Niet meer als normaal!!
quote:Als de steen echt is, zit er nu op dit moment iemand flink in de rats, en geloof me die persoon gaat op zoek!
Op woensdag 7 januari 2004 21:20 schreef Que-Pasa het volgende:
heb ook al even in een glas gekrast, en ik zie geen beschadigingen...wel op het glas natuurlijk.......pfff, krijgt het er warm van...stel nou dat!!!!!!
Denk je eens in dat jij diegene bent die de steen is kwijt geraakt...
Staan genoeg tips om je telefoonnummer overal achter te laten, zodat de steen ook daadwerkelijk gevonden kan worden.
quote:Over wat voor een hardheid heb jij het nou??? Flauwekul...... De hardheid van een diamant is niet uit te drukken omdat alle hardheidsmetingen gebeuren met een diamant!!!!!!!! Als je met een diamant een diamant wilt meten dan sloop je zelf die diamant!!!
Op woensdag 7 januari 2004 21:20 schreef Jackal_Omega het volgende:
ga gewoon naar een juwelier, want er zijn tegenwoordig syntetische diamanten die een hardheid hebben van 8,5 (echte diamant = 10)
ga naar een juwelier, en vraag of ze hem willen testen, dit doen ze met een apparaatje wat een soort geluidssignaal uitzend, en waar de diamant op reageert. is een kwestie van 10 seconde werk. maar een diamant van 1 bij 1 cm verlies je niet zomaar, dus reken er maar op dat ie niet echt is.
Of het een echte diamant is kunnen ze achterhalen doormiddel van geuidsgolven idd maar als hij nep is ziet een juewlier dat meteen omdat het verschrikkelijk moeilijk is om een diamant "na" te maken die echt dezelfde eigenschappen heeft.....
quote:Precies
Op woensdag 7 januari 2004 21:24 schreef Pearly het volgende:
stel dat!! ..
Dan ga je keurig naar de supermarkt en zeg je dat als iemand in paniek de winkel binnen komt rennen .. ik ben een diamant kwijt, ik ben een diamant kwijt. Dat ze jou gewoon kenne bellen.Niet meer als normaal!!
quote:ik heb het over de hardheid op de schaal van Mohs, diamant is daarbij het hoogste 10, en daarna saffier, robijn. je hebt tegenwoordig ook stenen met een zelfde schittering als diamant. ben de naam ff vergeten, maar zal het morgen met plezier voor je opzoeken.
Op woensdag 7 januari 2004 21:24 schreef schrama het volgende:[..]
Over wat voor een hardheid heb jij het nou??? Flauwekul...... De hardheid van een diamant is niet uit te drukken omdat alle hardheidsmetingen gebeuren met een diamant!!!!!!!! Als je met een diamant een diamant wilt meten dan sloop je zelf die diamant!!!
Of het een echte diamant is kunnen ze achterhalen doormiddel van geuidsgolven idd maar als hij nep is ziet een juewlier dat meteen omdat het verschrikkelijk moeilijk is om een diamant "na" te maken die echt dezelfde eigenschappen heeft.....
[Dit bericht is gewijzigd door Jackal_Omega op 07-01-2004 21:37]
quote:ik wil je niet teveel hoop geven... als dit een echte is zou het echt wel iemand missen of woon je in een grote sad waar veel toeristen komen?
Op woensdag 7 januari 2004 21:27 schreef Que-Pasa het volgende:
onderkant
quote:yea right lekker houden die handel
Op woensdag 7 januari 2004 21:24 schreef Pearly het volgende:
stel dat!! ..
Dan ga je keurig naar de supermarkt en zeg je dat als iemand in paniek de winkel binnen komt rennen .. ik ben een diamant kwijt, ik ben een diamant kwijt. Dat ze jou gewoon kenne bellen.Niet meer als normaal!!
quote:Je weet toch wel dat dat iets over je opvoeding zegt hé ?
Op woensdag 7 januari 2004 21:32 schreef martijntie het volgende:[..]
yea right lekker houden die handel
quote:tja plus welke normale nederlander loopt er met zo'n ding om je vinger
Op woensdag 7 januari 2004 21:34 schreef Jackal_Omega het volgende:
aan de foto te zien, is dit geen echte diamant, zeker als je de flits er vol zet. de schittering is te klein, zeker voor zon groot caliber steen. ik denk dat een juwelier hetzelfde zal zegge
quote:OK mijn excuses voor mijn reactie.... ik studeer Metaal en Hardheid daarvan..... wij werken met schalen als Vickers en Brunel en deze metingen worden verricht met diamanten... Vandaar mijn reactie.... van die schaal waar jij het over hebt heb ik nog nooit gehoord dus daar zal ik verder geen mening over geven... Maar het ging erom of deze diamant echt is of niet... Ik denk niet dat je dat met zekerheid zelf kan zeggen... het enigste wat bekend is is dat het hardste materiaal op aarde is en dat het gecontroleerd kan woorden d.m..v. frequenties van geluidsgolven... Hier moet de Juwelier je echt bij helpen...
Op woensdag 7 januari 2004 21:30 schreef Jackal_Omega het volgende:[..]
ik heb het over de hardheid op de schaal van Mohs, diamant is daarbij het hoogste 10, en daarna saffier, robijn. je hebt tegenwoordig ook stenen met een zelfde schittering als diamant. ben de naam ff vergeten, maar zal het morgen met plezier voor je opzoeken.
ben geen stront aan t vertellen
quote:Jaaa .. okay .... mee eens. Maar volgens mij hé, als je er met vette klauwen aan gezeten hebt is die schittering ook wat minder misschien.....
aan de foto te zien, is dit geen echte diamant, zeker als je de flits er vol zet. de schittering is te klein, zeker voor zon groot caliber steen. ik denk dat een juwelier hetzelfde zal zegge
quote:Ik vondt het ookal als WTBer el een onvatbaar iets?
Op woensdag 7 januari 2004 21:35 schreef schrama het volgende:[..]
OK mijn excuses voor mijn reactie.... ik studeer Metaal en Hardheid daarvan..... wij werken met schalen als Vickers en Brunel en deze metingen worden verricht met diamanten... Vandaar mijn reactie.... van die schaal waar jij het over hebt heb ik nog nooit gehoord dus daar zal ik verder geen mening over geven... Maar het ging erom of deze diamant echt is of niet... Ik denk niet dat je dat met zekerheid zelf kan zeggen... het enigste wat bekend is is dat het hardste materiaal op aarde is en dat het gecontroleerd kan woorden d.m..v. frequenties van geluidsgolven... Hier moet de Juwelier je echt bij helpen...
quote:Hehe bedankt.... weer iets geleerd vandaag
Op woensdag 7 januari 2004 21:40 schreef Jackal_Omega het volgende:
nee maakt niet uit, maar over die hardheidschalen, die jij gebruikt heb ik weer nooit gehoord. in het aller niet boeiende blad schatten van de aarde wordt ook gesproken over de schaal van Mohs.
hier nog een link zodat ik dit niet verzinhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Hardheidsschaal_van_Mohs
Als je iets wilt weten over Vickers of brunell moet je dat even intypen op Google...
Op een stukmetaal wordt een kracht gezet met een bepaalde grootte en deze kracht wordt overgebracht door een metalen kogel of driehoek.... Bij de driehoek kijken ze dan hoe diep de indrukking is en bij de kogel de breedte van de "krater" en dit rekenen ze dan om in Hardheid.... Met de eenheid Vicker of Brunell
Kben naar bed truste ammallll
"Een LifeGem diamant is échte, gecertificeerde diamant die wordt gemaakt met behulp van de koolstof die zich bevindt in de as die overblijft na een crematie"
straks is het zo'n ding
quote:Nou, daar ben je dan lekker mee.
Op woensdag 7 januari 2004 21:46 schreef Que-Pasa het volgende:
Ben even aan het zoeken bij google, en kom ik dit tegen"Een LifeGem diamant is échte, gecertificeerde diamant die wordt gemaakt met behulp van de koolstof die zich bevindt in de as die overblijft na een crematie"
straks is het zo'n ding
niet te hoge verwachtingen hebben en morgen naar een juwelier gaan, en niet zeggen dat je hem gevonden hebt, maar dat het een erfstuk is, en je niet weet of ie echt is
quote:moeilijk te zeggen, de prijs hangt af van de oneffenheden in de diamant, en de slijpvorm, maar een echte van 2 crt. loopt in de duizenden euro als ik me niet vergis.
Op woensdag 7 januari 2004 21:41 schreef Tokay het volgende:
En als ie nou wel echt is, hoeveel is ie dan waard in euro's?
Ik ben heel nieuwsgierig, het lijkt hier wel Tussen Kunst en Kitsch!
Ben zeer benieuwd of hij echt is en hoeveel hij waard is.
Tip van mij: Houden dat ding!
quote:lijkt mij ook geen echte, nee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |