quote:Is dit een goede zaak of niet? Ik denk van wel.
DEN HAAG (ANP) - De politie gaat discriminatie beter aanpakken. Een landelijk bureau discriminatiezaken gaat de 25 politieregio's ondersteunen en er komt een landelijke registratie van racisme- en discriminatiezaken. Dat heeft de Raad voor Hoofdcommissarissen besloten.Tot nu toe was het moeilijk een beeld te krijgen van de omvang van racisme en discriminatie in Nederland, omdat de registratie niet in elke regio optimaal is. In sommige regio's worden amper discriminatiezaken geregistreerd. Andere korpsen die wel registreren, hanteren regels die onderling nogal afwijken.
Geen zicht op omvang
,,Op dit moment is er te weinig zicht op de aard en omvang van discriminatie in Nederland, en dat komt door de registratie. Een homo die in elkaar wordt geslagen, wordt soms onder mishandeling gerangschikt. Daardoor blijkt uit de registratie niet wat de achtergrond is'', stelt een woordvoerder.
Met een uniform systeem ontstaat er wel een compleet beeld van de omvang van discriminatie in Nederland, verwacht de Raad van Hoofdcommissarissen. Het registratiesysteem wordt de komende maanden opgezet door de politie Rotterdam-Rijnmond.
Daarnaast krijgt elke regio een contactpersoon voor registratiezaken. Ook volgt er een campagne om agenten bewuster te maken van discriminatie.
quote:Dus als je als minderheid in elkaar geramd wordt dan wordt het door dit landelijke bureau voortaan als discriminatie gezien?
Een homo die in elkaar wordt geslagen, wordt soms onder mishandeling gerangschikt. Daardoor blijkt uit de registratie niet wat de achtergrond is.
quote:Ongeveer zoals een misdaad begaan door een minderheid gezien wordt als een voorbeeld van de onaangepastheid van alle allochtonen.
Op vrijdag 29 juni 2001 11:58 schreef Jethro het volgende:[..]
Dus als je als minderheid in elkaar geramd wordt dan wordt het door dit landelijke bureau voortaan als discriminatie gezien?
![]()
Ik heb mijn twijfels bij beiden eigenlijk...
quote:ik denk het wel, hoezo? Moet je overigens wel aangifte doen dat je uitgescholden wordt.
Op vrijdag 29 juni 2001 12:29 schreef X-Ray het volgende:
De keren dat ik word uitgescholden voor Kauwlo Bakra (fout gespeld?) tellen ook mee?
quote:Wat betekent dat? En wanneer wordt je daarvoor uitgescholden?
Op vrijdag 29 juni 2001 12:29 schreef X-Ray het volgende:
De keren dat ik word uitgescholden voor Kauwlo Bakra (fout gespeld?) tellen ook mee?
quote:Het betekent zoiets als Tering blanke
Op vrijdag 29 juni 2001 12:35 schreef Jethro het volgende:[..]
Wat betekent dat? En wanneer wordt je daarvoor uitgescholden?
Gebeurt regelmatig hoor, als je bv tegen iemand opbotst in de stad
quote:Yo MC WS!
Op vrijdag 29 juni 2001 12:31 schreef MC_White_Sheep het volgende:
Tuurlijk tellen die mee!! Das ook discriminatie!
Shit ik heb me daar ene kater man....
quote:kijk dan ook uit...
Op vrijdag 29 juni 2001 12:40 schreef X-Ray het volgende:
quote:De volgende keer dan maar snel aangifte doen.
Op vrijdag 29 juni 2001 12:40 schreef X-Ray het volgende:[..]
Het betekent zoiets als Tering blanke
quote:Nog nooit gehad eigenlijk. Ja, wel dat ik tegen iemand aanbotste, maar dan zeggen ze meestal 'sorry' ofzo..
Op vrijdag 29 juni 2001 12:40 schreef X-Ray het volgende:
Het betekent zoiets als Tering blanke
quote:Misschien boezem jij meer ontzag in.
Op vrijdag 29 juni 2001 12:49 schreef Jethro het volgende:[..]
Nog nooit gehad eigenlijk. Ja, wel dat ik tegen iemand aanbotste, maar dan zeggen ze meestal 'sorry' ofzo..
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 12:52 schreef links234 het volgende:[..]
Misschien boezem jij meer ontzag in.
quote:Ik denk eerder het tegenovergestelde
Op vrijdag 29 juni 2001 12:52 schreef links234 het volgende:
Misschien boezem jij meer ontzag in.
Ik heb gewoon een hekel aan iedereen
quote:een woord:
Op vrijdag 29 juni 2001 13:39 schreef X-Ray het volgende:
Even een serieuze vraag
Discriminatie gebeurt net zo hard door allochtonen als door autochtonen. Toch wordt er altijd alleen gepraat over autochtonen die allochtonen discrimineren
Waarom?
IMAM
Ik vind dat je, wanneer je geen onderscheid maakt tussen oude en nieuwe Nederlanders, maar ze gewoon allemaal in elkaar slaat, je juist niet discrimineert.
Of zie ik dat verkeerd?
En stel je krijgt ruzie met een Marokkaan en je slaat hem in elkaar, moet je dan meteen even een Nederlander pakken om te kunnen bewijzen dat je niet discrimineert?
Moeilijke kwestie.
quote:Maar... Maar.... Dat is discriminatie!
Op vrijdag 29 juni 2001 14:39 schreef Gia het volgende:
Dus als je een Marokkaan in elkaar slaat is dat discriminatie, maar als je een gewone, blanke Nederlander in elkaar slaat is dat mishandeling?
quote:Da's ook het enige voorbeeld dat ik ken
Op vrijdag 29 juni 2001 13:39 schreef links234 het volgende:[..]
een woord:
IMAM
quote:Nee, het is allebei in eerste instantie mishandeling.
Op vrijdag 29 juni 2001 14:39 schreef Gia het volgende:
Dus als je een Marokkaan in elkaar slaat is dat discriminatie, maar als je een gewone, blanke Nederlander in elkaar slaat is dat mishandeling?Ik vind dat je, wanneer je geen onderscheid maakt tussen oude en nieuwe Nederlanders, maar ze gewoon allemaal in elkaar slaat, je juist niet discrimineert.
Of zie ik dat verkeerd?En stel je krijgt ruzie met een Marokkaan en je slaat hem in elkaar, moet je dan meteen even een Nederlander pakken om te kunnen bewijzen dat je niet discrimineert?
Moeilijke kwestie.
(Je kunt beter voor discriminatie worden gepakt dan voor mishandeling, btw. De straf daarop is iets lager.)
quote:Dan woon je vast niet in Den Haag......
Op vrijdag 29 juni 2001 12:49 schreef Jethro het volgende:
Nog nooit gehad eigenlijk. Ja, wel dat ik tegen iemand aanbotste, maar dan zeggen ze meestal 'sorry' ofzo..
Gegroet Ruby
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 16:41 schreef ruby het volgende:[..]
Dan woon je vast niet in Den Haag......
Gegroet Ruby
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |