abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16048898
ik heb vanmiddag een diamantje gevonden op de lopende band van een supermarkt...ik had mijn boodschapjes op de band gelegd, en dacht whuh...wat ligt daar nou
was het dus een diamant die uit een ring of dergelijke was gevallen....
ik heb 'm in m'n zak gedaan, en thuis aan mijn vriend laten zien, die had ook al even zoeist van ..hmmmmm, lijkt wel heel echt.
tis ook best een grote, ongeveer 1cm bij 1cm.
maar hoe kom ik er nu achter of het een waardevolle diamant is, zijn daar trucjes voor, of testjes voor? of kan ik er het beste mee naar de juwelier gaan?
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:57:13 #2
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16048916
loop effe naar de juwelier?
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:57:32 #3
51319 Maaikietje
sex on the beach
pi_16048922
misschien dat de 7 dwergen er wat meer vanaf weten anders wordt het gewoon de juwelier.
pi_16048963
1 bij 1 cm1?! , da's redelijk groot
pi_16048968
Heel hard op bijten?

Maar ik denk dat speedfreakssj zijn idee wel een goeie is.

It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power.
David Brin (1950 - )
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2004 @ 21:00:10 #6
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_16048996
Persoonlijk zou ik even wachten tot de persoon zich eventueel meldt bij de supermarkt om te vragen of er een diamantje is gevonden. Wel zo aardig eigenlijk.

Is er naar het diamantje na een paar weken nog niet gevraagd, dan zou ik naar een juwelier stappen.

Jompels,
Slaapmeisje

[Dit bericht is gewijzigd door Slaapmeisje op 07-01-2004 21:05]

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_16049013
Als je glas kan krassen met de steen, en er is geen beschadiging aan de steen, dan is het een echte.

Zou je (als het een echte is) niet even gaan vragen in de supermarkt of iemand heeft geinformeerd naar een diamant.

Of naar het politiebureau brengen?

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:01:11 #8
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16049031
volgens mij kun je dat zelf iet zien!
De kenners zien dat nl. aan de geslepen hoeken, hoeveelheid en symetrie ..... dat kan een leek niet zien.
Dus idd ... effe de juwelier met zijn vak-loeppie laten kijken ....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:01:35 #9
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_16049046
een diamant van 1 bij 1 is heel wat waard. een hele leuke sportwagen bv.

Test diament is harder dan glas.
Pak een glas en kras met de scherpe rand van de diamant over het glas
als er een kras in het glas zit heb je prijs

pi_16049122
ja, het overviel me eigenlijk wat, en ik heb 'm maar mee naar huis genomen, maar stel ik breng hem naar de supermarkt....dan weet ik bijna wel voor 100% zeker dat ze 'm zelf houden.
ik hou het wel even in de gaten of er een briefje hangt of dergelijke...
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:06:12 #11
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16049219
100% zeker?????
dat kan niet ...
Je kan niet zien wat andere denken wat ze gaan doen hor!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:07:00 #12
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_16049246
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:03 schreef Que-Pasa het volgende:
ja, het overviel me eigenlijk wat, en ik heb 'm maar mee naar huis genomen, maar stel ik breng hem naar de supermarkt....dan weet ik bijna wel voor 100% zeker dat ze 'm zelf houden.
ik hou het wel even in de gaten of er een briefje hangt of dergelijke...
Je kan toch zeggen dat je 'm hebt en alleen aan de rechtmatige eigenaar overhandigd..
pi_16049264
door de groote van de diamant geloof ik je verhaal niet 1cm is gewoon iets van 4/5 ¤-nullen, zuiverheid is hierbij de vraag
pi_16049326
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:01 schreef Bill_E het volgende:

nou ik had net zoiets had een of ander kermis ringentje gevonden in de trein en dacht dus het zelfde van damm lijkt wel echt dus ik denk ja de ruit test en ja hoor hele dikke diepe kras in die ruit maar ding is volgens mij toch nep zaten 2 diamanten in van een 5 mm bij 5 mm ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door martijntie op 07-01-2004 21:15]

MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers.
pi_16049351
Hetgeen wat de juwelier kan zien met zijn loep is de symetrische en de geslepen hoeken en of het gaat om een ruwe diamant of een geslepen en dus niet de echtheid...

Diamant is het hardste materiaal op aarde... het krassen in iets dergelijks zou resultaat kunnen leveren maar om het toch zeker te weten kan je naar de juwelier gaan... die kan je het met 100% zekerheid vertellen neem ik aan.

Je zou in plaats van krassen op een glas trouwens eens met een hamer erop kunnen slaan of iets dergelijks... 9doe wel een beetje voorzichtig)

[Dit bericht is gewijzigd door schrama op 07-01-2004 21:16]

Watch out, I'm comming
pi_16049361
1x1cm is aardig wat. Ik heb zelf een diamant van bijna 2 karaat en die is ongeveer 0.9cm. Dus ik zou zeker eens naar de juwelier gaan er mee! En maar hopen dat ie echt is!
Anastasia like Russian royalty, Beaverhausen like... where the beaver live.
So you can make me cum, that doesn't make you Jesus.
"I'm single, I'm free on Saturday night and I can arch my back until my head touches my heels."
pi_16049379
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:00 schreef Oblivion het volgende:
Als je glas kan krassen met de steen, en er is geen beschadiging aan de steen, dan is het een echte.

Zou je (als het een echte is) niet even gaan vragen in de supermarkt of iemand heeft geinformeerd naar een diamant.

Of naar het politiebureau brengen?

Politiebureau? Was er niet eens een onderzoek bij panorama over gevonden voorwerpen? Ook al breng je ze terug en de desbetreffende 'loser' komt informeren, is het nog maar de vraag of hij zijn spullen terugziet.

Als je naar het politiebureau gaat, geef het dan niet af, maar geef je adres waar de persoon zijn verloren spullen kan komen ophalen.

[Dit bericht is gewijzigd door g1id op 07-01-2004 21:17]

Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:11:34 #18
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16049391
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:09 schreef schrama het volgende:
Hetgeen wat de juwelier kan zien met zijn loep is de symetrische en de geslepen hoeken en of het gaat om een ruwe diamant of een geslepen en dus niet de echtheid...

Diamant is het hardste materiaal op aarde... het krassen in iets dergelijks zou resultaat kunnen leveren maar om het toch zeker te weten kan je naar de juwelier gaan... die kan je het met 100% zekerheid vertellen neem ik aan.

Dé zidde gij jhèè
pi_16049418
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:01 schreef Bill_E het volgende:

helaas zijn er meerdere metalen harder dan glas!
Maarja als het echt helder is..... er is nog steeds verschil in de hardheid van glas, bergkristal bv
pi_16049585
heb er even een fotootje van gemaakt...

pi_16049597
Ik zou als ik jou was even bij de supermarkt aangeven dat je een diamant gegeven hebt (niet afgeven!!), lijkt me wel zo netjes. Geef je telefoonnummer erbij en laat degene die claimt dat ie z'n diamant is verloren jou opbellen. Wordt je niet gebeld, is het gemakkelijk, wordt je gebeld, laat dan de claimer maar eens met duidelijk bewijs komen dat het zijn/haar diamant is.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_16049612
En issie ook zo hoog??? Het ziet er namelijk uit als een opplak diamnt voor op kleding....
Watch out, I'm comming
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:20:43 #23
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_16049661
ga gewoon naar een juwelier, want er zijn tegenwoordig syntetische diamanten die een hardheid hebben van 8,5 (echte diamant = 10)
ga naar een juwelier, en vraag of ze hem willen testen, dit doen ze met een apparaatje wat een soort geluidssignaal uitzend, en waar de diamant op reageert. is een kwestie van 10 seconde werk. maar een diamant van 1 bij 1 cm verlies je niet zomaar, dus reken er maar op dat ie niet echt is.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_16049665
heb ook al even in een glas gekrast, en ik zie geen beschadigingen...wel op het glas natuurlijk.......pfff, krijgt het er warm van...stel nou dat!!!!!!
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:24:15 #25
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_16049774
maak nog eens een foto en zet de flits er dan goed op, of houd hem onder een heel felle lamp. als ik het zo zie is het geen echte, en ik heb als medewerker in een horlogewinkel al heel wat diamanten gezien
Het beste horlogeforum van Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')