quote:Burnouts maken wel, dat gebeurt vaak bij mensen die niet op kunnen trekken met een 2WD.
Op woensdag 21 januari 2004 00:05 schreef Artfull-Devlin het volgende:
Heb je geen filmpjes? Wil graag zien hoe die dingen spaaien, is het ook mogelijk burnouts te maken met lekker veel rook???
De bandjes roken niet, ze gaan al snel genoeg op
quote:volgens mij heb ik dit al gedaan
Op dinsdag 20 januari 2004 23:32 schreef ook_gek het volgende:[..]
Nou dit is niet de bedoeling
Jullie moeten me op deze punten tegen spreken. Dan weet ik teminste welke keuze ik moet maken.Kijk die 250 auto zijn de onderdelen goedkoop. Iets wat bij een HPI model niet is. Ik moet toch leren rijden. En op zeker dat ik een keer schade ga rijden. Dus is zo goedkoop merk goedkoper dan BV een HPI toch?
U mag me tegen spreken
PS
Die uitlaten passen vaak toch wel op elkaar. Zelfde als lucht filters?
Een hobby is gewoon duur maar ik vind wel dat als je een hobby gaat beoefenen je wel een goede uitrusting moet hebben. Goedkoop = duurkoop.
quote:dus als ik bijv. zowiets zou kopen?
Op woensdag 21 januari 2004 11:21 schreef I_PANDA_I het volgende:
Ik heb eigenlijk niet echt veel reserve onderdelen. Alleen een paar extra schroeven, en wat dingen die je per paar besteld.
Het is dus niet zo dat ik elk onderdeel op voorraad heb, dan zou je in princiepe het beste twee dezelfde auto's kunnen kopen, een om mee te rijden en een voor reserve onderdelen.
Maarja duur is het in iedergeval wel. Dat had je wel in de gaten.
Die van mij kost nieuw 385 Euro. En dat is dan zonder zender/onvanger servo's starttoebehoren bezenzine enz. Als je met iets nieuws wil beginnen, kom je al zo snel op zo'n 500/600 euro uit.
Ik heb hem zelf dus ook tweede hands gekocht. Compleet met besturing 2 extra setje banden, benzine enz. Voor 300 Euro, dat was nog goed te doen.
Maar ik heb er inmiddels (half jaar later) voor ongeveer 250 euro aan extra zooi bij gekocht, mede door die nieuwe startbox (125 euro).Maarja dan heb je oook wat
quote:Verder zoeken of flink afdingen
Op woensdag 21 januari 2004 11:43 schreef nXn het volgende:[..]
dus als ik bijv. zowiets zou kopen?
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:46 schreef pwnd het volgende:[..]
Verder zoeken of flink afdingen
Er zijn goedkopere te vinden. Wel een uber auto
quote:Ligt eraan, als je genoeg geld hebt kun je eigenlijk beter nieuwe kopen. Je hebt dan garantie enzo. En je kunt hulp vragen in de winkel enz.
Op woensdag 21 januari 2004 11:30 schreef nXn het volgende:[..]
dus als je nieuw wilt beginnen moet je gewoon op zoek gaan naar een leuke 2e hands waarmee je dan een btje begint met rijden en later opklimmen naar duurder spul enzow?
Als je een 2e handse koopt, weet je natuurlijk nooit wat er mee gebeurt is. Een auto kan er van buiten wel goed uit zien, zonder krassen enz. enz. Maar dan kun je nog een verrotte motor hebben, omdat hij bijvoorbeeld verkeerd is ingelopen. Of er is lomp met de auto omgegaan.
*Als je dan een 2ehandsje wil kopen, vraag dan of er iemand die bekend is met R/C met je mee wil gaan. Probeer altijd even de compressie van de motor uit, door middel van trekstarten. En laat de motor starten. Kijk hoe stabiel hij stationair loopt. En of hij bij het rijden/remmen niet af slaat.
Verder moet je op de speling letten van bepaalde onderdelen, zoals de stuurinrichting en de wielen. Deze mogen niet te veel speling hebben. Anders kan het zijn er erg lomp met de auto is omgegaan (heb ik zelf ook beetje last van).
Verder is het maar vertrouwen op de verkoper .
Als je een 2e handsje wil, kun je goed op marktplaats.nl terecht. Daar staan er genoeg, maar kunt het beste wel een complete kopen. Anders word het ook zo'n gedoen.
Vragen staan nog altijd vrij
quote:Let wel op dat er een goede zender bij zit, maar idd. Er kan nog wel wat van de prijs af. Zeker als er verder niet veel bij zit
Op woensdag 21 januari 2004 11:46 schreef pwnd het volgende:[..]
Verder zoeken of flink afdingen
Er zijn goedkopere te vinden. Wel een uber auto
quote:ja
Op woensdag 21 januari 2004 12:47 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Let wel op dat er een goede zender bij zit, maar idd. Er kan nog wel wat van de prijs af. Zeker als er verder niet veel bij zit
quote:Ik rij met een Tamiya TL01 goedkoopste electro auto waar nog een beetje leuke dingen mee te doen is. Maar ik heb nu behoorlijk spijt dat ik niet gelijk voor de HPI Sprint ben gegaan. Kost iets meer, maar heeft veeeel meer mogelijkheden.
Op woensdag 21 januari 2004 10:55 schreef nXn het volgende:[..]
ah ja
en hoeveel kost zowiets gemiddeld als je een btje goed spul hebt om mee te beginnen als beginneling zeg maar? rond de 400?
Ik was voor de auto zelf 140 euro kwijt, met een regelaar van 75 euro, en een accu van 39,95. Later heb ik voor 50 euro 2 2de handse accu's en een lader gekocht.
Ik heb een tikkeltje overkill zender, een Graupner MC10. Maar dat is omdat ik misschien ooit ook wil vliegen. En dat gaat dus niet met zo een auto ding. Deze was 180 euro.
Totaal was ik dus kwijt: 485 euro .
quote:Die brandstof kun je het beste halen bij je lokale modelbouwwinkel. Bij mij is dat bij Top1toys of vroeger ook wel speelboom genoemd. Volgens mij mogen winkeliers met de huidige wetgeving geen brandstof meer per post verzenden. pkracing deed dit vroeger wel maar nu geloof ik niet meer.
Op woensdag 21 januari 2004 12:56 schreef nXn het volgende:[..]
ja
en dingen als de brandstof die erin gaat kun je gewoon bij de modelbouw afdeling van conrad halen ofzow??
quote:aha bij mij word dat dan Pipelines, winkel speciaal gemaakt voor modelracen en treinen enzow
Op woensdag 21 januari 2004 13:35 schreef HPI-Racer het volgende:[..]
Die brandstof kun je het beste halen bij je lokale modelbouwwinkel. Bij mij is dat bij Top1toys of vroeger ook wel speelboom genoemd. Volgens mij mogen winkeliers met de huidige wetgeving geen brandstof meer per post verzenden. pkracing deed dit vroeger wel maar nu geloof ik niet meer.
Maar voor een rally car heb je echt grote vlakke parkeerplaats nodig, of een circuit. Want je moet daarmee niet gaan proberen op een weg met kinderkopjes te gaan rijden of zo. En al helemaalniet off-road, dat zou zonden zijn.
Dus denk eerst even na wat je precies wil.
quote:de ruimte is hier wel
Op woensdag 21 januari 2004 17:00 schreef I_PANDA_I het volgende:
Zoals ik al vaker gezegd heb. Let wel op bij het soort auto dat je koopt. Het beste kn je dat doen door te kijken wat de mogelijkheden in je omgeving zijn, en wat je zelf ermee wil doen.
Bij mij is het zo, dat er bij mij huis geen vlakke weg is. Geen grote parkeerplaats in de buurt. En een circuit is ook te ver weg.
Daarbij wilde ik het liefste gewoon een beetje om het huis crossen over het gras/grind stenen. Gewoon net wat ik tegen kom.
Daarom heb ik gekozen voor een buggy, hiermee kun je overal terecht. Als je de weg op gaat plaats je straat banden onder. En kun je ook de straat op, no problems.
En wanneer je off-road gaat, gooi je de off-road banden eronder.Maar voor een rally car heb je echt grote vlakke parkeerplaats nodig, of een circuit. Want je moet daarmee niet gaan proberen op een weg met kinderkopjes te gaan rijden of zo. En al helemaalniet off-road, dat zou zonden zijn.
Dus denk eerst even na wat je precies wil.
quote:Een Serpent met een Nova Mega motor kunnen standaard zo'n 140km/h
Op woensdag 21 januari 2004 21:50 schreef nXn het volgende:
zijn hier ook mensen die zown ding gewoon getuned hebben tot over de 120 km/u?(mss btje domme vraag, dat die dingen nooit zow hard kunnen ofzow
)
quote:tering....DAN heb je een grote parkeersplaats nodig
Op woensdag 21 januari 2004 22:03 schreef Loudje het volgende:[..]
Een Serpent met een Nova Mega motor kunnen standaard zo'n 140km/h
Ik weet niet of er hier mensen zijn die er een hebben, maar op www.rc-racingcars.com zeker weten
quote:Ja zekers
Op woensdag 21 januari 2004 22:04 schreef nXn het volgende:[..]
tering....DAN heb je een grote parkeersplaats nodig
quote:tering die dingen hebben een wegligging zeg
Op woensdag 21 januari 2004 22:06 schreef Loudje het volgende:[..]
Ja zekers
Alleen die Serpents trekken zo snel op dat ze erg snel op topsnelheid zitten
Als je dit filmpje hier kijkt zie je de HPI R40 in actie, bestuurd door de wereld kampioen
http://www.hpiracing.com/movie/roarnats.zip
geniale opmerking
quote:haha
Op woensdag 21 januari 2004 22:12 schreef nXn het volgende:[..]
tering die dingen hebben een wegligging zeg
en die dingen besturen ze ook van 1 vaste plaats he
sjoef...
naja achteraan rennen is ook geen optie met die snelheid duss,...geniale opmerking
quote:zeg me dat dat filmpje versneld is opgenomen of zo
Op woensdag 21 januari 2004 22:06 schreef Loudje het volgende:[..]
Ja zekers
Alleen die Serpents trekken zo snel op dat ze erg snel op topsnelheid zitten
Als je dit filmpje hier kijkt zie je de HPI R40 in actie, bestuurd door de wereld kampioen
http://www.hpiracing.com/movie/roarnats.zip
quote:Tenzij je snel kan rennen.
Op woensdag 21 januari 2004 22:12 schreef nXn het volgende:[..]
tering die dingen hebben een wegligging zeg
en die dingen besturen ze ook van 1 vaste plaats he
sjoef...
naja achteraan rennen is ook geen optie met die snelheid duss,...geniale opmerking
quote:Euhm,... neej
Op woensdag 21 januari 2004 22:22 schreef ThaFreak het volgende:[..]
zeg me dat dat filmpje versneld is opgenomen of zo
quote:Nee, en deze wagen gaat zelfs nog langzamer dan een 1:8 Serpent. De auto in het filmpje is een 1:10 HPI.
Op woensdag 21 januari 2004 22:22 schreef ThaFreak het volgende:[..]
zeg me dat dat filmpje versneld is opgenomen of zo
quote:damm wat gaat dat hard zeg
Op woensdag 21 januari 2004 22:24 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Euhm,... neej
quote:damm die lui hebben wel goede ogen zeg....
Op woensdag 21 januari 2004 22:27 schreef Loudje het volgende:[..]
Nee, en deze wagen gaat zelfs nog langzamer dan een 1:8 Serpent. De auto in het filmpje is een 1:10 HPI.
[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 21-01-2004 22:28]
quote:Daarvoor bestaan failsaves, die werken zodra de verbinding tussen zender en ontvanger wat minder wordt. En zodra de ontvanger batterij opraakt. Als je een goed hebt in iedergeval.
Op woensdag 21 januari 2004 22:23 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Tenzij je snel kan rennen.
Maar idd, als het gas vast komt te zitten, dan kun je het wel vergeten. Dan heeft erachteraan rennen echt geen zin.
Dan kun je maar hopen dat het goed komt,.... geeft goed komen een kleine kans
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |