Ik zou voor iemand uit Chili een videotape kopieren en deze per post versturen. Nu luid mijn vraag: word er in Chili gebruikt gemaakt van het PAL of het VHS - systeem? Ik heb hiernaar al op google gezocht en niks kunnen vinden, en de persoon in kwestie is nauwelijks bereikbaar via internet, dus daar kan ik het ook niet aan vragen.
Dus zou iemand mij hier uitsluitsel over kunnen geven? Bij voorbaat dank.
VHS, videobanden, zijn toch voor elke regio gewoon af te spelen? Net als cassettebandjes
quote:Dat laatste zou ik dan waarschijnlijk bedoelen, sorry, ben hier niet zo'n expert in.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:36 schreef Retro het volgende:
PAL of VHS? Dat zijn toch twee verschillende platformen, ofwel het tv-signaal of een videostandaard.. Bedoel je niet PAL of NTSC?
Maar de vraag is nu dus of PAL in chili kan worden gebruikt.
oftewel je zult daar NTSC moeten gebruiken
[Dit bericht is gewijzigd door vanOekelen op 09-01-2004 11:39]
quote:Helaas, dan zal ik hem moeten teleurstellen, of hij moet een recorder uit Europa importeren.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:38 schreef vanOekelen het volgende:
NTSC M gebruiken ze daar, bron: http://www.videotruc.com/cahiers/annexes-palsecam.php
quote:Volgens mij niet, sowieso is het in de V.S. en latijns-amerika volgens mij allemaal NTSC, zie ook deze link met de verschillende standaarden per land
Op vrijdag 9 januari 2004 11:37 schreef Leatherface het volgende:Maar de vraag is nu dus of PAL in chili kan worden gebruikt.
edit: link was al geplaatst
quote:Ja, maar dat heeft niets met het type uitzending te maken, multiregio dvd spelers zijn geschikt (gemaakt) om dvd's af te spelen die officieel alleen voor bijv. Amerika bestemd zijn. Dit is dus gewoon een vorm van beveiliging (wel een bijster slechte maar dit terzijde...).
Op vrijdag 9 januari 2004 11:40 schreef magic-punk het volgende:
je hebt toch van die multi cultuur euhm.. regio dvd spelers?
quote:Het gaat om een videoband.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:40 schreef magic-punk het volgende:
je hebt toch van die multi cultuur euhm.. regio dvd spelers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |