Ik zit er serieus over te denken om gitaar te leren spelen. Ik heb al wat zitten zoeken, maar ik wordt er niet wijs uit wat voor gitaar je waarvoor nodig hebt etc.
Weet iemand misschien een site waar de verschillende gitaren en bijbehorende genres een beetje uitgelegd worden? Ik wil zelf electrische gitaar leren spelen, maar volgens mij zijn er een boel verschillende richtingen die je uitkunt dan.
Of hier wat meer info geven mbt welk genre je wilt gaan spelen. Electrisch of akoustisch etc...
quote:Iig electrisch. Ik heb nooit zo op de genres gelet van wat ik luister, maar de gitaar in nummers van bijv. After Forever, Stratovarius en Kamelot lijkt me wel wat
Op vrijdag 9 januari 2004 15:28 schreef Zenith4ever het volgende:
Volgens mij kun je dan het beste de winkel binnenlopen.Of hier wat meer info geven mbt welk genre je wilt gaan spelen. Electrisch of akoustisch etc...
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:32 schreef raphidae het volgende:[..]
Iig electrisch. Ik heb nooit zo op de genres gelet van wat ik luister, maar de gitaar in nummers van bijv. After Forever, Stratovarius en Kamelot lijkt me wel wat
Zal wel metal zijn?
Begin eens gewoon met Oasis - Wonderwall of Rem - Losing My Religion
Conclusie: kies gewoon een gitaar die je mooi vind en die lekker speelt. Een dure gitaar hoeft echt niet beter te zijn dan een goedkope.
Mijn voorkeur voor de sound die jij noemt zou iig zijn iets met een mahonie kast, eventueel met een top van bijv maple, in combinatie met een setje high of medium high output humbuckers. Zoiets kan je makkelijk vinden voor een paar honderd euro.
quote:Voor Stratovarius achtige metal is een Fender wel geschikt...
Op vrijdag 9 januari 2004 15:41 schreef ianweeks het volgende:
Op zich maakt het genre muziek dat je wilt spelen niet zo veel uit voor de keuze van je gitaar. Wat je er mooi uit vindt zien en wat je lekker vindt spelen is belangrijker. Wat ik echter af zou raden voor metal is een Fender, de toon daarvan is gewoon te iel voor vette metal. De meest voor de hand liggende keuzes zijn Ibanez, Gibson/Epiphone of, mocht je geld te veel hebben, PRS.Conclusie: kies gewoon een gitaar die je mooi vind en die lekker speelt. Een dure gitaar hoeft echt niet beter te zijn dan een goedkope.
Mijn voorkeur voor de sound die jij noemt zou iig zijn iets met een mahonie kast, eventueel met een top van bijv maple, in combinatie met een setje high of medium high output humbuckers. Zoiets kan je makkelijk vinden voor een paar honderd euro.
quote:maar ja iemand die net begint met spelen speelt nog lang geen statovarius, dus daar hoeft hij zich niet druk om te maken
Op vrijdag 9 januari 2004 16:13 schreef Wezli het volgende:[..]
Voor Stratovarius achtige metal is een Fender wel geschikt...
quote:De soli okee, die zijn niet mis, maar met een paar powerchords kom je wel al een heel end
Op vrijdag 9 januari 2004 16:18 schreef afraidtech het volgende:[..]
maar ja iemand die net begint met spelen speelt nog lang geen statovarius, dus daar hoeft hij zich niet druk om te maken
Bedankt iig.
quote:Ho Ho Ho fender te iel??? haha. een strat meschien...
Op vrijdag 9 januari 2004 15:41 schreef ianweeks het volgende:
Op zich maakt het genre muziek dat je wilt spelen niet zo veel uit voor de keuze van je gitaar. Wat je er mooi uit vindt zien en wat je lekker vindt spelen is belangrijker. Wat ik echter af zou raden voor metal is een Fender, de toon daarvan is gewoon te iel voor vette metal. De meest voor de hand liggende keuzes zijn Ibanez, Gibson/Epiphone of, mocht je geld te veel hebben, PRS.Conclusie: kies gewoon een gitaar die je mooi vind en die lekker speelt. Een dure gitaar hoeft echt niet beter te zijn dan een goedkope.
Mijn tip: koop een setje in wave world oid in culemborg heb je er een, ga niet naar feedback want die zijn irritant en zijn veelste duur, Probeer nog wat van de prijs af te praten werkt meestal wel!
Maar zoals ik al zei een beginners setje als het je niet bevalt is het niet gelijk heel erg kut enzow... owja en een leraar nemen.
quote:echte budgettip:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:27 schreef raphidae het volgende:
Dank jullie voor de tips, ik dacht dat het genre belangrijk was voor de keuze. Ik denk dat ik een vrij goedkope electrische gitaar ga kopen en wat ga prutsen. Misschien wel wat lessen om te beginnen.Bedankt iig.
anders:
yamaha gitaren spelen stukken beter dan squiers of epiphones (in prijsklasse tot ¤350 bedoel ik dan) dus ik zou adviseren niet voor het merk te vallen, die yamaha's zijn veel beter
quote:True, ik speel zelf ook yamaha (van rond de 1000 guldens toen). Ding speelt echt perfect, lekker soepel, ontstemt nooit of nauwelijks. Ik ben nog geen gitaar tegen gekomen die lekkerder speelt.
Op vrijdag 9 januari 2004 17:09 schreef onanymous het volgende:[..]
echte budgettip:
Voor ¤119 ligt nu een heel mooi combosetje inclusief 10watt versterker bij Feedback. Ik speel zelf al een paar jaar Fender & Gibson en ik was best verrast van 't ding hij speelde best goed voor die prijs, en dan nog een versterker erbij ook (niet dat dat nu zoveel is magoed)anders:
yamaha gitaren spelen stukken beter dan squiers of epiphones (in prijsklasse tot ¤350 bedoel ik dan) dus ik zou adviseren niet voor het merk te vallen, die yamaha's zijn veel beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |