abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16075497
Nadat ik Endtroducing een keertje voor een klein bedrag aanschafte bij een cd-zaak, ben ik tot ontdekking gekomen dat het werk van DJ Shadow eigenlijk wel heel erg goed is.

Het geluid is denk ik het beste te omschrijven als donkere, sombere ambient, electro, trip-hop met soms wat lichte hip-hop invloeden.

Topnummers van DJ Shadow vind ik;

Stem long stem. Prachtig duister nummer. (Ontzettend jammer dat ze dit misbruikten voor de nachtsuite van Christine van der Horst)

High Noon. Opzwepende trip/hop met een paar heerlijke breaks. Nummer naar wat tempo betreft trouwens een beetje naar drum&bass riekt zelfs.

Six Days. Iets luchtiger door de vocals, toegankelijker nummer doch ook vrij somber gestemd. (Huisstijl DJ Shadow).

Midnight in a perfect world. Luister dit nummer, en laat de gevoeligheid/emotie je overtuigen.

pi_16075519
Misschien ben ik een noob, maar geen me eens een definitie van
triphop ?
slettebak [@] gmail.com
pi_16075676
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:47 schreef JaWi het volgende:
Misschien ben ik een noob, maar geen me eens een definitie van
triphop ?
Nah, prima dat je 't vraagt hoor.

Zal 't in eigen woorden proberen te omschrijven;

Trip-hop is een bepaalde house-stroming. De muziek is vrij downtempo (langzaam) en heeft als kenmerken dat het kilheid, somberheid uitstraalt. Beetje mysterieus ook. Zit weinig variatie in echte trip-hop.
Bekendste artiesten in het subgenre zijn denk ik Massive Attack, DJ Shadow, UNKLE, Future Sound of London.

Als mensen het beter denken te weten, ga gerust Uw gang.

[Dit bericht is gewijzigd door Chooselife op 08-01-2004 17:58]

pi_16075758
ja ik heb op een gegeven moment veel nummers van DJ Shadow gedownload, en laatst heb ik ze beluisterd toen ik aan 't spacen was, klonk wel goed ja, soms wat eentonig, maar elk nummer verschilt weer zo erg van de andere dat je toch wel blijft luisteren...
pi_16075847
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

rustige jazz met een hiphopbeat?
pi_16075876
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:58 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

rustige jazz met een hiphopbeat?

Jazz is veel relaxeter. Trip-hop is zwaardere muziek vind ik.
pi_16075899
quote:

[..]

Nah, prima dat je 't vraagt hoor.

Zal 't in eigen woorden proberen te omschrijven;

Trip-hop is een bepaalde house-stroming. De muziek is vrij downtempo (langzaam) en heeft als kenmerken dat het kilheid, somberheid uitstraalt. Beetje mysterieus ook. Zit weinig variatie in echte trip-hop.
Bekendste artiesten in het subgenre zijn denk ik Massive Attack, DJ Shadow, UNKLE, Future Sound of London.

Hmm daar heb ik nog wel muziek van ook
* JaWi volgt dit topic!
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 8 januari 2004 @ 19:02:06 #8
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_16077623
quote:

En Portishead uiteraard
Don't love if you want to die in peace.
pi_16079228
DJ Shadow

Geef deze maar gewoon een schop.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')