quote:uiteraard.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:14 schreef slashme het volgende:[..]
En als je nou een halve ton hebt gereden met een kapotte km teller. Is het dan ook bedrog als je dat verzwijgt?
quote:bedankt dat je me zoveel eer geeft, maar ik maak geen wetten in Nederland, ik probeer alleen een stukje (on-)logica uit te leggen.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:13 schreef BrokenToe het volgende:
Juist jouw benadering van het probleem geeft het tuig van nederland de ruimte om dit soort praktijken te blijven uithalen. Met jouw benadering wordt meer het schuim beschermd dan de evt (toekomstige) benadeelde! Het wordt eens tijd dat de regelgeving zo wordt opgesteld zodat het recht dit soort figuren een stap voor zijn!
en nogmaals: voor de nieuwkomers in dit topic, er staan al genoeg bruikbare tips tussen voor mensen die particulier een auto willen kopen, maar niet de boot in willen gaan met de tellerstand.
en persoonlijk vind ik het ook absurd dat het terugdraaien van een kilometerteller legaal is, dat hoor je me nergens verdedigen, maar dat is ook niet het discussiepunt.
quote:je kan dan wel naar waarheid vertellen dat je geen flauw idee hebt hoeveel meer je auto gereden heeft trouwens
Op vrijdag 9 januari 2004 16:14 schreef slashme het volgende:[..]
En als je nou een halve ton hebt gereden met een kapotte km teller. Is het dan ook bedrog als je dat verzwijgt?
quote:Dat zijn we wel eens ja
Op vrijdag 9 januari 2004 16:18 schreef extreme het volgende:en persoonlijk vind ik het ook absurd dat het terugdraaien van een kilometerteller legaal is, dat hoor je me nergens verdedigen, maar dat is ook niet het discussiepunt.
Trouwens als je een auto koopt met "weinig"kilometertjes moet je altijd even de standaard dingetjes bekijken.
zoals
-de pedalen moeten dan ook "weinig" kilometertjes hebben gesleten.
-de remschijven moeten nog mooi zijn, let op steenslag op de voorbumper.
-bekijk het interieur. het verschil tussen een stoel die 200.000 km of 100.000 bezeten is, is wel degelijk anders.
- hoe ziet de motor er uit? een motor die helemaal goor is, is niet weinig gebruikt.
- de uitlaat moet ook nog een teken van jeugd tonen bij 100 k.. bij 200 k zit er veel corrosie op.
- de versnellingsbak en de syncromesringen zijn vaak wat ruimer bij 200 k dan bij 100 k.
quote:Een beetje kenner kan aan diverse dingen wel zien of de stand overeenkomt met de werkelijkheid. Ik geef niet veel om km-standen.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:20 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Dat zijn we wel eens ja
BTW nog 4000 km en ik zit weer op 0
quote:Mijn auto heeft 200k+ en ik heb een nieuwe knalpijp...
Op vrijdag 9 januari 2004 16:20 schreef DanteVortex het volgende:
- de uitlaat moet ook nog een teken van jeugd tonen bij 100 k.. bij 200 k zit er veel corrosie op.
quote:Dan mag je je teller terugdraaien tot een ton.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:23 schreef nodisch18 het volgende:[..]
Mijn auto heeft 200k+ en ik heb een nieuwe knalpijp...
quote:Me is happy!
Op vrijdag 9 januari 2004 16:23 schreef slashme het volgende:[..]
Dan mag je je teller terugdraaien tot een ton.
quote:dit is slechts indicatief, een lease of stadsautootje kan bij 80.000km helemaal op of gaar zijn, terwijl een netjes bereden kilometervreter er bij 300.000km nog uit kan zien en aan kan voelen als nieuw.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:20 schreef DanteVortex het volgende:
sommige mensen reviseren een oldtimer, dan wordt vaak ook de stand op nul gezet. Dan vind ik het wel kunnen.Trouwens als je een auto koopt met "weinig"kilometertjes moet je altijd even de standaard dingetjes bekijken.
zoals
-de pedalen moeten dan ook "weinig" kilometertjes hebben gesleten.
-de remschijven moeten nog mooi zijn, let op steenslag op de voorbumper.
-bekijk het interieur. het verschil tussen een stoel die 200.000 km of 100.000 bezeten is, is wel degelijk anders.
- hoe ziet de motor er uit? een motor die helemaal goor is, is niet weinig gebruikt.
- de versnellingsbak en de syncromesringen zijn vaak wat ruimer bij 200 k dan bij 100 k.
en het hangt heel erg af van wie er in gereden heeft, een rokende 'Michael Shumacher van 150kg laat meer sporen achter in een auto dan een merkliefhebber die z'n auto netjes berijdt en er zuinig op is.
quote:Misschien toch maar weer de teller op 200k zetten dan...
Op vrijdag 9 januari 2004 16:26 schreef extreme het volgende:
een rokende 'Michael Shumacher van 150kg laat meer sporen achter in een auto dan een merkliefhebber die z'n auto netjes berijdt en er zuinig op is.
Art. 334.
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door het verspreiden van een leugenachtig bericht de prijs van koopwaren, fondsen of geldswaardig papier doet stijgen of dalen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Vanwege dit artikel gaat die alsnog op slot...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |