quote:Niet leeglopen he?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:58 schreef DaZilva het volgende:[..]
ttssssssss
Koekje van eigen deeg geven heet zoiets
http://bigdiet.sbsnet.nl/sbsnet/0,1001,2067_940-47144,00.html
Kilometerfraude niet strafbaar?
Het terugdraaien van de kilometerteller is in Nederland niet strafbaar. Je bent pas strafbaar als je een auto verkoopt waarvan je weet dat de kilometerstand is teruggedraaid. Cees Bouterse van de Stichting Nederlandse autopas zegt daarover in Verboden in te Rijden: " Aan de auto is eigenlijk heel veel gereglementeerd, eigenlijk alles, alleen de kilometerteller niet. " Rob Boon van de Bovag vult hem aan: "Het merkwaardige feit doet zich voor dat er geen Europese richtlijn is waarin het hebben van een kilometerteller verplicht is en dus is 't ook niet bepaald wat die teller moet doen. Al loopt ie achterstevoren, 't zou allemaal kunnen."
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:06 schreef nodisch18 het volgende:
...Cees Bouterse BROER VAN...? van de Stichting Nederlandse autopas zegt daarover in Verboden in te Rijden: " Aan de auto is eigenlijk heel veel gereglementeerd, eigenlijk alles, alleen de kilometerteller niet. " Rob Boon van de Bovag vult hem aan: "Het merkwaardige feit doet zich voor dat er geen Europese richtlijn is waarin het hebben van een kilometerteller verplicht is en dus is 't ook niet bepaald wat die teller moet doen. Al loopt ie achterstevoren, 't zou allemaal kunnen."
niets van aantrekken nuts,
je weet nu hoe het moet, dus.......
suc6
quote:Zoals ik al zei:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:06 schreef nodisch18 het volgende:
bron:http://bigdiet.sbsnet.nl/sbsnet/0,1001,2067_940-47144,00.html
Kilometerfraude niet strafbaar?Het terugdraaien van de kilometerteller is in Nederland niet strafbaar. Je bent pas strafbaar als je een auto verkoopt waarvan je weet dat de kilometerstand is teruggedraaid. Cees Bouterse van de Stichting Nederlandse autopas zegt daarover in Verboden in te Rijden: " Aan de auto is eigenlijk heel veel gereglementeerd, eigenlijk alles, alleen de kilometerteller niet. " Rob Boon van de Bovag vult hem aan: "Het merkwaardige feit doet zich voor dat er geen Europese richtlijn is waarin het hebben van een kilometerteller verplicht is en dus is 't ook niet bepaald wat die teller moet doen. Al loopt ie achterstevoren, 't zou allemaal kunnen."
Policy en Faq en Wetboek van Strafrecht en Nationale Autopas enzo.
Waar blijft de slotemaker, want het is in dit geval wel strafbaar En weer zo'n !@#$%Kloon)/
quote:of je leest de rest van het topic ook even
Op vrijdag 9 januari 2004 15:10 schreef Fixers het volgende:[..]
Zoals ik al zei:
Policy en Faq en Wetboek van Strafrecht en Nationale Autopas enzo.
Waar blijft de slotemaker, want het is in dit geval wel strafbaar En weer zo'n !@#$%Kloon)/
quote:Daarom registreren ze jouw kilometerstanden bij iedere APK ook heh?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:36 schreef Nutz het volgende:
Oplichter? Het is volkomen legaal in nederland
quote:dat is om het zeker te weten (Autopas verhaal) maar niet omdat het illegaal is om je teller terug te draaien.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:18 schreef g1id het volgende:[..]
Daarom registreren ze jouw kilometerstanden bij iedere APK ook heh?
is iedereen in dit topic dislectisch ofzo..
quote:kilomtertellerkabel loshalen onder de motorkap >
Op vrijdag 9 januari 2004 14:37 schreef Nutz het volgende:[..]
thanks.
Maar ik heb gehoord dat je dit ook zelf kunt met een boormachine of zo.
Kan iemand dat uitleggen zodat mijn vriend dit vanvond voor mij kan doen.
Oh, en modjes, misschien iets doen aan de racistische opmerkingen?
quote:Maar ze doen niks als er bij de volgende APK ineens een halve ton minder op staat. Bij een eventuele verkoop is dit echter wel na te kijken en is het uiterst dubieus natuurlijk.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:18 schreef g1id het volgende:[..]
Daarom registreren ze jouw kilometerstanden bij iedere APK ook heh?
quote:Smerig tuig.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:52 schreef Nutz het volgende:
Iemand nog tips om dit zelf te doen bij een Ford Ka.
Misschien is het wel niet helemaal oke maar ik verkoop de auto toch niet aan een nederlander.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je kan ook net zo lang doorrijden tot ie weer op 0 staat.
quote:Ik wil minder van jouw soort verkopers hebben, dat lijkt me ook reeël, kruip alsjeblieft in een grot en blijf daar liggen, ik hoop dat je motor vernaggeld wordt.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:15 schreef Nutz het volgende:
Ik weet niet waar iedereen zich zo druk om maakt want mijn Ka ziet er nog als nieuw uit. Er is alleen op de snelweg mee gereden en daarom heel wat beter dan de gemiddelde Ka met een ton minder.
Ik wil ook niet extreem veel minder, gewoon 50.000 of zo, lijkt me wel reeel.
quote:als je 1+1 optelt, m'n beste, dan had je de conclusie kunnen trekken dat pas ze pas fraude pleegt nadat ze de auto verkocht heeft, en als ze het bovendien niet heeft gemeld aan de nieuwe eigenaar.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:20 schreef Napoleonneke het volgende:
extreme, het is in dit geval dus NIET legaal. Nuts wil de kilometerstand terugdraaien in verband met het verkopen van de auto, wat dus fraude/oplichting inhoudt.
En dan hebben we het nog niet eens over de morele kant van het verhaal. Persoonlijk hoop ik dat d'r motor uit elkaar valt als ze dit probeert.Oh, en modjes, misschien iets doen aan de racistische opmerkingen?
oftewel, er is nog helemaal niks aan het handje.
quote:Dyslectisch
Op vrijdag 9 januari 2004 15:19 schreef extreme het volgende:[..]
dat is om het zeker te weten (Autopas verhaal) maar niet omdat het illegaal is om je teller terug te draaien.
is iedereen in dit topic dislectisch ofzo..
En met de motieven van de TS is dit zeker illegaal en racistisch
quote:Dus als iemand hier om een wapen vraagt om zijn buurman te vermoorden vind jij het ook in orde?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:24 schreef extreme het volgende:als je 1+1 optelt, m'n beste, dan had je de conclusie kunnen trekken dat pas ze pas fraude pleegt nadat ze de auto verkocht heeft, en als ze het bovendien niet heeft gemeld aan de nieuwe eigenaar.
quote:Het plannen van fraude is ook al strafbaar...
Op vrijdag 9 januari 2004 15:24 schreef extreme het volgende:[..]
als je 1+1 optelt, m'n beste, dan had je de conclusie kunnen trekken dat pas ze pas fraude pleegt nadat ze de auto verkocht heeft, en als ze het bovendien niet heeft gemeld aan de nieuwe eigenaar.
quote:dat was vroegaaaaaaaahhhhhhhhhh.......
Op vrijdag 9 januari 2004 15:20 schreef mighty_myte het volgende:[..]
kilomtertellerkabel loshalen onder de motorkap >
kabel in boormachine zetten, even kijken naar welke
kant je moet draaien, en een paar min dat ding op
volle toeren laten draaien.
Als je het op die manier doet, gaat je tellerstand oftewel helemaal niet veranderen, oftewel hij gaat juist nog verder.
Dit is omdat de kilometerteller werkt via magnetisch veld intern, en andersom is ook magnetisch veld.
quote:alleen als 'ie via een garage verkocht word merkt iemand dat (b.v als 'ie ingeruild is en als occasion weer de deur uit gaat) alleen word er dan geen autopas op afgegeven, en op die maneir weet je dat de tellerstand niet klopt.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:22 schreef slashme het volgende:[..]
Maar ze doen niks als er bij de volgende APK ineens een halve ton minder op staat. Bij een eventuele verkoop is dit echter wel na te kijken en is het uiterst dubieus natuurlijk.
note: ook voor particulieren kopers, noteer altijd het kenteken van de auto die je wil kopen, en laat voor 5e door een bevriende garagehouder even de autopas op halen, dan weet je het zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |