Het blijkt dat ik op 5 december 76 heb gereden waar ik maar 50 mocht. Reden natuurlijk voor een bekeuring van ¤ 92,-
Over het algemeen weet ik wel wanneer ik te hard heb gereden en waar dat was. Deze bekeuring kon ik me absoluut niet meer herinneren... Voor de zekerheid had ik het toch maar even aan mijn pa gevraagd, misschien wist hij het. Gelukkig heeft hij in zijn agenda opgeschreven dat de auto toen voor een grote beurt naar de garage is geweest (meteen een o ja, natuurlijk). In het onderhoudsboekje staat ook dat er een grote beurt is geweest op 5 december.
De overtreding is om 13:47 uur geconstateerd... een tijd dat ik mijn auto nog niet had opgehaald... Ik ben er dus echt 100% zeker van dat ze bij de garage er veelste hard mee hebben gereden... maar hoe bewijs ik dit???
Morgen ga ik sowieso bij de garage langs voor uitleg...
Maar dat krijg je nooit bewezen denk ik, tenzij je een aflever en ophaalbewijs hebt met tijden waardoor je kan aantonen dat de auto toen niet onder jouw beheer stond.
laat de boete en het onderhoudsboekie zien.
quote:Ze doen toch geen 24 uur over een grote beurt
Op woensdag 7 januari 2004 18:52 schreef _GdR_ het volgende:
hoe bewijs ik dit.laat de boete en het onderhoudsboekie zien.
Nee dat wordt gewoon betalen ben ik bang voor.. tenzij je een eerlijke garage hebt.
quote:In het onderhoudsboekje staat alleen dat er op 5 december onderhoud is gepleegd... dit kan door iedereen zijn ingevuld. Er staan ook geen tijden bij....
Op woensdag 7 januari 2004 18:52 schreef _GdR_ het volgende:
hoe bewijs ik dit.laat de boete en het onderhoudsboekie zien.
Daarop staat de tijd als het goed is van hoelaat je hem bent gaan halen, want neem aan dat je toen pas betaald hebt.
Succes
Is het weleens iemand overkomen dat je 's-ochtends je auto naar een garage bracht voor een grote beurt en deze dan al voor 13:30 uur terug hebt gehad?????
quote:leasebak staat er toch.
Op woensdag 7 januari 2004 18:54 schreef t1m.nl het volgende:
Heb je geen bonnetje van de kosten die gemaakt zijn tijdens deze beurd ?Daarop staat de tijd als het goed is van hoelaat je hem bent gaan halen, want neem aan dat je toen pas betaald hebt.
Succes
TS succes ermee zal wel een hoop gemekker worden. Zoek getuigen dat je die dag Sinterklaas moest spelen en pas laat thuis was
quote:Dat is een goeie...
Op woensdag 7 januari 2004 18:54 schreef t1m.nl het volgende:
Heb je geen bonnetje van de kosten die gemaakt zijn tijdens deze beurd ?Daarop staat de tijd als het goed is van hoelaat je hem bent gaan halen, want neem aan dat je toen pas betaald hebt.
Succes
quote:not realy no
Op woensdag 7 januari 2004 18:55 schreef Abonides het volgende:
's-Ochtends om ongeveer 08:00 uur heb ik de auto gebracht en ongeveer om 15:30 uur gehaald...Is het weleens iemand overkomen dat je 's-ochtends je auto naar een garage bracht voor een grote beurt en deze dan al voor 13:30 uur terug hebt gehad?????
quote:Meestal combineer ik dat met werk, 's ochtends vroeg brengen en na werk ophalen. Meestal krijg je wel een leenauto of -fiets mee
Op woensdag 7 januari 2004 18:55 schreef Abonides het volgende:
's-Ochtends om ongeveer 08:00 uur heb ik de auto gebracht en ongeveer om 15:30 uur gehaald...Is het weleens iemand overkomen dat je 's-ochtends je auto naar een garage bracht voor een grote beurt en deze dan al voor 13:30 uur terug hebt gehad?????
Oftewel, geen idee hoe laat die klaar is
[Dit bericht is gewijzigd door Herkauwer op 07-01-2004 19:03]
wees blij dat dit niet het geval is bij jou
voorderest ben ik bang dat je zult moeten betalen.
quote:Nee.
Op woensdag 7 januari 2004 18:58 schreef weet_ik_veel het volgende:
Moet een garage bij het "testrijden" na een beurt niet de groene platen over de gele van jou hangen?
Ik zou gewoon met die boete langs de garage gaan en even om opheldering vragen.
quote:Ze hebben me een leenbak ter beschikking gesteld... maar aangezien ik vrij was en ik de auto aande eind van de middag kon ophalen was dat niet nodig...
Op woensdag 7 januari 2004 18:58 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Meestal combineer ik dat met werk, 's ochtends vroeg brengen en na werk ophalen. Meestal krijg je wel een leenauto of -fiets mee
Oftewel, geen idee hoe laat die klaar is
Edit: moet je natuurlijk niet tijdens het schrijven gaan vertellen dat je geen leenauto hebt meegekregen
[Dit bericht is gewijzigd door Gabberhead op 07-01-2004 19:07]
quote:Das alleen voor auto's zonder kentekens.
Op woensdag 7 januari 2004 18:58 schreef weet_ik_veel het volgende:
Moet een garage bij het "testrijden" na een beurt niet de groene platen over de gele van jou hangen?
Ik zou zelf ff langs de garage stappen en ff verhaal halen.
quote:De garage waar ik destijds de onderhoudsbeurten liet uitvoeren deed dat wel.
Op woensdag 7 januari 2004 19:02 schreef SoNoS het volgende:[..]
Das alleen voor auto's zonder kentekens.
quote:Wel ? Ik dacht dat het alleen voor nieuwe autos was, die nog niet op kenteken geregisteerd staan.
Op woensdag 7 januari 2004 19:04 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
De garage waar ik destijds de onderhoudsbeurten liet uitvoeren deed dat wel.
quote:Het is niet zo moeilijk aan te tonen dat iemand met valse platen rijdt, aangezien de kans nihil is dat hij ook met dezelfde auto rondrijdt. De kentekenplaten staan als het goed is geregistreerd bij een type auto en anders kan jij met de foto van je eigen auto wel aantonen dat die foto die geflitst is niet van jou is.
Op woensdag 7 januari 2004 18:58 schreef Me_Wesley het volgende:
Och, een kennis had het probleem dat iemand met fake kentekenplaten rondreed. Zijn nummer. Hij kreeg bekeuring na bekeuring binnen, en als hij het probeerde uit te leggen werd er bijvoorbeeld geen onderzoek naar ingesteld. Na veel rompslomp uiteindelijk toch het geld teruggekregen, maar hij krijgt nog steeds af en toe een bekeuring van die ander binnen.wees blij dat dit niet het geval is bij jou
voorderest ben ik bang dat je zult moeten betalen.
quote:Zeker weten!
Op woensdag 7 januari 2004 19:06 schreef SoNoS het volgende:[..]
Wel ? Ik dacht dat het alleen voor nieuwe autos was, die nog niet op kenteken geregisteerd staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |