abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:46:51 #126
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_16101907
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:44 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wat dat betreft moet je nog wat gaan leren

FOK! is een goede leerschool!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_16101941
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:40 schreef J_Wasserpief het volgende:
om terug te komen op de TS; volgens mij denk je niet helemaal na als je het zielig vind voor die beren, dat ze geslagen worden met stokken om te dansen...
Stel je voor; je woont ergens in the middle of nowhere in polen en het enige wat je hebt is een heleboel kinderen, een vrouw en een beer. Nou, dan is het toch logisch wat ze doen??
Dat is het probleem bij 9 van de 10 acties die door dierenactivisten worden ondernomen; ze kijken niet naar de oorzaak van de problemen.
Ook zoiets: gaan ze met een bootje een grote walvisjager tegenhouden. Ja, inderdaad, die zullen de komende 3 weken weinig walvissen jagen, maar de mensen die (door sociale omstandigheden gedwongen) op zo'n boot werken verdienen ook niks!
Zo creeer je alleen maar meer problemen. Tuurlijk, ik ben ook tegen alle vormen van diermishandeling, maar kijk aub eerst eens in het juiste perspectief naar de zaken.
Ik ben het met je eens. Maar toch kan het op een humanere manier. Beer-honden gevechten hoeven niet. Stierengevechten hoeven niet.

Trouwens, iets over dat feest waarin ze stieren door de straat laten rennen achter de mensen aan. Ben ik nou de enige die geen medelijde heeft met de mensen die op de hoorns genomen worden? In zekere zin vind ik dat wel "richtig".

vrijdag 9 januari 2004 @ 14:48:55 #128
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16101979
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:44 schreef LoveHenk het volgende:

[..]

dat betekent niet dat de mens dit mag doen. en dat jarenlang en nog wreder. die beesten verliezen meestal hun bewustzijn of raken in shock waardoor ze niet voelen. jij moet niet zeiken.

Je weet de betekenis is achter je zelf tegen spreken is neem ik aan.
Je zegt net dat dieren dit onderling niet doen en nu weer wel maar dat de mens dat niet mag doen

1 klap op BV een jong zeehondje met een knuppel en het is door de adrelinge in shock. Zelfde verhaal dus.

Kijk ik keur het niet goed. Maar je blijft je zelf maar tegen lullen en tegen lullen en je probeert zo goed en serieus over te komen maar geloof mij. Stop daar mee. Want je kan het gewoon niet.

Zeg nou gewoon wat je wil duidelijk.
Wat er verranderd moet worden BV wat voor wetten moeten er komen om het tegen te gaan.

Maar trek er nou niet BV het kanker verhaal bij.
Of hoe het in het dierenrijk gaat.

Dit komt namelijk niet ten goede van je topic

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2004 @ 14:49:04 #129
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16101988
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:46 schreef WeirdMicky het volgende:

pi_16101999
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:46 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

dat heb ik niet geschreven, dat was een quote uit diezelfde topic. lach maar raak.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:52:31 #131
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16102099
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:47 schreef LoveHenk het volgende:

.

Trouwens, iets over dat feest waarin ze stieren door de straat laten rennen achter de mensen aan. Ben ik nou de enige die geen medelijde heeft met de mensen die op de hoorns genomen worden? In zekere zin vind ik dat wel "richtig".

Kijk nu begin je het te leren.
En nee ik heb er zeker geen medelijden mee
Alleen die stoer zal toch hoe dan ook terecht komen op een bordje. Want dood gaan gaat hij zeker

Maar eerder in dit topic vertelde je dat je graag wil dat mensen met speren een stier te lijf moeten gaan.

Ik kan het mis hebben. Maar tijdens stierenvechten staat er een man met een doek 5 speren in 1 ring. Er word gevochten tot de dood er op volgt. Maar dat vind je dan weer niet kunnen.

Ik weet niet wat je gebruikt. Maar ik hoef het niet. Want je korte termeins geheugen is of van slag of weg.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_16102121
Ik heb al eerder geschreven wat ik wil. Dierenleed ten behoeve van mensen hoeft niet. Voedsel, ja kan misschien door de beugel, volgens sommige niet. Maar ik denk van wel. Maar om zon zeehondje slacten met een knuppel? Doe je dit om te overleven?

En nee ik spreek me niet tegen. Er zijn gewoon van die gasten die me allemaal tegenstrijdige dingen in de bek duwen en uit persen om dan me meteen te pakken.

en wat bedoel je met die walvis dat ie speelt? zeker heb ik dat gezien. die laten die zeehondjes door de lucht slingeren. Maar mag mens het ook gaan doen nee? En dat is de discussie, en probeer die lijn te volgen en mij niet de verkeerde richting inlullen.

pi_16102171
quote:

[..]

Ik ben het met je eens. Maar toch kan het op een humanere manier. Beer-honden gevechten hoeven niet. Stierengevechten hoeven niet.

Zeker, vanuit ons cultureel oogpunt gezien zijn stieregevechten, beer-hond gevechten, haan-gevechten, het eten van honden enzo verwerpelijk. Maar je zult toch moeten accepteren dat dat in andere culturen niet het geval is. Dat hoort er daar gewoon bij, simpel, dus mogen wij er niet over oordelen.
En dat beerdansen is gewoon noodzaak voor die mensen, dat zou ik doen als ik het anders niet zou overleven en net als iedereen, want als een beer laten dansen de enige manier is om je kinderen eten te geven, dan denk je niet lang na, ook al vind je het zelf ook niet helemaal fantastisch waar je mee bezig bent.
- If I have seen further it is by standing on the shoulders of Giants. -
pi_16102192
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:52 schreef ook_gek het volgende:
Maar eerder in dit topic vertelde je dat je graag wil dat mensen met speren een stier te lijf moeten gaan.
Iemand zei iets over recht van de sterkste. En ik zei dan, ga dan het wei in met stokken en stenen en jaag dan op die stier. Maar nee dat wil niemand.

Er is ook een verschil tussen langdurig martelen en snel martelen, dus bv als een ander dier even een poot breekt van een ander dier en het dan opeet...

vrijdag 9 januari 2004 @ 14:57:06 #135
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16102229
quote:

[..]

En mocht een toreador zélf gewond raken gedurende een stierengevecht, dan is het ineens ''een trieste zaak''
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:57:40 #136
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16102254
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:53 schreef LoveHenk het volgende:
Ik heb al eerder geschreven wat ik wil. Dierenleed ten behoeve van mensen hoeft niet. Voedsel, ja kan misschien door de beugel, volgens sommige niet. Maar ik denk van wel. Maar om zon zeehondje slacten met een knuppel? Doe je dit om te overleven?

En nee ik spreek me niet tegen. Er zijn gewoon van die gasten die me allemaal tegenstrijdige dingen in de bek duwen en uit persen om dan me meteen te pakken.

en wat bedoel je met die walvis dat ie speelt? zeker heb ik dat gezien. die laten die zeehondjes door de lucht slingeren. Maar mag mens het ook gaan doen nee? En dat is de discussie, en probeer die lijn te volgen en mij niet de verkeerde richting inlullen.

Jij was de gene die de vergelijking trok tussen mens en dier. Waarom mensen wel martelen. Dieren doen dat toch ook niet. Zijn je eigen woorden. Dus ik leg niks in je mond. Je neemt het zelf in de mond.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:58:53 #137
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16102292
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:57 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

En mocht een toreador zélf gewond raken gedurende een stierengevecht, dan is het ineens ''een trieste zaak''

Nee ik kan daar wel van genieten
pi_16102330
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:58 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Nee ik kan daar wel van genieten

kun je ook verklaren waarom je er van geniet?
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:02:55 #139
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16102429
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:55 schreef LoveHenk het volgende:

[..]

Iemand zei iets over recht van de sterkste. En ik zei dan, ga dan het wei in met stokken en stenen en jaag dan op die stier. Maar nee dat wil niemand.

Er is ook een verschil tussen langdurig martelen en snel martelen, dus bv als een ander dier even een poot breekt van een ander dier en het dan opeet...

Jawel dat wil wel iemand. Dat noemen ze toch stieren vechten?

En net zeg je dat mensen dieren niet mogen martelen omdat dieren dat bij elkaar ook niet doen.

Nu zeg je dat dieren dat wel doen en mogen mensen dat opeens niet doen.

Heel vreemd want eerder deze dag heb je gezegt dat dieren dat niet doen

Het kan aan mij liggen hoor. Maar er klopt niet veel meer van he?

Maar even de feiten.
In sommige culturen doen ze aan hanen vechten en laten ze beren dansen. Dit doen ze niet omdat ze door de weeks op kantoor zitten. Nee dit doen ze om te overleven. Om geld te verdienen zo dat hun gezin kan eten.

wat jij dan zou moeten doen is dus die beek op kopen en in het beren bos te stoppen. ( dat bestaat zoals je wel zal weten ) En zorg er voor dat die eigenaar iets anders heeft waar hij genoeg of zelfs meer geld mee kan verdienen. 2 vliegen in 1 klap.

In andere delen van de wereld eten ze honden en katten. Doe je niks tegen. Immers eten wij koeien. Terwijl dat in india een heilig beest is. Moeten wij dan ook maar stoppen met koeien eten? Of moeten wij onze cultuur opdringen aan andere landen?

Respect hebben voor andere culturen is ook een belangrijk punt in dit verhaal. Echter vergeet je dat. Of wil je dat niet weten.

pi_16102458
stierenvechten waarbij de rollen worden omgedraaid, geweldig

omdat het geweldig is om te zien dat zo'n mannetje ineens een stuk minder stoer is als de rollen worden omgedraaid.

Zo'n stier wordt toch afgeschoten na een gevecht, kan hij beter nog even een lolletje trappen toch?

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 09-01-2004 15:07]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:05:04 #141
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16102494
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:59 schreef LoveHenk het volgende:

[..]

kun je ook verklaren waarom je er van geniet?

Omdat ik personelijk tegen stieren vechten ben.
Maar het is iets wat in hun cultuur thuis hoord. Daar moet je dan respect voor hebben. Hoe moeilijk dat ook is. Zoals ik al eerder hier noemde. De koe is in india een heilig dier. Dood zo dier nou niet. Want dan heb je een groot probleem. Hier in nederland worden er honderden per dag gedood voor ons. Ik zie hier niet mensen uit india langs komen en die beesten ontvoeren uit de stallen om ze in het koeienbos te zetten voor een beter leven. dit is omdat ze respect hebben voor onze cultuur.
pi_16102545
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:55 schreef LoveHenk het volgende:

[..]

Het feit dat wij technologisch complexe stokken maken en van de wei een gecontroleerde omgeving maken dat maakt ons juist tot de sterkste.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_16102569
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:49 schreef LoveHenk het volgende:

[..]

dat heb ik niet geschreven, dat was een quote uit diezelfde topic. lach maar raak.

ik lach nog steeds om dezelfde domme fout hoor
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2004 @ 15:07:43 #144
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16102571
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:05 schreef ook_gek het volgende:

Ik zie hier niet mensen uit india langs komen en die beesten ontvoeren uit de stallen om ze in het koeienbos te zetten voor een beter leven.

pi_16102573
quote:
Maar het is iets wat in hun cultuur thuis hoord. Daar moet je dan respect voor hebben.
dat vind ik niet. jihad hoort ook in de cultuur van moslims, heb jij daar respect voor?
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:09:53 #146
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16102632
quote:

[..]

Omdat ik personelijk tegen stieren vechten ben.
Maar het is iets wat in hun cultuur thuis hoord. Daar moet je dan respect voor hebben. Hoe moeilijk dat ook is. Zoals ik al eerder hier noemde. De koe is in india een heilig dier. Dood zo dier nou niet. Want dan heb je een groot probleem. Hier in nederland worden er honderden per dag gedood voor ons. Ik zie hier niet mensen uit india langs komen en die beesten ontvoeren uit de stallen om ze in het koeienbos te zetten voor een beter leven. dit is omdat ze respect hebben voor onze cultuur.

Respect moet je verdienen, niet proberen bij anderen af te dwingen omdat het in een cultuurtje past... Maar dat is mijn mening
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:12:10 #147
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16102692
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:07 schreef LoveHenk het volgende:

[..]

dat vind ik niet. jihad hoort ook in de cultuur van moslims, heb jij daar respect voor?

We hebben het over geloof van mensen over dieren. En jij trekt er weer iets anders bij wat totaal niet tot in verhouding staat met een dier.

Dat is het zelfde als dat je een externe groep er bij ging halen in het begin. Wel te weten het kanker verhaal.

Een persoon die in de knoop zit in eigen discussie. Wat gaat deze persoon doen. Overgens kan je dat herkennen als de persoon in kwestie zich zelf regelmatig tegen spreekt.

Op het moment dat de discussie niet gewonnen kan worden door middel van het orspronkelijk bedoelde onderwerp. Zal er externe dingen bij gehaald worden die totaal niet te maken hebben met het onderwerp waar de discussie op loopt. Op die manier hoopt de in paniek geraakte persoon de controle weer terug te krijgen door middel van de focus op iets anders te leggen. Wat je ook vaak ziet is dat mensen beginnen te schelden. En proberen anderen die deel nemen aan de discussie de grond in te trappen.

vrijdag 9 januari 2004 @ 15:13:22 #148
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16102718
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:09 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen, niet proberen bij anderen af te dwingen omdat het in een cultuurtje past... Maar dat is mijn mening

Maar waar haalt iemand het recht vandaan om een cultuur van iemand anders totaal te verranderen. Omdat het botst met eigen cultuur?

Betreft dieren dan he. Geloof en dat soort dingen is weer een heel ander verhaal en andere discussie.

vrijdag 9 januari 2004 @ 15:18:07 #149
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16102843
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:13 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Maar waar haalt iemand het recht vandaan om een cultuur van iemand anders totaal te verranderen. Omdat het botst met eigen cultuur?

Tja, daar heb je wel een punt...
pi_16102916
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:13 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Betreft dieren dan he. Geloof en dat soort dingen is weer een heel ander verhaal en andere discussie.

hier heb je inderdaad een hele goede punt.

trouwens met jihad bedoelde ik dat ik niet voor alles culturen respect heb.

het is natuurlijk belachelijk om zomaar in die cultuur te mengen en dat te verbieden, maar toch meot het gedaan worden, om aan te geven dat de meeste dit onacceptabel vinden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')