quote:voorbeeld wat duidelijker gemaakt
Op woensdag 7 januari 2004 17:37 schreef yogidrink het volgende:
Stel.. je bent een meisje en je hebt een uzi bij je en jekrijgt ruzie ofzow. Je schiet met de uzi iemand door zijn/haar ogen/hoofd , kan diegene/het OM je dan aanklagen of aangifte tegen jou doen?
[Dit bericht is gewijzigd door Lexcorp op 07-01-2004 17:47]
[Dit bericht is gewijzigd door Merina op 07-01-2004 17:46]
quote:liever een paar klappen vangen dan een strafblad oplopen vanwege illegaal wapenbezit.
Op woensdag 7 januari 2004 17:40 schreef Merina het volgende:
Liever een aangifte aan mijn broek hangen dan dat ik een gevecht ben beland.
quote:De kans is vrij groot dat je jezelf pepperspray in je ogen spuit. Dan ben je nog verder van huis
Op woensdag 7 januari 2004 17:40 schreef Merina het volgende:
Liever een aangifte aan mijn broek hangen dan dat ik in een gevecht ben beland.
quote:Tja inderdaad het kan tegen je gebruikt worden, maar mocht ik het geluk hebben om als eerste die pepperspray te gebruiken dan heb ik misschien een kleine voorsprong.
Op woensdag 7 januari 2004 17:42 schreef gelly het volgende:[..]
De kans is vrij groot dat je jezelf pepperspray in je ogen spuit. Dan ben je nog verder van huis
En wat betreft de politie: Het was ter verdediging.
verder is het bezit al verboden en de boete daarvoor varieert. reken iig op een paar honderd euro. 250 heb ik gehoord maar ook 400.
Dat hoorde ik van agenten uit dat district dus het is niet iets wat ik tussen neus en lippen door in de metro opving of zo.
Daarbij komt een proces verbaal wat niet netjes staat op je cv voor een hoop beroepen.
dan het gebruik. Dat ligt juridisch iets ingewikkelder omdat noodweer wel is toegestaan. Het punt is dat de rechter moet bepalen of je je kan beroepen op noodweer danwel noodweer exces. Ik durf hier dus verder geen uitspraak over te doen want ik ben geen jurist.
Ik ben niet tegen het gebruik van pepperspray als zelfverdediging door dames. Maar aub zorg wel dat als je de keuze maakt om het bij je te hebben danwel te gebruiken die keuze weloverwogen is. Weet de risico's.
quote:Ja, die hebben ook pistolen
Op woensdag 7 januari 2004 17:53 schreef NinjaNoKa het volgende:
ja moet je eens kijken hoeveel agenten zon busje normaal ook op zak hebben
BR
quote:Dan nog is alleen het gebruik gerechtvaardigd.
Op woensdag 7 januari 2004 17:48 schreef Merina het volgende:[..]
En wat betreft de politie: Het was ter verdediging.
[Dit bericht is gewijzigd door Me_Wesley op 07-01-2004 18:55]
quote:Die hebben daar een vergunning voor.
Op woensdag 7 januari 2004 17:53 schreef NinjaNoKa het volgende:
ja moet je eens kijken hoeveel agenten zon busje normaal ook op zak hebben
quote:KWAKBOL !!
Op woensdag 7 januari 2004 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Ja, die hebben ook pistolen
Kwakbol
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |