quote:Dat zou ik ook doen ja...
Op woensdag 7 januari 2004 21:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Persoonlijk zou ik even wachten tot de persoon zich eventueel meldt bij de supermarkt om te vragen of er een diamantje is gevonden. Wel zo aardig eigenlijk.Is er naar het diamantje na een paar weken nog niet gevraagd, dan zou ik naar een juwelier stappen.
Jompels,
Slaapmeisje
Maar je kunt het toch ook testen door in glas te snijden? Als dat niet lukt, is 'ie nep...
quote:Die zit al lang en breed op de Bahama's, snap dat dan!
Op vrijdag 9 januari 2004 11:35 schreef schrama het volgende:
Krijgen we nog een keer een reactie?
ik wacht in spanning af
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:40 schreef Tokay het volgende:[..]
Die zit al lang en breed op de Bahama's, snap dat dan!
quote:Mens, schiet op en ga naar de juwelier!
Op vrijdag 9 januari 2004 23:09 schreef Que-Pasa het volgende:
euh...ben nog niet geweest
ben bang dat ik enorm voor lul sta
quote:Zoals al eerder in het topic gezegd werd, je kan toch zeggen dat het een erfstuk is en je wil weten of ie echt is? Dan sta je toch niet voor lul ?
Op vrijdag 9 januari 2004 23:09 schreef Que-Pasa het volgende:
euh...ben nog niet geweest
ben bang dat ik enorm voor lul sta
quote:Ik heb weleens een ijsje in die vorm gezien.
Op zondag 11 januari 2004 13:41 schreef Luisa het volgende:
Ik vind dit er eerder uitzien als een kristal..zoiets als een Swarovsky...
Heb ze vaak genoeg ook in zulke vormen gezien..
Ik denk aardbei.
quote:Mijn god wat een gelul..
Op woensdag 7 januari 2004 21:09 schreef schrama het volgende:
Hetgeen wat de juwelier kan zien met zijn loep is de symetrische en de geslepen hoeken en of het gaat om een ruwe diamant of een geslepen en dus niet de echtheid...
1 cm op 1 cm is wel heel wat
testen moet je doen door op glas te krassen, als dat lukt dan is het toch wel een diamant (dacht ik)
quote:Brinell
Op woensdag 7 januari 2004 21:35 schreef schrama het volgende:[..]
OK mijn excuses voor mijn reactie.... ik studeer Metaal en Hardheid daarvan..... wij werken met schalen als Vickers en Brunel en deze metingen worden verricht met diamanten... Vandaar mijn reactie.... van die schaal waar jij het over hebt heb ik nog nooit gehoord dus daar zal ik verder geen mening over geven... Maar het ging erom of deze diamant echt is of niet... Ik denk niet dat je dat met zekerheid zelf kan zeggen... het enigste wat bekend is is dat het hardste materiaal op aarde is en dat het gecontroleerd kan woorden d.m..v. frequenties van geluidsgolven... Hier moet de Juwelier je echt bij helpen...
maareh, niet alle metingen worden met diamant uitgevoerd, wij gebruiken ook kogels van 1/16" groot
of 5mm enz...
dus ook gewoon hardmetalen indruklichamen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |