FOK!forum / General Chat / Tele2 zin of onzin?
Prutsertjewoensdag 7 januari 2004 @ 20:26
Ik wordt regelmatig lastig gevallen door zo'n gladde gozer die me Tele2 wil aansmeren... Wat is jullie mening?

Is Tele2 zin of onzin?

Mischawoensdag 7 januari 2004 @ 20:27
1601 is zinvoller

http://www.bel1601.nl/

dabadbasswoensdag 7 januari 2004 @ 20:28
wij hebben het ook en ik moet zeggen tis erg makkelijk om het te krijgen je belt gewoon niet meer via KPN maar via Tele2 en dat merk je echt hoor qua telefoonrekeningen
Woewoensdag 7 januari 2004 @ 20:30
woe adviseert ook 1601
RemcoDelftwoensdag 7 januari 2004 @ 20:38
www.bel1601.nl !!! De prijsvergelijking daar zegt alles!

En voor de meeste andere landen: www.bel1601.nl !
En voor een enkele: www.telestunt.nl !

Logisch toch, dat degenen die het meeste reclame maken, het duurste zijn?

-PolluX-woensdag 7 januari 2004 @ 20:40
Als dat 1601 echt zo goedkoop is... waarom ken ik het dan nog niet?

1 spotje op tv en veel mensen zullen overstappen en dan zullen die mensen vanzelf doorvertellen hoe goedkoop het is

Ronin_54woensdag 7 januari 2004 @ 20:41
Ik ben 1 keer gebelt. Ik had toevallig net mijn telefoonrekening voor mijn neus.

"Hallo, wilt U Tele2?"
"Mevrouw. Ik kijk nu naar mijn telefoonrekening over de afgelopen 2 maanden. Wel 47 eurocent. Hoeveel kan ik bij jullie besparen? Drie eurocent?"
"Ik zie U punt. Goedendag."

RemcoDelftwoensdag 7 januari 2004 @ 20:43
PolluX ==> 1 spotje kost 30000 euro of zo.... Denk niet dat ze dat bij elkaar verdienen, aan die halve cent per minuut! ALS ze al winst maken!
En daarbij: wie kijkt/GELOOFT er nou nog wat ze in de reclame zeggen? Net als die Tele2-miep, die zegt dat je voor 10 cent (9 cent te veel!!) naar Australie kan bellen
Maar als je goeie service/prijzen hebt, krijg je mond-op-mond-reclame, hierbij dus!
En ja, 't is echt zo! De rekening is per honderdste cent (!) nauwkeurig gespecificeerd, da's pas betalen per seconde!

[Dit bericht is gewijzigd door RemcoDelft op 07-01-2004 20:49]

Disherwoensdag 7 januari 2004 @ 20:43
hehe.. ik heb zelf ook op een callcenter gewerkt, en dat was dus ook voor tele 2, het is altijd goedkoper, behalve als je een KPN Belplus abo hebt, in combinatie met voordeelnummers.

maar voor de gemiddelde gebruiker kan het niet duurder uit zijn...

-PolluX-woensdag 7 januari 2004 @ 20:43
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:41 schreef Ronin_54 het volgende:
Ik ben 1 keer gebelt. Ik had toevallig net mijn telefoonrekening voor mijn neus.

"Hallo, wilt U Tele2?"
"Mevrouw. Ik kijk nu naar mijn telefoonrekening over de afgelopen 2 maanden. Wel 47 eurocent. Hoeveel kan ik bij jullie besparen? Drie eurocent?"
"Ik zie U punt. Goedendag."


Jammer dat het abbonementsgeld van KPN al een stukkie duurder is
RemcoDelftwoensdag 7 januari 2004 @ 20:44
Ronin ==> Neem BelBudget!
Erwin1ewoensdag 7 januari 2004 @ 20:44
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:41 schreef Ronin_54 het volgende:
Ik ben 1 keer gebelt. Ik had toevallig net mijn telefoonrekening voor mijn neus.

"Hallo, wilt U Tele2?"
"Mevrouw. Ik kijk nu naar mijn telefoonrekening over de afgelopen 2 maanden. Wel 47 eurocent. Hoeveel kan ik bij jullie besparen? Drie eurocent?"
"Ik zie U punt. Goedendag."


Ik zou maar vlinkg gaan zwartwerken anders kun je die telefoon rekening nooit van je leven betalen
Disherwoensdag 7 januari 2004 @ 20:46
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Ronin ==> Neem BelBudget!
idd, dat is voor hem het voordeligst..
kost je iets van 9 eu per maand aan abo kosten ofzo.
Disherwoensdag 7 januari 2004 @ 20:48
owjah, ff een tip voor iedereen..

als je niet meer door tele 2 gebelt wil worden moet je gewoon zeggen dat je via de kabel belt, of via belbudget, dan wordt je namelijk uit het bestand gehaald. als je dit dus niet zegt wordt je na 6 a 8 maanden weer gebelt..

HellRaverwoensdag 7 januari 2004 @ 21:01
ONZIN!!!!!!!!!

Begin er niet aan! Ik kreeg na een jaar opeens een rekening van 50 euro met een brief erbij dat ze die vorig jaar vergeten zouden zijn te innen terwijl alle rekeningen gewoon klopte. (Kwam volgens hun door een fout in hun software) echter was dit geld een maand voor die rekening zonder mededeling al van me rekening geschreven!

Omdat ik niet betaalde zolang ik in overleg was met hun kreeg ik deurwaarders en alles aan de deur! Uiteindelijk met de consumentenbond opgelost na 6 maanden en na intrekken van mijn machtiging hielden ze eindelijk op. En zoveel schelen de prijzen niet tenzij je elke avond een uur naar New York belt

RemcoDelftdonderdag 8 januari 2004 @ 00:11
HellRaver ==> Ook New York (mobiel en vast) bel je voor 1 cpm.
Tele2 is net zo'n grote tent met oplichters als de kpn zelf... En half dom reclamevolgend NL trapt er in ...
detulp050donderdag 8 januari 2004 @ 00:20
Ach, Tele2 is goedkoper dan KPN.
Bel1601 is goedkoper dan Tele2.
Alleen 1601 heeft geen telefonische klantenservice wat erg vervelend is bij eventuele problemen.

van bellen.com

quote:
Als men via het 1601-webformulier een opmerking of klacht indient krijgt men als standaardreactie:
(quote)
Beste klant,
Uw vraag is ontvangen, wij gaan ermee aan de slag. Echter verwacht niet van ons automatisch reaktie. Het kost gewoon teveel geld om iedereen persoonlijk te gaan beantwoorden. 1601 doet alles om de kosten zo laag mogelijk te houden en daar profiteert U van...met de allerlaagste tarieven
(unquote)

Dat is, alhoewel niet echt netjes, nog verdedigbaar bij redelijk onbelangrijke vragen of opmerkingen.
NIET verdedigbaar is dat men echter ook n.a.v. AANTOONBAAR TERECHTE klachten over zaken waarbij klanten onrechtmatig benadeeld werden, nooit meer iets laat horen (b.v. over in rekening gebrachte gesprekken die aantoonbaar niet tot stand kwamen).

Als er meer klanten zijn met zo'n ervaring: meld die s.v.p. hier, dan kunnen we met bundeling daarvan in de hand de provider mogelijk ervan overtuigen dat daar dringend iets aan gedaan moet worden.


Ze geven dus eigenlijk nooit service, wat bij een foute nota erg vervelend kan zijn.
buzzerdonderdag 8 januari 2004 @ 07:39
Wij zijn al jaren tevreden klant bij Tele2.
Unihoc_ACEdonderdag 8 januari 2004 @ 09:15
Ik was ook een tevreden klant van Tele2 toen ik nog in een studentenhuis woonde. Wij belden toch vooral naar ouders, dus interlokaal. En we kregen steeds een gespecificeerde rekening. Dat maakte uitrekenen veel makkelijker, want dat was nog van voor het online rekeningen bekijken bij KPN. De frequentie van de rekeningen was af en toe wat onregelmatig, maar het klopte altijd wel.

Nu heb ik alleen geen vaste lijn meer. Veel te duur als je nauwelijks belt, ook BelBudget.

Megumidonderdag 8 januari 2004 @ 09:19
Laatste keer gezegt. Geen zin in. En vervolgens de boel opgehangen.
detulp050donderdag 8 januari 2004 @ 09:20
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 09:19 schreef Megumi het volgende:
Laatste keer gezegt. Geen zin in. En vervolgens de boel opgehangen.
Uh
miss_dynastiedonderdag 8 januari 2004 @ 09:21
Ik heb begrepen dat Tele2 veel valse rekeningen stuurt en ken een aantal mensen die gewoon nog rekeningen kregen, terwijl ze niet meer bij Tele2 zaten, misschien iets om in overweging te nemen!
twidonderdag 8 januari 2004 @ 10:12
Ik denk dat ik volgende keer maar Tele2 neem als ze bellen. Het is hier GVD elke week tijdens etenstijd weer raak met die gasten. Ze blijven maar bellen. Misschien ben ik een keer van dat gezeur af als ik 't gebruik
detulp050donderdag 8 januari 2004 @ 10:15
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 09:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb begrepen dat Tele2 veel valse rekeningen stuurt en ken een aantal mensen die gewoon nog rekeningen kregen, terwijl ze niet meer bij Tele2 zaten, misschien iets om in overweging te nemen!
Je krijgt echt geen rekening als je geen Tele2 meer hebt
Meestal staat Preselect dan nog ingesteld,
heeft iemand een kastje die automatisch 1602 belt; iemand die een telefoon van tele2 heeft etc...
TinToRdonderdag 8 januari 2004 @ 11:41
Onzin

Ik bel zelf veel internationaal en dan is DIT met afstand het voordeligste.

Op dit moment kun je via telediscount ook naar ALLE vaste nummers in Nederland bellen voor 1 cent per minuut.

En je hoeft geen abo af te sluiten, je gebruikt het alleen wanneer je zelf wil.

Noliusdonderdag 8 januari 2004 @ 12:08
Geen onzin!

KPN had een monopolie, en dis is nu eindelijk weg. Die afzetters zijn veels te duur.

Alleen is Tele2 niet goedkoop. Pretium Telecom wel. Krijg zelfs een Laagste kosten garantie

Kun je overigens aanmelden bij t for telecom.