The Avelanches is een groep die vooral veel geburik maken van samples. helve deuntjes, stemmen, geluiden vanalles. Ok lang niet alles klinkt goed, en de draad in de nummers is soms ver te zoeken. Maar toch klinkt het best aardig. Het heeft af en toe iets weg van hip hop, beetje rock ook..
Zijn er meer mensen die dit kennen en zoja wat vind je ervan?
Geweldig nummer, geweldige cd ook (denk ik, heb een paar nummers gehoord) volgens het omgevallen-platenkast-principe.
Ze zitten trouwens op hetzelfde label als the Prodigy (XL).
Iig al iemand die het kent. (gaat nog wat meer downloaden, lache die muziek )
quote:Dan ben je nou wel ff zoet.
Op donderdag 28 juni 2001 23:13 schreef Meril het volgende:
Leuk spellutju: Raad de samples!
Ze staan trouwens ook op Lowlands...ik ben heel erg benieuwd hoe deze band live is
(khoor nu Run DNA, een van me favo's op t moment denk ik toch wel)
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 30-06-2001 00:09]
Come on mensen, waarom heeft dit topic maar zes posts? The Avalanches zijn echt ongeloofelijk cool, grappig en geweldig!
daft punk - around the world in de mix met dr dre!
Da's een tijdje terug. Geweldig nummer en een geweldig bijbehorend album nogsteeds trouwens. Ze hebben me trouwens nog behoorlijk teleurgested. Lowlands 2001 daar zou de band een optreden geven, als afsluiter. Het was heel dat weekend bloedheet geweest en zo op de laatste avond ging het regenen en waaien en kutweer dus. De rest van de groep waarmee ik die kant op ging gingen dus naar huis, maar ik wou per se The Avalanches zien. Dus wachten, wachten en jahoor daar waren ze. Niet. Een van de bandleden had een week ervoor z'n been gebroken tijdens een optreden en aangezien deze meneer een erg belangrijke functie binnen de band had ging het optreden niet door.
Maar we kregen wel van twee DJ's van de groep een soort van zeergrote megamix van vanalles en nogwat voor onze kiezen. opzich leuk, maar dat was niet waar ik de hele tijd voor heb staan wachten.
Maargoed is er trouwens al iets bekend van een nieuw album ofzo? Het is welweer eens de hoogste tijd...
That boy needs therapy
Super nummertje en dito clip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |