Jullie zijn mijn laatste hoop!
Morgen krijg ik namelijk mijn stagebegeleider op bezoek en ik heb nog steeds geen passende inleiding voor mijn les. De inleiding die ik in eerste instantie had is afgekeurd omdat hij niet pakkend genoeg was.
Dus ik zoek een passende inleiding bij mijn les.
Mijn les:
Eerst leren de kleuters een liedje (Ik loop mijn eigen weggetje en zoek een zak vol pitten, als ik er een gevonden heb dan ga ik er op zitten). Vervolgens gaan ze met die pittenzakjes dus een bewegingsspel doen. Een soort stoelendans enzo.
maarja, de pakkende opening enzo...
Help me asjeblieft!
quote:Ik iwst dat er zulke reacties zouden komen, fijn dat je er zo over denkt.
Op woensdag 7 januari 2004 20:19 schreef martijntie het volgende:
tja had je beter je best moeten doen en dr eerder aan moeten beginne he
Ik kan er nu wel tegenin gaan met ik ben er wel op tijd aan begonnen en ik heb goed mijn best gedaan, maar dat zal je toch wel niet geloven nietwaar?
quote:OHH ok dan ist goed alleen inspitatiloos ofzo ?
Op woensdag 7 januari 2004 20:22 schreef Troel het volgende:[..]
Ik iwst dat er zulke reacties zouden komen, fijn dat je er zo over denkt.
Ik kan er nu wel tegenin gaan met ik ben er wel op tijd aan begonnen en ik heb goed mijn best gedaan, maar dat zal je toch wel niet geloven nietwaar?
zoiets?
hebben jullie gezien dat het regent vandaag/ dat de zon schijnt.
Weten julie dat weer heel erg van invloed is op alles wat leeft bla bla
Als je een zaadje neemt en die begraaft in de aarde valt er regen op/ schijnt de zon erop bla bla, ik ken daar een leuk liedje over blah blah.
Nou zijn jullie de aarde en gaan tijdens het liedje het zaadje begraven bla bla
quote:Nou, ik had eerst een vrij simpele inleiding dat ik gewoon zingend de klas in zou lopen, maar dat was niet pakkend genoeg.
Op woensdag 7 januari 2004 20:23 schreef martijntie het volgende:[..]
OHH ok dan ist goed alleen inspitatiloos ofzo ?
Ik moet dus (wat ik maandag hoorde) een andere inleiding verzinnen. Maarja, ik kan dus werkelijk niets bedenken
Zo moeilijk moet het niet zijn lijkt me, maar ik weet het echt gewoon niet
quote:Kijk, dat is inderdaad wel iets ja!
Op woensdag 7 januari 2004 20:25 schreef Pearly het volgende:
ummm .. kun je niet iets met pitten laten zien vooraf .....
appelpitten, zonnebloempitten, kersepitten .......
Kleuters kun je héél snel leren dat je een pitje in het zand moet stoppen dat het daarna een plantje kan worden.zoiets?
quote:Ja, het is echt een inleiding op de les ja, een leuk verhaaltje waardoor ze enthousiast worden.
Op woensdag 7 januari 2004 20:25 schreef Rewimo het volgende:
Troel, het liedje doet me denken aan Klein Duimpje, kun je daar iets mee? Ik denk verder. De inleiding is bedoeld voor de kleuters zelf toch? Een soort verhaaltje dat je eerst vertelt?
quote:Dat is inderdaad het leukste wat je ermee kan doen... Helaas moeten de kleuters er morgen op gaan zitten.
Op woensdag 7 januari 2004 20:27 schreef Braque het volgende:
Het enige wat ik me nog wist te herinneren aan pittenzakjes op de kleuterschool, is dat ik die alleen leuk vond wanneer ze na een fikse reis door de lucht midden in 't gezicht van een random iemand kwamen
Je ziet wel weer dat ik niet met kinderen om kan gaan
quote:Koop en zooi van die plastic binnenpotjes ( zijn helemaal niet duur ) dan een zak aarde en een klein zakje zonnebloempitten bij de dierenwinkel .... en laat ze planten idd
Op woensdag 7 januari 2004 20:25 schreef Troel het volgende:[..]
Nou, ik had eerst een vrij simpele inleiding dat ik gewoon zingend de klas in zou lopen, maar dat was niet pakkend genoeg.
quote:Misschien heel simpel dat we allemaal graag fruit eten, en dat we de pitjes meestal weggooien, maar dat je daar ook andere leuke dingen mee kunt doen. Zoals planten om er een nieuw plantje van te maken, of in zakjes stoppen om er spelletjes mee te spelen.
Op woensdag 7 januari 2004 20:25 schreef Pearly het volgende:
ummm .. kun je niet iets met pitten laten zien vooraf .....
appelpitten, zonnebloempitten, kersepitten .......
Kleuters kun je héél snel leren dat je een pitje in het zand moet stoppen dat het daarna een plantje kan worden.zoiets?
quote:JA!!!!! Ik weet het!!!
Op woensdag 7 januari 2004 20:30 schreef Rewimo het volgende:[..]
Misschien heel simpel dat we allemaal graag fruit eten, en dat we de pitjes meestal weggooien, maar dat je daar ook andere leuke dingen mee kunt doen. Zoals planten om er een nieuw plantje van te maken, of in zakjes stoppen om er spelletjes mee te spelen.
We gaan het eerst over bonen enzo hebben... En dan dat sommige kinderen dat niet lekker vinden. Maar dat als je droge bonen koopt die in een pak of in een zak zitten, dat je er dan leuke dingen mee kan doen. Zo kan je er dan natuurlijk mee plakken, net zoals met macaroni, maar je kan er ook pittenzakjes van maken ja.
Niks tegen de meester zeggen hé?
quote:nee tuurlijk niet... het is een juffrouw
Op woensdag 7 januari 2004 20:38 schreef Pearly het volgende:
Yep .... nououo .. moet je kijken !!! komt helemaal goed.....
Met een beetje hulp van de andere die ook met kiddo's werken .......
Samen zijn we sterk zullen we maar zegge![]()
Niks tegen de meester zeggen hé?
En godzijdank is het mijn laatste stagedag bij haar... Ik mag haar niet zo
Succes hé !
Hoop dat alles goed gegaan is!!!
Wat vonden je kindertjes ervan en wat heb je nu precies gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |