de prijzen dalen
De gezamenlijke omzet van de supermarkten steeg
Maar meer zijn er volgens mij niet. Er zijn veel en veel meer nadelen (banen weg, minder keus, minder geld nieuwe ontwikkelingen, kleine winkels failliet, speciaalzaken failliet)
quote:ik denk niet dat er puur speciaalzaken failliet zijn gegaan door puur prijzenoorlog.
Op woensdag 7 januari 2004 18:38 schreef MaStar het volgende:
Ik vroeg me af, wat zijn nou de voordelen van de prijzenoorlog?? Natuurlijk wel een paar:de prijzen dalen
De gezamenlijke omzet van de supermarkten steegMaar meer zijn er volgens mij niet. Er zijn veel en veel meer nadelen (banen weg, minder keus, minder geld nieuwe ontwikkelingen, kleine winkels failliet, speciaalzaken failliet)
quote:BMW
Op woensdag 7 januari 2004 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Prijzenoorlog is tamelijk fake. Prijzen in Duitsland liggen nog steeds lager.
quote:Ja, maar daardoor moeten supermarkten ook meer bezuinigen. En dat doen ze op personeel. Ze zullen minder producten ontwikkelen (kost teveel geld). De meeste mensen gaan toch naar de grote supermarkten waarom de kleine supermarktjes langzaam gaan verdwijnen (stond laatst in de krant)....Duitsland is het angstscenario, veel lege winkels, kille sfeer met beperkt assortiment...
Op woensdag 7 januari 2004 18:49 schreef julesnijs het volgende:
dat de prijzen omlaag zijn gegaan lijkt me meer dan genoeg..
quote:Jongen, kijk in de krant, Er staat toch echt: 'Er is berekend dat 25% van de supermarkten (uitgaand vanuit de huidige situatie) binnen 6 maanden verdwenen is'. En ook zijn er bij AH al 440 banen verdwenen. Veel supermarkten maken ook verlies, want niet ELKE supermarkt krijgt meer klanten, alleen de winnaar vd prijzenoorlog...
Op woensdag 7 januari 2004 19:01 schreef RNR het volgende:
Bezuinigen door prijzenoorlog?? lijkt me niet aan de orde...marge per product neem weliswaar af...maar de gestegen omzet maakt dat verlies meer dan goed (dat is ook het idee erachter, anders zou je er niet aan beginnen natuurlijk...) 't ging voornamelijk om het terugwinnen van de klant -> dat lijkt te lukken. Meer verkopen = meer personeel nodig
Ook: Volgens J. Holla van onderzoeksbureau GfK hebben supermarkten niet of nauwelijks ruimte om de prijzen nog verder te verlagen. "Het heeft al zoveel geld gekost. De bodem is bereikt."
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 07-01-2004 19:14]
quote:Kijk, dat is ook een voordeel
Op woensdag 7 januari 2004 19:12 schreef Num het volgende:
De inflatie was vorig jaar een stukje lager
Maar toch vind ik de nadelen (als ik de kranten mag geloven) meer, en dan vooral op lange termijn...
quote:Bullshit
Op woensdag 7 januari 2004 19:34 schreef MaStar het volgende:[..]
Kijk, dat is ook een voordeel
Maar toch vind ik de nadelen (als ik de kranten mag geloven) meer, en dan vooral op lange termijn...
quote:Ja maar wel verschrikkelijke kille winkels, klein assortiment, kwalitatief mindere producten, minder winkels...
Op woensdag 7 januari 2004 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Bullshit
Kranten maken hype maar weten didely squat
Die schrijven de persberichten van de supermarkten over.
In Duitsland is al jaren een prijzenoorlog aan de gang en je doet er vreselijk goedkoop boodschappen.
En daar kunnen ze nooit zo'n erge prijzenoorlog volhouden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |