Maar ik denk dat speedfreakssj zijn idee wel een goeie is.
Is er naar het diamantje na een paar weken nog niet gevraagd, dan zou ik naar een juwelier stappen.
Jompels,
Slaapmeisje
[Dit bericht is gewijzigd door Slaapmeisje op 07-01-2004 21:05]
Zou je (als het een echte is) niet even gaan vragen in de supermarkt of iemand heeft geinformeerd naar een diamant.
Of naar het politiebureau brengen?
Test diament is harder dan glas.
Pak een glas en kras met de scherpe rand van de diamant over het glas
als er een kras in het glas zit heb je prijs
quote:Je kan toch zeggen dat je 'm hebt en alleen aan de rechtmatige eigenaar overhandigd..
Op woensdag 7 januari 2004 21:03 schreef Que-Pasa het volgende:
ja, het overviel me eigenlijk wat, en ik heb 'm maar mee naar huis genomen, maar stel ik breng hem naar de supermarkt....dan weet ik bijna wel voor 100% zeker dat ze 'm zelf houden.
ik hou het wel even in de gaten of er een briefje hangt of dergelijke...
quote:nou ik had net zoiets had een of ander kermis ringentje gevonden in de trein en dacht dus het zelfde van damm lijkt wel echt dus ik denk ja de ruit test en ja hoor hele dikke diepe kras in die ruit maar ding is volgens mij toch nep zaten 2 diamanten in van een 5 mm bij 5 mm ofzo
Op woensdag 7 januari 2004 21:01 schreef Bill_E het volgende:
een diamant van 1 bij 1 is heel wat waard. een hele leuke sportwagen bv.Test diament is harder dan glas.
[Dit bericht is gewijzigd door martijntie op 07-01-2004 21:15]
Diamant is het hardste materiaal op aarde... het krassen in iets dergelijks zou resultaat kunnen leveren maar om het toch zeker te weten kan je naar de juwelier gaan... die kan je het met 100% zekerheid vertellen neem ik aan.
Je zou in plaats van krassen op een glas trouwens eens met een hamer erop kunnen slaan of iets dergelijks... 9doe wel een beetje voorzichtig)
[Dit bericht is gewijzigd door schrama op 07-01-2004 21:16]
quote:Politiebureau? Was er niet eens een onderzoek bij panorama over gevonden voorwerpen? Ook al breng je ze terug en de desbetreffende 'loser' komt informeren, is het nog maar de vraag of hij zijn spullen terugziet.
Op woensdag 7 januari 2004 21:00 schreef Oblivion het volgende:
Als je glas kan krassen met de steen, en er is geen beschadiging aan de steen, dan is het een echte.Zou je (als het een echte is) niet even gaan vragen in de supermarkt of iemand heeft geinformeerd naar een diamant.
Of naar het politiebureau brengen?
Als je naar het politiebureau gaat, geef het dan niet af, maar geef je adres waar de persoon zijn verloren spullen kan komen ophalen.
[Dit bericht is gewijzigd door g1id op 07-01-2004 21:17]
quote:Dé zidde gij jhèè
Op woensdag 7 januari 2004 21:09 schreef schrama het volgende:
Hetgeen wat de juwelier kan zien met zijn loep is de symetrische en de geslepen hoeken en of het gaat om een ruwe diamant of een geslepen en dus niet de echtheid...Diamant is het hardste materiaal op aarde... het krassen in iets dergelijks zou resultaat kunnen leveren maar om het toch zeker te weten kan je naar de juwelier gaan... die kan je het met 100% zekerheid vertellen neem ik aan.
quote:helaas zijn er meerdere metalen harder dan glas!
Op woensdag 7 januari 2004 21:01 schreef Bill_E het volgende:
een diamant van 1 bij 1 is heel wat waard. een hele leuke sportwagen bv.Test diament is harder dan glas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |