quote:Sleutelen lijkt me super. EN elke keer maar proberen je motor beter af te stellen. En alles spik en span schoon te houden. Na elke 2X rijden grondig alles schoon maken. Zo dat het in top conditie verstaat.
Op maandag 12 januari 2004 23:04 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Sorry, maar als ik het goed gelezen heb wil ook_gek een bezinen auto. Dus over die koolborstels en zo is neit van toepassing.
Maarja een bezine motor heeft natuurlijk ook zijn eigen kosten. Zoals bezine, en na een aantal litertjes word het wel een tijd voor een nieuw zuigersetje wat je aardig wat geld gaat kosten.En om nog even terug te komen op dat sleutelen. Dat is inderdaad waar, meestal ben je meer bezig met sleutelen dan met rijden.
Ik schat mijn verhouding op 60% sleutelen tegenover 40% rijden.Wel heel irritant vind ik als je eindelijk je auto weer gemaakt hebt, en je even wil testen, gaan rijden. En dan is het K*T weer, zoals regen
quote:ook_gek zien we dus binnenkort een foto van zijn aanwinst showen
Op maandag 12 januari 2004 23:58 schreef ook_gek het volgende:[..]
Sleutelen lijkt me super. EN elke keer maar proberen je motor beter af te stellen. En alles spik en span schoon te houden. Na elke 2X rijden grondig alles schoon maken. Zo dat het in top conditie verstaat.
quote:Jahh mijn fout maar ik wou ook alleen mijn kosten laten zien, Om een beetje een idee te geven hoe snel je er veel geld in gaat stoppen.
Op maandag 12 januari 2004 23:04 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Sorry, maar als ik het goed gelezen heb wil ook_gek een bezinen auto. Dus over die koolborstels en zo is neit van toepassing.
Maarja een bezine motor heeft natuurlijk ook zijn eigen kosten. Zoals bezine, en na een aantal litertjes word het wel een tijd voor een nieuw zuigersetje wat je aardig wat geld gaat kosten.En om nog even terug te komen op dat sleutelen. Dat is inderdaad waar, meestal ben je meer bezig met sleutelen dan met rijden.
Ik schat mijn verhouding op 60% sleutelen tegenover 40% rijden.Wel heel irritant vind ik als je eindelijk je auto weer gemaakt hebt, en je even wil testen, gaan rijden. En dan is het K*T weer, zoals regen
En benzine jahh absoluut, ik heb er niet mee gereden ken er dan ook niks over zeggen. Maar ik kende daar zat mensen die het wel deden en als je soms de prijzen hoorde die er voor die motortjes betaald werden...
Naja ik wil ook niet meer weten hoeveel ik er in heb gestoken....
Maar je moet zorgen dat je lol hebt, dat is het belangrijkste
Erg goed trouwens die Diablo met Calvin & Hobbes theme
[Dit bericht is gewijzigd door Fury_of_Elves op 17-01-2004 15:02]
quote:Moet je die nog zelf spuiten? Dan kan ik em nl im m'n favo kleur voor de Tuscan (want dis is een tuscan) spuiten
Op zaterdag 17 januari 2004 14:59 schreef Fury_of_Elves het volgende:
HPI racing maakt een TVR kap. (zie image hieronder, van de HPI site.)Erg goed trouwens die Diablo met Calvin & Hobbes theme
![]()
quote:Mooie kap, met name de vormgeving, zoals de achterspoiler. Maar de decals zijn ook ok
Op zaterdag 17 januari 2004 13:13 schreef Mantaray het volgende:
Kunnen we een beetje showen.
Mijn Mugen Seiki Prime 12 met HPI Kap.Met Casper en Hobbes theme.
Hij staat hier nu nog steeds. K ga van de zomer nog wel een x ermee rijden denk ik.
k hebber hier of daar nog wel ergens foto's van....
[Dit bericht is gewijzigd door krazny op 17-01-2004 15:16]
1 punt.
Een totaal niet bekend merk voor mij. Weet het ook niet meer. Maar nog nooit van gehoord. ( is dit een probleem) Of passen alle onderdelen wel een beetje op elkaar?
De kosten zijn heel goedkoop van de auto. Iets van 250 euro. Afgebouwd met alles er op en er aan. Hij heeft ook een adres voor onderdelen van die auto.
Nu wil ik weten.
Kan je alle onderdelen op elk merk auto uitwisselen voor een groot deel? BV stel dat ik me motor in de prak draai. Kan ik daar dan een ander merk motor in zetten. Zijn de bevestigingen universeel?
Dat soort dingen?
Om een hobby te beginnen met 500 euro in 1X om alles compleet te kopen vind ik te duur. Die 250 euro compleet met alles vind ik een mooie start. Eerst kijken of ik het wel zo leuk vind als dat ik denk!!!
Ik ga zo snel mogelijk meer info opvragen over deze auto.
Hij heeft er zelf al mee gereden. En 2 auto,s in de prak gereden Ze gingen iets harder dan gedacht whehehe.
is dit iets leuks om mee te beginnen. Om te kijken of ik het wel zo leuk vind als dat ik dat denk? Als ik nu iets sloop is het minder erg. Dan wanneer ik iets van een auto sloop a 500 euro.
Iemand op en aan merkingen?
quote:Als ik uit eigen mening zou moeten spreken zou ik geen onbekend merk kopen. Maar omdat je het vergeten bent kan het natuurlijk zijn dat het wel een gewoon redelijk merk is , maar dat alleen niet zo vaak voorkomt. Zoals Accedemy.
Op zaterdag 17 januari 2004 15:16 schreef ook_gek het volgende:*verhaal*
Het probleem van een onbekend merk kan zijn dat er moeilijk aan onderdelen te komen is. Maar aangezien je zei dat je er wel aan kon komen is dat geen probleem.
De meeste onderdelen van bepaalde auto's kun je niet uitwisselen. Zeker niet als het van verschillende merken is. Bij een gelijk merk is het goed mogelijk dat er veel dezelfde onderdelen op zitten.
Motoren zijn volgens mij voor een groot de universeel. En kun je gewoon vervangen.
Een prijs van 250 Euro is goed te doen, maar kijk maar eens op marktplaats. Daar staan er ook genoeg tussen de 200 en 300 euro compleet. Het vordeel dat je hem van een vriend koopt is dat je er eigenlijk wel vanuit kan gaan dat je niet genaait word.
Misschien is het slim als je toch even een merk of foto plaatst. Veel suc6 verder.
quote:Effe wat extra info.
Op zaterdag 17 januari 2004 15:29 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Als ik uit eigen mening zou moeten spreken zou ik geen onbekend merk kopen. Maar omdat je het vergeten bent kan het natuurlijk zijn dat het wel een gewoon redelijk merk is , maar dat alleen niet zo vaak voorkomt. Zoals Accedemy.
Het probleem van een onbekend merk kan zijn dat er moeilijk aan onderdelen te komen is. Maar aangezien je zei dat je er wel aan kon komen is dat geen probleem.
De meeste onderdelen van bepaalde auto's kun je niet uitwisselen. Zeker niet als het van verschillende merken is. Bij een gelijk merk is het goed mogelijk dat er veel dezelfde onderdelen op zitten.
Motoren zijn volgens mij voor een groot de universeel. En kun je gewoon vervangen.
Een prijs van 250 Euro is goed te doen, maar kijk maar eens op marktplaats. Daar staan er ook genoeg tussen de 200 en 300 euro compleet. Het vordeel dat je hem van een vriend koopt is dat je er eigenlijk wel vanuit kan gaan dat je niet genaait word.
Misschien is het slim als je toch even een merk of foto plaatst. Veel suc6 verder.
Dus ja dat is goedkoop.
En ja je kan er van uit gaan dat het een onbekend merk is
Maar even ter informatie,
je bent opzoek naar een rally auto?
Want onthoud dan wel dat je gebonden bent aan een vlakke weg, parkeerplaats of circuit.
Met zo'n auto kun je niet om je huis gaan rijden, door het gras/zand/grind daarom heb ik een buggy gekocht daarmee kun je bijna overal rijden . Ondanks dat ze er niet zo "mooi" uitzien.
Maar het ligt er maar net aan wat je ermee wil,......
quote:Wat wil ik.
Op zaterdag 17 januari 2004 15:44 schreef I_PANDA_I het volgende:
Maar het lijkt me raar dat het geen merk heeft (lees: bekend)
Want zoveel merken zijn er niet.
*wil het merk weten*Maar even ter informatie,
je bent opzoek naar een rally auto?
Want onthoud dan wel dat je gebonden bent aan een vlakke weg, parkeerplaats of circuit.Met zo'n auto kun je niet om je huis gaan rijden, door het gras/zand/grind daarom heb ik een buggy gekocht daarmee kun je bijna overal rijden
. Ondanks dat ze er niet zo "mooi" uitzien.
Maar het ligt er maar net aan wat je ermee wil,......
Een benzine auto. Dit omdat het lekker snel gaat. Maar belangrijker is. Er zit een verbrandings motor in. Helemaal geweldig vind ik dat. Gewoon na elke rit die motor helemaal schoon maken. Elke keer weer. Veel sleutelen. Tot in de puntjes afstellen. Lekker mee kloten en testen.
Waar wil ik rijden.
Alleen op asvalt. Dus parkeertereinen. Grote vlakke parkeertereinen. Zijn er hier genoeg van in scheveningen.
Waarom goedkoop beginnen en toch nieuw.
Ik wil nieuw omdat ik niet een auto wil waar opeens blijkt dat het gaar is of dat je snel iets moet vervangen. Ik wil zelf de auto opbouwen zo dat ik van alles af weet. De auto door en door ken.
En wat me er leuk aan lijkt?
Eerst het sleutelen. Tot in de puntjes afstellen.
Dan rijden. En na laten we zeggen 10 min rijden. Heel die auto uit elkaar trekken en weer opnieuw opbouwen. Denk dan zeker aan de motor. En zorgen dat het de volgende keer alleen maar beter en beter gaat.
Vind ik dit leuk. En blijf ik het leuk vinden?
Dan wil ik kijken naar een goeie auto. En wie weet wel een jeep. Zo dat ik op verschillende ondergronden kan rijden.
Maar die 250 (laten we dat even zeggen) vind ik een mooi bedrag om mee te beginnen. Om te kijken of dit wel is wat ik wil
quote:Idd, R/C modelauto's nemen na het bouwen of eerste rit in een keer gigantisch in waarde af. Waarschijnlijk komt dat voor een deel dat je als koper van een 2ehandsje nooit kan weten wat er mee gebeurt is ook al zit er geen krasje op.
Op zaterdag 17 januari 2004 15:16 schreef krazny het volgende:
Ik heb aant begin van zomer vorig jaar een Kyosho Mega Force gekocht. Maar t ding viel me redelijk tegen dus wilde ik m een maand later alweer verkopen.. Die dingen raak je dus echt aan de straatstenen niet meer kwijt.. tenminste voor de prijs die ik er toen nog voor wilde hebben.Hij staat hier nu nog steeds. K ga van de zomer nog wel een x ermee rijden denk ik.
k hebber hier of daar nog wel ergens foto's van....
Bij bijvoorbeeld een computer neemt de waarde minder snel af, want of het doet het of hij doet het niet. (meestal dan)
Denk daarom dus goed na voordat je een R/C koopt, en wat je koopt. En als je dan iets koopt laat je dan ook goed informeren.
quote:Wat jij zegt over de snelheid is niet helemaal waar. Er zijn ook hele snelle electro auto's, verkijk je daar niet op.
Op zaterdag 17 januari 2004 15:50 schreef ook_gek het volgende:[..]
Wat wil ik.
Een benzine auto. Dit omdat het lekker snel gaat. Maar belangrijker is. Er zit een verbrandings motor in. Helemaal geweldig vind ik dat. Gewoon na elke rit die motor helemaal schoon maken. Elke keer weer. Veel sleutelen. Tot in de puntjes afstellen. Lekker mee kloten en testen.
Waar wil ik rijden.
Alleen op asvalt. Dus parkeertereinen. Grote vlakke parkeertereinen. Zijn er hier genoeg van in scheveningen.Waarom goedkoop beginnen en toch nieuw.
Ik wil nieuw omdat ik niet een auto wil waar opeens blijkt dat het gaar is of dat je snel iets moet vervangen. Ik wil zelf de auto opbouwen zo dat ik van alles af weet. De auto door en door ken.
En wat me er leuk aan lijkt?
Eerst het sleutelen. Tot in de puntjes afstellen.
Dan rijden. En na laten we zeggen 10 min rijden. Heel die auto uit elkaar trekken en weer opnieuw opbouwen. Denk dan zeker aan de motor. En zorgen dat het de volgende keer alleen maar beter en beter gaat.Vind ik dit leuk. En blijf ik het leuk vinden?
Dan wil ik kijken naar een goeie auto. En wie weet wel een jeep. Zo dat ik op verschillende ondergronden kan rijden.Maar die 250 (laten we dat even zeggen) vind ik een mooi bedrag om mee te beginnen. Om te kijken of dit wel is wat ik wil
Veel suc6 ermee
quote:Heb je ook diesel auto,s
Op zaterdag 17 januari 2004 16:00 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Wat jij zegt over de snelheid is niet helemaal waar. Er zijn ook hele snelle electro auto's, verkijk je daar niet op.
Maar een nitro (nitro, geen benzine) auto is gewoon anders. Je hebt meer het idee dat het een echte auto is (moeilijk uit te leggen)
Daarnaast is een nitro auto heel anders opgeboud kwa techniek enz. dan een elektro. En komt er meer onderhoud bij kijken en sleutelen (al weet ik niet in hoeverre dit bij elektro ook is), en aangezien jij denk dat je dat leuk vind. Is een nitro auto een goede keus.Veel suc6 ermee
Nee maar precies wat je zegt. Nitro auto,s Ja ja ik ben nog aan het leren. Dus de juiste termen zijn er nog niet
En met een verbrandings motor is veel leuker sleutelen En ik weet dat electro snel is. Maar juist aan een verbrandings motor sleutelen is leuk
Wie weet wacht ik er nog wel mee hoor Eerst kijken hoe die auto,s zijn van rond de 200 euro. En welk merk
Ik heb zelf 3 auto's in mijn bezit, een T2M RX10, een HPI RS4 3SS en een HPI Savage
Ik sleutel en verbouw er onderhand ook meer aan dan dat ik er echt mee rijdt, ik beleef er erg veel plezier aan
Ik ben zelf Moderator op het forum van Dutch RCMT, dat is een nederlandse monstertruck/offroad club die probeert eens per maand ergens in nederland een meeting te organiseren, voor meer info kijk op: http://www.rc-racingcars.com
En dan nu wat fototjes van mijn wagens
HPI Savage (Mijn trots)
HPI RS4 3SS
T2M Pruts
Het verschil in grootte
[Dit bericht is gewijzigd door Loudje op 17-01-2004 16:16]
Ik zit hier net door de Conrad te bladeren. En nou zie ik hier dus ook merkloze auto's staan. De kosten zijn compleet nieuw met R/C stuff. 209 Euro. Je zult dan nog een gloeiplug, bezine en batterijen nodig hebben. Dus ook zo'n 250 Euro. Zoiets zal het wel zijn.
Dat zijn naar mijn mening inderdaad goede beginners modellen. Het ziet er tenminste netjes uit op de plaatjes.
-edit
URL weg gehaald,...
Info komt zo,.....
[Dit bericht is gewijzigd door I_PANDA_I op 17-01-2004 16:24]
quote:Mooie savage
Op zaterdag 17 januari 2004 16:15 schreef Loudje het volgende:
Oohh eindelijk weer een R/C topic op Fok!Dan moet ik ook maar weer even he?
Ik heb zelf 3 auto's in mijn bezit, een T2M RX10, een HPI RS4 3SS en een HPI Savage
Ik sleutel en verbouw er onderhand ook meer aan dan dat ik er echt mee rijdt, ik beleef er erg veel plezier aan
![]()
Ik ben zelf Moderator op het forum van Dutch RCMT, dat is een nederlandse monstertruck/offroad club die probeert eens per maand ergens in nederland een meeting te organiseren, voor meer info kijk op: http://www.rc-racingcars.com
En dan nu wat fototjes van mijn wagens
HPI Savage (Mijn trots)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]HPI RS4 3SS
[afbeelding]T2M Pruts
[afbeelding]Het verschil in grootte
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Ja rijdt heerlijk, dat picco motortje op mijn Savage zit nu net pas 3 tankjes doorheen, nog aan het inrijden
Op zaterdag 17 januari 2004 16:19 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Mooie savage
,... *Jaloers is*
Ik zat even raar tegen je luchtfilter/rolbar aan te kijken. Dacht even dat dat je uitlaat was, maar t ziet er mooi uit. Zal zeker wel lekker rijden of niet
Zou je misschien de link in je vorige post kunnen aanpassen? Hij werkt niet, en hij trekt alles uit zijn verband
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |