FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Willys Jeeps.
Pirovrijdag 9 januari 2004 @ 21:33
Yeah, het werd eens tijd dat deze fantastische ijzervreter zijn eigen topic kreeg!
Voor wie de willy niet kent :



En ja, op die laatste kan ie nog rijden.

Wie vindt dit nog meer zo'n fantastisch leuk karretje?

urselvrijdag 9 januari 2004 @ 21:35
geinig...
bas-beestvrijdag 9 januari 2004 @ 21:35
wel kewle auto's ja... vooral de originele

Imo staat er een typo in de topic-titel, het is Willys

slashmevrijdag 9 januari 2004 @ 21:36
ziet er wel luxer uit dan de golf V
Tjabbovrijdag 9 januari 2004 @ 21:38
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:36 schreef slashme het volgende:
ziet er wel luxer uit dan de golf V
standaard open kap
ook_gekvrijdag 9 januari 2004 @ 21:40
m,n baas heeft er 1 staan. staat op me werk in het magazijn. Als er foto,s moeten komen hoor ik het wel
Pirovrijdag 9 januari 2004 @ 21:42
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:35 schreef bas-beest het volgende:
wel kewle auto's ja... vooral de originele

Imo staat er een typo in de topic-titel, het is Willys


*moffelt weg*
Jullie hebben niks gezien

En dat ie luxer is dan een golf valt wel mee, maar ik rijd veel liever een Willys dan een golf, helaas zijn ze hier volgens mij niet te koop, want hij heeft natuurlijk wel wat, totdat het gaat regenen.

Iemand ooit in gereden hier?

Pirovrijdag 9 januari 2004 @ 21:43
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:40 schreef ook_gek het volgende:
m,n baas heeft er 1 staan. staat op me werk in het magazijn. Als er foto,s moeten komen hoor ik het wel
Serieus?
Wat cool.
Is het het 1942 model, compleet met militaire kleurtjes?
slashmevrijdag 9 januari 2004 @ 21:45
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:42 schreef Piro het volgende:

[..]

*moffelt weg*
Jullie hebben niks gezien

En dat ie luxer is dan een golf valt wel mee, maar ik rijd veel liever een Willys dan een golf, helaas zijn ze hier volgens mij niet te koop, want hij heeft natuurlijk wel wat, totdat het gaat regenen.

Iemand ooit in gereden hier?


niet te koop? hier

heb er eens in gereden ja. Lijkt net een kleine tractor die sneller is dan 25 km/h

Pirovrijdag 9 januari 2004 @ 21:51
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:45 schreef slashme het volgende:

[..]

niet te koop? hier

heb er eens in gereden ja. Lijkt net een kleine tractor die sneller is dan 25 km/h


Stoer.
Alleen stervenskoud in de winter hiero, dat wordt inpakken.
En hij is veel beter dan een tractor, dat ding heeft twee achteruitversnellingen en twee gieringen.
Magneetvrijdag 9 januari 2004 @ 22:25
geweldige wagen die Willys jeep zie er in de zomer regelmatig rijden.

titel ff gefixed

slashmevrijdag 9 januari 2004 @ 22:30
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:51 schreef Piro het volgende:

[..]
En hij is veel beter dan een tractor, dat ding heeft twee achteruitversnellingen en twee gieringen.


Een beetje tractor heeft minimaal 4 achteruit versnellingen en gieren kun je alleen met een tractor. Gearingen is een ander verhaal.
Pirovrijdag 9 januari 2004 @ 22:33
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:30 schreef slashme het volgende:

[..]

Een beetje tractor heeft minimaal 4 achteruit versnellingen en gieren kun je alleen met een tractor. Gearingen is een ander verhaal.


Laat me.
En toch zijn Willys leuker.
Weet iemand wat voor motor er in dat ding hangt?
Ik dacht zelf een 2.8 liter, maar dat weet ik dus niet zeker...
Party_Pvrijdag 9 januari 2004 @ 22:33
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:25 schreef Magneet het volgende:
geweldige wagen die Willys jeep zie er in de zomer regelmatig rijden.

titel ff gefixed


klopt ja, in apeldoorn rijd er ook iemand op rond, leuke dingen
Pirovrijdag 9 januari 2004 @ 22:36
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:25 schreef Magneet het volgende:
geweldige wagen die Willys jeep zie er in de zomer regelmatig rijden.

titel ff gefixed


Hét outbackvehikel bij uitstek, je zou er nog Fitzroy Crossing bij een overstroming mee over kunnen rijden, in elk opzicht een prachtbak, behalve als we het over verbruik gaan hebben, dat ding rijdt iets van 1 op 6 ofzo, shell ziet je handenwrijvend tegemoet

Zijn er eigenlijk eigenaars onder de fokkers?

Youpvrijdag 9 januari 2004 @ 22:42
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:33 schreef Piro het volgende:

[..]

Laat me.
En toch zijn Willys leuker.
Weet iemand wat voor motor er in dat ding hangt?
Ik dacht zelf een 2.8 liter, maar dat weet ik dus niet zeker...


ik dacht meer... maar ook ik weet dat niet zeker

wat zuipt zoiets eigenlijk? 1:2?

CreativeMindvrijdag 9 januari 2004 @ 22:43
Hebben ze zoiets ook niet in de film Schatjes?

heb ik jou al verteld Piro dat er copyright zit op die quote

Pirovrijdag 9 januari 2004 @ 22:44
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:42 schreef Youp het volgende:

[..]

ik dacht meer... maar ook ik weet dat niet zeker

wat zuipt zoiets eigenlijk? 1:2?


1:6 op de weg een 1:4 offroad denk ik, en dan is ie niet beladen, dus alleen jij+standaarduitrusting, als je er een aanhanger achter plakt, extra wielen meezeult, proviand en de hele rataplan voor een tochtje ofzo, dan slurpt ie volgens mij nog meer.
Pirovrijdag 9 januari 2004 @ 22:45
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:43 schreef CreativeMind het volgende:
Hebben ze zoiets ook niet in de film Schatjes?

heb ik jou al verteld Piro dat er copyright zit op die quote


Er staat netjes creativemind achter.
En dat ding rijdt buiten die film in elke andere film starring het US leger in ww2
bas-beestvrijdag 9 januari 2004 @ 23:15
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:33 schreef Piro het volgende:

[..]

Laat me.
En toch zijn Willys leuker.
Weet iemand wat voor motor er in dat ding hangt?
Ik dacht zelf een 2.8 liter, maar dat weet ik dus niet zeker...


ik heb ooit iets gelezen over een inhoud van 2199cc

En ik heb zojuist een (zo te zien) heel aardige link gevonden:
The Jeep Doctor

ThaFreakvrijdag 9 januari 2004 @ 23:21
deze ook goed....
ook_gekzaterdag 10 januari 2004 @ 00:48
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:43 schreef Piro het volgende:

[..]

Serieus?
Wat cool.
Is het het 1942 model, compleet met militaire kleurtjes?


Jep er ligt ook een hakbijl in en 2 munitie kistjes
Dakje er op Grote antenne Helemaal orgineel. Gaat niet harder dan 80. En belangrijk. Je moet eerst 3 knoppen om zetten om hem te kunnen starten. En dat starten doe je door middel van een klein pendaaltje

Wil je er anders foto,s van?

Pirozaterdag 10 januari 2004 @ 13:44
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:48 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Jep er ligt ook een hakbijl in en 2 munitie kistjes
Dakje er op Grote antenne Helemaal orgineel. Gaat niet harder dan 80. En belangrijk. Je moet eerst 3 knoppen om zetten om hem te kunnen starten. En dat starten doe je door middel van een klein pendaaltje

Wil je er anders foto,s van?


Tell me more
Wat heeft hem dat ding gekost? Schitterend zeg, komop met die Foto's
ook_gekzaterdag 10 januari 2004 @ 15:39
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 13:44 schreef Piro het volgende:

[..]

Tell me more
Wat heeft hem dat ding gekost? Schitterend zeg, komop met die Foto's


Geen idee wat het kost.
Ik zal kijken of ik m,n digicam aan de praat krijgt. Dan zal ik even foto,s maken Helaas niet van de achterkant want hij staat tegen de muur zonder benzine Dus kan hem niet naar voren rijden

Het mooie is ook dat er een mini motor in ligt. Het ziet er ook gewoon niet uit

Pirozaterdag 10 januari 2004 @ 17:37
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:39 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Geen idee wat het kost.
Ik zal kijken of ik m,n digicam aan de praat krijgt. Dan zal ik even foto,s maken Helaas niet van de achterkant want hij staat tegen de muur zonder benzine Dus kan hem niet naar voren rijden

Het mooie is ook dat er een mini motor in ligt. Het ziet er ook gewoon niet uit


Een mini motor?
In een Willys?
Wat wou ie daarmee doen, zijn trapauto aandrijven?
ondeugendzaterdag 10 januari 2004 @ 17:41
GAAF !!

Pirozaterdag 10 januari 2004 @ 18:31
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 17:41 schreef ondeugend het volgende:
GAAF !!


Hell yeah, 60 jaar oud en die dingen zijn nog steeds in rijstaat, daar kunnen ze tegenwoordig heel wat van leren.
ook_gekzaterdag 10 januari 2004 @ 18:38
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 17:37 schreef Piro het volgende:

[..]

Een mini motor?
In een Willys?


Wat ik bedoel is dat de motor die er in ligt best klein is. Stelt totaal niks voor. Zeker als je die klep open doet Zal er wel een foto van maken voor je
Pirozaterdag 10 januari 2004 @ 18:46
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 18:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat de motor die er in ligt best klein is. Stelt totaal niks voor. Zeker als je die klep open doet Zal er wel een foto van maken voor je


Op die manier.
Ik dacht dat ie er een mini cooper motortje in had gepropt
ook_gekzaterdag 10 januari 2004 @ 18:50
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 18:46 schreef Piro het volgende:

[..]

Op die manier.
Ik dacht dat ie er een mini cooper motortje in had gepropt


Nee gek
Hij is leger groen zelfs. NL troep er op. Is echt stoer dingetje. Alleen harder dan 80 gaat het ECHT niet. Dus je moet geen haast hebben

Maar in deze zomer was het heerlijk. Zit geen deuren in dus even uitwijken en je mede mens ligt uit die jeep whehehe.

Pirozaterdag 10 januari 2004 @ 19:05
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 18:50 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Nee gek
Hij is leger groen zelfs. NL troep er op. Is echt stoer dingetje. Alleen harder dan 80 gaat het ECHT niet. Dus je moet geen haast hebben

Maar in deze zomer was het heerlijk. Zit geen deuren in dus even uitwijken en je mede mens ligt uit die jeep whehehe.


Dat kreng heeft ook geen gordels, of kreukelzones, niet dat die nodig zijn, je rijdt toch door alles heen.
ook_gekzaterdag 10 januari 2004 @ 19:06
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 19:05 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat kreng heeft ook geen gordels, of kreukelzones, niet dat die nodig zijn, je rijdt toch door alles heen.


klopt. Je kan echt door alles heen rijden. En als je benzine op is zou je er iets anders in kunnen doen wat brandbaar is. En het rijd door. Teminste dat is het verhaal
Pirozaterdag 10 januari 2004 @ 19:07
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 19:06 schreef ook_gek het volgende:

[..]

klopt. Je kan echt door alles heen rijden. En als je benzine op is zou je er iets anders in kunnen doen wat brandbaar is. En het rijd door. Teminste dat is het verhaal


Diesel en Alcohol.
Captain_Chaoszaterdag 10 januari 2004 @ 20:09
De Jeep Nekaf

Rechtstreekse afgeleide van de Willy's Jeep en geen onbekende voor Captain_Chaos

Pirozaterdag 10 januari 2004 @ 20:13
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 20:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
De Jeep Nekaf

Rechtstreekse afgeleide van de Willy's Jeep en geen onbekende voor Captain_Chaos

[afbeelding]


Got specs?
Captain_Chaoszaterdag 10 januari 2004 @ 20:19
*linkie spemt

http://www.nekaf.nl/geschiedenis.html

chocolatemoezezaterdag 10 januari 2004 @ 20:23
jah die originele uit WWII zijn

Soms zie je ze wel eens te koop staan, voor niet al te veel geld. Alleen onderhoud gaat je klauwen kosten...

Captain_Chaoszaterdag 10 januari 2004 @ 21:36
Nekafje

Oezie Woeziezaterdag 10 januari 2004 @ 21:45
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:33 schreef Party_P het volgende:

[..]

klopt ja, in apeldoorn rijd er ook iemand op rond, leuke dingen


een echt willys zie je niet zovaak, nekaf m38a1 zie je vaker. heb er zelf ook 1, en ik rijd er soms ook wel is mee door apeldoorn. zijn leuke auto'tjes. alleen benzine verbruik schrik je wel van 1:5. maar daar tegen over staat dan wel weer geen wegenbelasting en een goedkope verzekering(zelfs voor mensen van 22 ).
Pirozaterdag 10 januari 2004 @ 21:53
Wat lief, van wat ik op het linkje lees issie precies hetzelfde, dus motorisch ook?
Dan zou dit misschien wel een schattig vaderlands alternatief zijn voor de Willys.

Vraag me af hoe ie reageert op een beetje motorisch tunen, dat ding moet volgens mij veel meer kunnen trekken als je het motorblok onder handen neemt.

Threepiozaterdag 10 januari 2004 @ 22:27
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 21:53 schreef Piro het volgende:
Wat lief, van wat ik op het linkje lees issie precies hetzelfde, dus motorisch ook?
Dan zou dit misschien wel een schattig vaderlands alternatief zijn voor de Willys.

Vraag me af hoe ie reageert op een beetje motorisch tunen, dat ding moet volgens mij veel meer kunnen trekken als je het motorblok onder handen neemt.


Ik denk dat chiptuning iig niet gaat
Enne, onderstel en rijgedrag zijn waarschijnlijk ook niet echt op hogere snelheden gemaakt
Pirozaterdag 10 januari 2004 @ 22:28
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 21:45 schreef Oezie Woezie het volgende:

[..]

een echt willys zie je niet zovaak, nekaf m38a1 zie je vaker. heb er zelf ook 1, en ik rijd er soms ook wel is mee door apeldoorn. zijn leuke auto'tjes. alleen benzine verbruik schrik je wel van 1:5. maar daar tegen over staat dan wel weer geen wegenbelasting en een goedkope verzekering(zelfs voor mensen van 22 ).


Zelf een?
Apeldoorn?
Waar woon je?
Foto's?
Mijn vader raadde met dit beestje ook aan om door de Australische bush te rijden van een kant naar de andere kant, had hij ook qua hellingbeklimmen issie ruim zat, maar ik zit me dus nu zorgen te maken omdat ik zie dat ie maar 360 kg door terrein kan slepen, das niet gek veel gezien ik ook nog water en benzine voor 2000 km moet meeslepen.
Pirozaterdag 10 januari 2004 @ 22:33
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 22:27 schreef Threepio het volgende:

[..]

Ik denk dat chiptuning iig niet gaat
Enne, onderstel en rijgedrag zijn waarschijnlijk ook niet echt op hogere snelheden gemaakt


Nee, maar de cylinders uitboren ofzo, nieuwe bak derin, turbo ( )
Threepiozaterdag 10 januari 2004 @ 22:48
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 22:33 schreef Piro het volgende:

[..]

Nee, maar de cylinders uitboren ofzo, nieuwe bak derin, turbo ( )


Wrangler 4.0 V6 erin hangen
Threepiozaterdag 10 januari 2004 @ 22:53
Natuurlijk wel leuk dat de directe afstammeling van de willy's nog steeds nieuw te koop is:




ondeugendzaterdag 10 januari 2004 @ 23:36
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 22:53 schreef Threepio het volgende:
Natuurlijk wel leuk dat de directe afstammeling van de willy's nog steeds nieuw te koop is:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


neeeeeh
De charme is weg
Threepiozaterdag 10 januari 2004 @ 23:46
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]

neeeeeh
De charme is weg


Denk de spatbordverbreders weg en zet er wat eenvoudiger (smallere) wielen onder en het is vrijwel dezelfde auto

Oja: mat groen spuiten eerst natuurlijk

ondeugendzaterdag 10 januari 2004 @ 23:47
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:46 schreef Threepio het volgende:

[..]

Denk de spatbordverbreders weg en zet er wat eenvoudiger (smallere) wielen onder en het is vrijwel dezelfde auto

Oja: mat groen spuiten eerst natuurlijk


Ja vrijwel .... maar het is hem niet !
Zie het als een soort van plagiaat
Captain_Chaoszaterdag 10 januari 2004 @ 23:56
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:47 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja vrijwel .... maar het is hem niet !
Zie het als een soort van plagiaat


Zo is het !

Een Jeep moet roken en stinken ! Het moet tochten door de kieren in de carossorie en die rare luchtaangedreven ruitenwissers moeten steeds kapot gaan. Je moet wandelende nieren krijgen van het 'comfort' in die opgewaardeerde tuinstoelen. Sturen moet arbeid zijn en remmen een crime. En zuipen moet-ie; zuipen als een ketter. En de softtop moet van canvas zijn zodat-ie doornevelt als er een zware regenbui op valt. En niks H-bak ! We willen de achteruit waar iedereen de eerste versnelling heeft zitten. En drie versnellingen is meer dan genoeg !

Dan pas heb je het recht op het navolgende effect op je onvermijdelijke smile

en dat voor een landrovereigenaar

ondeugendzaterdag 10 januari 2004 @ 23:59
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:56 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Zo is het !

Een Jeep moet roken en stinken ! Het moet tochten door de kieren in de carossorie en die rare luchtaangedreven ruitenwissers moeten steeds kapot gaan. Je moet wandelende nieren krijgen van het 'comfort' in die opgewaardeerde tuinstoelen. Sturen moet arbeid zijn en remmen een crime. En zuipen moet-ie; zuipen als een ketter. En de softtop moet van canvas zijn zodat-ie doornevelt als er een zware regenbui op valt. En niks H-bak ! We willen de achteruit waar iedereen de eerste versnelling heeft zitten. En drie versnellingen is meer dan genoeg !

Dan pas heb je het recht op het navolgende effect op je onvermijdelijke smile

en dat voor een landrovereigenaar


Pcies ..... werken zul je !
Dat is de charme
BaraCudazondag 11 januari 2004 @ 00:03
Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy.
Er gave bakken iedergeval!
ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 00:06
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:03 schreef BaraCuda het volgende:
Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy.
Er gave bakken iedergeval!
Hmmmm wel een beetje prijzig voor erbij ....
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 00:09
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:03 schreef BaraCuda het volgende:
Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy.
Er gave bakken iedergeval!
Voor dat geld kan je volgens mij ook wel een nette Wrangler krijgen

Wat trouwens ook niet echt een comfortabele SUV is hoor

Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 00:11
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:03 schreef BaraCuda het volgende:
Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy.
Er gave bakken iedergeval!
Interesse?

Ik weet er één

Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:12
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:56 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Zo is het !

Een Jeep moet roken en stinken ! Het moet tochten door de kieren in de carossorie en die rare luchtaangedreven ruitenwissers moeten steeds kapot gaan. Je moet wandelende nieren krijgen van het 'comfort' in die opgewaardeerde tuinstoelen. Sturen moet arbeid zijn en remmen een crime. En zuipen moet-ie; zuipen als een ketter. En de softtop moet van canvas zijn zodat-ie doornevelt als er een zware regenbui op valt. En niks H-bak ! We willen de achteruit waar iedereen de eerste versnelling heeft zitten. En drie versnellingen is meer dan genoeg !

Dan pas heb je het recht op het navolgende effect op je onvermijdelijke smile

en dat voor een landrovereigenaar


Prachtstukje
Und so muss es sein!
Niks geen landrover met airconditioning, met een WILLYS moet je door de Gibsonwoestijn scheuren, voorruit naar boven, niet dat het helpt, drie weken later schijt je nog zand, canvas dak zodat je niet verbrandt, een crimineel hoog verbruik, een stinkende rookpluim voor als je middenin de woestijn pech krijgt, zand dat je broek inschiet vanwege de gaten in de bodem, je rem door de vloer beuken als er een kangoeroe voor je neus scheurt, het gevoel hebben alsof je acht uur bent wezen bankdrukken na een dagje sturen, ZO moet het zijn, niet die moderne stuurbekrachtigingschijfremmenabsairconditioning troep!

Dat, en het is net zoiets als de R34 met de R35 vergelijken, leuke auto opzich, maar het is geen fucking R34!

Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:12
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:11 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Interesse?

Ik weet er één


Ik eerst!
ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 00:13

Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:13
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 22:48 schreef Threepio het volgende:

[..]

Wrangler 4.0 V6 erin hangen


Past volgens mij niet, is een veel breder blok, en dan raak je ook die immense draaihoek van dat ding kwijt.
Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:13
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:13 schreef ondeugend het volgende:
[afbeelding]


JUIST JA!
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 00:14
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:12 schreef Piro het volgende:

[..]

Prachtstukje
Und so muss es sein!
Niks geen landrover met airconditioning, met een WILLYS moet je door de Gibsonwoestijn scheuren, voorruit naar boven, niet dat het helpt, drie weken later schijt je nog zand, canvas dak zodat je niet verbrandt, een crimineel hoog verbruik, een stinkende rookpluim voor als je middenin de woestijn pech krijgt, zand dat je broek inschiet vanwege de gaten in de bodem, je rem door de vloer beuken als er een kangoeroe voor je neus scheurt, het gevoel hebben alsof je acht uur bent wezen bankdrukken na een dagje sturen, ZO moet het zijn, niet die moderne stuurbekrachtigingschijfremmenabsairconditioning troep!

Dat, en het is net zoiets als de R34 met de R35 vergelijken, leuke auto opzich, maar het is geen fucking R34!


Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen
ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 00:15
http://www.war-eagles-air-museum.com/m-38_3.html
Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 00:15
Mijn LandRovertje

Het is geen Nekaf..................... maar hij is wél van mij !

Verder heeft-ie wel alle onhebbelijkheden die een Nekaf hoort te hebben

ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 00:16
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:14 schreef Threepio het volgende:

[..]

Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen


Watje !!

Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 00:17
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:14 schreef Threepio het volgende:

[..]

Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen


Zónder deze alleen:
Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:18
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:14 schreef Threepio het volgende:

[..]

Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen


Airco kun je daar sowieso niet gebruiken, 2000 kilometer gibsonwoestijn, precies boven de nullarbor highway, zelfs op de nullarbor raden ze je aan je airco af te zetten, dus jij zweet je stuk in een wrangler terwijl ik nog enige verkoeling van de (kurkdroge) lucht kan happen, en romantisch, nee, wel een ervaring die je nooit weer vergeten zult.
Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 00:18
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:13 schreef ondeugend het volgende:
[afbeelding]


Wat een HOK !
Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:18
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:17 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Zónder deze alleen:


Die heb jij ook niet meer, want dan zit je zand te happen
Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:19
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Mijn LandRovertje

Het is geen Nekaf..................... maar hij is wél van mij !

[afbeelding]

Verder heeft-ie wel alle onhebbelijkheden die een Nekaf hoort te hebben


Kostdat?
Specs?
Wat een fantastische lunchtrommel zeg, oerdegelijk.
Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 00:22
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:19 schreef Piro het volgende:

[..]

Kostdat?
Specs?
Wat een fantastische lunchtrommel zeg, oerdegelijk.


2250 KG Engelse hoogmoedswaanzin, gekocht voor 4500 ouderwetsche guldens. Ik was als dienstplichtig soldaat chauffeur van precies zo een ding

Nog een linkie spemt

www.ronbolleboom.nl

Die heeft al-les !

ook een Willy's Jeep

[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 11-01-2004 00:23]

ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 00:22
*de laatste dagen delen van Band of Brothers gezien heeft .... en nu helemaal into Willy's, Shermans en Tigers is ...... niet erg maar ik ben een meisje

Threepiozondag 11 januari 2004 @ 00:23
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:18 schreef Piro het volgende:

[..]

Airco kun je daar sowieso niet gebruiken, 2000 kilometer gibsonwoestijn, precies boven de nullarbor highway, zelfs op de nullarbor raden ze je aan je airco af te zetten, dus jij zweet je stuk in een wrangler terwijl ik nog enige verkoeling van de (kurkdroge) lucht kan happen, en romantisch, nee, wel een ervaring die je nooit weer vergeten zult.


ok, geen airco dan, maar waarom zou jij open kunnen zitten en ik niet? dak eraf, raam naar beneden kan ook gewoon met de wrangler hoor Maargoed ik hou nou eenmaal niet echt van afzien, ik vind de Daihatsu Charade van mijn broer al oncomfortabel genoeg
Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:24
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:23 schreef Threepio het volgende:

[..]

ok, geen airco dan, maar waarom zou jij open kunnen zitten en ik niet? dak eraf, raam naar beneden kan ook gewoon met de wrangler hoor Maargoed ik hou nou eenmaal niet echt van afzien, ik vind de Daihatsu Charade van mijn broer al oncomfortabel genoeg


Afzien is de halve fun man, er is niks zo leuk als in een comfortabel koekblik als een Willys te zitten.
Die is volgens mij nog comfortabeler dan die Dainiksu ook.
Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:25
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:22 schreef ondeugend het volgende:
*de laatste dagen delen van Band of Brothers gezien heeft .... en nu helemaal into Willy's, Shermans en Tigers is ...... niet erg maar ik ben een meisje


Trouwen?
ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 00:26
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:23 schreef Threepio het volgende:

[..]

ok, geen airco dan, maar waarom zou jij open kunnen zitten en ik niet? dak eraf, raam naar beneden kan ook gewoon met de wrangler hoor Maargoed ik hou nou eenmaal niet echt van afzien, ik vind de Daihatsu Charade van mijn broer al oncomfortabel genoeg afzien


Threepiozondag 11 januari 2004 @ 00:27
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:24 schreef Piro het volgende:

[..]

Afzien is de halve fun man, er is niks zo leuk als in een comfortabel koekblik als een Willys te zitten.
Die is volgens mij nog comfortabeler dan die Dainiksu ook.


Afzien kan best leuk zijn. Alleen niet 2000km lang in de middle of nowhere

zijn die dingen trouwens nog een beetje betrouwbaar? lijkt me toch een beetje kut als je radiator eruit knalt midden in de woestijn

Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:27
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:22 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

2250 KG Engelse hoogmoedswaanzin, gekocht voor 4500 ouderwetsche guldens. Ik was als dienstplichtig soldaat chauffeur van precies zo een ding

Nog een linkie spemt

www.ronbolleboom.nl

Die heeft al-les !

ook een Willy's Jeep


Peekaas, trekkracht, max helling?
Versnelling?
Gearring?
Startpedaal?
Canvas kutstoeltjes?
Als ie meer kan trekken is ie misschien een betere keus voor een tochtje Australië.
Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:29
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:27 schreef Threepio het volgende:

[..]

Afzien kan best leuk zijn. Alleen niet 2000km lang in de middle of nowhere

zijn die dingen trouwens nog een beetje betrouwbaar? lijkt me toch een beetje kut als je radiator eruit knalt midden in de woestijn


Ze rijden al 50 jaar, they had fucking better be.
En je mag de woestijn niet in zonder tweeweg radio, zodat ze je kunnen oppikken als je in de middle of nowhere eruit knalt, scheelt alweer.

En dan is het juist leuk, even afzien in de polders hier is geen fuck aan.

Threepiozondag 11 januari 2004 @ 00:29
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]


Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed
ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 00:30
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:29 schreef Threepio het volgende:

[..]

Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed


Dat zeg ik !
In een Willy had je misschien ook afgezien maar dan wel als een echte vent !

Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:31
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:29 schreef Threepio het volgende:

[..]

Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed


Met een Willys was dat nooit gebeurd.
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 00:32
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:30 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat zeg ik !
In een Willy had je misschien ook afgezien maar dan wel als een echte vent !


Die was waarschijnlijk niet stilgevallen.
alleen gaan ze niet harder dan 80 geloof ik dus was ik alsnog te laat gekomen..
Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 00:33
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:27 schreef Piro het volgende:

[..]

Peekaas, trekkracht, max helling?
Versnelling?
Gearring?
Startpedaal?
Canvas kutstoeltjes?
Als ie meer kan trekken is ie misschien een betere keus voor een tochtje Australië.


Eens even denken wat ik uit mijn hoofd weet.
2,25 4-cil diesel
Oploophoek voor 45 graden en achter 35 graden
4-bak
Hoog in 2X4 en 4X4, laag in 4X4
Contactslot met massasleutel
Beroerde schuimrubber zittingen met sky bekleed.

Koppel en max helling zou ik even meten opzoeken.

of proberen

Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 00:34
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:29 schreef Threepio het volgende:

[..]

Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed


Amerikaanse auto's
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 00:37
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:34 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Amerikaanse auto's


Jappen

Helaas houden zelfs de beste auto's er mee op na 14 jaar slecht onderhoud

Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:38
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:33 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Eens even denken wat ik uit mijn hoofd weet.
2,25 4-cil diesel
Oploophoek voor 45 graden en achter 35 graden
4-bak
Hoog in 2X4 en 4X4, laag in 4X4
Contactslot met massasleutel
Beroerde schuimrubber zittingen met sky bekleed.

Koppel en max helling zou ik even meten opzoeken.

of proberen


2.25 liter?
Wat houdt massasleutel in?
En die oploophoek?
Waar staan de officieuze specs van dit ding, maximaal gewicht offroad wil ik het liefst weten, dus wat ie maximaal trekken kan, koppel ook goed.
Als die oploophoek de maximale helling is dan is het misschien toch de betere keuze, maar ik mis nog steeds de
Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:39
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:37 schreef Threepio het volgende:

[..]

Jappen

Helaas houden zelfs de beste auto's er mee op na 14 jaar slecht onderhoud


*kuchwillyskuch*
De enige goede Amerikaanse bak.
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 00:41
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:38 schreef Piro het volgende:

[..]

2.25 liter?
Wat houdt massasleutel in?
En die oploophoek?
Waar staan de officieuze specs van dit ding, maximaal gewicht offroad wil ik het liefst weten, dus wat ie maximaal trekken kan, koppel ook goed.
Als die oploophoek de maximale helling is dan is het misschien toch de betere keuze, maar ik mis nog steeds de


De oploophoek is de maximale hoek waar hij tegenop kan rijden zonder met de bumper tegen de helling aan de komen.

Vooral bij hummers is die hoek extreem groot

Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 00:42
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:38 schreef Piro het volgende:

[..]

2.25 liter?
Wat houdt massasleutel in?
En die oploophoek?
Waar staan de officieuze specs van dit ding, maximaal gewicht offroad wil ik het liefst weten, dus wat ie maximaal trekken kan, koppel ook goed.
Als die oploophoek de maximale helling is dan is het misschien toch de betere keuze, maar ik mis nog steeds de


Nog een spemmetje spemt

http://www.lwt.i8.com/history.html

ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 00:43
*ook spemt

Hier misschien ? http://www.hotkey.net.au/~ijcossor/jeepmila.html

Threepiozondag 11 januari 2004 @ 00:45

vette foto

Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:50
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:42 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Nog een spemmetje spemt

http://www.lwt.i8.com/history.html


Stoer, een betere keuze dan de Willys dus, afgezien van die oploophoek dacht ik, maar je hebt toch niet zo tegek veel hellingen boven de 45 graden in de outback.
Ze zeggen trouwens maximal gradient 115%, wat houdt dat in?
Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:51
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:45 schreef Threepio het volgende:
[afbeelding]

vette foto


Hahahaha!
Die zijn dan met een rotsnelheid een loopgraaf uitgescheurd ofzo.
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 00:56
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:50 schreef Piro het volgende:

[..]

Stoer, een betere keuze dan de Willys dus, afgezien van die oploophoek dacht ik, maar je hebt toch niet zo tegek veel hellingen boven de 45 graden in de outback.
Ze zeggen trouwens maximal gradient 115%, wat houdt dat in?


De maximale helling waar hij tegenop kan rijden denk ik? Dat is dus 115 meter stijgen elke 100 meter afstand. Dat is best steil
Pirozondag 11 januari 2004 @ 00:57
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:56 schreef Threepio het volgende:

[..]

De maximale helling waar hij tegenop kan rijden denk ik? Dat is dus 115 meter stijgen elke 100 meter afstand. Dat is best steil


Dat wordt dan elke km denk ik, anders zit je met een hellingshoek van fucking 90 graden.
Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 00:58
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:50 schreef Piro het volgende:

[..]

Stoer, een betere keuze dan de Willys dus, afgezien van die oploophoek dacht ik, maar je hebt toch niet zo tegek veel hellingen boven de 45 graden in de outback.
Ze zeggen trouwens maximal gradient 115%, wat houdt dat in?


Die 115% kan ik weinig over vertellen. Die oploophoek is natuurlijk ook relatief. Als je er frontaal tegenop rijdt dan is dat van belang maar als je hem schuin oprijdt is het niet echt relevant. Ik heb in mijn diensttijd tegen baggerhellingen opgereden waar infanteristen nauwelijks konden lopen. Dat zit dus, mits je oorlogsfrofiel bezigt, wel goed.

dus niet het schoeisel dat ik eronder heb

Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:02
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:58 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Die 115% kan ik weinig over vertellen. Die oploophoek is natuurlijk ook relatief. Als je er frontaal tegenop rijdt dan is dat van belang maar als je hem schuin oprijdt is het niet echt relevant. Ik heb in mijn diensttijd tegen baggerhellingen opgereden waar infanteristen nauwelijks konden lopen. Dat zit dus, mits je oorlogsfrofiel bezigt, wel goed.

dus niet het schoeisel dat ik eronder heb


Das zeker niet slecht dan, en hij sleept nog meer dan een willys ook, keuze is gemaakt, maar het blijft een beetje plagiaat natuurlijk.
Modje omdopen tot centraal leger4wd topic?
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:02
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:57 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat wordt dan elke km denk ik, anders zit je met een hellingshoek van fucking 90 graden.


90 graden is recht omhoog. Ofwel, een muur
115% moet iets van 50 graden omhoog zijn, 100% is in ieder geval 45 graden precies.
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:05
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:02 schreef Threepio het volgende:

[..]

90 graden is recht omhoog. Ofwel, een muur
115% moet iets van 50 graden omhoog zijn, 100% is in ieder geval 45 graden precies.


Dat zeg ik, als ie 115 meter per 100 meter omhoog gaat dan krijg je een overhelling aan de bovenkant, nevernooitniet dat je dat haalt.
Mijn ouweheer zegt overigens 52 graden als ik zijn hoofdrekenen mag geloven.
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:06
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:02 schreef Piro het volgende:

[..]

Das zeker niet slecht dan, en hij sleept nog meer dan een willys ook, keuze is gemaakt, maar het blijft een beetje plagiaat natuurlijk.
Modje omdopen tot centraal leger4wd topic?


Dan mag de humm-vee er ook in

ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 01:07
* afhaakt nu
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:07
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:05 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat zeg ik, als ie 115 meter per 100 meter omhoog gaat dan krijg je een overhelling aan de bovenkant, nevernooitniet dat je dat haalt.
Mijn ouweheer zegt overigens 52 graden als ik zijn hoofdrekenen mag geloven.


52 graden kan best kloppen (trigonometrie is niet mijn sterkste kant..), maar dat is geloof ik ongeveer even steil als een gewone trap. Maar dan glad dus
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:08
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:07 schreef ondeugend het volgende:
* afhaakt nu
Waag het niet, we hebben vrouwelijke nuance nodig in dit topic, en de Willys mag gewoon nog besproken worden, we breiden het alleen wat uit.
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:09
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:06 schreef Threepio het volgende:

[..]

Dan mag de humm-vee er ook in

[afbeelding]


Valt helaas buiten mijn budget voor een reisje, desondanks een beest van een bak, ik zag laatst nog een H2 rijden, wat een dik en lelijk en non-hummer design zeg.
Erg jammer.
ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 01:10
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:08 schreef Piro het volgende:

[..]

Waag het niet, we hebben vrouwelijke nuance nodig in dit topic, en de Willys mag gewoon nog besproken worden, we breiden het alleen wat uit.


Ik heb niets meer over de willies ....... behalve hun charme en de nostalgie

*leest wel even mee

Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 01:12
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:06 schreef Threepio het volgende:

[..]

Dan mag de humm-vee er ook in

[afbeelding]


Zie je die stoeltjes ! ?

Nekaf wannabee stoeltjes

Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:13
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:09 schreef Piro het volgende:

[..]

Valt helaas buiten mijn budget voor een reisje, desondanks een beest van een bak, ik zag laatst nog een H2 rijden, wat een dik en lelijk en non-hummer design zeg.
Erg jammer.


non-hummer design? Het is gewoon een iets gekrompen, glad gemaakte en luxueus ingerichte H1. Met een dikke benzine V8 erin ipv die megadikke dieselmotor.

Is een Toyota Hi-Lux trouwens niet wat voor je dan? Ik weet niet of je een paar weken geleden Top Gear gezien hebt (op BBC2)...

Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:14
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:12 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Zie je die stoeltjes ! ?

Nekaf wannabee stoeltjes


Precies!
Alles is genept van Willys, power to Willys!
En ze zijn licht, wat natuurlijk ook geen onbelangerijk gegeven is als je bedenkt dat die pleurisbak 3 ton weegt ofzo, shave weight where you can!
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:15
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:14 schreef Piro het volgende:

[..]

Precies!
Alles is genept van Willys, power to Willys!
En ze zijn licht, wat natuurlijk ook geen onbelangerijk gegeven is als je bedenkt dat die pleurisbak 3 ton weegt ofzo, shave weight where you can!


De meeste Humm-Vees wegen volgens mij eerder richting 4 ton inclusief belading, bemanning, bewapening en bepantsering. En brandstof natuurlijk
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:16
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:13 schreef Threepio het volgende:

[..]

non-hummer design? Het is gewoon een iets gekrompen, glad gemaakte en luxueus ingerichte H1. Met een dikke benzine V8 erin ipv die megadikke dieselmotor.

Is een Toyota Hi-Lux trouwens niet wat voor je dan? Ik weet niet of je een paar weken geleden Top Gear gezien hebt (op BBC2)...


Heb ik niet, maar is een Hi-Lux geen busje?
De reden waarom er willys staat is omdat het nagenoeg de enige bak is die ik 2000 kilometer zand struiken en andere extreme weersomstandigheden toevertrouw, dat, en het is de Willys natuurlijk, zoals geen ander zo mooi, hij is zo stijlvol dat hij bijna lelijk wordt.
Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 01:16
Plaats ik nog even de DAF YA 126 WEB van mijn buurman:

[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 11-01-2004 01:26]

Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:17
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:10 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik heb niets meer over de willies ....... behalve hun charme en de nostalgie

*leest wel even mee


Nou post dan wat over die Willys, een topic is net zo divers als de mensen die erin posten, als we zo doorgaan wordt dit een kliekje van Willys en andere ragbakliefhebbers.
Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 01:18
Beetje groot

Reparatie volgt

Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:19
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:16 schreef Captain_Chaos het volgende:
Plaats ik nog even de DAF YA 126 WEB van mijn buurman:

[afbeelding]


Clickablethumbnailplz
Wat voor buurt woon jij dat iedereen daar militaire voertuigen rijdt?
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:20
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:15 schreef Threepio het volgende:

[..]

De meeste Humm-Vees wegen volgens mij eerder richting 4 ton inclusief belading, bemanning, bewapening en bepantsering. En brandstof natuurlijk


VIER ton?
Jeezus, dat ding drinkt 1:1 ofzo.
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:20
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:16 schreef Piro het volgende:

[..]

Heb ik niet, maar is een Hi-Lux geen busje?
De reden waarom er willys staat is omdat het nagenoeg de enige bak is die ik 2000 kilometer zand struiken en andere extreme weersomstandigheden toevertrouw, dat, en het is de Willys natuurlijk, zoals geen ander zo mooi, hij is zo stijlvol dat hij bijna lelijk wordt.


De hi-lux is een pick-up. Bijna onlosmakelijk verbonden met het AK47 geweer en de groeperingen die die dingen gebruiken. Tevens onverwoestbaar
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:21
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:20 schreef Piro het volgende:

[..]

VIER ton?
Jeezus, dat ding drinkt 1:1 ofzo.


Er zit een 6,5 liter V8 diesel in met rond de 250 pk. In de civiele H1 versie dan, militair weet ik het niet echt eigenlijk. En in ruig terrein haal je die 1:1 waarschijnlijk wel, maar 1:4-5 moet toch wel te doen zijn
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:23
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:20 schreef Threepio het volgende:

[..]

De hi-lux is een pick-up. Bijna onlosmakelijk verbonden met het AK47 geweer en de groeperingen die die dingen gebruiken. Tevens onverwoestbaar


Ow, dat ding, dat kan je op de onverharde wegen nog wel doen maar in het zand loopt ie vast als een huis.
Daarom was de eerste keuze ook de willys, omdat je die tot over de assen het zand in kan dumpen en hij er nog uit komt.
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:25
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:21 schreef Threepio het volgende:

[..]

Er zit een 6,5 liter V8 diesel in met rond de 250 pk. In de civiele H1 versie dan, militair weet ik het niet echt eigenlijk. En in ruig terrein haal je die 1:1 waarschijnlijk wel, maar 1:4-5 moet toch wel te doen zijn


Whehehehe.
Dat is geen auto meer, das een vrachtwagen.
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:31
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:25 schreef Piro het volgende:

[..]

Whehehehe.
Dat is geen auto meer, das een vrachtwagen.


Ik heb het ff gechecked: 205pk max. vermoegen en 440 lb-ft (is om en nabij de 600nm) bij 1800rpm.
En hij is 2.20m breed en mag daarom in NL niet op een personenwagenkenteken. Wel op dat van een vrachtwagen idd (zo heeft emile ratelband er ook een)
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:33
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:31 schreef Threepio het volgende:

[..]

Ik heb het ff gechecked: 205pk max. vermoegen en 440 lb-ft (is om en nabij de 600nm) bij 1800rpm.
En hij is 2.20m breed en mag daarom in NL niet op een personenwagenkenteken. Wel op dat van een vrachtwagen idd (zo heeft emile ratelband er ook een)


Moet je dan ook een apart rijbewijs halen voor een truck?
Want volgens mij valt personenauto ook maar tot 3.5 ton.
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:35
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:33 schreef Piro het volgende:

[..]

Moet je dan ook een apart rijbewijs halen voor een truck?
Want volgens mij valt personenauto ook maar tot 3.5 ton.


Volgens betekent een ander type kenteken ook dat je er een ander rijbewijs voor nodig hebt, hoewel je wel net onder de 3500kg zit met het ding volgens mij
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:38
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:35 schreef Threepio het volgende:

[..]

Volgens betekent een ander type kenteken ook dat je er een ander rijbewijs voor nodig hebt, hoewel je wel net onder de 3500kg zit met het ding volgens mij


Ik wist het!
Ratelband is gewoon een over het paard getrapte trucker!
Heb jij eigenlijk in een Willys of afstammeling gereden ooit?
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:43
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:38 schreef Piro het volgende:

[..]

Ik wist het!
Ratelband is gewoon een over het paard getrapte trucker!
Heb jij eigenlijk in een Willys of afstammeling gereden ooit?


nope maar ze zullen vast niet lekker rijden. Ook die wranglers niet trouwens. Te hoog, te korte wielbasis, niet echt veel vermogen.. Het is niks voor op de weg
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:44
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:23 schreef Piro het volgende:

[..]

Ow, dat ding, dat kan je op de onverharde wegen nog wel doen maar in het zand loopt ie vast als een huis.
Daarom was de eerste keuze ook de willys, omdat je die tot over de assen het zand in kan dumpen en hij er nog uit komt.


Die hi-lux misschien wel, maar een landcruiser 90 moet je ab-so-luut errug ver mee kunnen komen
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:46
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:44 schreef Threepio het volgende:

[..]

Die hi-lux misschien wel, maar een landcruiser 90 moet je ab-so-luut errug ver mee kunnen komen


Die noemde mijn ouweheer ook al, wordt dus of een willys, dat landrover ding van Cpt Chaos, of een landcruiser, ik zie het tegen die tijd wel weer.
Pirozondag 11 januari 2004 @ 01:47
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:43 schreef Threepio het volgende:

[..]

nope maar ze zullen vast niet lekker rijden. Ook die wranglers niet trouwens. Te hoog, te korte wielbasis, niet echt veel vermogen.. Het is niks voor op de weg


Dat is geen enkele purebred offroader, daar koop je een SUV voor, dat is in de klasse ik wil wel maar ik heb niet genoeg spierballen om het te flikken.
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 01:59
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:47 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat is geen enkele purebred offroader, daar koop je een SUV voor, dat is in de klasse ik wil wel maar ik heb niet genoeg spierballen om het te flikken.


De beste combinatie zit (onroad/offroad) zit wat dat betreft volgens mij in de Porsche Cayenne Turbo. Doet het voor een SUV zeer goed in het terrein en op de weg is het gewoon een regelrecht scheurijzer: 0-100 5.6 sec, 266kmh, ruim 2400kg
Pirozondag 11 januari 2004 @ 02:03
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:59 schreef Threepio het volgende:

[..]

De beste combinatie zit (onroad/offroad) zit wat dat betreft volgens mij in de Porsche Cayenne Turbo. Doet het voor een SUV zeer goed in het terrein en op de weg is het gewoon een regelrecht scheurijzer: 0-100 5.6 sec, 266kmh, ruim 2400kg


Terrein is echter een zeer ruim begrip, hier in Nederland noemt men het al terrein als de weg onverhard is, waar is dat trouwens getest met die Cayenne?
Wat een offtopic weer zeg, nog even over die Cayenne, en dan weer naar de Willys
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 02:09
quote:
Op zondag 11 januari 2004 02:03 schreef Piro het volgende:

[..]

Terrein is echter een zeer ruim begrip, hier in Nederland noemt men het al terrein als de weg onverhard is, waar is dat trouwens getest met die Cayenne?
Wat een offtopic weer zeg, nog even over die Cayenne, en dan weer naar de Willys


Bij Top Gear was Jeremy Clarkson ermee over de testbaan voor tanks van het leger gegaan. De auto was voorzien van gewone wegbanden (geschikt voor hoge snelheid) en hij stond dus compleet versteld van de terreincapaciteiten. Verder was het gedrag op verharde wegen ook zeer goed te noemen, niet alleen op het rechte maar ook in de bochten ging het ding als een speer.

Hij vond em alleen oerlelijk en 'dus' een kutbak

Threepiozondag 11 januari 2004 @ 02:12
Verder was Autovisie er ook nog eens een rondje mee over zandvoort (nat) gegaan: Sneller dan de 1000kg lichtere 911
Pirozondag 11 januari 2004 @ 02:14
quote:
Op zondag 11 januari 2004 02:09 schreef Threepio het volgende:

[..]

Bij Top Gear was Jeremy Clarkson ermee over de testbaan voor tanks van het leger gegaan. De auto was voorzien van gewone wegbanden (geschikt voor hoge snelheid) en hij stond dus compleet versteld van de terreincapaciteiten. Verder was het gedrag op verharde wegen ook zeer goed te noemen, niet alleen op het rechte maar ook in de bochten ging het ding als een speer.

Hij vond em alleen oerlelijk en 'dus' een kutbak


Top Gear is leuke televisie, maar Clarkson verstaat zijn vak alleen niet zo, ik vind hem ook niet moeders mooiste, maar dat betekent niet dat ie geen leuke TV maakt.
Wel opvallend, want ik hoorde dat de Cayenne juist als een van de slechteren uit de bus kwam.

En nu weer terug naar het juweeltje in de OP.
Zou dat ding een turbo slikken?

Pirozondag 11 januari 2004 @ 02:15
quote:
Op zondag 11 januari 2004 02:12 schreef Threepio het volgende:
Verder was Autovisie er ook nog eens een rondje mee over zandvoort (nat) gegaan: Sneller dan de 1000kg lichtere 911
Wat!?
Link?
Threepiozondag 11 januari 2004 @ 03:39
quote:
Op zondag 11 januari 2004 02:15 schreef Piro het volgende:

[..]

Wat!?
Link?


Het stond in het blad geloof ik, een link heb ik iig niet. Wat ik iig wel weet is dat de baan (zeer?) nat was en de Cayenne daardoor in het voordeel was door de vierwielaandrijving. Waarschijnlijk zorgt die dikke 4,5 liter twinturbo V8 ook voor een berg koppel waardoor hij met tussenacceleraties ook wel eens de 911 de baas zou kunnen zijn met zijn 320pk sterke ongeblazen 3,6 liter 6 cylinder boxer. Evengoed zou het op droog waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest zijn .


Waarom zou je die willy's eigenlijk sneller willen maken? Hij zuipt wel genoeg zo volgens mij

bas-beestzondag 11 januari 2004 @ 11:11
voor iedereen die zich afvraagt of er een V8 in past... ja, dat past

1946 Willys CJ2A Jeep
Top Speed: about 75 mph
Somewhere around 350 hp
340 cu in (307 block, 350 crank, 400 rods, bored .030)

bas-beestzondag 11 januari 2004 @ 11:23
en ik wil één van deze twee hebben, handig voor in de file ofzo

Pirozondag 11 januari 2004 @ 13:17
quote:
Op zondag 11 januari 2004 03:39 schreef Threepio het volgende:

[..]

Het stond in het blad geloof ik, een link heb ik iig niet. Wat ik iig wel weet is dat de baan (zeer?) nat was en de Cayenne daardoor in het voordeel was door de vierwielaandrijving. Waarschijnlijk zorgt die dikke 4,5 liter twinturbo V8 ook voor een berg koppel waardoor hij met tussenacceleraties ook wel eens de 911 de baas zou kunnen zijn met zijn 320pk sterke ongeblazen 3,6 liter 6 cylinder boxer. Evengoed zou het op droog waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest zijn .


Waarom zou je die willy's eigenlijk sneller willen maken? Hij zuipt wel genoeg zo volgens mij


Nouja, uit dat motorblok moet volgens mij een stuk meer koppel en peekaa te trekken zijn, stoplichtsprinten met een willy, golf gti'tje!
En puur om alsnog met een Willys door de woestijn te kunnen scheuren.
Pirozondag 11 januari 2004 @ 13:18
quote:
Op zondag 11 januari 2004 11:11 schreef bas-beest het volgende:
voor iedereen die zich afvraagt of er een V8 in past... ja, dat past

1946 Willys CJ2A Jeep
Top Speed: about 75 mph
Somewhere around 350 hp
340 cu in (307 block, 350 crank, 400 rods, bored .030)

[afbeelding]


Whehehehe, ik zie duct tape, met duct tape kan alles.
Heeft een V8 dezelfde ophangpunten als een willys motor of hebben ze ook wat moeten modificeren?
Captain_Chaoszondag 11 januari 2004 @ 13:28
Goedemiddag

Oezie Woeziezondag 11 januari 2004 @ 15:33
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 22:28 schreef Piro het volgende:

[..]

Zelf een?
Apeldoorn?
Waar woon je?
Foto's?
Mijn vader raadde met dit beestje ook aan om door de Australische bush te rijden van een kant naar de andere kant, had hij ook qua hellingbeklimmen issie ruim zat, maar ik zit me dus nu zorgen te maken omdat ik zie dat ie maar 360 kg door terrein kan slepen, das niet gek veel gezien ik ook nog water en benzine voor 2000 km moet meeslepen.


fototje van de auto samen met mijn vader(achter het stuur) en ik ernaast(had toen ik hem kocht nog geen rijbewijs).

Pirozondag 11 januari 2004 @ 16:11
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:33 schreef Oezie Woezie het volgende:

[..]

[afbeelding]

fototje van de auto samen met mijn vader(achter het stuur) en ik ernaast(had toen ik hem kocht nog geen rijbewijs).


Wat lief
Mag ik hem knuffelen?
Pirozondag 11 januari 2004 @ 16:12
quote:
Op zondag 11 januari 2004 13:28 schreef Captain_Chaos het volgende:
Goedemiddag

[afbeelding]


Zeer koel.
Wat is die thermosfles op de radiator?
ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 20:47
* ook nog een mooi plaatje gevonden heeft

ondeugendzondag 11 januari 2004 @ 20:58
http://www.volny.cz/willys/

Met vele mooie plaatjes
Trouwens groen zijn ze het mooist

Spandexusdinsdag 13 januari 2004 @ 00:13
*schop*

Spandexus rijdt nl ook Nekaf

bas-beestdinsdag 13 januari 2004 @ 00:41
quote:
Op zondag 11 januari 2004 11:11 schreef bas-beest het volgende:
voor iedereen die zich afvraagt of er een V8 in past... ja, dat past

1946 Willys CJ2A Jeep
Top Speed: about 75 mph
Somewhere around 350 hp
340 cu in (307 block, 350 crank, 400 rods, bored .030)

[afbeelding]


normaal kwoot ik nooit mijn eigen berichten, maar ik zat die site nog eens te bekijken, en ik had zoiets van 'Als ik die gozer was geweest en er dan toch een 5,6 liter V8 in had gelepeld, dan had ik ook een andere versnellingsbak en ophanging enz. geregeld'.
Dat lijkt me pas ruig sta je naast een GTI'tje, stoplicht groen, en die wordt als door een elastiek teruggetrokken in je achteruitkijkspiegel
quote:
Op zondag 11 januari 2004 20:47 schreef ondeugend het volgende:
* ook nog een mooi plaatje gevonden heeft

[afbeelding]


aardig wause beschildering trouwens op dat vliegtuig
pwnddinsdag 13 januari 2004 @ 10:24
quote:
Op zondag 11 januari 2004 13:17 schreef Piro het volgende:

[..]

Nouja, uit dat motorblok moet volgens mij een stuk meer koppel en peekaa te trekken zijn, stoplichtsprinten met een willy, golf gti'tje!
En puur om alsnog met een Willys door de woestijn te kunnen scheuren.


Met deze kan je meer dan alleen GTi-tjes pesten
0-60mph
BOWLER WILDCAT SIGNATURE 2000 4.8
LAMBORGHINI DIABLO VT 1994 4.9
SUBARU IMPREZA 2.0ltr TURBO 2000 5.3
ASTON MARTIN DB7 6.0ltr 1999 5.2
LOTUS ELISE 2001 5.8
CHEVROLET CORVETTE 5.7 1993 5.5
PONTIAC FIREBIRD TRANS AM 1992 6.3
RANGE ROVER 4.6ltr HSE 1994 10.5
JAGUAR XK8 1998 6.6

Snel, goede wegligging en je kan zelfs de Paris Dakar er mee doen wat wil je nog meer?

Meer info: http://www.bowler-offroad.com

Gurbdinsdag 13 januari 2004 @ 12:19

deze staat bij mij in het dorp, zijn echte Oranjefans, rijden met dit ding heel europa af, om nederlands elftal te volgen (dus ook naar moldavië en Tjechië geweest met dit ding)

het is een M38 A1 uit 1956 met een 2.2 Hurricane motor en drie versnellingen

Pirodinsdag 13 januari 2004 @ 13:25
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:13 schreef Spandexus het volgende:
*schop*

Spandexus rijdt nl ook Nekaf


Allemaal ex soldaatjes of niet?
Oezie Woeziedinsdag 13 januari 2004 @ 14:56
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:25 schreef Piro het volgende:

[..]

Allemaal ex soldaatjes of niet?


nope, dienst plich was toen afgeschaft , maar tijdens het kijken naar de auto voordat we hem kochten was m'n vader wel gelijk verkocht. begin ineens allemaal verhalen te vertelen over zijn vroegere dienst periode.
Pirodinsdag 13 januari 2004 @ 15:56
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:24 schreef pwnd het volgende:

[..]

Met deze kan je meer dan alleen GTi-tjes pesten
0-60mph
BOWLER WILDCAT SIGNATURE 2000 4.8
LAMBORGHINI DIABLO VT 1994 4.9
SUBARU IMPREZA 2.0ltr TURBO 2000 5.3
ASTON MARTIN DB7 6.0ltr 1999 5.2
LOTUS ELISE 2001 5.8
CHEVROLET CORVETTE 5.7 1993 5.5
PONTIAC FIREBIRD TRANS AM 1992 6.3
RANGE ROVER 4.6ltr HSE 1994 10.5
JAGUAR XK8 1998 6.6
[afbeelding]

Snel, goede wegligging en je kan zelfs de Paris Dakar er mee doen wat wil je nog meer?

Meer info: http://www.bowler-offroad.com


Dat ding is zwaar 1337 (excuseer de term )
Even kijken wat dat geintje kost.
Spandexusdinsdag 13 januari 2004 @ 23:40
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:25 schreef Piro het volgende:

[..]

Allemaal ex soldaatjes of niet?


Ik heb met deze bak inderdaad in mijn diensttijd gereden. Defensie heeft de Nekaf na 40 jaar trouwe dienst in de verkoop gedaan en ik heb een exemplaar gekocht.
Oezie Woeziemaandag 19 januari 2004 @ 21:05
quote:
Hallo allemaal,

Het kan zijn dat jullie al bericht hebben gehad via het forum maar voor de goede orde:

De Nekaf Trophy III zal op 27 en 28 maart 2004 gehouden worden in Zuid Limburg.
uit de nekaf mailing list
http://groups.yahoo.com/group/NekafM38A1/
Pirodinsdag 20 januari 2004 @ 15:57
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:05 schreef Oezie Woezie het volgende:

[..]

uit de nekaf mailing list
http://groups.yahoo.com/group/NekafM38A1/


Nekaf trophy?
Hip.
Soort mini paris dakar?
ondeugendwoensdag 5 mei 2004 @ 19:50
Assen, 5 mei
ook_gekwoensdag 5 mei 2004 @ 21:26
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:50 schreef ondeugend het volgende:
Assen, 5 mei
[afbeelding]
Stalk


Hmmm ik moet ook nog die foto,s maken van die willy van m,n baas
Wat willen we allemaal zien op de foto. Roept u maar. En ik maak de foto,s wel
red-dragonwoensdag 5 mei 2004 @ 23:16
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:07 schreef Threepio het volgende:

[..]

52 graden kan best kloppen (trigonometrie is niet mijn sterkste kant..), maar dat is geloof ik ongeveer even steil als een gewone trap. Maar dan glad dus
Ik heb ooit ergens gelezen (meen dat het het 4x4 handboek 1993 was) dat een nekaf een helling aankan van 60 graden. Dat is erg steil! Doen weining 4x4 h'm na.
ondeugendwoensdag 5 mei 2004 @ 23:29
Pirodonderdag 6 mei 2004 @ 14:32
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 21:26 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Stalk


Hmmm ik moet ook nog die foto,s maken van die willy van m,n baas
Wat willen we allemaal zien op de foto. Roept u maar. En ik maak de foto,s wel
Alles!
ook_gekdonderdag 6 mei 2004 @ 16:48
Oke ik neem morgen m,n digicam mee naar m,n werk. En dan maak ik een zooi foto,s voor je
Ik heb net 2 gemaakt met m,n mobiel. Geen idee of ze goed gelukt zijn.

Als ik straks thuis ben knal ik ze wel online

Wil je ook een foto van de motor
ook_gekdonderdag 6 mei 2004 @ 19:25
Oke hier een voor proefje




Volgens mij is het helemaal geen willy. Het staat nergens eigelijk

Maar als je meer foto,s wil hoor ik het wel
ondeugenddonderdag 6 mei 2004 @ 21:44
Ik zal er ook nog wel wat foto's opzetten dadelijk

@ook_gek

ook_gekdonderdag 6 mei 2004 @ 21:52
Maar is het nou een willy die van mij dan
Want zo ja. Dan sleep ik m,n digicam mee morgen. Zal ik zo veel mogelijk foto,s maken

Wel gaaf. Aan de binnenkant van die motorkap hangt een schep. En achter in hangt een hakbijl
Ouwe munitie kistjes liggen er nog in.

Schema met 4 versnellingen. waar die zitten. En hoe hard je kan rijden zit er in. Moeilijk veel knopjes om dat ding te starten. En een pedaal in het midden om te starten
ondeugenddonderdag 6 mei 2004 @ 21:57
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 21:52 schreef ook_gek het volgende:
Maar is het nou een willy die van mij dan
Want zo ja. Dan sleep ik m,n digicam mee morgen. Zal ik zo veel mogelijk foto,s maken

Wel gaaf. Aan de binnenkant van die motorkap hangt een schep. En achter in hangt een hakbijl
Ouwe munitie kistjes liggen er nog in.

Schema met 4 versnellingen. waar die zitten. En hoe hard je kan rijden zit er in. Moeilijk veel knopjes om dat ding te starten. En een pedaal in het midden om te starten
Volgens mij niet

Spatborden zijn anders dan die drie van mij hierboven en ik zie nog wat kleine verschillen.
Maar een echte kenner ben ik ook niet hoor

ik zal zo nog even wat uploaden
Of het is aan ander type
eddebeverdonderdag 6 mei 2004 @ 22:06
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 21:57 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Volgens mij niet

Spatborden zijn anders dan die drie van mij hierboven en ik zie nog wat kleine verschillen.
Maar een echte kenner ben ik ook niet hoor

ik zal zo nog even wat uploaden
Of het is aan ander type
dit is volgens mij een nekaf (de opvloger van de willy).
ondeugenddonderdag 6 mei 2004 @ 22:12




zoiets bedoel je ?

ook_gekdonderdag 6 mei 2004 @ 22:25
hij ziet er zo goed als het zelfde uit. Ik ga morgen wel gewoon foto,s maken
Pirovrijdag 7 mei 2004 @ 00:44
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:12 schreef ondeugend het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

zoiets bedoel je ?
[afbeelding]
[afbeelding]
Cool, een tankje NOS.
Da's er nog een van de airborne divisies trouwens.
Zit er dik in dat die WW2 heeft meegemaakt.
ook_gekvrijdag 7 mei 2004 @ 00:54
Piro

Wat is die auto van mijn foto?
ondeugendvrijdag 7 mei 2004 @ 00:56
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 00:44 schreef Piro het volgende:

[..]

Cool, een tankje NOS.
Da's er nog een van de airborne divisies trouwens.
Zit er dik in dat die WW2 heeft meegemaakt.
Ik hoorde een van de eigenaars vertellen dat ze in principe maar voor 100 dagen (oorlog) gemaakt zijn !