is geweldig

pi_19335873
Prachtige film inderdaad!
Heel mooi verhaal van een normale, pessimistische man met nogal wat rare trekjes.
Heel leuk om te zien hoe die cartoonstijl ook is gebruikt in de film, en hoe er prachtige jazzmuziek bij wordt gebruikt. (dat zijn dus z'n twee hobby's)

Het einde is ook erg mooi... niet je typische happy ending, maar toch geeft het je wel een blij gevoel.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 19 juli 2004 @ 14:56:10 #10
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_20722012
Hij draait nu in de bioscoop. Mooie en grappige film, heeft heel wat prijzen gewonnen voor scenario en acteurs (en terecht).

Jammer dat 't zo'n onopvallende release is.
The short weekend begins with longing...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')