quote:Kanker is natuurlijk een verschrikkelijke ziekte en hopelijk komt genezing een keer in zicht. Maar sterven zullen we allemaal een keer. Sterven is niet te voorkomen. Systematische mishandeling van dieren wel.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:43 schreef Falco het volgende:
Ben ik een botte beer als ik zeg dat ik meer aan de kankerstichting zou doneren dan om een stel zielige dieren? Echt waar als ik de keuze zou moeten maken om 50 euro te doneren aan de kankerstichting of 5 euro aan de dierenbescherming ofzo, dan zou ik die 50 euro doneren. En dat terwijl ik helemaal niet zo'n iemand ben die aan goede doelen doet. Maar vooral die zieligdoenerij (kijk uit: de bruine poeptijger wordt met sterven bedreigd, deze beer heeft een ondraaglijk leven in dit Russische circus) van al die diereninstanties irriteert me nog het meest om vooral zulke organisaties niet te steunen.
[Dit bericht is gewijzigd door Mikrosoft op 09-01-2004 15:31]
quote:Nee dat moet niet. Dat is jou mening.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:20 schreef LoveHenk het volgende:
maar toch meot het gedaan worden, om aan te geven dat de meeste dit onacceptabel vinden.
Precies cultuur verschil. Je kan niet over de hele wereld 1 cultuur gaan handhaven.
En nu is het makkelijk om tegen alles aan te schoppen. Maar deze keer kom ik dan met een oplossing.
Waar jij en ook anderen voor moeten pleiten is niet het feit dat ze stoppen met honden eten. Maar dat er word geslacht word op een zo dier vriendelijke manier. En dat zelfde geld voor het fokken van de dieren en het houden van de dieren.
Dan ben je al een heel eind. Je respecteerd hun cultuur. En je doet wat aan het dieren leed.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:22 schreef Mikrosoft het volgende:
[quote]Op vrijdag 9 januari 2004 13:43 schreef Falco het volgende:
Kanker is natuurlijk een verschrikkelijke ziekte en hopelijk komt genezing een keer in zicht. Maar sterven zullen we allemaal een keer. Sterven is niet te voorkomen. Systematische mishandeling van dieren wel.
Straks lopen er 10 miljard mensen rond op deze prachtige aardbol die met zijn allen bezig zijn de laatste regenwouden naar de filistijnen te helpen. En dan moeten we 50 euro aan de kankerstichting geven om zo snel mogelijk 15 miljard mensen te halen? Nee dank u. Dan geef ik nog liever 200 euro aan het WSPA waar ik lid van ben.
Als ik zie wat mensen in sommige landen allemaal met beren doen dan zou ik elk van hen met genoegen alleen in een kooi opsluiten met een beer die nog voorzien is van een sterk gebit en klauwen.
Ik denk ook dat mensen die dieren mishandelen/haten in feite mensen haten. Het zijn dan ook geen mensen maar tuig van het laagste soort.
maar daar zijn wel keurmerken voor geloof ik
beetje offtopic over dit kanker gedoe. ik wil niet afgeschilderd als een wrede gast. maar kijk, als jij iemand kent die rookt en jij zegt steeds tegen hem, stop nou, het kan nare gevolgen hebben, maar hij zegt, nee ik leef maar een keer. hij heeft gelijk. maar dan moet ie niet lopen jammeren dat hij het totaal niet begrijpt waarom die ziekte juist hem treft. hij is het zelf schuld of niet? zie ik het verkeerd?
en zo ook vet dat vet voedsel. je wordt echt overal gewaarschuuwd, eet gezond. nou doe ik dat niet. en ik accepteer de gevolgen. maar sommige jammeren dan, dat vind ik dan echt kansloos.
en oke, het kindje dat met kanker is geboren is het niet zelf schuld, dat was lomp van mij. Maar kinderen die afwijkingen hebben omdat hun moeder tijdens de zwangerschap rookte of dronk of weet ik wat, die ouders moeten ze afschieten. maar dat is mijn mening.
quote:Kijk dit is een mooi voorbeeld van groep 1 tegen groep 2.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:22 schreef Mikrosoft het volgende:
[quote]Op vrijdag 9 januari 2004 13:43 schreef Falco het volgende:
Kanker is natuurlijk een verschrikkelijke ziekte en hopelijk komt genezing een keer in zicht. Maar sterven zullen we allemaal een keer. Sterven is niet te voorkomen. Systematische mishandeling van dieren wel.
Straks lopen er 10 miljard mensen rond op deze prachtige aardbol die met zijn allen bezig zijn de laatste regenwouden naar de filistijnen te helpen. En dan moeten we 50 euro aan de kankerstichting geven om zo snel mogelijk 15 miljard mensen te halen? Nee dank u. Dan geef ik nog liever 200 euro aan het WSPA waar ik lid van ben.
Als ik zie wat mensen in sommige landen allemaal met beren doen dan zou ik elk van hen met genoegen alleen in een kooi opsluiten met een beer die nog voorzien is van een sterk gebit en klauwen.
Ik denk ook dat mensen die dieren mishandelen/haten in feite mensen haten. Het zijn dan ook geen mensen maar tuig van het laagste soort.
Die mensen met BV die beren doen dit om geld te verdienen. Als ze dat niet met die beren dan hebben ze ook geen geld. Dit is puur een drang tot overleven.
Als je nou die mensen helpt aan een baan of een andere bron van inkomsten. Kan je die beer naar het berenbos sturen. De eigenaar word er beter van. En de beer ook.
quote:ik heb geen probleem met als ze honden eten, maar toch niet zo wreed afmaken. we hangen de koe toch ook niet langzaam op tot ie dood gaat van stikking om het vlees malser te hebben.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:25 schreef ook_gek het volgende:[..]
Nee dat moet niet. Dat is jou mening.
Want wat krijgen we dan? Dan gaan we krijgen dat, en dan blijf ik even bij de koe. Dat andere landen zeggen van ja. Oke wij eten honden. Jullie huisdier dus. Maar jullie eten onze heilige koe. Daar zijn we ook niet blij mee. Dus waarom zou ik die lieve hond niet opeten en jullie dan wel onze koe?Precies cultuur verschil. Je kan niet over de hele wereld 1 cultuur gaan handhaven.
En nu is het makkelijk om tegen alles aan te schoppen. Maar deze keer kom ik dan met een oplossing.
Waar jij en ook anderen voor moeten pleiten is niet het feit dat ze stoppen met honden eten. Maar dat er word geslacht word op een zo dier vriendelijke manier. En dat zelfde geld voor het fokken van de dieren en het houden van de dieren.
Dan ben je al een heel eind. Je respecteerd hun cultuur. En je doet wat aan het dieren leed.
of je hond eet dat boeit me niet. ik zou het NOOOOIT kunnen, maar dat is omdat ik ermee niet opgegroeid ben > cultuur.
quote:Dus moet er maar geen onderzoek gedaan worden naar kanker. En kunnen we ons geld beter aan de dieren geven. Dat is eerder in dit topic door verschillende mensen gezegt. Hier boven ook weer.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:29 schreef LoveHenk het volgende:
je hebt ook gelijk.beetje offtopic over dit kanker gedoe. ik wil niet afgeschilderd als een wrede gast. maar kijk, als jij iemand kent die rookt en jij zegt steeds tegen hem, stop nou, het kan nare gevolgen hebben, maar hij zegt, nee ik leef maar een keer. hij heeft gelijk. maar dan moet ie niet lopen jammeren dat hij het totaal niet begrijpt waarom die ziekte juist hem treft. hij is het zelf schuld of niet? zie ik het verkeerd?
en zo ook vet dat vet voedsel. je wordt echt overal gewaarschuuwd, eet gezond. nou doe ik dat niet. en ik accepteer de gevolgen. maar sommige jammeren dan, dat vind ik dan echt kansloos.
en oke, het kindje dat met kanker is geboren is het niet zelf schuld, dat was lomp van mij. Maar kinderen die afwijkingen hebben omdat hun moeder tijdens de zwangerschap rookte of dronk of weet ik wat, die ouders moeten ze afschieten. maar dat is mijn mening.
Jij zegt zelf dat 20% er niks aan kan doen. ( dit klopt niet maar goed )
Maar wat jij dus zegt is dat deze 20% lekker pech heeft omdat die andere 80% het verpest heeft voor hun. En dat we beter het geld aan dieren kunnen geven.
Ook dit praat nu nog je slappe verhaal over kanker niet goed.
Op het moment dat er duidelijk regels komen zoals ik al eerder noemde. Slechten op een zo dier vriendelijke manier. En het houden en fokken van deze beesten. Is er geen geld meer nodig tegen dierenmishandeling en kan het geld BV naar het onderzoek naar kanker gaan.
Maar nee we gaan streiden tegen dieren mishandeling ![]()
De energie word op een totaal verkeerd gebeid gelegt. Ja laten we 10 beren redden. kijk ons eens stoer zijn
Maar het probleem blijft bestaan. Als je er voor zorgt dat die mensen een betere baan of andere bron van inkomsten komen. Zijn het geen 10 beren maar honderden beren die het beter krijgen.
En dit alles hier boven kan behaald worden door BV regels en wetten betreft met dieren werken en het fokken en slachten van dieren.
Op die manier help je mens en dier. En dan komt er een stukke beter evenwicht op deze wereldbol dan wat we nu hebben.
Maar kennelijk geeft het mensen een goed gevoel door geld te geven en dan 10 beren te redden IPV 100.
quote:Kijk nu lul je al beter.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:30 schreef LoveHenk het volgende:[..]
ik heb geen probleem met als ze honden eten, maar toch niet zo wreed afmaken. we hangen de koe toch ook niet langzaam op tot ie dood gaat van stikking om het vlees malser te hebben.
Dus je moet niet je gaan concentreren op het verbieden of zeggendat je walgt. Je moet je juist concentreren op het feit dat er regels en wetten voor komen. Net als dat die er zijn in nederland. En oke het kan altijd beter.
Maar ergens moet een begin zijn!
Ik denk dat je op dit moment het verhaal maar even moet laten wat het is. Door jou manier van discuseren (Als je het daar over kan hebben bij jou) doe je "jou zaak" (dierenleed) meer schade dan goed.
Ik ga maar even niet diep op het "kanker-verhaal" in, maar ik wil je wel adviseren om die "semi-deskundigen" voortaan links te laten liggen en eens een keer echt met een deskundige op het gebied van kanker te praten. Jou "semi's" slaan de plank namelijk mis.
Ik ben het op zich met je eens dat dierenleed, zoals dansende beren, slangebezweerders enz erg fout is, alleen zoals andere al zeiden, je hebt te maken met een groot aantal factoren waarom dit voor komt, waaronder armoede en cultuur.
Als het om armoede gaat dan zul je dat idd eerst moeten gaan oplossen, voordat je aan dat dierenleed kan beginnen, want dat is namelijk het gevolg van armoede. <-- altijd bij de oorzaak beginnen.
Als het aan cultuur ligt, dan ben ik bang dat jij je instelling wel eens mag bij draaien, want blijkbaar kan jij daar geen respect voor opbrengen. Maar het is namelijk nogal arrogant om te denken dat de "westerse" cultuur het "beste" is. Daar kan namelijk nog behoorlijk over gediscuseerd worden.
Wellicht is het handig dat je je eerst in de omstandigheden van dierenleed gaat verdiepen (Oorzaak en de cultuur van het land waar dat gebeurd.) voordat je je mening op deze manier uitdraagt.
Daarbij is het uit dragen van je mening op de manier hou jij dat doet zo ie zo weinig effectief. Als ik naar mijzelf kijk, dacht ik na jou eerste post. "Tja die gozer heeft een punt" Maar mijn sympathie heb jij behoorlijk effectief om zeep geholpen...
Wellicht is het ook mischien wat zinvoller om de dingen wat dichter bij huis te zoeken, ik denk aan die berichten in de krant over een aantal paarden die doodgemarteld waren in Nederland een paar maanden geleden. Dat soort dingen laten mijn bloed ook koken, want dat waren pas echt nutteloze, zinloze en geweteloze daden.
Zo zijn er meer voordelen van dierenleed in Nederland die absoluut niet door de beugel kunnen. Daders van dat soort praktijken mag je van mij uitermate hard aanpakken.
Anyways lovehenk...koel een beetje af en probeer de dingen in perspectief te zien en probeer "jou zaak" wat genuanceerder over te brengen, ik denk dat je daar meer "zieltjes" mee wint, dan op de manier hoe je je nu opstelt.
Succes.
quote:Deze barbarij moet stoppen. Als de eigenaar en de toeschouwers niet zulke sadisten waren zonder mededogen en met een minachting voor levende wezens dan vonden ze heus wel andere manieren om te overleven.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:30 schreef ook_gek het volgende:[..]
Kijk dit is een mooi voorbeeld van groep 1 tegen groep 2.
Die mensen met BV die beren doen dit om geld te verdienen. Als ze dat niet met die beren dan hebben ze ook geen geld. Dit is puur een drang tot overleven.
Als je nou die mensen helpt aan een baan of een andere bron van inkomsten. Kan je die beer naar het berenbos sturen. De eigenaar word er beter van. En de beer ook.
quote:Koel je hebt al m,n punnten in 1 reactie gezet. Kan ik je in huren
Op vrijdag 9 januari 2004 15:39 schreef Semisane het volgende:
verhaal
quote:Slap gelul.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:41 schreef Mikrosoft het volgende:[..]
Deze barbarij moet stoppen. Als de eigenaar en de toeschouwers niet zulke sadisten waren zonder mededogen en met een minachting voor levende wezens dan vonden ze heus wel andere manieren om te overleven.
Verdiep je maar eens in het beren vechten en dansen. Dan zal je zien wat het verhaal is.
quote:Tja...tijdens mijn tiepwerk heb jij ondertussen al de punten die ik dus wilde aankaarten in 3 of 4 postings genoemt....wellicht moeten we samen werken...komt onze effectiviteit wel ten goede denk ik.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:42 schreef ook_gek het volgende:[..]
Koel je hebt al m,n punnten in 1 reactie gezet. Kan ik je in huren
Ik kan het er niet meer dan mee eens zijn
quote:Precies De aarmoede is de oorzaak. Het heeft weinig zin om de symptonen te gaan bestrijden als dat de oorzaak niet weghaalt.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:44 schreef ook_gek het volgende:[..]
Slap gelul.
die eigenaar van BV de beer doet dit om te overleven.
De mensen die geld geven zijn over het algemeen mensen die denken door geld te geven de beer te steunen.Verdiep je maar eens in het beren vechten en dansen. Dan zal je zien wat het verhaal is.
De "symptonen-bestrijden" manier van hulp geven is ook hoe de meeste "westerse" instanties jarenlang werkte...gelukkig zijn de meeste instanties er nu wel achter dat deze manier totaal niet werk en dat je eerst de oorzaken van een probleem moet oplossen, eer de symptonen aangepakt kunnen worden...helaas voor de ongeduldigen onder ons, duurt het dan wel allemaal wat langer....maar ja...geduld is een schone zaak...zeg maar.
quote:Ja die eigenaars zitten echt met tranen in de ogen te kijken wat ze hun beren moeten aandoen om te "overleven".
Op vrijdag 9 januari 2004 15:44 schreef ook_gek het volgende:[..]
Slap gelul.
die eigenaar van BV de beer doet dit om te overleven.
De mensen die geld geven zijn over het algemeen mensen die denken door geld te geven de beer te steunen.Verdiep je maar eens in het beren vechten en dansen. Dan zal je zien wat het verhaal is.
quote:Het zal hem een rot zorg zijn. Zo lang hij maar straks kan eten. Op het moment dat hij een andere bron van inkomsten heeft zal hij die beer ook niet nodig hebben. Dus daarom zeg ik. Helpe die eigenaar van de beer en je helpt de beer er zelf ook mee
Op vrijdag 9 januari 2004 16:01 schreef Mikrosoft het volgende:Ja die eigenaars zitten echt met tranen in de ogen te kijken wat ze hun beren moeten aandoen om te "overleven".
quote:Zelfde verhaal. alleen over het algemeen verkopen de vaders hun dochters. Want die kunnen geen zwaar werk doen en dus verdienen ze er niet veel aan. De enige manier hoe een meisje geld op leverd is voor hoer spelen. Vergeet niet dat in die cultuur de vrouw minderwaardig is. Een stofje is nog belangrijker dan een vrouw.
Net zoveel medelijden met de beren als die ene Indonesiėr die ik op tv vrolijk zag zijn met zijn scooter, televisie en andere luxe dankzij de prostitutie van zijn minderjarige dochter.
quote:Pff... is een baan in het leger niks voor jou?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:41 schreef Mikrosoft het volgende:[..]
Deze barbarij moet stoppen. Als de eigenaar en de toeschouwers niet zulke sadisten waren zonder mededogen en met een minachting voor levende wezens dan vonden ze heus wel andere manieren om te overleven.
Shit zeg, hoe kortzichtig kunnen sommige mensen toch denken...
quote:Ben jij niet zo'n 20 keer gebanned vanwege baggertopics?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:32 schreef LoveHenk het volgende:[..]
bio industrie is natuurlijk erg, maar lang niet zo erg als al die andere dingen. wat is je doel trouwens? wat is je mening? je probeert steeds tegensprekende zinnetjes uit mij te persen.
Dan mag je van mij ook wel een 21e
beetje normaal discussieren is er ook niet meer bij. Maar goed het onderwerp is toch niet meer serieus te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |