Het geluid is denk ik het beste te omschrijven als donkere, sombere ambient, electro, trip-hop met soms wat lichte hip-hop invloeden.
Topnummers van DJ Shadow vind ik;
Stem long stem. Prachtig duister nummer. (Ontzettend jammer dat ze dit misbruikten voor de nachtsuite van Christine van der Horst)
High Noon. Opzwepende trip/hop met een paar heerlijke breaks. Nummer naar wat tempo betreft trouwens een beetje naar drum&bass riekt zelfs.
Six Days. Iets luchtiger door de vocals, toegankelijker nummer doch ook vrij somber gestemd. (Huisstijl DJ Shadow).
Midnight in a perfect world. Luister dit nummer, en laat de gevoeligheid/emotie je overtuigen.
quote:Nah, prima dat je 't vraagt hoor.
Op donderdag 8 januari 2004 17:47 schreef JaWi het volgende:
Misschien ben ik een noob, maar geen me eens een definitie van
triphop?
Zal 't in eigen woorden proberen te omschrijven;
Trip-hop is een bepaalde house-stroming. De muziek is vrij downtempo (langzaam) en heeft als kenmerken dat het kilheid, somberheid uitstraalt. Beetje mysterieus ook. Zit weinig variatie in echte trip-hop.
Bekendste artiesten in het subgenre zijn denk ik Massive Attack, DJ Shadow, UNKLE, Future Sound of London.
Als mensen het beter denken te weten, ga gerust Uw gang.
[Dit bericht is gewijzigd door Chooselife op 08-01-2004 17:58]
quote:rustige jazz met een hiphopbeat?
Op donderdag 8 januari 2004 17:52 schreef Chooselife het volgende:[..]
Als mensen het beter denken te weten, ga gerust Uw gang.
quote:Jazz is veel relaxeter. Trip-hop is zwaardere muziek vind ik.
Op donderdag 8 januari 2004 17:58 schreef _Etter_ het volgende:[..]
rustige jazz met een hiphopbeat?
quote:Hmm daar heb ik nog wel muziek van ook
Op donderdag 8 januari 2004 17:52 schreef Chooselife het volgende:[..]
Nah, prima dat je 't vraagt hoor.
Zal 't in eigen woorden proberen te omschrijven;
Trip-hop is een bepaalde house-stroming. De muziek is vrij downtempo (langzaam) en heeft als kenmerken dat het kilheid, somberheid uitstraalt. Beetje mysterieus ook. Zit weinig variatie in echte trip-hop.
Bekendste artiesten in het subgenre zijn denk ik Massive Attack, DJ Shadow, UNKLE, Future Sound of London.Als mensen het beter denken te weten, ga gerust Uw gang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |