Of blijft men maar kopen, ookal is het elke maand raak.
quote:Ik koop altijd een nieuwe bij de junk. Dat zal wel dezelfde zijn die ze ook altijd jat
Op donderdag 8 januari 2004 15:56 schreef El-Rico het volgende:
Wie z'n fiets is wel eens afgeranzeld, waarna je een nieuwe hebt teruggejat?Of blijft men maar kopen, ookal is het elke maand raak.
quote:Dat is helen.
Op donderdag 8 januari 2004 15:57 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Ik koop altijd een nieuwe bij de junk. Dat zal wel dezelfde zijn die ze ook altijd jat
Stelen dus .
[Dit bericht is gewijzigd door KarenDamen op 08-01-2004 16:03]
[Dit bericht is gewijzigd door Sinat op 08-01-2004 16:04]
quote:Wat is t dan?
Op donderdag 8 januari 2004 15:59 schreef dolle_hond het volgende:
een andere fiets jatten is niet terugjatten
En een andere fiets jatten is gewoon en andere fiets jatten. Alleen als je je eigen fiets terugpakt is het terugjatten en dat is eigenlijk ook strafbaar; als jouw fiets gejat is, is het op dat moment eigendom van de dief en moet je het via de officiële wegen terug eisen. Je meot de politie dus vertellen waar hij staat en die doen er vervolgens geen hol op uit omdat dat maar kruimeldiefstal is, dus kun je naar je eigen fiets fluiten, terwijl hij voor je neus staat. (Diefstallen van 750 euro of lager zijn de moeite niet waard voor de jutten. Dat heb ik wel gemerkt met mijn autoradio's.)
[Dit bericht is gewijzigd door ToT op 08-01-2004 16:10]
quote:nou gewoon, jatten.
Op donderdag 8 januari 2004 16:01 schreef El-Rico het volgende:[..]
Wat is t dan?
pas als je je eigen fiets tegenkomt, kan je "terugjatten"
quote:Een goedkope fiets kost een euro of 7. Een dure een paarhonderd. Dan moet een goedkope wel érg vaak gejat worden wil je het eruit halen als je een dure koopt.
Op donderdag 8 januari 2004 16:03 schreef ToT het volgende:
Je kunt beter een dure fiets kopen; oude barrels worden sneller gejat, omdat ze weten dat men daarvoor niet zo snel naar de politie stapt dan voor een nieuwe fiets. Daarom worden nieuwe fietsen relatief gezien minder vaak gejat.
quote:gewoon terug jatten die handel
Wie z'n fiets is wel eens afgeranzeld, waarna je een nieuwe hebt teruggejat?Of blijft men maar kopen, ookal is het elke maand raak.
Zijn fiets was dus gejat en een tijdje later zag hij hem ergens staan, bij een huis een paar straten verderop.
Toen heeft 'ie een vriend gebeld. De ene ging op de uitkijk staan en de andere sleepte de fiets daar vandaan. Hij stond niet op slot, want het slot was opengebroken. Toen heeft die gozer hem groen gespoten (hij was oranje) en sindsdien is het zijn fiets weer
quote:Overspuiten en serie nummer eruit vijlen?
Op donderdag 8 januari 2004 16:03 schreef ToT het volgende:
Je kunt beter een dure fiets kopen; oude barrels worden sneller gejat, omdat ze weten dat men daarvoor niet zo snel naar de politie stapt dan voor een nieuwe fiets. Daarom worden nieuwe fietsen relatief gezien minder vaak gejat.
Volgens mij worden nieuwe fietsen altijd gejat. Kan me trouwens niet herrineren dat ik aangifte ging doen wanneer ijn fiets was gejat.
quote:hm ja, had ik een half jaar geleden een scooter (had m ergens laten staan, was ineens kapot en had geen zin om 4km te gaan lopen met dat ding)
Op donderdag 8 januari 2004 16:04 schreef El-Rico het volgende:[..]
Overspuiten en serie nummer eruit vijlen?
Volgens mij worden nieuwe fietsen altijd gejat. Kan me trouwens niet herrineren dat ik aangifte ging doen wanneer ijn fiets was gejat.
ff later was ie dus weg
en ik geen aangifte doen, 'want dat wordt toch niet meer teruggevonden'.. kom ik laatst toevallig op t politiebureau, en dan mogen jullie raden wat daar stond
[Dit bericht is gewijzigd door Sm0keZ op 08-01-2004 16:12]
quote:Dus dat anderen zich aso gedragen. Is ook een reden voor jouw omdat te doen. Klere dief.
Op donderdag 8 januari 2004 15:58 schreef Minisuisse het volgende:
Nadat er drie keer in een paar maanden een fiets gejat is bij ons, hebben we er één teruggejat. Was trouwens een fiets die al twee weken afgedankt op een afgelegen plek stond.
quote:Een agent?
Op donderdag 8 januari 2004 16:06 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
hm ja, had ik een half jaar geleden een scooter (had m ergens laten staan, was ineens kapot en had geen zin om 4km te gaan lopen met dat ding)
ff later was ie dus weg
en ik geen aangifte doen, 'want dat wordt toch niet meer teruggevonden'.. kom ik laatst toevallig op t politiebureau, en dan mogen jullie raden wat daar stond
quote:Ja inderdaad, ik heb geen zin om elke keer een nieuwe fiets te kopen.
Op donderdag 8 januari 2004 16:06 schreef Megumi het volgende:[..]
Dus dat anderen zich aso gedragen. Is ook een reden voor jouw omdat te doen. Klere dief.
quote:koffieautomaat?
Op donderdag 8 januari 2004 16:06 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
hm ja, had ik een half jaar geleden een scooter (had m ergens laten staan, was ineens kapot en had geen zin om 4km te gaan lopen met dat ding)
ff later was ie dus weg
quote:Een kantoor met cellentekort (personeel).
Op donderdag 8 januari 2004 16:07 schreef El-Rico het volgende:[..]
Een agent?
quote:Ohja.. zeker een premie van 100 euro per maand? Anders kan t voor de verzekering ook niet uit lijkt me.
Op donderdag 8 januari 2004 16:10 schreef DrekOor het volgende:
Of je hebt een fietsverzekering. Die van mij een een week of vier geleden gejat en ik heb nu voor 150 euro een splitsplinternieuwe superfiets!!!
Ohja, andere fiets ook een keer gejat, toen heb ik er op het station een terug gejat. Net zo makkelijk.. Helaas.. Zo gaat dat in een studentenstad. Als je voor de 3e keer zonder fiets staat praat je wel anders.
quote:Een verzekering kost toch geld
Op donderdag 8 januari 2004 16:10 schreef DrekOor het volgende:
Of je hebt een fietsverzekering. Die van mij een een week of vier geleden gejat en ik heb nu voor 150 euro een splitsplinternieuwe superfiets!!!
quote:Nee, 1malig 150 gulden, helemaal nieuwe fiets. 3 jaar lang
Op donderdag 8 januari 2004 16:12 schreef El-Rico het volgende:[..]
Ohja.. zeker een premie van 100 euro per maand? Anders kan t voor de verzekering ook niet uit lijkt me.
quote:100 euro voor drie jaar... en daarvan krijg ik eenderde premierestitutie omdat mijn oude fiets ongeveer 2 jaar oud was...
Op donderdag 8 januari 2004 16:12 schreef El-Rico het volgende:
Ohja.. zeker een premie van 100 euro per maand? Anders kan t voor de verzekering ook niet uit lijkt me.
quote:En dan meteen zeggen dat je fiets is gejat natuurlijk.
Op donderdag 8 januari 2004 16:14 schreef Icicle het volgende:[..]
Nee, 1malig 150 gulden, helemaal nieuwe fiets. 3 jaar lang
Dit heb ik ook al eens gedaan..
Tsss this wat met die fietsen.
quote:Dat zou je makkelijk kunnen doen ja
Op donderdag 8 januari 2004 16:16 schreef El-Rico het volgende:[..]
En dan meteen zeggen dat je fiets is gejat natuurlijk.
quote:Tja.. dat is in elke studentenstad zo, heb er zelf helemaal genoeg van.
Op donderdag 8 januari 2004 16:17 schreef Icicle het volgende:[..]
Dat zou je makkelijk kunnen doen ja
Maar in mijn geval wassie echt gejat. Tja, ik woonde bij de Edison in Eindhoven. Elke dag feest
quote:Wanneer jouw fiets al vele malen gejat is blijf jij misschien steeds netjes nieuwe kopen,, maar ik heb et dan wel gehad op een gegeven moment..
Op donderdag 8 januari 2004 17:21 schreef Aurelium het volgende:
dat je je eigen fiets terug jat vind ik goed maar je moet niet een andere gaan jatten als jou fiets gejat is. Dan loopt het nog eens helemaal uit de hand (zoals het nu al redelijk is)
quote:Hee mij d'r zo maar een beetje bijlappen bij de politie! Schande!
Op donderdag 8 januari 2004 17:31 schreef Escape2Dawn het volgende:
*meld*
Ik ga zelf geen fietsen (terug)jatten of van junks kopen. Zo houd je de boel alleen maar in stand.
Al kan ik me ook wel voorstellen als je fiets al tig keer is gestolen dat je er goed zat van bent!
Mensen moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven en dan heb ik het niet alleen over fietsen!
M.a.w. gewoon niet jatten
quote:Ja, men heeft me 3 fietsen ontstolen, maar ik heb er nooit een teruggejat.
quote:Stel je voor.., ooit student geweest?
Op donderdag 8 januari 2004 17:40 schreef Natalie het volgende:[..]
Ja, men heeft me 3 fietsen ontstolen, maar ik heb er nooit een teruggejat.
Dan zou ik net zo slecht bezig als degene die míjn fiets jatte. Daartoe ga ik met niet verlagen.
quote:Met andere woorden: studenten jatten wel een fiets terug als die van hun gestolen is?
Op donderdag 8 januari 2004 17:47 schreef El-Rico het volgende:Stel je voor.., ooit student geweest?
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 08-01-2004 23:16]
quote:Dit is bullshit, of onzin..
Op donderdag 8 januari 2004 17:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Als niemand nou 'terugjat', eigenlijk is het gewoon jatten (want tis niet je eigen fiets neem ik aan), dan jat diegene waarvan jij jat ook niet terug.
Dat zou betekenen dat diegene die bestolen wordt van zijn fiets door degene wiens fiets jij ontvreemd hebt ook niet hoeft te jatten.M.a.w. gewoon niet jatten
Daar kun je gevonden/in beslag genomen fietsen kopen als de jouwe gestolen is.
Zo heeft 'n collega'tje tenminste 'n best aardige fiets gekocht.
of zijn het misschien toch niet alleen of hoodzakelijk 'de Marokkaantjes die altijd de fietsjes pikken' om het meteen even populair te zeggen...
quote:Nee, ik ben geen Marokkaan.
Op vrijdag 9 januari 2004 01:53 schreef KreKkeR het volgende:
Ik neem aan dat dit topic vol staat met reacties gepost door Marokkanen....of zijn het misschien toch niet alleen of hoodzakelijk 'de Marokkaantjes die altijd de fietsjes pikken' om het meteen even populair te zeggen...
iemand tips om een fiets te jatten?
quote:Neem een dikke baksteen, zoek een fiets met een zwak slotje, sla een paar keer hard op t slot. Het springt open, fiets weg.
Op vrijdag 9 januari 2004 09:02 schreef Slaapkopje het volgende:
iemand tips om een fiets te jatten?
Mijn fiets is nog nooit gejat
quote:Fiets meenemen naar huis en daar de flex erop zetten?
Op vrijdag 9 januari 2004 10:22 schreef Vaatdoek het volgende:[..]
Neem een dikke baksteen, zoek een fiets met een zwak slotje, sla een paar keer hard op t slot. Het springt open, fiets weg.
Mijn fiets is nog nooit gejat
quote:Dan moet je lopend naar huis
Op vrijdag 9 januari 2004 17:23 schreef El-Rico het volgende:[..]
Fiets meenemen naar huis en daar de flex erop zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |