laat ons nog weten wat het uiteindelijk was. Wat ik hier suggereer kan ik totaal niet met zekerheid zeggen, dit is wat ik nu denk van wat ik van jou heb gehoord
.
Ik zou zoizo haar vader vragen een arts langs te sturen. Want een beroerte is meestal een slecht teken. Dus een onderzoek is zeker geen overbodige luxe.
heel veel succes
Ze zegt me net dat voordat ze flauwviel het helemaal zwartwerd voor haar ogen, eerst witte vlekken en daarna kleurvolle.
Toen ze bij kwam, was/voelde ze het heel koud, de hele aarde spinde om haar heen en had het gevoel te moeten overgeven. Nu 50 min verder is het niet veranderd. Als ze zig beweegt spint het nog steeds, en voelt nog steeds haar eten in haar keel.
Zoizo moet je je geen zorgen maken, als je een beroerte hebt je het meestal koud omdat je lichaam als automatische reactie het bloed naar vele organen verminderd (vasodilatatie) om er zo voor te zorgen dat er genoeg bloed en dus ook zuurstof naar het hart en de hersenen gaan. Hierdoor zal ze het gevoel hebben dat ze het koud heeft.
En na een beroerte heb je weer tijd nodig om op kracht te komen. En misselijkheid hoort daarbij.
Je vriendin is nu in een goede en rustige omgeving en je hoeft je geen zorgen te maken. Alleen zoals ik al zei, je kunt het beste haar door een arts laten controleren.
quote:Dankje, ja is goed, ik ben alleen een beetje over bezorgd
Op woensdag 7 januari 2004 22:14 schreef froggy het volgende:
Weet je ook wanneer ze de beroerte kreeg? stond ze bijvoorbeeld op?Zoizo moet je je geen zorgen maken, als je een beroerte hebt je het meestal koud omdat je lichaam als automatische reactie het bloed naar vele organen verminderd (vasodilatatie) om er zo voor te zorgen dat er genoeg bloed en dus ook zuurstof naar het hart en de hersenen gaan. Hierdoor zal ze het gevoel hebben dat ze het koud heeft.
En na een beroerte heb je weer tijd nodig om op kracht te komen. En misselijkheid hoort daarbij.
Je vriendin is nu in een goede en rustige omgeving en je hoeft je geen zorgen te maken. Alleen zoals ik al zei, je kunt het beste haar door een arts laten controleren.
Ik heb haar in elke mailtje gezegd dat ze naar de dokter moest, maar goed, haar kennende weet ik niet of ze dat wel doet
nog veel succes en nog veel beterschap voor je vriendin (het gaat helemaal goedkomen, ik weet het zeker).
quote:Ja, dankje, heel erg bedankt voor je moeite, net als de rest.
Op woensdag 7 januari 2004 22:25 schreef froggy het volgende:
Dat je overbezorgt bent is heel normaal. Het is dan ook je vriendin. Aan de andere kant je hebt goed gehandelt door haar ouders op te roepen. Dat zullen ze ook zeker wel op prijs stellen.nog veel succes en nog veel beterschap voor je vriendin (het gaat helemaal goedkomen, ik weet het zeker).
Ik denk dat hij nu wel op slot kan
quote:Hoho, ik zou er echt niet gerust in zijn...
Op woensdag 7 januari 2004 20:59 schreef PeuRac het volgende:
Help, mijn vriendin is erg ziek.Ze stuurde me een mailtje net, ze is alleen thuis en kon nog net de PC bereiken en een mailtje schrijven.
Ze flauwgevallen en toen ze bij kwam moest ze bijna overgeven, ze is super duizelig. Als ze haar hand op bijv haar buik legt voelt het alsof iemand anders daar een hand neerlegt. En alles maakt veel lawaai voor haar gevoel. Ze heeft het erg koud en kan door dit alles niet meer lopen oid.
Heeft iem een idee wat het kan zijn? AJB HELP ME.
quote:Zou ook nog kunnen ja.
Op woensdag 7 januari 2004 22:35 schreef Enni het volgende:[..]
Hoho, ik zou er echt niet gerust in zijn...
Flauwvallen en daarna nog superduizelig, die "vreemde hand" lijkt op een gevoelsstoornis, misselijkheid, die kou zou op koorts kunnen wijzen... daar komt nog bij dat ze niet tegen geluiden kan...
Lijkt me dat er iets aan de gang is in de hersenen. Ik zou niet weten wat (misschien hersenvliesontsteking) maar volgens mij gaat ze best zo snel mogelijk naar een arts of een ziekenhuis. Echt waar!
Ze verteld me net pas trouwens dat ze zich de hele dag al brak en moe voelt
ze slaapt nu, maar k vraag haar vader of hij(of haar moeder) haar morgen naar de dokter wilt meenemen.
Ik wil je niet dóódongerust maken, maar ik zou me wel haasten...
veel sterkte ermee
(verdorie, ik geraak te emotioneel betrokken bij deze casus
)
quote:Ik weet het, maar zij is koppiger als de koppigste ezel op aarde, das niet normaal meer. Ze slaapt nu (als het goed is), maar ik heb haar gezegd dat ze echt moet gaan, dat flauwvallen 'iets' ernstiger is als een beetje misselijk zijn. Als ik bij haar kon zijn hadden we nu allang bij de dokter gezeten, maar zij dus niet
Op woensdag 7 januari 2004 22:47 schreef Enni het volgende:
Ik wil niet anaal doen maar ze heeft wel ernstige symptomen... ik zou niet wachten tot morgen om naar de dokter te gaan... een dokter van wacht is toch snel opgeroepen? Moest het echt iets ernstig zijn zoals meningitis, dat kan heel snel evolueren hoor (niet in de positieve zin)Ik wil je niet dóódongerust maken, maar ik zou me wel haasten...
veel sterkte ermee(verdorie, ik geraak te emotioneel betrokken bij deze casus
)
Ze is vandaag thuis gebleven, en heeft de dokter gebelt
die zei haar dat er waarschijnlijk niks aan de hand was. En dat het wel over zou gaan, anders moest ze toch maar langskomen .
Veel lopen/bewegen is nog wel lastig, en ze slaapt zo in ![]()
Ik denk dat alles goed komt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |