quote:ga jij ff fijn in de zandbak zitten joh..
Op vrijdag 9 januari 2004 15:54 schreef Koos_26 het volgende:
Maar wat zeiken jullie nou, Nutz gaat hem toch niet aan een Nederlander verkopen![]()
quote:met het oogmerk -> opzettelijk, met kwade intentie...
Op vrijdag 9 januari 2004 15:56 schreef extreme het volgende:[..]
okay, en waar precies staat dat het van plan zijn om dat te doen strafbaar is?
dus "met de bedoeling om..."
toch?
Typisch iemand die niet aan zn mede mens denkt. Ooh, ik naai die gast en boeiend! opsluiten zulke mensen
quote:Ik weet niet of je die 2
Op vrijdag 9 januari 2004 15:57 schreef extreme het volgende:[..]
ga jij ff fijn in de zandbak zitten joh..
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:01 schreef slashme het volgende:
De reacties blijven komen, kloon is gelukt
quote:En de TS wil em terugbrengen naar 50.000 om hem te verkopen en er meer geld voor te vangen
Op vrijdag 9 januari 2004 15:35 schreef Tjabbo het volgende:Art. 334.
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door het verspreiden van een leugenachtig bericht de prijs van koopwaren, fondsen of geldswaardig papier doet stijgen of dalen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vijfde categorie.
bron: http://www.win.tue.nl/~aeb/jura/Strafrecht/Wetboek_van_Strafrecht/boek_2/titel_25.html
quote:Dat is niet gezecht. Alleen dat het makkelijker verkoopt, niet voor meer.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:02 schreef CEx het volgende:[..]
En de TS wil em terugbrengen naar 50.000 om hem te verkopen en er meer geld voor te vangen
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:03 schreef slashme het volgende:[..]
Dat is niet gezecht. Alleen dat het makkelijker verkoopt, niet voor meer.
Maar idd, er is niet gezegd de auto voor meer geld te verkopen.
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 09-01-2004 16:06]
Voor meer km's heeft ie logischerwijs waarschijnlijk minder geld over...
quote:Ja precies. Ik wou dat ik dit had opgestart.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:05 schreef BrauN het volgende:
Haha lol topicDe TS lacht zich waarschijnlijk helemaal kapot nu door alle commotie.
quote:Your point being..?
Op vrijdag 9 januari 2004 16:05 schreef BrauN het volgende:
Haha lol topicDe TS lacht zich waarschijnlijk helemaal kapot nu door alle commotie.
We zitten hier lekker te discusiëren
quote:heb jij het hele topic al gelezen? dit soort reacties hebben we allaaaaaang gehad
Op vrijdag 9 januari 2004 16:05 schreef CEx het volgende:
Je houdt de koper voor de gek, die denkt dat hij/zij een ford ka koopt die maar 50.000 heeft gelopen en heeft daar het aankoop bedrag voor over.Voor meer km's heeft ie logischerwijs waarschijnlijk minder geld over...
quote:Maar niet meer geld er voor vragen.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:05 schreef CEx het volgende:
Je houdt de koper voor de gek, die denkt dat hij/zij een ford ka koopt die maar 50.000 heeft gelopen en heeft daar het aankoop bedrag voor over.Voor meer km's heeft ie logischerwijs waarschijnlijk minder geld over...
quote:Hmmzz..
Op vrijdag 9 januari 2004 15:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
met het oogmerk -> opzettelijk, met kwade intentie...
dus "met de bedoeling om..."
toch?
maar vanaf welk punt ben je dan precies in overtreding volgens jou? vanaf dat je je teller terugdraait (waarde vermeerdering) of vanaf het moment dat je de auto met de terug gedraaide teller wilt verkopen (intentie) of vanaf het moment dat je hem daadwerkelijk verkocht hebt zonder het te vertellen?
ik kan me namelijk niet voorstellen dat je al in overtreding bent op het moment dat je het idee krijgt van 'goh, laat ik m'n teller eens terugdraaien', zo werkt het simpelweg niet in Nederland
en wat als ik een auto met een terug gedraaide teller aan jou verkoop, en ik het er wel eerlijk bij zeg, en jij verkoopt de auto vervolgens door zonder dat te melden, je kan er immers van maken dat je dat niet wist (ter goeder trouw) en tenslotte heb je zelf niet aan de teller gezeten..
Echt veel heb je er dus niet aan
quote:Dat was een reactie op die post met 'gezecht', sorry dat ik vergeten ben te quoten
Op vrijdag 9 januari 2004 16:06 schreef Tjabbo het volgende:[..]
heb jij het hele topic al gelezen? dit soort reacties hebben we allaaaaaang gehad
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:07 schreef extreme het volgende:[..]
Hmmzz..
maar vanaf welk punt ben je dan precies in overtreding volgens jou? vanaf dat je je teller terugdraait (waarde vermeerdering) of vanaf het moment dat je de auto met de terug gedraaide teller wilt verkopen (intentie) of vanaf het moment dat je hem daadwerkelijk verkocht hebt zonder het te vertellen?
ik kan me namelijk niet voorstellen dat je al in overtreding bent op het moment dat je het idee krijgt van 'goh, laat ik m'n teller eens terugdraaien', zo werkt het simpelweg niet in Nederland
en wat als ik een auto met een terug gedraaide teller aan jou verkoop, en ik het er wel eerlijk bij zeg, en jij verkoopt de auto vervolgens door zonder dat te melden, je kan er immers van maken dat je dat niet wist (ter goeder trouw) en tenslotte heb je zelf niet aan de teller gezeten..
quote:tis vrijdagmiddag, mag ik ook eens een spelfoutje tikken!
Op vrijdag 9 januari 2004 16:08 schreef CEx het volgende:[..]
Dat was een reactie op die post met 'gezecht', sorry dat ik vergeten ben te quoten
quote:Volgens mij ben je strafbaar vanaf het punt dat je de teller hebt teruggedraaid speciaal om de auto makkelijker te kunnen verkopen.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:07 schreef extreme het volgende:[..]
Hmmzz..
Als je een teller terugdraaid gewoon voor jezelf, zoals ik al eerder zei, bijv omdat je een nieuw 0 km blok in je liefhebbersauto hebt gedaan die je toch 'nooit' wegdoet, ben je niet strafbaar totdat je de auto verkoopt en verzwijgt dat je de teller hebt teruggedraaid.
Dit laatste punt slaat echter niet op het artikeltje dat ik net aanhaalde van het wetboek, maar dit is gewoon regelrecht bedrog.
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 09-01-2004 16:13]
quote:Spelvout ja
Op vrijdag 9 januari 2004 16:10 schreef slashme het volgende:[..]
tis vrijdagmiddag, mag ik ook eens een spelfoutje tikken!
quote:Wtf is the point om alle moeite te doen om de km-stand terug te draaien en dit dan bij de verkoop te melden??
Op vrijdag 9 januari 2004 15:49 schreef extreme het volgende:[..]
over begrijpend lezen gesproken
![]()
ze is pas strafbaar als ze de auto heeft verkocht, en het terugdraaien niet heeft gemeld aan de nieuwe eigenaar.maar: er is nog niks terug gedraaid, er is nog niks verkocht, en we weten niks zeker omtrent de intenties over het al dan niet doorgeven van de informatie
WAT is er dan precies strafbaar
misschien zit het wel in je hoofd ofzo...
Juist jouw benadering van het probleem geeft het tuig van nederland de ruimte om dit soort praktijken te blijven uithalen. Met jouw benadering wordt meer het schuim beschermd dan de evt (toekomstige) benadeelde! Het wordt eens tijd dat de regelgeving zo wordt opgesteld zodat het recht dit soort figuren een stap voor zijn!
quote:maar op dat moment staat toch nog niet vast of je het wel of niet aan de volgende eigenaar gaat melden? dus is er toch nog geen strafbaar feit gepleegd?
Op vrijdag 9 januari 2004 16:09 schreef CEx het volgende:
vanaf het moment dat je de auto met de terug gedraaide teller wilt verkopen (intentie)
quote:En als je nou een halve ton hebt gereden met een kapotte km teller. Is het dan ook bedrog als je dat verzwijgt?
Op vrijdag 9 januari 2004 16:12 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Volgens mij ben je strafbaar vanaf het punt dat je de teller hebt teruggedraaid speciaal om de auto makkelijker te kunnen verkopen.
Niet bij het bedenken ervan, maar na de daad dus. de daad slaat dan op het terugdraaien, niet het verkopen.Als je een teller terugdraaid gewoon voor jezelf, zoals ik al eerder zei, bijv omdat je een nieuw 0 km blok in je liefhebbersauto hebt gedaan die je toch 'nooit' wegdoet, ben je niet strafbaar totdat je de auto verkoopt en verzwijgt dat je de teller hebt teruggedraaid.
Dit laatste punt slaat echter niet op het artikeltje dat ik net aanhaalde van het wetboek, maar dit is gewoon regelrecht bedrog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |