abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16100971
Moeten oude rockers stoppen (zoals Mick Jagger en the rolling stones..)??

Ik wil graag weten van jullie wat jullie van dit standpunt vinden...Ik moet informatie hierover vinden voor school want ik moet hierover een betoog of beschouwing schrijven.....

so help me....

pi_16101022
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:07 schreef woutah het volgende:
Moeten oude rockers stoppen (zoals Mick Jagger en de Rolling stones)??
Nee. Ondanks dat ik persoonlijk vind dat de Rolling Stones in 1981 voor het laatst relevant werk afleverden, is er nog steeds vraag naar (met name) hun live-optredens. Degene die vinden dat de Stones op dergelijke wijze hun eigen nalatenschap te grabbel gooien mogen zich eens afvragen van wie die nalatenschap nu eigenlijk is.

copy-paste uit vorige topic. alles voor een hogere postcount

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_16101031
ik zou toch voor de format gaan, ben je meteen van alle gezeik af

=edit=
Kut, dacht dat dit die in DIG was!

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_16101050
In de ban van de mods.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:25:49 #5
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_16101249
Nee

Kiss, AEROSMITH, MEATLOAF

RULE

het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:27:55 #6
58135 DirtyCutFreak
Requiem for a Dream
pi_16101296
Ligt eraan als ze op een gegeven moment geen inspiratie hebben, of als ze staan te trillen opt podium moeten ze kappen
pi_16101320
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:27 schreef DirtyCutFreak het volgende:
Ligt eraan als ze op een gegeven moment geen inspiratie hebben, of als ze staan te trillen opt podium moeten ze kappen
Als ze dat niet terugzien in de kaartverkoop of de verkoop van recent werk, waarom zouden ze? Moeten de artiesten ons tegen onszelf beschermen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_16101336
En daarmee een einde maken aan mijn jaarlijkse uitje naar de Golden Earring?
Oude rockers zijn over het algemeen beter in staat om een live show neer te zetten dan die nieuwe groepjes die of snoeihard spelen of van die verschrikkelijke ballads proberen neer te zetten.
Kortom laat me nog zo lang het kan van ze genieten!
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:41:55 #9
79842 HarryMT
You fart a lot, Mr Bond...
pi_16101741
Als ze er zin in hebben moeten ze doorgaan tot ze dood neervallen. Of in het geval Keith Richards: dan nog door blijven spelen..._O_
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:43:23 #10
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_16101793
Als die gasten er nog lol in hebben, hebben ze geen enkele reden om te stoppen. Natuurlijk levert iedereen wel eens slecht werk af maar vaak komt dit vaak weer goed. Het zou toch jammer zijn als Kiss of Ozzy zouden stoppen, dat zou weer een muziek legende minder zijn
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:43:25 #11
39158 confined
breaking the waves
pi_16103607
Hoe eerder ze stoppen hoe liever. Wat oude rockers laten horen is een grote herhalingsoefening en daarmee wordt ik --met dank aan mijn collega's-- steeds lastiggevallen via Arbeidsvitaminen.

Ik wordt inmiddels wel doodmoe van Meatloaf en co. Het is namelijk niet eens goede muziek of zo. Erg achterhaald. Geef nieuwe artiesten ook eens een kans!

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 januari 2004 @ 15:58:42 #12
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16104065
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:43 schreef confined het volgende:
Hoe eerder ze stoppen hoe liever. Wat oude rockers laten horen is een grote herhalingsoefening en daarmee wordt ik --met dank aan mijn collega's-- steeds lastiggevallen via Arbeidsvitaminen.

Ik wordt inmiddels wel doodmoe van Meatloaf en co. Het is namelijk niet eens goede muziek of zo. Erg achterhaald. Geef nieuwe artiesten ook eens een kans!

ook al stoppen ze, dan nog zullen ze die nummers bij de Arbeidsvitaminen blijven draaien.

nieuwe artiesten krijgen kansen buiten de Arbeidsvitaminen om. Bovendien nemen ouwe bands nieuwe bands mee op tour, en krijgen die nieuwe bands juist een grote kans om zich te laten horen bij een veeel groter publiek dan dat ze zelf ooit kunnen aanboren.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_16104109
ze moeten dus duidelijk doorgaan he!
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
pi_16106008
quote:
Nieuwe artiesten krijgen zat kansen - het publiek is ze alleen gauw moe. Ik kan me niet voorstellen dat een Britney Spears of Pink over 5 jaar nog hits scoort eerlijk gezegd. Denk niet dat veel artiesten die nu hits scoren een carriere van langer dan vijf jaar zullen krijgen. Artiesten die over twintig jaar nog aan de top staan (zoals Madonna, Michael Jackson, U2, Queen etc nu zeg maar) zijn er op dit moment (vrijwel?) niet vind ik. Ik kan me tenminste absoluut niet voorstellen dat een Kane, een Eminem over 10 jaar nog steeds in de top 40 staan.

Waarom zouden oude artiesten moeten stoppen? De meeste oude rockers staan toch niet in de top 40, dus de nieuwe artiesten krijgen kansen genoeg. En Meatloaf en co maken echt wel goede muziek. Dat het niet in de top 40 staat betekent niet dat het bagger is. Eerder andersom: als het in de top 40 staat is het bagger, buiten de top 40 staat de echte goede muziek.

Nee.
pi_16108207
Van mij hoeft het over het algemeen niet. Er zijn maar weinig oude rockers die mij met hun 'nieuwe' werk nog steeds weten te verrassen, maar vaak geven ze inderdaad toch nog wel goede live-optredens weg waarbij alle hits weer langskomen. Tuurlijk, erg vernieuwend is het meestal niet meer, maar als je gewoon een goede avond hebt, dan boeit dat ook allemaal niet zo. Het wordt een andere zaak wanneer het ook live niks meer voorstelt, of als er nog maar 1 origineel bandllid overgebleven is en de rest bestaat uit ingehuurde sessiemuzikanten, dan mag wat mij betreft de stekker er ook uit.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16108347
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 18:17 schreef Zander het volgende:
Het wordt een andere zaak wanneer het ook live niks meer voorstelt, of als er nog maar 1 origineel bandllid overgebleven is en de rest bestaat uit ingehuurde sessiemuzikanten, dan mag wat mij betreft de stekker er ook uit.
Inderdaad. Las pas bijvoorbeeld dat de Doobie Brothers naar NL kwamen - waarvan welgeteld nog één lid over was van de originele bezetting. Als dat nou de zanger was, ok - d'r zijn zoveel bands waar vrijwel alles aan vervangen is behalve de zanger (Guns n Roses etc. etc.). Maar het was de gitarist!
Nee.
pi_16108452
Ja, een paar jaar geleden was ik op vakantie in de VS, en toen ben ik naar een optreden van Creedence Clearwater Revival geweest. Leuk, dacht ik nog.. een reunie. Waren alleen de originele bassist en drummer nog over..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16108574
Dat ligt er aan of ze nog goed zijn ja of nee

en dan kan je achter komen of ze nog veel albums verkopen, concerten uitverkocht zijn enz....

Aap uit de mouw
pi_16109250
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 18:30 schreef Zander het volgende:
Ja, een paar jaar geleden was ik op vakantie in de VS, en toen ben ik naar een optreden van Creedence Clearwater Revival geweest. Leuk, dacht ik nog.. een reunie. Waren alleen de originele bassist en drummer nog over..
Dat is Creedence Clearwater Revisited. John Fogerty en die drummer & bassist (Stu Clifford en Doug nogwat geloof ik ) hebben al jaren ruzie en spreken niet meer met elkaar. Tom Fogerty is begin jaren '70 al overleden.
Nee.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 19:14:55 #20
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_16109506
Om Tenacious D te quoten:

"It's time to pass the torch,
You're too old to rock, no more rockin' for you.
We're takin' you to a home,
But we will sing a song about you."

Ach, van mij mogen ze rocken zo lang ze willen, als ze het maar met stijl doen.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_16122206
de ideale leeftijd om te sterven voor een rocker was toch 29 (kurt, jimmy)
pi_16122304
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 07:35 schreef dolle_hond het volgende:
de ideale leeftijd om te sterven voor een rocker was toch 29 27 (kurt, jimi)
Nee.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 11:47:10 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_16123687
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 07:35 schreef dolle_hond het volgende:
de ideale leeftijd om te sterven voor een rocker was toch 29 (kurt, jimmy)
27, en ook Janis Joplin en Jim Morrison stierven op die leeftijd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 11:55:25 #24
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_16123845
Ook doelende op Ozzy, die man is op....die moet niks meer doen
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zaterdag 10 januari 2004 @ 14:07:23 #25
40220 -username-
Hopeloos geval...
pi_16126759
quote:

Die oude rockers waren ook ooit nieuw.... En denk je dat de gevestigde artiesten toen zomaar aan de kant stapten? Lijkt me niet he? Die hebben zich ook omhoog moeten werken.

Als een nieuwe artiest genoeg talent heeft, steeds kwalitatief goed werk blijft leveren, en er vraag blijft naar hun live shows....dan komen ze er wel. Moeten ze alleen wel eerst goed werk gaan leveren. Of iig, wat de meerderheid als goed beschouwd.

De oude rock helden die nog steeds hier zijn, zijn hier om een reden. Ze maken gewoon onwijs goeie muziek die nu nog steeds vreselijk veel mensen aanspreekt en er zijn nog steeds mensen die hen live willen zien. Ze moeten gewoon doorgaan tot ze niet meer willen of niet meer kunnen. Want zo populair als ze nog altijd zijn, bewijst wel hoe enorm goed ze zijn.

Rolling Stones, Aerosmith, AC/DC, U2, Ozzy Osbourne, kiss, meatloaf en nog veel veel meer...gewoon mee doorgaan!

Therapy has tought me that nothing is my fault
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')