Tot voor kort had ik daar geen moeite mee. Ik ga graag met 'r om en geniet van de seks. Daar komt bij dat ik na de zomer op reis ga naar Australië en Nieuw-Zeeland, dus een echte relatie hoeft voor mij toch niet zo op dit moment. Ik wil me niet binden.
Omdat ik een drukke baan heb met onregelmatige werktijden, kost het me vaak moeite om tijd vrij te maken voor haar. Met veel kunst- en vliegwerk kan ik altijd wel wat regelen. Vanavond zouden we uit eten gaan, dat hadden we vorige week al afgesproken. Vanmiddag belde ze dat ze niet kon, omdat ze een diploma-uitreiking had van een vriendin, en daarna een feest. Dat was ze zomaar vergeten...
Het is niet de 1e keer dat ze een afspraak op het laatste moment afzegt. Ik dwing mezelf om me er niet druk over te maken, want ik weet waar ik aan begonnen ben en ik wil haar niet claimen. Maar ondertussen hou ik wel voortdurend rekening met haar als ik m'n werk aan het plannen ben, terwijl het lijkt of zij me alleen wil zien als ze er zelf zin in heeft.
Vorige week belde ze om kwart over 1 's nachts; of ik wat te doen had. Een kwartier later stond ik bij haar voor de deur. Steeds vaker heb ik het gevoel dat ik als een hondje achter haar aan loop, omdat zij degene is die lijkt te bepalen wat er gebeurt.
Een goede vriendin van me vindt het belachelijk wat ik doe. Zelf vind ik dat nu ook. Toch doe ik het, want als we eens wél bij elkaar zijn, is het altijd leuk. Da's een zwakke instelling, maar ik heb soms gewoon behoefte aan genegenheid en seks en zij is de enige die me dat op dit moment kan geven.
Maar laat ik me niet door haar gebruiken? Dat vraag ik me vanavond dus af. Zijn er mensen die in dezelfde situatie verkeren of hebben verkeerd? En zo ja, heb je dan ook een idee hoe ik dit moet aanpakken? Op deze manier doorgaan, inclusief alle hoogte- en dieptepunten, of er resoluut mee kappen?
Kom maar op, ik luister.
Mijn advies: Stop ermee nu jullie nog vrienden zijn (toch?)
quote:Begin dit jaar was ik nog stapelverliefd op haar, maar dat gevoel van toen is al maanden weg. Ik ben niet meer verliefd, maar ik vind 'r nog altijd erg lief. Diep in m'n hart ben ik bang dat ze uit m'n leven verdwijnt. Dat wil ik niet, want daar is ze te bijzonder voor.
Op donderdag 28 juni 2001 21:45 schreef shmoopy het volgende:
Ik krijg toch het idee dat je nog iets meer voor haar voelt dan de bedoeling was,kan dat?
quote:Ik erger me vooral aan de achteloze manier waarop ze allerlei afspraken afzegt. En ik erger me ook aan mezelf, dat wat zij doet me meer blijkt te raken dan ik zelf zou willen.
Op donderdag 28 juni 2001 21:49 schreef Boondock_Saint het volgende:
Ik ken het gevoel. Na een poosje ga je ook aan haar ergeren en haar aanvallen op alles wat ze zegt.
quote:Da's misschien wel het verstandigste ja. Helaas heb ik er in deze situatie moeite mee om m'n gevoel uit te schakelen.
Mijn advies: Stop ermee nu jullie nog vrienden zijn (toch?)
als je dat niet wilt moet je dat tegen haar zeggen
en als je dat wel wilt.....
Wel vind ik dat je met respect met elkander om moet gaan.. en ja als je zomaar een afspraak afzegt om whatever voor reden........
Denk er eens over na wat je nou echt voor haar voelt...
en spreek dat uit tegen haar... dan worden er vanzelf knopen gehakt of geknoopt
quote:Het probleem is dat die gevoelens van mij steeds heen en weer gaan. Pingpong, zoiets.
Op donderdag 28 juni 2001 22:02 schreef SEMTEX het volgende:
Als je het gevoel hebt dat je er jezelf tekort mee doet, moet je het afkappen
quote:Zo veeleisend ben ik niet, denk ik. Maar ik zal niet ontkennen dat seks, en vooral de behoefte daaraan, een rol speelt.
Op donderdag 28 juni 2001 22:06 schreef Boondock_Saint het volgende:
Ik denk ook dat het iets mannelijks is ofzo. Als je seks met haar hebt(gehad) wil je haar misschien toch soortemet van opeisen. Kweenie.
quote:De 1e optie lijkt me onmogelijk, de 2e onwenselijk.
Dit kan twee kanten op gaan. Of het wordt weer wat moois.
Of je komt er bedrogen uit met een nog groter kutgevoel dan je er nu over hebt. En dat laatste lijkt mij veel waarschijnlijker.
quote:Het is een vrijblijvende relatie, daar ben ik me heel goed van bewust. Van gebrek aan respect is volgens mij geen sprake, want als ze bij me is, behandelt ze me goed.
Op donderdag 28 juni 2001 22:09 schreef Lopat het volgende:
Jij zegt (topic) "een vrijblijvende relatie" dat betekent dus dat het VRIJBLIJVEND is, toch?als je dat niet wilt moet je dat tegen haar zeggen
en als je dat wel wilt.....Wel vind ik dat je met respect met elkander om moet gaan.. en ja als je zomaar een afspraak afzegt om whatever voor reden........
Denk er eens over na wat je nou echt voor haar voelt...
en spreek dat uit tegen haar... dan worden er vanzelf knopen gehakt of geknoopt
quote:We hebben er nog nooit serieus over gepraat, behalve dan in algemene termen, dat het maar 'vreemd' is, en 'raar'. Maar alles is altijd bespreekbaar geweest, dus dat zal niet echt een probleem zijn, denk ik.
Op donderdag 28 juni 2001 22:12 schreef shmoopy het volgende:
En gewoon zeggen dat je het vervelend vindt zoals het nu gaat,is dat geen optie?
Als jullie zulke goede vrienden zijn moet dat toch bespreekbaar zijn lijkt me.
Misschien is zij nu wel even met heel andere dingen bezig,waardoor jij op de tweede plaats komt.
Voor jou geldt dat gevoel niet,waardoor het een beetje frictie oplevert misschien.
Ik zou het echt met haar proberen uit te praten,want je zit nu met een bepaald gevoel,en daardoor doe je waarschijnlijk anders tegen haar,waar zij dan ook weer op reageert enz....
Voor je het weet knalt de boel van onduidelijkheid uit elkaar,en dat wil je ook niet omdat ze je nogal dierbaar is.
Het zou zonde zijn om de vriendschap kwijt te raken.
quote:Ik geloof wel dat ik nog van haar hou, net zoals ik van m'n ouders hou, of van m'n beste vrienden. Alleen doe ik met hen niet de dingen die ik met haar doe.
Op donderdag 28 juni 2001 22:24 schreef Ruiner het volgende:
Is je verliefdheid niet oergegaan in "houden van"??? Dat gebeurt na een paar maanden heb ik ergens gelezen
quote:Je kunt je eigen berichten wijzigen nadat ze geplaatst zijn (middelste knop rechtsboven).
Op donderdag 28 juni 2001 22:28 schreef Ruiner het volgende:
Oeps, oergegaan is natuurlijk overgegaan....:z
Nu vind ik dat op zich niet erg, maar moet wel wederzijds zijn en dat miste ik dus en denk dat ik toch eigenlijk wel van hem hield. Wou het alleen niet toegeven aan mezelf, omdat zijn gevoelens heel anders zijn voor mij.
Ben toen een jaar gestopt en afgelopen week heb ik hem weer gezien en ja hoor we belande weer in bed
Hij gaf wel toe dat hij zich niet leuk had gedragen, nou ja maakt ook niks uit. Is goed zo, heb me maatje terug die ik erg gemist heb.
Denk dat je beste gewoon kan zeggen tegen haar en anders gewoon stoppen, komt ze vanzelf wel terug (deed de mijne tenminste)
Misschien is ze ook wel beetje angstig omdat je weg gaat? Dat ze een beetje afstand wil houden, zelf de controlle wilt hebben?
Als ik weet dat me maatje weg gaat voor een langere tijd ga ik echt wat afstand nemen. Anders val je in zo een leegte...
Maar ja je moet er wel met haar over kunnen praten, toch?
quote:Goed om te horen.
Op donderdag 28 juni 2001 23:23 schreef subbieLove het volgende:
Is goed zo, heb me maatje terug die ik erg gemist heb.
quote:Het is inderdaad wel eens gebeurd dat ik haar bewust een tijdje heb genegeerd, niet bellen of mailen of zo. En toen was zij het die weer contact opnam. Maar daar was ik wel heel blij mee, om eerlijk te zijn.
Denk dat je beste gewoon kan zeggen tegen haar en anders gewoon stoppen, komt ze vanzelf wel terug (deed de mijne tenminste)
quote:Ik denk dat het meespeelt, hoewel ze er zelf niet zoveel over wil zeggen. Toen ik haar vertelde over m'n reis, kwam ze een paar dagen later ineens met allerlei plannen om ook op reis te gaan. En ze heeft pasgeleden gezegd dat ze best met me mee wil naar Australië. Erg vaag allemaal, nu ik erover nadenk.
Misschien is ze ook wel beetje angstig omdat je weg gaat? Dat ze een beetje afstand wil houden, zelf de controlle wilt hebben?
Als ik weet dat me maatje weg gaat voor een langere tijd ga ik echt wat afstand nemen. Anders val je in zo een leegte...
quote:En dat kan ook.
Maar ja je moet er wel met haar over kunnen praten, toch?
quote:Ik zou niet raar opkijken als ze gewoon erg angstig is.
Op donderdag 28 juni 2001 23:47 schreef PingPong het volgende:Ik denk dat het meespeelt, hoewel ze er zelf niet zoveel over wil zeggen. Toen ik haar vertelde over m'n reis, kwam ze een paar dagen later ineens met allerlei plannen om ook op reis te gaan. En ze heeft pasgeleden gezegd dat ze best met me mee wil naar Australië. Erg vaag allemaal, nu ik erover nadenk.
Wil er alleen mee zeggen dat je uit angst je soms anders voor kan gaan doen dan dat je voelt...
(kan natuurlijk zowel in positieve als negatieve zin gebeuren.)
Maar denk dat je meer moet nagaan wat jij nu voor haar voelt. Het houd je toch bezig...
quote:Ze zegt elke keer wel dat het zo vertrouwd is als ze bij mij is. Maar dat lijkt me logisch gezien het verleden.
Op vrijdag 29 juni 2001 00:54 schreef subbieLove het volgende:
Ik zou niet raar opkijken als ze gewoon erg angstig is.
Misschien zit ze in 2 strijd... Misschien bang om toch meer te voelen voor je? Bang om iets te verliezen waar ze zo aan gehecht is geraakt?
zou mij niks verbazen hoor...
quote:We kunnen overal over praten, alleen over dit onderwerp hebben we het nog niet gehad; niet serieus, in ieder geval. Dankzij haar ben ik juist veel opener geworden. Alleen al daarom is ze me erg dierbaar.
Weet niet hoe zij is en hoe open ze kan praten. Ik kan erg goed met me maatje praten maar over mijn gevoelens voor hem sla ik dicht. Ik was zo gek op hem en hij niet op mij (hield wel van me maar... ach je weet wel hoe jij voor jou "vriendin" voelt)
Ik was bang hem kwijt te raken als ik zou zeggen wat ik voelde... Maar ja elke situatie is anders en niet te vergelijken.
quote:Ik snap wat je bedoelt.
Wil er alleen mee zeggen dat je uit angst je soms anders voor kan gaan doen dan dat je voelt...
quote:Zeker. Alleen, zoals ik al eerder heb aangegeven, verspringen die gevoelens nogal vaak. Ik ben heel erg aan het twijfelen.
Maar denk dat je meer moet nagaan wat jij nu voor haar voelt. Het houd je toch bezig...
quote:me too
Op donderdag 28 juni 2001 23:23 schreef subbieLove het volgende:
PingPong ik had ook zo een relatie. Enige verschil ik ben een meisje.
Liep als een hondje achter hem aan, ook al belde hij me om 2 uur in de nacht, ik kwam wel naar hem toe...
Maar als ik is wou dan had hij het druk (ok hij heeft een drukke baan, maar ik zat ook alles zo te plannen dat ik tijd voor hem maakte)Nu vind ik dat op zich niet erg, maar moet wel wederzijds zijn en dat miste ik dus en denk dat ik toch eigenlijk wel van hem hield. Wou het alleen niet toegeven aan mezelf, omdat zijn gevoelens heel anders zijn voor mij.
Oke zomaar afbellen is rot, vooral onder het mom was ik ff vergeten, dat pik ik niet. Maar jij nog wel, roze bril misschien. Maar op een gegeven moment pik je de onzekerheid niet meer en ga je je irriteren en dat is niet goed. De kans is dan groot dat liefde haat wordt en dat wil je niet.
Ik zou proberen toch afstand te nemen en de periode in het buitenland te gaan gebruiken om te kijken wat je voor elkaar voelt, maar je geeft zelf al aan dat je niet denkt dat er een vervolg van je relatie in zit.
Als je daar dan toch al zeker van bent en je bent er ook zeker van dat je haar niet kwijt wilt, ga dan eens beginnen met vrienden zijn, dus jullie afspraken niet meer in bed te laten eindigen. Oke dat is best moeilijk, ik weet het, maar voor het overleven van jullie vriendschap lijkt me het wel erg verstandig.
Succes
quote:Dat kan ik me voorstellen. Ik hoorde gisteren dat ze ook weer heeft afgesproken met een andere ex, mijn voorganger zeg maar. Mij heeft ze sinds donderdagmiddag niet meer gebeld.
Op zondag 01 juli 2001 09:18 schreef Principessa het volgende:
Je kan wel heel hard roepen dat het vrijblijvend is (deed ik ook) maar stiekem ga je toch rekening enzo met haar houden....En als ze dan met iemand anders naar bed gaat? Dat deed bij mij gewoon pijnnu nog steeds...
quote:Daar heb je wel gelijk in. Ik stel altijd alles uit, dus dit ook. Ik heb er de afgelopen dagen vaak over nagedacht en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik me te veel aan haar heb vastgeklampt, vooral omdat ik nog steeds bepaalde gevoelens voor haar heb; geen gevoelens van verliefdheid misschien, maar wel het gevoel dat ik haar af en toe nodig heb, en zij mij. Da's nu wel voorbij, denk ik.
Op zondag 01 juli 2001 11:44 schreef RaisinGirl het volgende:
hmmmm, ik ben niet zo voor dit soort relaties. Vooral omdat ik iemand ben die van duidelijkheid houdt. Of een echte relatie of alleen vriendschap. Om tot die keuze te komen, moet je erg goed nadenken en met elkaar praten, ik heb het gevoel dat je dat uitstelt op het moment dat je een vrijblijvende relatie aangaat. Eigenlijk zeg je daarmee dat je niet zo goed weet wat je precies met die persoon wilt maar je wilt daar eigenlijk niet zo over nadenken uit angst die persoon te verliezen of uit angst voor je eigen gevoelens (die misschien sterker zijn dan je wilt).
quote:Dankjewel. Wat je schrijft over vrienden zijn en afspraken niet meer in bed laten eindigen, da's de kern van het probleem.
Op zondag 01 juli 2001 13:02 schreef Grizz het volgende:
Ik denk dat zij echt bezig is met een vrijblijvende relatie, bellen als het uitkomt en als het niet uitkomt dan jammer. Jij bent daarentegen aan het plannen en jezelf in allerlei bochten aan 't wringen om met haar rekening te houden, dus van jouw kant is het niet zo vrijblijvend. Jij wilt meer.Oke zomaar afbellen is rot, vooral onder het mom was ik ff vergeten, dat pik ik niet. Maar jij nog wel, roze bril misschien. Maar op een gegeven moment pik je de onzekerheid niet meer en ga je je irriteren en dat is niet goed. De kans is dan groot dat liefde haat wordt en dat wil je niet.
Ik zou proberen toch afstand te nemen en de periode in het buitenland te gaan gebruiken om te kijken wat je voor elkaar voelt, maar je geeft zelf al aan dat je niet denkt dat er een vervolg van je relatie in zit.
Als je daar dan toch al zeker van bent en je bent er ook zeker van dat je haar niet kwijt wilt, ga dan eens beginnen met vrienden zijn, dus jullie afspraken niet meer in bed te laten eindigen. Oke dat is best moeilijk, ik weet het, maar voor het overleven van jullie vriendschap lijkt me het wel erg verstandig.
Succes
Wordt nog even vervolgd dus. Iedereen bedankt voor alle zinvolle reacties.
quote:Wat goed!
Op zondag 01 juli 2001 14:59 schreef PingPong het volgende:
Ik weet niet wanneer ik haar weer spreek, maar ik weet wél dat ik hiermee ga ophouden. Van deze situatie wordt niemand beter.Wordt nog even vervolgd dus. Iedereen bedankt voor alle zinvolle reacties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |