Piro | vrijdag 9 januari 2004 @ 21:33 |
Yeah, het werd eens tijd dat deze fantastische ijzervreter zijn eigen topic kreeg! Voor wie de willy niet kent :


 En ja, op die laatste kan ie nog rijden.  Wie vindt dit nog meer zo'n fantastisch leuk karretje? |
ursel | vrijdag 9 januari 2004 @ 21:35 |
geinig...  |
bas-beest | vrijdag 9 januari 2004 @ 21:35 |
wel kewle auto's ja... vooral de originele  Imo staat er een typo in de topic-titel, het is Willys |
slashme | vrijdag 9 januari 2004 @ 21:36 |
ziet er wel luxer uit dan de golf V |
Tjabbo | vrijdag 9 januari 2004 @ 21:38 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 21:36 schreef slashme het volgende: ziet er wel luxer uit dan de golf V
standaard open kap  |
ook_gek | vrijdag 9 januari 2004 @ 21:40 |
m,n baas heeft er 1 staan. staat op me werk in het magazijn. Als er foto,s moeten komen hoor ik het wel |
Piro | vrijdag 9 januari 2004 @ 21:42 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 21:35 schreef bas-beest het volgende: wel kewle auto's ja... vooral de originele  Imo staat er een typo in de topic-titel, het is Willys
*moffelt weg* Jullie hebben niks gezien  En dat ie luxer is dan een golf valt wel mee, maar ik rijd veel liever een Willys dan een golf, helaas zijn ze hier volgens mij niet te koop, want hij heeft natuurlijk wel wat, totdat het gaat regenen.  Iemand ooit in gereden hier? |
Piro | vrijdag 9 januari 2004 @ 21:43 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 21:40 schreef ook_gek het volgende: m,n baas heeft er 1 staan. staat op me werk in het magazijn. Als er foto,s moeten komen hoor ik het wel
Serieus? Wat cool.  Is het het 1942 model, compleet met militaire kleurtjes?  |
slashme | vrijdag 9 januari 2004 @ 21:45 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 21:42 schreef Piro het volgende:[..] *moffelt weg* Jullie hebben niks gezien  En dat ie luxer is dan een golf valt wel mee, maar ik rijd veel liever een Willys dan een golf, helaas zijn ze hier volgens mij niet te koop, want hij heeft natuurlijk wel wat, totdat het gaat regenen.  Iemand ooit in gereden hier?
niet te koop? hierheb er eens in gereden ja. Lijkt net een kleine tractor die sneller is dan 25 km/h |
Piro | vrijdag 9 januari 2004 @ 21:51 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 21:45 schreef slashme het volgende:[..] niet te koop? hier heb er eens in gereden ja. Lijkt net een kleine tractor die sneller is dan 25 km/h
Stoer. Alleen stervenskoud in de winter hiero, dat wordt inpakken. En hij is veel beter dan een tractor, dat ding heeft twee achteruitversnellingen en twee gieringen.  |
Magneet | vrijdag 9 januari 2004 @ 22:25 |
geweldige wagen die Willys jeep zie er in de zomer regelmatig rijden.titel ff gefixed |
slashme | vrijdag 9 januari 2004 @ 22:30 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 21:51 schreef Piro het volgende:[..] En hij is veel beter dan een tractor, dat ding heeft twee achteruitversnellingen en twee gieringen. 
Een beetje tractor heeft minimaal 4 achteruit versnellingen en gieren kun je alleen met een tractor. Gearingen is een ander verhaal. |
Piro | vrijdag 9 januari 2004 @ 22:33 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 22:30 schreef slashme het volgende:[..] Een beetje tractor heeft minimaal 4 achteruit versnellingen en gieren kun je alleen met een tractor. Gearingen is een ander verhaal.
Laat me. En toch zijn Willys leuker.  Weet iemand wat voor motor er in dat ding hangt? Ik dacht zelf een 2.8 liter, maar dat weet ik dus niet zeker... |
Party_P | vrijdag 9 januari 2004 @ 22:33 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 22:25 schreef Magneet het volgende:
geweldige wagen die Willys jeep zie er in de zomer regelmatig rijden.titel ff gefixed
klopt ja, in apeldoorn rijd er ook iemand op rond, leuke dingen  |
Piro | vrijdag 9 januari 2004 @ 22:36 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 22:25 schreef Magneet het volgende:
geweldige wagen die Willys jeep zie er in de zomer regelmatig rijden.titel ff gefixed
Hét outbackvehikel bij uitstek, je zou er nog Fitzroy Crossing bij een overstroming mee over kunnen rijden, in elk opzicht een prachtbak, behalve als we het over verbruik gaan hebben, dat ding rijdt iets van 1 op 6 ofzo, shell ziet je handenwrijvend tegemoet  Zijn er eigenlijk eigenaars onder de fokkers? |
Youp | vrijdag 9 januari 2004 @ 22:42 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 22:33 schreef Piro het volgende:[..] Laat me. En toch zijn Willys leuker.  Weet iemand wat voor motor er in dat ding hangt? Ik dacht zelf een 2.8 liter, maar dat weet ik dus niet zeker...
ik dacht meer... maar ook ik weet dat niet zeker wat zuipt zoiets eigenlijk? 1:2?  |
CreativeMind | vrijdag 9 januari 2004 @ 22:43 |
Hebben ze zoiets ook niet in de film Schatjes? heb ik jou al verteld Piro dat er copyright zit op die quote  |
Piro | vrijdag 9 januari 2004 @ 22:44 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 22:42 schreef Youp het volgende:[..] ik dacht meer... maar ook ik weet dat niet zeker wat zuipt zoiets eigenlijk? 1:2? 
1:6 op de weg een 1:4 offroad denk ik, en dan is ie niet beladen, dus alleen jij+standaarduitrusting, als je er een aanhanger achter plakt, extra wielen meezeult, proviand en de hele rataplan voor een tochtje ofzo, dan slurpt ie volgens mij nog meer. |
Piro | vrijdag 9 januari 2004 @ 22:45 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 22:43 schreef CreativeMind het volgende: Hebben ze zoiets ook niet in de film Schatjes?heb ik jou al verteld Piro dat er copyright zit op die quote 
Er staat netjes creativemind achter.  En dat ding rijdt buiten die film in elke andere film starring het US leger in ww2  |
bas-beest | vrijdag 9 januari 2004 @ 23:15 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 22:33 schreef Piro het volgende:[..] Laat me. En toch zijn Willys leuker.  Weet iemand wat voor motor er in dat ding hangt? Ik dacht zelf een 2.8 liter, maar dat weet ik dus niet zeker...
ik heb ooit iets gelezen over een inhoud van 2199cc  En ik heb zojuist een (zo te zien) heel aardige link gevonden: The Jeep Doctor |
ThaFreak | vrijdag 9 januari 2004 @ 23:21 |
deze ook goed....
 |
ook_gek | zaterdag 10 januari 2004 @ 00:48 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 21:43 schreef Piro het volgende:[..] Serieus? Wat cool.  Is het het 1942 model, compleet met militaire kleurtjes? 
Jep er ligt ook een hakbijl in en 2 munitie kistjes  Dakje er op Grote antenne Helemaal orgineel. Gaat niet harder dan 80. En belangrijk. Je moet eerst 3 knoppen om zetten om hem te kunnen starten. En dat starten doe je door middel van een klein pendaaltje  Wil je er anders foto,s van? |
Piro | zaterdag 10 januari 2004 @ 13:44 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 00:48 schreef ook_gek het volgende:[..] Jep er ligt ook een hakbijl in en 2 munitie kistjes  Dakje er op Grote antenne Helemaal orgineel. Gaat niet harder dan 80. En belangrijk. Je moet eerst 3 knoppen om zetten om hem te kunnen starten. En dat starten doe je door middel van een klein pendaaltje  Wil je er anders foto,s van?
Tell me more  Wat heeft hem dat ding gekost? Schitterend zeg, komop met die Foto's  |
ook_gek | zaterdag 10 januari 2004 @ 15:39 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 13:44 schreef Piro het volgende:[..] Tell me more  Wat heeft hem dat ding gekost? Schitterend zeg, komop met die Foto's 
Geen idee wat het kost. Ik zal kijken of ik m,n digicam aan de praat krijgt. Dan zal ik even foto,s maken Helaas niet van de achterkant want hij staat tegen de muur zonder benzine Dus kan hem niet naar voren rijden Het mooie is ook dat er een mini motor in ligt. Het ziet er ook gewoon niet uit  |
Piro | zaterdag 10 januari 2004 @ 17:37 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 15:39 schreef ook_gek het volgende:[..] Geen idee wat het kost. Ik zal kijken of ik m,n digicam aan de praat krijgt. Dan zal ik even foto,s maken Helaas niet van de achterkant want hij staat tegen de muur zonder benzine Dus kan hem niet naar voren rijden Het mooie is ook dat er een mini motor in ligt. Het ziet er ook gewoon niet uit 
Een mini motor? In een Willys? Wat wou ie daarmee doen, zijn trapauto aandrijven?  |
ondeugend | zaterdag 10 januari 2004 @ 17:41 |
GAAF !! 
|
Piro | zaterdag 10 januari 2004 @ 18:31 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 17:41 schreef ondeugend het volgende: GAAF !!
Hell yeah, 60 jaar oud en die dingen zijn nog steeds in rijstaat, daar kunnen ze tegenwoordig heel wat van leren.  |
ook_gek | zaterdag 10 januari 2004 @ 18:38 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 17:37 schreef Piro het volgende:[..] Een mini motor? In een Willys?
Wat ik bedoel is dat de motor die er in ligt best klein is. Stelt totaal niks voor. Zeker als je die klep open doet Zal er wel een foto van maken voor je  |
Piro | zaterdag 10 januari 2004 @ 18:46 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 18:38 schreef ook_gek het volgende:[..] Wat ik bedoel is dat de motor die er in ligt best klein is. Stelt totaal niks voor. Zeker als je die klep open doet Zal er wel een foto van maken voor je 
Op die manier.  Ik dacht dat ie er een mini cooper motortje in had gepropt  |
ook_gek | zaterdag 10 januari 2004 @ 18:50 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 18:46 schreef Piro het volgende:[..] Op die manier.  Ik dacht dat ie er een mini cooper motortje in had gepropt 
Nee gek  Hij is leger groen zelfs. NL troep er op. Is echt stoer dingetje. Alleen harder dan 80 gaat het ECHT niet. Dus je moet geen haast hebben  Maar in deze zomer was het heerlijk. Zit geen deuren in dus even uitwijken en je mede mens ligt uit die jeep whehehe. |
Piro | zaterdag 10 januari 2004 @ 19:05 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 18:50 schreef ook_gek het volgende:[..] Nee gek  Hij is leger groen zelfs. NL troep er op. Is echt stoer dingetje. Alleen harder dan 80 gaat het ECHT niet. Dus je moet geen haast hebben  Maar in deze zomer was het heerlijk. Zit geen deuren in dus even uitwijken en je mede mens ligt uit die jeep whehehe.
Dat kreng heeft ook geen gordels, of kreukelzones, niet dat die nodig zijn, je rijdt toch door alles heen.  |
ook_gek | zaterdag 10 januari 2004 @ 19:06 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 19:05 schreef Piro het volgende:[..] Dat kreng heeft ook geen gordels, of kreukelzones, niet dat die nodig zijn, je rijdt toch door alles heen. 
klopt. Je kan echt door alles heen rijden. En als je benzine op is zou je er iets anders in kunnen doen wat brandbaar is. En het rijd door. Teminste dat is het verhaal  |
Piro | zaterdag 10 januari 2004 @ 19:07 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 19:06 schreef ook_gek het volgende:[..] klopt. Je kan echt door alles heen rijden. En als je benzine op is zou je er iets anders in kunnen doen wat brandbaar is. En het rijd door. Teminste dat is het verhaal 
Diesel en Alcohol.  |
Captain_Chaos | zaterdag 10 januari 2004 @ 20:09 |
De Jeep Nekaf Rechtstreekse afgeleide van de Willy's Jeep en geen onbekende voor Captain_Chaos  
|
Piro | zaterdag 10 januari 2004 @ 20:13 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 20:09 schreef Captain_Chaos het volgende: De Jeep NekafRechtstreekse afgeleide van de Willy's Jeep en geen onbekende voor Captain_Chaos  [afbeelding]
Got specs?  |
Captain_Chaos | zaterdag 10 januari 2004 @ 20:19 |
*linkie spemt  http://www.nekaf.nl/geschiedenis.html |
chocolatemoeze | zaterdag 10 januari 2004 @ 20:23 |
jah die originele uit WWII zijn  Soms zie je ze wel eens te koop staan, voor niet al te veel geld. Alleen onderhoud gaat je klauwen kosten... |
Captain_Chaos | zaterdag 10 januari 2004 @ 21:36 |
Nekafje  
|
Oezie Woezie | zaterdag 10 januari 2004 @ 21:45 |
quote: Op vrijdag 9 januari 2004 22:33 schreef Party_P het volgende:[..] klopt ja, in apeldoorn rijd er ook iemand op rond, leuke dingen 
een echt willys zie je niet zovaak, nekaf m38a1 zie je vaker. heb er zelf ook 1, en ik rijd er soms ook wel is mee door apeldoorn. zijn leuke auto'tjes. alleen benzine verbruik schrik je wel van 1:5. maar daar tegen over staat dan wel weer geen wegenbelasting en een goedkope verzekering(zelfs voor mensen van 22 ). |
Piro | zaterdag 10 januari 2004 @ 21:53 |
Wat lief, van wat ik op het linkje lees issie precies hetzelfde, dus motorisch ook? Dan zou dit misschien wel een schattig vaderlands alternatief zijn voor de Willys.  Vraag me af hoe ie reageert op een beetje motorisch tunen, dat ding moet volgens mij veel meer kunnen trekken als je het motorblok onder handen neemt.  |
Threepio | zaterdag 10 januari 2004 @ 22:27 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 21:53 schreef Piro het volgende: Wat lief, van wat ik op het linkje lees issie precies hetzelfde, dus motorisch ook? Dan zou dit misschien wel een schattig vaderlands alternatief zijn voor de Willys.  Vraag me af hoe ie reageert op een beetje motorisch tunen, dat ding moet volgens mij veel meer kunnen trekken als je het motorblok onder handen neemt. 
Ik denk dat chiptuning iig niet gaat  Enne, onderstel en rijgedrag zijn waarschijnlijk ook niet echt op hogere snelheden gemaakt  |
Piro | zaterdag 10 januari 2004 @ 22:28 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 21:45 schreef Oezie Woezie het volgende:[..] een echt willys zie je niet zovaak, nekaf m38a1 zie je vaker. heb er zelf ook 1, en ik rijd er soms ook wel is mee door apeldoorn. zijn leuke auto'tjes. alleen benzine verbruik schrik je wel van 1:5. maar daar tegen over staat dan wel weer geen wegenbelasting en een goedkope verzekering(zelfs voor mensen van 22 ).
Zelf een? Apeldoorn? Waar woon je?  Foto's?  Mijn vader raadde met dit beestje ook aan om door de Australische bush te rijden van een kant naar de andere kant, had hij ook qua hellingbeklimmen issie ruim zat, maar ik zit me dus nu zorgen te maken omdat ik zie dat ie maar 360 kg door terrein kan slepen, das niet gek veel gezien ik ook nog water en benzine voor 2000 km moet meeslepen.  |
Piro | zaterdag 10 januari 2004 @ 22:33 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 22:27 schreef Threepio het volgende:[..] Ik denk dat chiptuning iig niet gaat  Enne, onderstel en rijgedrag zijn waarschijnlijk ook niet echt op hogere snelheden gemaakt 
Nee, maar de cylinders uitboren ofzo, nieuwe bak derin, turbo ( ) |
Threepio | zaterdag 10 januari 2004 @ 22:48 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 22:33 schreef Piro het volgende:[..] Nee, maar de cylinders uitboren ofzo, nieuwe bak derin, turbo ( )
Wrangler 4.0 V6 erin hangen  |
Threepio | zaterdag 10 januari 2004 @ 22:53 |
Natuurlijk wel leuk dat de directe afstammeling van de willy's nog steeds nieuw te koop is: 



|
ondeugend | zaterdag 10 januari 2004 @ 23:36 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 22:53 schreef Threepio het volgende: Natuurlijk wel leuk dat de directe afstammeling van de willy's nog steeds nieuw te koop is:[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
neeeeeh  De charme is weg |
Threepio | zaterdag 10 januari 2004 @ 23:46 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 23:36 schreef ondeugend het volgende:[..] neeeeeh  De charme is weg
Denk de spatbordverbreders weg en zet er wat eenvoudiger (smallere) wielen onder en het is vrijwel dezelfde auto  Oja: mat groen spuiten eerst natuurlijk  |
ondeugend | zaterdag 10 januari 2004 @ 23:47 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 23:46 schreef Threepio het volgende:[..] Denk de spatbordverbreders weg en zet er wat eenvoudiger (smallere) wielen onder en het is vrijwel dezelfde auto  Oja: mat groen spuiten eerst natuurlijk 
Ja vrijwel .... maar het is hem niet ! Zie het als een soort van plagiaat  |
Captain_Chaos | zaterdag 10 januari 2004 @ 23:56 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 23:47 schreef ondeugend het volgende:[..] Ja vrijwel .... maar het is hem niet ! Zie het als een soort van plagiaat 
Zo is het !Een Jeep moet roken en stinken ! Het moet tochten door de kieren in de carossorie en die rare luchtaangedreven ruitenwissers moeten steeds kapot gaan. Je moet wandelende nieren krijgen van het 'comfort' in die opgewaardeerde tuinstoelen. Sturen moet arbeid zijn en remmen een crime. En zuipen moet-ie; zuipen als een ketter. En de softtop moet van canvas zijn zodat-ie doornevelt als er een zware regenbui op valt. En niks H-bak ! We willen de achteruit waar iedereen de eerste versnelling heeft zitten. En drie versnellingen is meer dan genoeg ! Dan pas heb je het recht op het navolgende effect op je onvermijdelijke smile  en dat voor een landrovereigenaar |
ondeugend | zaterdag 10 januari 2004 @ 23:59 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 23:56 schreef Captain_Chaos het volgende:[..] Zo is het ! Een Jeep moet roken en stinken ! Het moet tochten door de kieren in de carossorie en die rare luchtaangedreven ruitenwissers moeten steeds kapot gaan. Je moet wandelende nieren krijgen van het 'comfort' in die opgewaardeerde tuinstoelen. Sturen moet arbeid zijn en remmen een crime. En zuipen moet-ie; zuipen als een ketter. En de softtop moet van canvas zijn zodat-ie doornevelt als er een zware regenbui op valt. En niks H-bak ! We willen de achteruit waar iedereen de eerste versnelling heeft zitten. En drie versnellingen is meer dan genoeg ! Dan pas heb je het recht op het navolgende effect op je onvermijdelijke smile  en dat voor een landrovereigenaar
Pcies ..... werken zul je ! Dat is de charme |
BaraCuda | zondag 11 januari 2004 @ 00:03 |
Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy. Er gave bakken iedergeval! |
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 00:06 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:03 schreef BaraCuda het volgende: Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy. Er gave bakken iedergeval!
Hmmmm wel een beetje prijzig voor erbij .... |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 00:09 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:03 schreef BaraCuda het volgende: Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy. Er gave bakken iedergeval!
Voor dat geld kan je volgens mij ook wel een nette Wrangler krijgen  Wat trouwens ook niet echt een comfortabele SUV is hoor  |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 00:11 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:03 schreef BaraCuda het volgende: Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy. Er gave bakken iedergeval!
Interesse?Ik weet er één  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:12 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 23:56 schreef Captain_Chaos het volgende:[..] Zo is het ! Een Jeep moet roken en stinken ! Het moet tochten door de kieren in de carossorie en die rare luchtaangedreven ruitenwissers moeten steeds kapot gaan. Je moet wandelende nieren krijgen van het 'comfort' in die opgewaardeerde tuinstoelen. Sturen moet arbeid zijn en remmen een crime. En zuipen moet-ie; zuipen als een ketter. En de softtop moet van canvas zijn zodat-ie doornevelt als er een zware regenbui op valt. En niks H-bak ! We willen de achteruit waar iedereen de eerste versnelling heeft zitten. En drie versnellingen is meer dan genoeg ! Dan pas heb je het recht op het navolgende effect op je onvermijdelijke smile  en dat voor een landrovereigenaar
Prachtstukje  Und so muss es sein! Niks geen landrover met airconditioning, met een WILLYS moet je door de Gibsonwoestijn scheuren, voorruit naar boven, niet dat het helpt, drie weken later schijt je nog zand, canvas dak zodat je niet verbrandt, een crimineel hoog verbruik, een stinkende rookpluim voor als je middenin de woestijn pech krijgt, zand dat je broek inschiet vanwege de gaten in de bodem, je rem door de vloer beuken als er een kangoeroe voor je neus scheurt, het gevoel hebben alsof je acht uur bent wezen bankdrukken na een dagje sturen, ZO moet het zijn, niet die moderne stuurbekrachtigingschijfremmenabsairconditioning troep!Dat, en het is net zoiets als de R34 met de R35 vergelijken, leuke auto opzich, maar het is geen fucking R34!  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:12 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:11 schreef Captain_Chaos het volgende:[..] Interesse? Ik weet er één 
Ik eerst! |
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 00:13 |
 
|
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:13 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 22:48 schreef Threepio het volgende:[..] Wrangler 4.0 V6 erin hangen 
Past volgens mij niet, is een veel breder blok, en dan raak je ook die immense draaihoek van dat ding kwijt.  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:13 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:13 schreef ondeugend het volgende: [afbeelding]
JUIST JA! |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 00:14 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:12 schreef Piro het volgende:[..] Prachtstukje  Und so muss es sein! Niks geen landrover met airconditioning, met een WILLYS moet je door de Gibsonwoestijn scheuren, voorruit naar boven, niet dat het helpt, drie weken later schijt je nog zand, canvas dak zodat je niet verbrandt, een crimineel hoog verbruik, een stinkende rookpluim voor als je middenin de woestijn pech krijgt, zand dat je broek inschiet vanwege de gaten in de bodem, je rem door de vloer beuken als er een kangoeroe voor je neus scheurt, het gevoel hebben alsof je acht uur bent wezen bankdrukken na een dagje sturen, ZO moet het zijn, niet die moderne stuurbekrachtigingschijfremmenabsairconditioning troep! Dat, en het is net zoiets als de R34 met de R35 vergelijken, leuke auto opzich, maar het is geen fucking R34! 
Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen  |
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 00:15 |
http://www.war-eagles-air-museum.com/m-38_3.html |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 00:15 |
Mijn LandRovertje  Het is geen Nekaf..................... maar hij is wél van mij ! 
Verder heeft-ie wel alle onhebbelijkheden die een Nekaf hoort te hebben  |
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 00:16 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:14 schreef Threepio het volgende:[..] Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen 
Watje !!  
|
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 00:17 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:14 schreef Threepio het volgende:[..] Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen 
Zónder deze alleen:  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:18 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:14 schreef Threepio het volgende:[..] Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen 
Airco kun je daar sowieso niet gebruiken, 2000 kilometer gibsonwoestijn, precies boven de nullarbor highway, zelfs op de nullarbor raden ze je aan je airco af te zetten, dus jij zweet je stuk in een wrangler terwijl ik nog enige verkoeling van de (kurkdroge) lucht kan happen, en romantisch, nee, wel een ervaring die je nooit weer vergeten zult. |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 00:18 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:13 schreef ondeugend het volgende: [afbeelding]
Wat een HOK !  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:18 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:17 schreef Captain_Chaos het volgende:[..] Zónder deze alleen: 
Die heb jij ook niet meer, want dan zit je zand te happen  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:19 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:15 schreef Captain_Chaos het volgende: Mijn LandRovertje  Het is geen Nekaf..................... maar hij is wél van mij ! [afbeelding] Verder heeft-ie wel alle onhebbelijkheden die een Nekaf hoort te hebben 
Kostdat? Specs?  Wat een fantastische lunchtrommel zeg, oerdegelijk.  |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 00:22 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:19 schreef Piro het volgende:[..] Kostdat? Specs?  Wat een fantastische lunchtrommel zeg, oerdegelijk. 
2250 KG Engelse hoogmoedswaanzin, gekocht voor 4500 ouderwetsche guldens. Ik was als dienstplichtig soldaat chauffeur van precies zo een ding  Nog een linkie spemt  www.ronbolleboom.nl Die heeft al-les ! ook een Willy's Jeep [Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 11-01-2004 00:23] |
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 00:22 |
*de laatste dagen delen van Band of Brothers gezien heeft .... en nu helemaal into Willy's, Shermans en Tigers is ...... niet erg maar ik ben een meisje 
|
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 00:23 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:18 schreef Piro het volgende:[..] Airco kun je daar sowieso niet gebruiken, 2000 kilometer gibsonwoestijn, precies boven de nullarbor highway, zelfs op de nullarbor raden ze je aan je airco af te zetten, dus jij zweet je stuk in een wrangler terwijl ik nog enige verkoeling van de (kurkdroge) lucht kan happen, en romantisch, nee, wel een ervaring die je nooit weer vergeten zult.
ok, geen airco dan, maar waarom zou jij open kunnen zitten en ik niet? dak eraf, raam naar beneden kan ook gewoon met de wrangler hoor Maargoed ik hou nou eenmaal niet echt van afzien, ik vind de Daihatsu Charade van mijn broer al oncomfortabel genoeg  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:24 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:23 schreef Threepio het volgende:[..] ok, geen airco dan, maar waarom zou jij open kunnen zitten en ik niet? dak eraf, raam naar beneden kan ook gewoon met de wrangler hoor Maargoed ik hou nou eenmaal niet echt van afzien, ik vind de Daihatsu Charade van mijn broer al oncomfortabel genoeg 
Afzien is de halve fun man, er is niks zo leuk als in een comfortabel koekblik als een Willys te zitten. Die is volgens mij nog comfortabeler dan die Dainiksu ook.  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:25 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:22 schreef ondeugend het volgende: *de laatste dagen delen van Band of Brothers gezien heeft .... en nu helemaal into Willy's, Shermans en Tigers is ...... niet erg maar ik ben een meisje 
Trouwen?  |
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 00:26 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:23 schreef Threepio het volgende:[..] ok, geen airco dan, maar waarom zou jij open kunnen zitten en ik niet? dak eraf, raam naar beneden kan ook gewoon met de wrangler hoor Maargoed ik hou nou eenmaal niet echt van afzien, ik vind de Daihatsu Charade van mijn broer al oncomfortabel genoeg afzien 
 |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 00:27 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:24 schreef Piro het volgende:[..] Afzien is de halve fun man, er is niks zo leuk als in een comfortabel koekblik als een Willys te zitten. Die is volgens mij nog comfortabeler dan die Dainiksu ook. 
Afzien kan best leuk zijn. Alleen niet 2000km lang in de middle of nowhere  zijn die dingen trouwens nog een beetje betrouwbaar? lijkt me toch een beetje kut als je radiator eruit knalt midden in de woestijn  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:27 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:22 schreef Captain_Chaos het volgende:[..] 2250 KG Engelse hoogmoedswaanzin, gekocht voor 4500 ouderwetsche guldens. Ik was als dienstplichtig soldaat chauffeur van precies zo een ding  Nog een linkie spemt  www.ronbolleboom.nl Die heeft al-les ! ook een Willy's Jeep
Peekaas, trekkracht, max helling?  Versnelling? Gearring? Startpedaal? Canvas kutstoeltjes? Als ie meer kan trekken is ie misschien een betere keus voor een tochtje Australië.  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:29 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:27 schreef Threepio het volgende:[..] Afzien kan best leuk zijn. Alleen niet 2000km lang in de middle of nowhere  zijn die dingen trouwens nog een beetje betrouwbaar? lijkt me toch een beetje kut als je radiator eruit knalt midden in de woestijn 
Ze rijden al 50 jaar, they had fucking better be.  En je mag de woestijn niet in zonder tweeweg radio, zodat ze je kunnen oppikken als je in de middle of nowhere eruit knalt, scheelt alweer.En dan is het juist leuk, even afzien in de polders hier is geen fuck aan.  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 00:29 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:26 schreef ondeugend het volgende:[..] 
Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed  |
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 00:30 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:29 schreef Threepio het volgende:[..] Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed 
Dat zeg ik ! In een Willy had je misschien ook afgezien maar dan wel als een echte vent !  
|
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:31 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:29 schreef Threepio het volgende:[..] Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed 
Met een Willys was dat nooit gebeurd.  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 00:32 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:30 schreef ondeugend het volgende:[..] Dat zeg ik ! In een Willy had je misschien ook afgezien maar dan wel als een echte vent !  
Die was waarschijnlijk niet stilgevallen. alleen gaan ze niet harder dan 80 geloof ik dus was ik alsnog te laat gekomen.. |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 00:33 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:27 schreef Piro het volgende:[..] Peekaas, trekkracht, max helling?  Versnelling? Gearring? Startpedaal? Canvas kutstoeltjes? Als ie meer kan trekken is ie misschien een betere keus voor een tochtje Australië. 
Eens even denken wat ik uit mijn hoofd weet. 2,25 4-cil diesel Oploophoek voor 45 graden en achter 35 graden 4-bak Hoog in 2X4 en 4X4, laag in 4X4 Contactslot met massasleutel Beroerde schuimrubber zittingen met sky bekleed.Koppel en max helling zou ik even meten opzoeken. of proberen  |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 00:34 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:29 schreef Threepio het volgende:[..] Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed 
Amerikaanse auto's  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 00:37 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:34 schreef Captain_Chaos het volgende:[..] Amerikaanse auto's 
Jappen  Helaas houden zelfs de beste auto's er mee op na 14 jaar slecht onderhoud  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:38 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:33 schreef Captain_Chaos het volgende:[..] Eens even denken wat ik uit mijn hoofd weet. 2,25 4-cil diesel Oploophoek voor 45 graden en achter 35 graden 4-bak Hoog in 2X4 en 4X4, laag in 4X4 Contactslot met massasleutel Beroerde schuimrubber zittingen met sky bekleed. Koppel en max helling zou ik even meten opzoeken. of proberen 
2.25 liter? Wat houdt massasleutel in? En die oploophoek? Waar staan de officieuze specs van dit ding, maximaal gewicht offroad wil ik het liefst weten, dus wat ie maximaal trekken kan, koppel ook goed. Als die oploophoek de maximale helling is dan is het misschien toch de betere keuze, maar ik mis nog steeds de  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:39 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:37 schreef Threepio het volgende:[..] Jappen  Helaas houden zelfs de beste auto's er mee op na 14 jaar slecht onderhoud 
*kuchwillyskuch* De enige goede Amerikaanse bak.  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 00:41 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:38 schreef Piro het volgende:[..] 2.25 liter? Wat houdt massasleutel in? En die oploophoek? Waar staan de officieuze specs van dit ding, maximaal gewicht offroad wil ik het liefst weten, dus wat ie maximaal trekken kan, koppel ook goed. Als die oploophoek de maximale helling is dan is het misschien toch de betere keuze, maar ik mis nog steeds de 
De oploophoek is de maximale hoek waar hij tegenop kan rijden zonder met de bumper tegen de helling aan de komen.Vooral bij hummers is die hoek extreem groot  |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 00:42 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:38 schreef Piro het volgende:[..] 2.25 liter? Wat houdt massasleutel in? En die oploophoek? Waar staan de officieuze specs van dit ding, maximaal gewicht offroad wil ik het liefst weten, dus wat ie maximaal trekken kan, koppel ook goed. Als die oploophoek de maximale helling is dan is het misschien toch de betere keuze, maar ik mis nog steeds de 
Nog een spemmetje spemt  http://www.lwt.i8.com/history.html |
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 00:43 |
*ook spemt Hier misschien ? http://www.hotkey.net.au/~ijcossor/jeepmila.html |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 00:45 |
 vette foto  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:50 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:42 schreef Captain_Chaos het volgende:[..] Nog een spemmetje spemt  http://www.lwt.i8.com/history.html
Stoer, een betere keuze dan de Willys dus, afgezien van die oploophoek dacht ik, maar je hebt toch niet zo tegek veel hellingen boven de 45 graden in de outback. Ze zeggen trouwens maximal gradient 115%, wat houdt dat in? |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:51 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:45 schreef Threepio het volgende: [afbeelding]vette foto 
Hahahaha! Die zijn dan met een rotsnelheid een loopgraaf uitgescheurd ofzo.  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 00:56 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:50 schreef Piro het volgende:[..] Stoer, een betere keuze dan de Willys dus, afgezien van die oploophoek dacht ik, maar je hebt toch niet zo tegek veel hellingen boven de 45 graden in de outback. Ze zeggen trouwens maximal gradient 115%, wat houdt dat in?
De maximale helling waar hij tegenop kan rijden denk ik? Dat is dus 115 meter stijgen elke 100 meter afstand. Dat is best steil  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 00:57 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:56 schreef Threepio het volgende:[..] De maximale helling waar hij tegenop kan rijden denk ik? Dat is dus 115 meter stijgen elke 100 meter afstand. Dat is best steil 
Dat wordt dan elke km denk ik, anders zit je met een hellingshoek van fucking 90 graden.  |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 00:58 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:50 schreef Piro het volgende:[..] Stoer, een betere keuze dan de Willys dus, afgezien van die oploophoek dacht ik, maar je hebt toch niet zo tegek veel hellingen boven de 45 graden in de outback. Ze zeggen trouwens maximal gradient 115%, wat houdt dat in?
Die 115% kan ik weinig over vertellen. Die oploophoek is natuurlijk ook relatief. Als je er frontaal tegenop rijdt dan is dat van belang maar als je hem schuin oprijdt is het niet echt relevant. Ik heb in mijn diensttijd tegen baggerhellingen opgereden waar infanteristen nauwelijks konden lopen. Dat zit dus, mits je oorlogsfrofiel bezigt, wel goed.dus niet het schoeisel dat ik eronder heb |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:02 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:58 schreef Captain_Chaos het volgende:[..] Die 115% kan ik weinig over vertellen. Die oploophoek is natuurlijk ook relatief. Als je er frontaal tegenop rijdt dan is dat van belang maar als je hem schuin oprijdt is het niet echt relevant. Ik heb in mijn diensttijd tegen baggerhellingen opgereden waar infanteristen nauwelijks konden lopen. Dat zit dus, mits je oorlogsfrofiel bezigt, wel goed. dus niet het schoeisel dat ik eronder heb
Das zeker niet slecht dan, en hij sleept nog meer dan een willys ook, keuze is gemaakt, maar het blijft een beetje plagiaat natuurlijk.  Modje omdopen tot centraal leger4wd topic?  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:02 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 00:57 schreef Piro het volgende:[..] Dat wordt dan elke km denk ik, anders zit je met een hellingshoek van fucking 90 graden. 
90 graden is recht omhoog. Ofwel, een muur  115% moet iets van 50 graden omhoog zijn, 100% is in ieder geval 45 graden precies. |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:05 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:02 schreef Threepio het volgende:[..] 90 graden is recht omhoog. Ofwel, een muur  115% moet iets van 50 graden omhoog zijn, 100% is in ieder geval 45 graden precies.
Dat zeg ik, als ie 115 meter per 100 meter omhoog gaat dan krijg je een overhelling aan de bovenkant, nevernooitniet dat je dat haalt.  Mijn ouweheer zegt overigens 52 graden als ik zijn hoofdrekenen mag geloven.  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:06 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:02 schreef Piro het volgende:[..] Das zeker niet slecht dan, en hij sleept nog meer dan een willys ook, keuze is gemaakt, maar het blijft een beetje plagiaat natuurlijk.  Modje omdopen tot centraal leger4wd topic? 
Dan mag de humm-vee er ook in  
|
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 01:07 |
* afhaakt nu  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:07 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:05 schreef Piro het volgende:[..] Dat zeg ik, als ie 115 meter per 100 meter omhoog gaat dan krijg je een overhelling aan de bovenkant, nevernooitniet dat je dat haalt.  Mijn ouweheer zegt overigens 52 graden als ik zijn hoofdrekenen mag geloven. 
52 graden kan best kloppen (trigonometrie is niet mijn sterkste kant..), maar dat is geloof ik ongeveer even steil als een gewone trap. Maar dan glad dus  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:08 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:07 schreef ondeugend het volgende: * afhaakt nu 
Waag het niet, we hebben vrouwelijke nuance nodig in dit topic, en de Willys mag gewoon nog besproken worden, we breiden het alleen wat uit.  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:09 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:06 schreef Threepio het volgende:[..] Dan mag de humm-vee er ook in  [afbeelding]
Valt helaas buiten mijn budget voor een reisje, desondanks een beest van een bak, ik zag laatst nog een H2 rijden, wat een dik en lelijk en non-hummer design zeg.  Erg jammer. |
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 01:10 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:08 schreef Piro het volgende:[..] Waag het niet, we hebben vrouwelijke nuance nodig in dit topic, en de Willys mag gewoon nog besproken worden, we breiden het alleen wat uit. 
Ik heb niets meer over de willies ....... behalve hun charme en de nostalgie  *leest wel even mee |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 01:12 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:06 schreef Threepio het volgende:[..] Dan mag de humm-vee er ook in  [afbeelding]
Zie je die stoeltjes ! ?Nekaf wannabee stoeltjes  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:13 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:09 schreef Piro het volgende:[..] Valt helaas buiten mijn budget voor een reisje, desondanks een beest van een bak, ik zag laatst nog een H2 rijden, wat een dik en lelijk en non-hummer design zeg.  Erg jammer.
non-hummer design? Het is gewoon een iets gekrompen, glad gemaakte en luxueus ingerichte H1. Met een dikke benzine V8 erin ipv die megadikke dieselmotor.Is een Toyota Hi-Lux trouwens niet wat voor je dan? Ik weet niet of je een paar weken geleden Top Gear gezien hebt (op BBC2)... |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:14 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:12 schreef Captain_Chaos het volgende:[..] Zie je die stoeltjes ! ? Nekaf wannabee stoeltjes 
Precies! Alles is genept van Willys, power to Willys! En ze zijn licht, wat natuurlijk ook geen onbelangerijk gegeven is als je bedenkt dat die pleurisbak 3 ton weegt ofzo, shave weight where you can!  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:15 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:14 schreef Piro het volgende:[..] Precies! Alles is genept van Willys, power to Willys! En ze zijn licht, wat natuurlijk ook geen onbelangerijk gegeven is als je bedenkt dat die pleurisbak 3 ton weegt ofzo, shave weight where you can! 
De meeste Humm-Vees wegen volgens mij eerder richting 4 ton inclusief belading, bemanning, bewapening en bepantsering. En brandstof natuurlijk  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:16 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:13 schreef Threepio het volgende:[..] non-hummer design? Het is gewoon een iets gekrompen, glad gemaakte en luxueus ingerichte H1. Met een dikke benzine V8 erin ipv die megadikke dieselmotor. Is een Toyota Hi-Lux trouwens niet wat voor je dan? Ik weet niet of je een paar weken geleden Top Gear gezien hebt (op BBC2)...
Heb ik niet, maar is een Hi-Lux geen busje? De reden waarom er willys staat is omdat het nagenoeg de enige bak is die ik 2000 kilometer zand struiken en andere extreme weersomstandigheden toevertrouw, dat, en het is de Willys natuurlijk, zoals geen ander zo mooi, hij is zo stijlvol dat hij bijna lelijk wordt.  |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 01:16 |
Plaats ik nog even de DAF YA 126 WEB van mijn buurman: 
[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 11-01-2004 01:26] |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:17 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:10 schreef ondeugend het volgende:[..] Ik heb niets meer over de willies ....... behalve hun charme en de nostalgie  *leest wel even mee
Nou post dan wat over die Willys, een topic is net zo divers als de mensen die erin posten, als we zo doorgaan wordt dit een kliekje van Willys en andere ragbakliefhebbers.  |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 01:18 |
Beetje groot  Reparatie volgt  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:19 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:16 schreef Captain_Chaos het volgende: Plaats ik nog even de DAF YA 126 WEB van mijn buurman:[afbeelding]
Clickablethumbnailplz  Wat voor buurt woon jij dat iedereen daar militaire voertuigen rijdt?  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:20 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:15 schreef Threepio het volgende:[..] De meeste Humm-Vees wegen volgens mij eerder richting 4 ton inclusief belading, bemanning, bewapening en bepantsering. En brandstof natuurlijk 
VIER ton? Jeezus, dat ding drinkt 1:1 ofzo.  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:20 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:16 schreef Piro het volgende:[..] Heb ik niet, maar is een Hi-Lux geen busje? De reden waarom er willys staat is omdat het nagenoeg de enige bak is die ik 2000 kilometer zand struiken en andere extreme weersomstandigheden toevertrouw, dat, en het is de Willys natuurlijk, zoals geen ander zo mooi, hij is zo stijlvol dat hij bijna lelijk wordt. 
De hi-lux is een pick-up. Bijna onlosmakelijk verbonden met het AK47 geweer en de groeperingen die die dingen gebruiken. Tevens onverwoestbaar  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:21 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:20 schreef Piro het volgende:[..] VIER ton? Jeezus, dat ding drinkt 1:1 ofzo. 
Er zit een 6,5 liter V8 diesel in met rond de 250 pk. In de civiele H1 versie dan, militair weet ik het niet echt eigenlijk. En in ruig terrein haal je die 1:1 waarschijnlijk wel, maar 1:4-5 moet toch wel te doen zijn |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:23 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:20 schreef Threepio het volgende:[..] De hi-lux is een pick-up. Bijna onlosmakelijk verbonden met het AK47 geweer en de groeperingen die die dingen gebruiken. Tevens onverwoestbaar 
Ow, dat ding, dat kan je op de onverharde wegen nog wel doen maar in het zand loopt ie vast als een huis.  Daarom was de eerste keuze ook de willys, omdat je die tot over de assen het zand in kan dumpen en hij er nog uit komt. |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:25 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:21 schreef Threepio het volgende:[..] Er zit een 6,5 liter V8 diesel in met rond de 250 pk. In de civiele H1 versie dan, militair weet ik het niet echt eigenlijk. En in ruig terrein haal je die 1:1 waarschijnlijk wel, maar 1:4-5 moet toch wel te doen zijn
Whehehehe.  Dat is geen auto meer, das een vrachtwagen.  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:31 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:25 schreef Piro het volgende:[..] Whehehehe.  Dat is geen auto meer, das een vrachtwagen. 
Ik heb het ff gechecked: 205pk max. vermoegen en 440 lb-ft (is om en nabij de 600nm) bij 1800rpm. En hij is 2.20m breed en mag daarom in NL niet op een personenwagenkenteken. Wel op dat van een vrachtwagen idd (zo heeft emile ratelband er ook een) |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:33 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:31 schreef Threepio het volgende:[..] Ik heb het ff gechecked: 205pk max. vermoegen en 440 lb-ft (is om en nabij de 600nm) bij 1800rpm. En hij is 2.20m breed en mag daarom in NL niet op een personenwagenkenteken. Wel op dat van een vrachtwagen idd (zo heeft emile ratelband er ook een)
Moet je dan ook een apart rijbewijs halen voor een truck? Want volgens mij valt personenauto ook maar tot 3.5 ton. |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:35 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:33 schreef Piro het volgende:[..] Moet je dan ook een apart rijbewijs halen voor een truck? Want volgens mij valt personenauto ook maar tot 3.5 ton.
Volgens betekent een ander type kenteken ook dat je er een ander rijbewijs voor nodig hebt, hoewel je wel net onder de 3500kg zit met het ding volgens mij |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:38 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:35 schreef Threepio het volgende:[..] Volgens betekent een ander type kenteken ook dat je er een ander rijbewijs voor nodig hebt, hoewel je wel net onder de 3500kg zit met het ding volgens mij
Ik wist het! Ratelband is gewoon een over het paard getrapte trucker!  Heb jij eigenlijk in een Willys of afstammeling gereden ooit? |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:43 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:38 schreef Piro het volgende:[..] Ik wist het! Ratelband is gewoon een over het paard getrapte trucker!  Heb jij eigenlijk in een Willys of afstammeling gereden ooit?
nope maar ze zullen vast niet lekker rijden. Ook die wranglers niet trouwens. Te hoog, te korte wielbasis, niet echt veel vermogen.. Het is niks voor op de weg  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:44 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:23 schreef Piro het volgende:[..] Ow, dat ding, dat kan je op de onverharde wegen nog wel doen maar in het zand loopt ie vast als een huis.  Daarom was de eerste keuze ook de willys, omdat je die tot over de assen het zand in kan dumpen en hij er nog uit komt.
Die hi-lux misschien wel, maar een landcruiser 90 moet je ab-so-luut errug ver mee kunnen komen  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:46 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:44 schreef Threepio het volgende:[..] Die hi-lux misschien wel, maar een landcruiser 90 moet je ab-so-luut errug ver mee kunnen komen 
Die noemde mijn ouweheer ook al, wordt dus of een willys, dat landrover ding van Cpt Chaos, of een landcruiser, ik zie het tegen die tijd wel weer.  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 01:47 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:43 schreef Threepio het volgende:[..] nope maar ze zullen vast niet lekker rijden. Ook die wranglers niet trouwens. Te hoog, te korte wielbasis, niet echt veel vermogen.. Het is niks voor op de weg 
Dat is geen enkele purebred offroader, daar koop je een SUV voor, dat is in de klasse ik wil wel maar ik heb niet genoeg spierballen om het te flikken.  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 01:59 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:47 schreef Piro het volgende:[..] Dat is geen enkele purebred offroader, daar koop je een SUV voor, dat is in de klasse ik wil wel maar ik heb niet genoeg spierballen om het te flikken. 
De beste combinatie zit (onroad/offroad) zit wat dat betreft volgens mij in de Porsche Cayenne Turbo. Doet het voor een SUV zeer goed in het terrein en op de weg is het gewoon een regelrecht scheurijzer: 0-100 5.6 sec, 266kmh, ruim 2400kg  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 02:03 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 01:59 schreef Threepio het volgende:[..] De beste combinatie zit (onroad/offroad) zit wat dat betreft volgens mij in de Porsche Cayenne Turbo. Doet het voor een SUV zeer goed in het terrein en op de weg is het gewoon een regelrecht scheurijzer: 0-100 5.6 sec, 266kmh, ruim 2400kg 
Terrein is echter een zeer ruim begrip, hier in Nederland noemt men het al terrein als de weg onverhard is, waar is dat trouwens getest met die Cayenne? Wat een offtopic weer zeg, nog even over die Cayenne, en dan weer naar de Willys  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 02:09 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 02:03 schreef Piro het volgende:[..] Terrein is echter een zeer ruim begrip, hier in Nederland noemt men het al terrein als de weg onverhard is, waar is dat trouwens getest met die Cayenne? Wat een offtopic weer zeg, nog even over die Cayenne, en dan weer naar de Willys 
Bij Top Gear was Jeremy Clarkson ermee over de testbaan voor tanks van het leger gegaan. De auto was voorzien van gewone wegbanden (geschikt voor hoge snelheid) en hij stond dus compleet versteld van de terreincapaciteiten. Verder was het gedrag op verharde wegen ook zeer goed te noemen, niet alleen op het rechte maar ook in de bochten ging het ding als een speer.Hij vond em alleen oerlelijk en 'dus' een kutbak  |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 02:12 |
Verder was Autovisie er ook nog eens een rondje mee over zandvoort (nat) gegaan: Sneller dan de 1000kg lichtere 911  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 02:14 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 02:09 schreef Threepio het volgende:[..] Bij Top Gear was Jeremy Clarkson ermee over de testbaan voor tanks van het leger gegaan. De auto was voorzien van gewone wegbanden (geschikt voor hoge snelheid) en hij stond dus compleet versteld van de terreincapaciteiten. Verder was het gedrag op verharde wegen ook zeer goed te noemen, niet alleen op het rechte maar ook in de bochten ging het ding als een speer. Hij vond em alleen oerlelijk en 'dus' een kutbak 
Top Gear is leuke televisie, maar Clarkson verstaat zijn vak alleen niet zo, ik vind hem ook niet moeders mooiste, maar dat betekent niet dat ie geen leuke TV maakt. Wel opvallend, want ik hoorde dat de Cayenne juist als een van de slechteren uit de bus kwam.En nu weer terug naar het juweeltje in de OP. Zou dat ding een turbo slikken?  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 02:15 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 02:12 schreef Threepio het volgende: Verder was Autovisie er ook nog eens een rondje mee over zandvoort (nat) gegaan: Sneller dan de 1000kg lichtere 911 
Wat!? Link? |
Threepio | zondag 11 januari 2004 @ 03:39 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 02:15 schreef Piro het volgende:[..] Wat!? Link?
Het stond in het blad geloof ik, een link heb ik iig niet. Wat ik iig wel weet is dat de baan (zeer?) nat was en de Cayenne daardoor in het voordeel was door de vierwielaandrijving. Waarschijnlijk zorgt die dikke 4,5 liter twinturbo V8 ook voor een berg koppel waardoor hij met tussenacceleraties ook wel eens de 911 de baas zou kunnen zijn met zijn 320pk sterke ongeblazen 3,6 liter 6 cylinder boxer. Evengoed zou het op droog waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest zijn . Waarom zou je die willy's eigenlijk sneller willen maken? Hij zuipt wel genoeg zo volgens mij 
|
bas-beest | zondag 11 januari 2004 @ 11:11 |
voor iedereen die zich afvraagt of er een V8 in past... ja, dat past  1946 Willys CJ2A Jeep Top Speed: about 75 mph Somewhere around 350 hp 340 cu in (307 block, 350 crank, 400 rods, bored .030) 
|
bas-beest | zondag 11 januari 2004 @ 11:23 |
en ik wil één van deze twee hebben, handig voor in de file ofzo  
|
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 13:17 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 03:39 schreef Threepio het volgende:[..] Het stond in het blad geloof ik, een link heb ik iig niet. Wat ik iig wel weet is dat de baan (zeer?) nat was en de Cayenne daardoor in het voordeel was door de vierwielaandrijving. Waarschijnlijk zorgt die dikke 4,5 liter twinturbo V8 ook voor een berg koppel waardoor hij met tussenacceleraties ook wel eens de 911 de baas zou kunnen zijn met zijn 320pk sterke ongeblazen 3,6 liter 6 cylinder boxer. Evengoed zou het op droog waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest zijn . Waarom zou je die willy's eigenlijk sneller willen maken? Hij zuipt wel genoeg zo volgens mij 
Nouja, uit dat motorblok moet volgens mij een stuk meer koppel en peekaa te trekken zijn, stoplichtsprinten met een willy, golf gti'tje! En puur om alsnog met een Willys door de woestijn te kunnen scheuren.  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 13:18 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 11:11 schreef bas-beest het volgende: voor iedereen die zich afvraagt of er een V8 in past... ja, dat past  1946 Willys CJ2A Jeep Top Speed: about 75 mph Somewhere around 350 hp 340 cu in (307 block, 350 crank, 400 rods, bored .030) [afbeelding]
Whehehehe, ik zie duct tape, met duct tape kan alles.  Heeft een V8 dezelfde ophangpunten als een willys motor of hebben ze ook wat moeten modificeren? |
Captain_Chaos | zondag 11 januari 2004 @ 13:28 |
Goedemiddag  
|
Oezie Woezie | zondag 11 januari 2004 @ 15:33 |
quote: Op zaterdag 10 januari 2004 22:28 schreef Piro het volgende:[..] Zelf een? Apeldoorn? Waar woon je?  Foto's?  Mijn vader raadde met dit beestje ook aan om door de Australische bush te rijden van een kant naar de andere kant, had hij ook qua hellingbeklimmen issie ruim zat, maar ik zit me dus nu zorgen te maken omdat ik zie dat ie maar 360 kg door terrein kan slepen, das niet gek veel gezien ik ook nog water en benzine voor 2000 km moet meeslepen. 
 fototje van de auto samen met mijn vader(achter het stuur) en ik ernaast(had toen ik hem kocht nog geen rijbewijs). |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 16:11 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 15:33 schreef Oezie Woezie het volgende:[..] [afbeelding] fototje van de auto samen met mijn vader(achter het stuur) en ik ernaast(had toen ik hem kocht nog geen rijbewijs).
Wat lief  Mag ik hem knuffelen?  |
Piro | zondag 11 januari 2004 @ 16:12 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 13:28 schreef Captain_Chaos het volgende: Goedemiddag  [afbeelding]
Zeer koel.  Wat is die thermosfles op de radiator? |
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 20:47 |
* ook nog een mooi plaatje gevonden heeft  
|
ondeugend | zondag 11 januari 2004 @ 20:58 |
http://www.volny.cz/willys/ Met vele mooie plaatjes  Trouwens groen zijn ze het mooist  |
Spandexus | dinsdag 13 januari 2004 @ 00:13 |
*schop* Spandexus rijdt nl ook Nekaf  |
bas-beest | dinsdag 13 januari 2004 @ 00:41 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 11:11 schreef bas-beest het volgende: voor iedereen die zich afvraagt of er een V8 in past... ja, dat past  1946 Willys CJ2A Jeep Top Speed: about 75 mph Somewhere around 350 hp 340 cu in (307 block, 350 crank, 400 rods, bored .030) [afbeelding]
normaal kwoot ik nooit mijn eigen berichten, maar ik zat die site nog eens te bekijken, en ik had zoiets van 'Als ik die gozer was geweest en er dan toch een 5,6 liter V8 in had gelepeld, dan had ik ook een andere versnellingsbak en ophanging enz. geregeld'. Dat lijkt me pas ruig sta je naast een GTI'tje, stoplicht groen, en die wordt als door een elastiek teruggetrokken in je achteruitkijkspiegel  quote: Op zondag 11 januari 2004 20:47 schreef ondeugend het volgende: * ook nog een mooi plaatje gevonden heeft  [afbeelding]
aardig wause beschildering trouwens op dat vliegtuig  |
pwnd | dinsdag 13 januari 2004 @ 10:24 |
quote: Op zondag 11 januari 2004 13:17 schreef Piro het volgende:[..] Nouja, uit dat motorblok moet volgens mij een stuk meer koppel en peekaa te trekken zijn, stoplichtsprinten met een willy, golf gti'tje! En puur om alsnog met een Willys door de woestijn te kunnen scheuren. 
Met deze kan je meer dan alleen GTi-tjes pesten  0-60mph BOWLER WILDCAT SIGNATURE 2000 4.8 LAMBORGHINI DIABLO VT 1994 4.9 SUBARU IMPREZA 2.0ltr TURBO 2000 5.3 ASTON MARTIN DB7 6.0ltr 1999 5.2 LOTUS ELISE 2001 5.8 CHEVROLET CORVETTE 5.7 1993 5.5 PONTIAC FIREBIRD TRANS AM 1992 6.3 RANGE ROVER 4.6ltr HSE 1994 10.5 JAGUAR XK8 1998 6.6
 Snel, goede wegligging en je kan zelfs de Paris Dakar er mee doen wat wil je nog meer? Meer info: http://www.bowler-offroad.com |
Gurb | dinsdag 13 januari 2004 @ 12:19 |
 deze staat bij mij in het dorp, zijn echte Oranjefans, rijden met dit ding heel europa af, om nederlands elftal te volgen (dus ook naar moldavië en Tjechië geweest met dit ding) het is een M38 A1 uit 1956 met een 2.2 Hurricane motor en drie versnellingen |
Piro | dinsdag 13 januari 2004 @ 13:25 |
quote: Op dinsdag 13 januari 2004 00:13 schreef Spandexus het volgende: *schop*Spandexus rijdt nl ook Nekaf 
Allemaal ex soldaatjes of niet?  |
Oezie Woezie | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:56 |
quote: Op dinsdag 13 januari 2004 13:25 schreef Piro het volgende:[..] Allemaal ex soldaatjes of niet? 
nope, dienst plich was toen afgeschaft , maar tijdens het kijken naar de auto voordat we hem kochten was m'n vader wel gelijk verkocht. begin ineens allemaal verhalen te vertelen over zijn vroegere dienst periode. |
Piro | dinsdag 13 januari 2004 @ 15:56 |
quote: Op dinsdag 13 januari 2004 10:24 schreef pwnd het volgende:[..] Met deze kan je meer dan alleen GTi-tjes pesten  0-60mph BOWLER WILDCAT SIGNATURE 2000 4.8 LAMBORGHINI DIABLO VT 1994 4.9 SUBARU IMPREZA 2.0ltr TURBO 2000 5.3 ASTON MARTIN DB7 6.0ltr 1999 5.2 LOTUS ELISE 2001 5.8 CHEVROLET CORVETTE 5.7 1993 5.5 PONTIAC FIREBIRD TRANS AM 1992 6.3 RANGE ROVER 4.6ltr HSE 1994 10.5 JAGUAR XK8 1998 6.6 [afbeelding] Snel, goede wegligging en je kan zelfs de Paris Dakar er mee doen wat wil je nog meer? Meer info: http://www.bowler-offroad.com
Dat ding is zwaar 1337 (excuseer de term ) Even kijken wat dat geintje kost.  |
Spandexus | dinsdag 13 januari 2004 @ 23:40 |
quote: Op dinsdag 13 januari 2004 13:25 schreef Piro het volgende:[..] Allemaal ex soldaatjes of niet? 
Ik heb met deze bak inderdaad in mijn diensttijd gereden. Defensie heeft de Nekaf na 40 jaar trouwe dienst in de verkoop gedaan en ik heb een exemplaar gekocht.  |
Oezie Woezie | maandag 19 januari 2004 @ 21:05 |
quote: Hallo allemaal, Het kan zijn dat jullie al bericht hebben gehad via het forum maar voor de goede orde: De Nekaf Trophy III zal op 27 en 28 maart 2004 gehouden worden in Zuid Limburg.
uit de nekaf mailing list http://groups.yahoo.com/group/NekafM38A1/ |
Piro | dinsdag 20 januari 2004 @ 15:57 |
quote: Op maandag 19 januari 2004 21:05 schreef Oezie Woezie het volgende:[..] uit de nekaf mailing list http://groups.yahoo.com/group/NekafM38A1/
Nekaf trophy? Hip. Soort mini paris dakar?  |
ondeugend | woensdag 5 mei 2004 @ 19:50 |
Assen, 5 mei 
 |
ook_gek | woensdag 5 mei 2004 @ 21:26 |
quote:Op woensdag 5 mei 2004 19:50 schreef ondeugend het volgende:Assen, 5 mei  [ afbeelding] Stalk 
Hmmm ik moet ook nog die foto,s maken van die willy van m,n baas  Wat willen we allemaal zien op de foto. Roept u maar. En ik maak de foto,s wel  |
red-dragon | woensdag 5 mei 2004 @ 23:16 |
quote:Op zondag 11 januari 2004 01:07 schreef Threepio het volgende:[..] 52 graden kan best kloppen (trigonometrie is niet mijn sterkste kant..), maar dat is geloof ik ongeveer even steil als een gewone trap. Maar dan glad dus  Ik heb ooit ergens gelezen (meen dat het het 4x4 handboek 1993 was) dat een nekaf een helling aankan van 60 graden. Dat is erg steil! Doen weining 4x4 h'm na. |
ondeugend | woensdag 5 mei 2004 @ 23:29 |
 |
Piro | donderdag 6 mei 2004 @ 14:32 |
quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:26 schreef ook_gek het volgende:[..] Stalk  Hmmm ik moet ook nog die foto,s maken van die willy van m,n baas  Wat willen we allemaal zien op de foto. Roept u maar. En ik maak de foto,s wel  Alles!  |
ook_gek | donderdag 6 mei 2004 @ 16:48 |
Oke ik neem morgen m,n digicam mee naar m,n werk. En dan maak ik een zooi foto,s voor je Ik heb net 2 gemaakt met m,n mobiel. Geen idee of ze goed gelukt zijn.
Als ik straks thuis ben knal ik ze wel online 
Wil je ook een foto van de motor  |
ook_gek | donderdag 6 mei 2004 @ 19:25 |
Oke hier een voor proefje
.jpg)
Volgens mij is het helemaal geen willy. Het staat nergens eigelijk
Maar als je meer foto,s wil hoor ik het wel |
ondeugend | donderdag 6 mei 2004 @ 21:44 |
Ik zal er ook nog wel wat foto's opzetten dadelijk 
@ook_gek
 |
ook_gek | donderdag 6 mei 2004 @ 21:52 |
Maar is het nou een willy die van mij dan  Want zo ja. Dan sleep ik m,n digicam mee morgen. Zal ik zo veel mogelijk foto,s maken 
Wel gaaf. Aan de binnenkant van die motorkap hangt een schep. En achter in hangt een hakbijl  Ouwe munitie kistjes liggen er nog in.
Schema met 4 versnellingen. waar die zitten. En hoe hard je kan rijden zit er in. Moeilijk veel knopjes om dat ding te starten. En een pedaal in het midden om te starten  |
ondeugend | donderdag 6 mei 2004 @ 21:57 |
quote:Op donderdag 6 mei 2004 21:52 schreef ook_gek het volgende:Maar is het nou een willy die van mij dan  Want zo ja. Dan sleep ik m,n digicam mee morgen. Zal ik zo veel mogelijk foto,s maken  Wel gaaf. Aan de binnenkant van die motorkap hangt een schep. En achter in hangt een hakbijl  Ouwe munitie kistjes liggen er nog in. Schema met 4 versnellingen. waar die zitten. En hoe hard je kan rijden zit er in. Moeilijk veel knopjes om dat ding te starten. En een pedaal in het midden om te starten  Volgens mij niet 
Spatborden zijn anders dan die drie van mij hierboven en ik zie nog wat kleine verschillen. Maar een echte kenner ben ik ook niet hoor
ik zal zo nog even wat uploaden  Of het is aan ander type  |
eddebever | donderdag 6 mei 2004 @ 22:06 |
quote:Op donderdag 6 mei 2004 21:57 schreef ondeugend het volgende:[..] Volgens mij niet  Spatborden zijn anders dan die drie van mij hierboven en ik zie nog wat kleine verschillen. Maar een echte kenner ben ik ook niet hoor ik zal zo nog even wat uploaden  Of het is aan ander type  dit is volgens mij een nekaf (de opvloger van de willy). |
ondeugend | donderdag 6 mei 2004 @ 22:12 |



zoiets bedoel je ? 

 |
ook_gek | donderdag 6 mei 2004 @ 22:25 |
hij ziet er zo goed als het zelfde uit. Ik ga morgen wel gewoon foto,s maken |
Piro | vrijdag 7 mei 2004 @ 00:44 |
quote: Cool, een tankje NOS.  Da's er nog een van de airborne divisies trouwens.  Zit er dik in dat die WW2 heeft meegemaakt.  |
ook_gek | vrijdag 7 mei 2004 @ 00:54 |
Piro
Wat is die auto van mijn foto? |
ondeugend | vrijdag 7 mei 2004 @ 00:56 |
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 00:44 schreef Piro het volgende:[..] Cool, een tankje NOS.  Da's er nog een van de airborne divisies trouwens.  Zit er dik in dat die WW2 heeft meegemaakt.  Ik hoorde een van de eigenaars vertellen dat ze in principe maar voor 100 dagen (oorlog) gemaakt zijn ! |