abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16112215
Heb je dat ook weleens, dat je het idee heeft dat de conducteur nauwelijks naar je kaartje/OV-kaart kijkt?
Ik heb dat regelmatig.

Vanmiddag kwam de conducteur er aan en ik zat bij viper-x in de trein. Dus ik zeg tegen viper-x:
Let op, ik doe mijn ID-kaart (oud model) in mijn portomonee in het vakje van mijn OV en stop de OV weg, kijken of de conducteur het ziet.
Dus zo gezegd zo gedaan, conducteur komt bij ons: plaatsbewijzen a.u.b.

Ik klap mijn portomonee open, laat op nog geen meter afstand mijn ID-kaart zien en klap de portomonee na 3 seconden weer dicht.. en hij liep gewoon verder

Mijn OV is Roze/paars en mijn ID is geen/groen.
Volgens mij is zwart rijden niet meer zo moeilijk tegenwoordig

Zijn er mensen die vaker blinde conducteurs zijn tegengekomen?
Ik kon mijn lach haast niet inhouden *proest*

pi_16112324
Als jij duizenden mensen per dag moet controleren let je ook niet bij iedereen meer even goed op.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  vrijdag 9 januari 2004 @ 20:57:07 #3
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_16112387
Toen ik eergisteren per ongeluk mijn OV van '03 pakte ipv m'n nieuwe vroeg de conducteur me wel "weet je dat wel zeker?"

Sommigen letten dus nog wel op

NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  zaterdag 10 januari 2004 @ 23:44:58 #4
20862 Spandexus
Merkbaar rekbaar
pi_16141716
Met zo'n baan, zou het me ook geen flikker kunnen schelen waar ik naar kijk. Als je de "controlerende moves" maar maakt voor het oog van het kerkvolk.
It's a jeepthing....you wouldn't understand
  † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2004 @ 23:48:13 #5
43556 miss_dynastie
pi_16141812
Jawel hoor, er is mij zelfs een keer gevraagd om mijn OV uit mijn portemonnee te halen zodat ze hem kon controleren Er was natuurlijk niets mee mis
pi_16141850
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 20:57 schreef Wolve000 het volgende:
Toen ik eergisteren per ongeluk mijn OV van '03 pakte ipv m'n nieuwe vroeg de conducteur me wel "weet je dat wel zeker?"

Sommigen letten dus nog wel op

Idd had ik laatst ook.
pi_16141891
Hij was zijn bril vergeten!
Are you nuts??
  zaterdag 10 januari 2004 @ 23:53:33 #8
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_16141971
Ligt eraan wat voor conducteurs jij tegenkomt
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
  zaterdag 10 januari 2004 @ 23:53:44 #9
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16141975
Hij heeft je op de "Ten Most Wanted" lijst gezien en besloot je niet te provoceren. Verwacht binnenkort bezoek van de FBI.
pi_16142006
Dat dacht ik ook.. totdat ik besloot er eentje op te lichten met een kortingskaartje terwijl ik geen korting hoor te krijgen..

BloodRayne >> De Lul..

Ze letten wel degelijk op..

zondag 11 januari 2004 @ 08:08:11 #11
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_16147114
Ik had weleens een postzegel van de koninggin op m'n OV geplakt.....
Het duurde ongeveer 5 controles voordat iemand er wat van zei/in de gaten had.....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
  zondag 11 januari 2004 @ 10:36:09 #12
62338 Maxster4th
...Are You Kiddin' Me...
pi_16147490
Als je gewoon je OV goed laat zien (eventueel achter venstertje van je portemonnee) dan kijken ze vaak half.
Als je echter maar enigzins "verdacht doet", bijvoorbeeld je ov schuin houden zodat het licht er raar opvalt, dan willen ze hem goed zien.

Ik had een keer een stukje papier voor m'n OV zitten (onbewust) en liet em toen zien. De conductrice werd toen echt pissig omdat ze dacht dat ik de boel aan het oplichten was en wilde direct m'n OV in haar handen hebben.

Soms zegt stilte meer dan 1000 woorden kunnen
pi_16147704
Conducteurs

Ik reis elke dag braaf naar Utrecht Centraal vanuit Woerden en ik was dus een keer portemennee vergeten. Uiteraard was er die dag controle.
Ik loop direct op die condecteur af en zeg, meneer sorry ik ben mijn portemennee vergeten waarin mijn abonnement zit. Die gast werd me toch een partijtje boos. Hij zegt ja jongen, je had me kunnen opzoeken op het station. Toen zei ik, dan werd ik de trein toch niet ingelaten en ik heb repetitieweek(was echt zo). Zegt die zo'n grote mond geef je maar tegen je moeder
Moest ik de trein uit
Ik zei nog meneer dit kunt u niet maken ik heb repetitie week
En het ergste is nog dat die KUT medepassagiers die ook vonden dat het onterecht was dit zeiden: Ja jongen, je hebt gelijk maar ik wil op tijd op mijn werk zijn dus ga die trein maar uit
Nou in godsnaam ga ik er dus op Vleuten Centraal uit. Loopt die conducteur nog achter me aan(het was zon kut jonkie van 20 die net zo breed was als een sumoworstelaar) van, ja je vriendjes hou je maar voor de gek enz... Zeg ik zo ja jij bent zeker gefrustreerd over je baantje ofzo loser... En hij rijdt weg met de trein
Vervolgens te laat voor repetitie week
Repetitie moeten inhalen

Als 2 echtparen echt paren, hebben 4 echtgenoten echt genoten
  zondag 11 januari 2004 @ 12:30:19 #14
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_16149185
Bij mij hadden ze zelfs door dat ik met een OV wweekend op vrijdag om 11.59 in de trein zat.

Maarja, ik had geen schuld, want die trein hoorde te vertrekken om 12.00.

pi_16149514
Ik heb een keer een conducteur gehad die binnen kwam, zei "goedenmiddag dames en heren, kaartcontrole". Vervolgens begint hij driftig iedereen's kaartje te controleren, maar mij slaat hij over. Ik zat te lezen, hij kijkt een keer mijn kant op, en loopt rustig verder om degenen die voor me zit te controleren
"Bier is het bewijs dat God van ons houdt en wil dat we gelukkig zijn. (Benjamin Franklin)"
  zondag 11 januari 2004 @ 14:11:40 #16
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_16151353
quote:
Op zondag 11 januari 2004 11:01 schreef Je_moedah het volgende:
Conducteurs

Ik reis elke dag braaf naar Utrecht Centraal vanuit Woerden en ik was dus een keer portemennee vergeten. Uiteraard was er die dag controle.
Ik loop direct op die condecteur af en zeg, meneer sorry ik ben mijn portemennee vergeten waarin mijn abonnement zit. Die gast werd me toch een partijtje boos. Hij zegt ja jongen, je had me kunnen opzoeken op het station. Toen zei ik, dan werd ik de trein toch niet ingelaten en ik heb repetitieweek(was echt zo). Zegt die zo'n grote mond geef je maar tegen je moeder
Moest ik de trein uit
Ik zei nog meneer dit kunt u niet maken ik heb repetitie week
En het ergste is nog dat die KUT medepassagiers die ook vonden dat het onterecht was dit zeiden: Ja jongen, je hebt gelijk maar ik wil op tijd op mijn werk zijn dus ga die trein maar uit
Nou in godsnaam ga ik er dus op Vleuten Centraal uit. Loopt die conducteur nog achter me aan(het was zon kut jonkie van 20 die net zo breed was als een sumoworstelaar) van, ja je vriendjes hou je maar voor de gek enz... Zeg ik zo ja jij bent zeker gefrustreerd over je baantje ofzo loser... En hij rijdt weg met de trein
Vervolgens te laat voor repetitie week
Repetitie moeten inhalen

Dat moet zeker een kutdag geweest zijn
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_16151405
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Jawel hoor, er is mij zelfs een keer gevraagd om mijn OV uit mijn portemonnee te halen zodat ze hem kon controleren Er was natuurlijk niets mee mis
Dat heb ik in 3 jaar tijd 1 keer gehad. Ik heb mijn OV altijd achter een zwartig gaasje zitten en niemand doet er moeilijk over.
  zondag 11 januari 2004 @ 14:39:21 #18
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_16152140
ik kan we wel een beetje voorstellen dat je op vrijdag middag een ov verward met een id-kaart... (weekend ov is groen, weet je nog) dus uit de verte kunnen die best op elkaar lijken.
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_16152462
Ja het was een kutdag, hoewel die ingehaalde rep wel een 8 was
Als 2 echtparen echt paren, hebben 4 echtgenoten echt genoten
  zondag 11 januari 2004 @ 14:58:05 #20
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_16152671
nou ze letten iig niet zo goed op foto's
keer met een paar studiegenoten ov's uitgewisselt en verdweeld over een treinstel gaan zitten.
ik had die van een meisje. (ik heb zelf dus een bril en een sik) Valt toch op zou je denken
De conducteur die bezig was zei/merkte er niets van.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_16153260
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 20:51 schreef logisnack het volgende:
Heb je dat ook weleens, dat je het idee heeft dat de conducteur nauwelijks naar je kaartje/OV-kaart kijkt?
Ik heb dat regelmatig.

Vanmiddag kwam de conducteur er aan en ik zat bij viper-x in de trein. Dus ik zeg tegen viper-x:
Let op, ik doe mijn ID-kaart (oud model) in mijn portomonee in het vakje van mijn OV en stop de OV weg, kijken of de conducteur het ziet.
Dus zo gezegd zo gedaan, conducteur komt bij ons: plaatsbewijzen a.u.b.

Ik klap mijn portomonee open, laat op nog geen meter afstand mijn ID-kaart zien en klap de portomonee na 3 seconden weer dicht.. en hij liep gewoon verder

Mijn OV is Roze/paars en mijn ID is geen/groen.
Volgens mij is zwart rijden niet meer zo moeilijk tegenwoordig

Zijn er mensen die vaker blinde conducteurs zijn tegengekomen?
Ik kon mijn lach haast niet inhouden *proest*

Ik heb het nog een keer veel erger gehad. Was op een zaterdag wezen stappen en OV mee genomen, vergeten terug te stappen in mijn portemonnee (wist ik nog niet). Ik naar school heen en terug met de bus, niks aan de hand.
De volgende dag weer naar school, ik stap de bus in, portomonnee open.. loop door. Zegt de chauffeur kom is terug, ik so wtf, porto open. En wat zien we daar, gewoon 1 groot zwart gapend gat waar dus geen OV zat
pi_16164464
ik had een keer me treinkaart die al een paar maanden verlopen was laten zien, stond dus gewoon heel groot de datum op tot wanneer hij geldig was, maar daar zeiden ze ook niks van
  zondag 11 januari 2004 @ 20:34:04 #23
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16164740
quote:
Op zondag 11 januari 2004 11:01 schreef Je_moedah het volgende:
Vleuten Centraal
. . .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 11 januari 2004 @ 23:32:37 #24
61926 caponi
Alphonse Capone
pi_16171006
op de flevolijn (amsterdam-lelystad) ben ik zelfs nog nooit gecontroleerd

edit:
owja toch wel 1 keertje, toen controleerden ze elke persoon met z'n 3en

zondag 11 januari 2004 @ 23:43:16 #25
35413 Gozaru_X
The Ultimate Foxy Fix!
pi_16171364
Er zijn ook van die buschauffeurs die je straal negeren. Loop je daar met porto open en die gasten kijken gewoon de andere kant op.
So Now You Know!
pi_16171371
Nou, sommigen kijken echt niet goed nee, anderen weer heel aandachtig ook!
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Ook al wel eens gehad ja!
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 18:48:39 #27
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_16321126
Normaal gesproken heb ik een maandabonnement (werk - huis vv), maar die was verlopen en ik had nog geen tijd gehad om een nieuwe te kopen (en er eigenlijk ook nog niet bij stil gestaan die dag).

Dus conducteur komt en het schiet me ineens te binnen. Dus ik denk "ik waag het erop", pak mijn "oude" abonnement en laat hem zien. Was gewoon goed, hij zei er niets van.

Conclusie: nee, ze controleren niet altijd even goed.

Smell the flowers while you can....
pi_16321229
Ik had laatst OV van mijn broertje (tweeling )geleend, lekker gratis reizen dacht ik. Heen en weer naar huis, wil ik gaan werken en mijn brommer halen komt de condocteur erachter dat die van 2003 was. Had mijn broertje gewoon de verkeerde gegeven

En dan nog een kaartje van 2 zones kopen voor 2,40 terwijl ik een strippenkaart bij me had.

Weer een andere keer bij het instappen van de tram, zegt mijn vriend, geef eens even die OV-kaart. Loopt ie door, geeft ie hem terug laat ik hem zien. Ze letten echt niet goed op, en terugroepen terwijl het overduidelijk is dat iemand fraudeert/niet stempelt/OV-kaartjes doorgeeft hebben ze gewoon geen zin in

vrijdag 16 januari 2004 @ 18:56:54 #29
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16321283
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')