abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2004 @ 11:26:26 #1
68892 Guidosaurus
United chaos and anarchy
pi_16032452
Heb er weer eens een! Hoe irritant! Heb van die peperdure Zovirax gekocht wat bij ook nog nooit heeft geholpen. Wie heeft er een echt goed werkend middel?
Wie de bal kaatst moet z'n bek houden.
pi_16032627
Ik heb zelf ook dat virus in m'n lichaam en heel af en toe komt het naar buiten.
Er is maar 1 goed remedie; zorg dat je voldoende slaap krijgt, echt!!
Zorg er ook voor dat je stress vermijdt/relativeert.
Sinds ik dat doe heb ik "hem" al 5 jaar niet meer gehad.
Ik ben een man, 38 jaar, en werk als salesmedewerker.
Suc6!!
pi_16032648
Er werkt echt helemaal niets tegen.
Gewoon vanaf blijven en voldoende rust, gezonde voeding etc. helpt het beste.
  woensdag 7 januari 2004 @ 11:34:12 #4
53620 CalvinSpiff
aka Captain Spiff
pi_16032669
Je kan net zo goed koortslipzalf halen bij het Kruidvat. Daar zit precies dezelfde werkende stof in en is een stuk goedkoper. Voor een betere werking van de zalf moet je echt heel erg op tijd beginnen... zodra je de tinteling voelt van een koortslip die er aan zit te komen. Verder kan je beter heel dun smeren en dan wat vaker op een dag dan één keer dik.

[edit typo]

[Dit bericht is gewijzigd door CalvinSpiff op 07-01-2004 11:43]

[url=http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=40763]it's me![/url]
pi_16032676
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 11:26 schreef Guidosaurus het volgende:
Heb er weer eens een! Hoe irritant! Heb van die peperdure Zovirax gekocht wat bij ook nog nooit heeft geholpen. Wie heeft er een echt goed werkend middel?
Zovirax werkt bij mij prima, je moet het alleen wel op tijd erop smeren. Dus als je al een open lip heb dan ben je te laat, het werkt dan wel, alleen duurt het wat langer.
pi_16032794
bij mij werkt het ook, heel vaak per dag opsmeren, soms kun je het voorkomen (lukt me meestal niet) maar door het smeren blijft hij klein is is hji eerder weg. (ik gebruik ook gewoon kruidvat huismerk, werkt even goed)

trouwens.......ik krijg hem meestal wanneer mijn weerstand erg laag is....vermoeidheid en te weinig vitamines........

www.weescreatief.nl
quote: RAMBLE ON!!!
  woensdag 7 januari 2004 @ 11:38:41 #7
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_16032802
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 11:34 schreef DKS_ReDHeaD het volgende:

[..]

Zovirax werkt bij mij prima, je moet het alleen wel op tijd erop smeren. Dus als je al een open lip heb dan ben je te laat, het werkt dan wel, alleen duurt het wat langer.

Kan wel, maar hij is af en toe zo snel
's ochtends tinteling, 's middags feest, voordat ik de zalf kon halen
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  woensdag 7 januari 2004 @ 11:39:08 #8
55086 Phenomenom
Met spelvout :{
pi_16032819
Oooh ik knijp die blaasjes uit. Wat hartstikke zeer doet, maar daarna is het altijd na een dag weg
  woensdag 7 januari 2004 @ 11:41:52 #9
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_16032913
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 11:39 schreef Phenomenom het volgende:
Oooh ik knijp die blaasjes uit. Wat hartstikke zeer doet, maar daarna is het altijd na een dag weg
Zeer pijnlijke maar goede oplossing.

Ik vindt sowieso die reclames irritant, alsof je je moet schamen omdat je zo'n ding op je lip hebt.
Zo worden je wel meer dingen aangesmeerd.

SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  woensdag 7 januari 2004 @ 11:52:39 #10
55086 Phenomenom
Met spelvout :{
pi_16033215
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 11:41 schreef Killjoy het volgende:

[..]

Zeer pijnlijke maar goede oplossing.

Ik vindt sowieso die reclames irritant, alsof je je moet schamen omdat je zo'n ding op je lip hebt.
Zo worden je wel meer dingen aangesmeerd.

Pijn is fijn toch

Maareh het is nou niet bepaalt mooi te noemen, dus dat je er snel van af wilt is wel logisch

woensdag 7 januari 2004 @ 11:57:14 #11
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_16033346
Als je hem al hebt is smeren echt te laat. Werkt alleen als tie nog tintelt.. Smeren helpt wel een beetje tegen het verspreiden van het blaasje, m.a.w. het voorkomt het groter worden........
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 7 januari 2004 @ 11:58:22 #12
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_16033377
Koordslip schrijf je met een D!
pi_16033455
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 11:58 schreef Dodec het volgende:

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_16033502
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 12:01 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Taalpurist.
pi_16038893
quote:
... maar dan noem je het ook wel 'string'
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_16039179
quote:
ja, bijna....
tot ziens u bent de zwakste schakel
www.weescreatief.nl
quote: RAMBLE ON!!!
pi_16039263
bah een SOA
pi_16061246
zovirax kan alleen helpen als je het meteen erop doet als je een koortslip voelt komen.
verder werkt zinkzalf of akolip (zit volgens mij ook zink in) het snelst.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 01:32:39 #19
68892 Guidosaurus
United chaos and anarchy
pi_16120055
Voel ik het aankomen en smeren, helpt het nog niet :S
  zaterdag 10 januari 2004 @ 01:35:29 #20
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16120123
Uit koude wind en felle zon blijven met je oververmoeide lip.

Bij mij werkt zovirax trouwens wel. Ik heb er alweer ééntje mee weggepest deze winter.

Jawohl Herr Kaloin!
  Vis een optie? zaterdag 10 januari 2004 @ 07:58:44 #21
70532 loveli
N
pi_16122263
Zinkcapsules innemen en veel vitamine C helpt ook. En een paar uur met ijsblokjes tegen je lip, dan kan het virus zich niet zo snel vermenigvuldigen. Helpt natuurlijk het beste als je er snel bij bent.
crap in = crap out
pi_16122663
Zovirax hielp bij mij ook niet zo goed. Ik gebruik voortaan vectavir, ook duur spul. Maar bij mij helpt het wel. Ik zorg dat ik altijd zo'n tubetje bij me heb, zodat ik meteen kan smeren als ik een tinteling voel.
Ik heb er vaak last van als ik ben wezen stappen. Omdat de glazen daar niet goed gespoeld worden. Dus drink ik meestal maar met een rietje. Dat is beter dan weer een week met zo'n lelijke lip rond te lopen. (Oke, bier met een rietje, niet doen :p)
Verder heb ik er altijd veel last van tijdens de zomer. Doordat de zon zo fel op je lippen schijnt worden ze droog, dus dan smeer ik altijd weer heel veel lippenbalsem op. En ook dat voorkomt het. Hetzelfde geldt voor de winter, als het zo koud is.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 14:40:38 #23
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_16127538
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 10:01 schreef Muchacha20 het volgende:
Ik heb er vaak last van als ik ben wezen stappen. Omdat de glazen daar niet goed gespoeld worden. Dus drink ik meestal maar met een rietje. Dat is beter dan weer een week met zo'n lelijke lip rond te lopen. (Oke, bier met een rietje, niet doen :p)
Denk je echt dat het door "besmette" glazen komt? Ik mag toch hopen van niet? Anders durft straks niemand meer zijn biertjes te drinken... Kan het niet gewoon zo zijn dat je door het uitgaan slaap- en vitaminegebrek krijgt en daardoor een koortslip krijgt?
pi_16127823
ik heb een koort- slip
pi_16128027
lipactin van Wildmer. Het is hier in België iets goedkoper dan zovirax en bij mij werkt het beter. Ik heb het gebruikt van de eerste keer dat ik iets merkte (ik stond op met jeuk en kleine bultjes op men lip) en ben het direct gaan aandoen, de eerste dag zelfs elk uur een beetje.
Ik was er in 5 dagen vanaf. Nog een voordeel tegenover zovirax is dat lipactin doorzichtig is dus je loopt niet met die witte zooi op je gezicht
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_16128557
Ik gebruik Aciclovir, werkt erg goed! Alleen moet ik er wel echt op tijd bij zijn, dus echt meteen alls je ook maar iets voelt.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_16133930
ik heb soms het idee dat als ik er wel zovirax op smeer dat hij juist opkomt en dat als ik er niks aan doe dat hij dan weg blijft kan ook gewoon puur psychisch zijn hoor maar ja verder zit ik er altijd heel weinig aan en dan krijg je niet zon volop grote korst enzo en merkt bijna niemand het eigenlijk op
pi_16841111
mijn tante 'zweerde' altijd bij tetracycline zalf, dat is een antibiotische zalf die ze zelf illegaalde in de apotheek waar ze werkte.
van al die zalven heb ik het idee dat ze een koortsblaas wel kunnen onderdrukken, maar dat ie er dan een week later toch door moet.
ik moet te felle zon i.c.m. kou vermijden (skiën, op de boot), warm blijven, vet smeren en niet te moe zijn. maar soms komt het ook zo maar op.
tiskut.

ik ben vandaag weer heel lelijk, een dikke kloppende puist op mijn bovenlip.
ik heb ze ook wel eens in mijn neus, die is dan aan een kant twee keer zo dik.
gelukkig heb ik geen maagzweer, maigraine, horrelvoet of depressief karakter... er valt mee te leven!

groeten, renate

't had net zo goed andersom kunnen zijn
  donderdag 5 februari 2004 @ 23:58:09 #29
68892 Guidosaurus
United chaos and anarchy
pi_16929884
Hij is al heeeeel lang weer weg gelukkig
pi_16929957
Koort-slip

!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_16930261
Ik heb ook "vaak" last van een koortslip Aangezien ik heel snel vader wordt en heb gehoord dat babytjes er dood aan kunnen gaan ga ik een hele lading sofirax in huis halen
pi_16936637
Zelf gebruik ik Onvax voor mijn koortslip. Dit werkt echt perfect. Je kan het bij de volgende site bestellen, je betaald iets van 10 euro geloof ik.

http://www.royalwomen.nl/

pi_16937400
Zovirax, vectavir, antibiotische zalf van de dokter, zinkzalf, kruitvat-merk... Ik heb werkelijk alle zalfjes gehad... en niets hielp!! ook als ik er op tijd bij was, bij de tinteling.

Ik zweer nu bij een homeopatisch middeltje, apropos heet het geloof ik... het bevat een stofje wat in bijenwas zit... het helpt bij mij zeer goed!! Ik heb een tubetje zalf en een stifje...

ik krijg altijd een koortslip als ik een lage weerstand heb, en het is echt een grote fabel dat je het van vuile glazen krijgt... Het blaasje is ook alleen besmettelijk als er nog vocht inzit. ijs is ook altijd een goed middeltje, maar mijn ervaring is, dat het uitstel van exucutie is

Dat van die baby'tjes heb ik ook vaak gehoord.. niet in de buurt komen dus als je er eentje hebt

pi_16938692
Tintelen? Niks tintelen! En ik heb me er toch een berg van die dingen gehad. 2 maanden terug had ik er elke 2 weken wel een. Nou dan wordt je gek.

Zorgen dat je weerstand hoog blijft, dat ik denk ik het beste middel ertegen.

pi_16939031
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 11:39 schreef Phenomenom het volgende:
Of je pakt een schone speld en prikt hem leeg doet een stuk minder pijn
  dinsdag 18 mei 2004 @ 15:00:30 #36
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19218366
Uit gesloten topic.
quote:
Miss_mini - dinsdag 18 mei 2004 @ 13:06

Gister ik voelde het gewoon opkomen,maarja geen cremepje bij de hand naja,nu vamorgen sta ik op zit er toch een joekel van een blaar op m,n lip,voelt ook nog niet eens zo prettig aan,trekkerig gevoel,het brandt en met eten is het heel irri.
Ik heb geloof ik 4 verschillende crempjes voor m,n koortsblaar omdat ik er nog al eens vaker last van heb. Ik wil er zo snel mogelijk van af.

Maarja wat werkt nu echt goed?
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19219029
Ik ben denk ik 1 keer per maand de klos, wat zo'n koortslip betreft iig. Een jaar terug kreeg ik de tip om 'lysine' (een stof die het moet helpen verkomen) te slikken. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit niets hebt. Ondanks dat het op internet staat dat het werkt, heb ik het na 2 potten leeg slikken nog steeds.

Wat betreft het krijgen van een koortslip, ligt het vaak aan te kort slaap, te veel drank en te veel zon of te slecht weer. Ik weet bijvoorbeeld dat het tijdens mijn vakantie optreedt en met een gemiddelde kermis krijg ik er ook 1.

Zijn er nog meer mensen waarbij die druppels werkelijk werken?

Ik heb al een aantal verschillende merken creme gebruikt. Mijn gevoel is dat het allemaal wel werkt, maar het meer gaat om er op tijd bij zijn en vaak smeren. Dus altijd een tubetje bij je hebben is het advies. Doe ik iig wel....

Maar er zijn mensen die een oplossing hebben voor het geemmer met het tubetje; opendraaien en dan weer een grote lading creme eruit krijgen, terwijl je maar een klein beetje nodig hebt.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 16:57:18 #38
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_19221163
Een koortslip heeft dus met je weerstand te maken, als ie minder is dan kan het virus makkelijker actief worden.

Wat bij mij heel goed helpt is aciclovir, maar in principe moet elke antivirale creme werken.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:33:45 #39
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_19224407
Goede weerstand is heel belangerijk, ik krijg er alleen eentje als ik slecht eet, of veel stress te verduren heb. (bijvoorbeeld voor een eerste date, heeel irritant. )

mn tante heeft voor mij een smeerseltje meegenomen uit spanje ofzo, virexen 2% idoxuridina ofzo. Smeer je erop, gaat even heel er samentrekken en je lip word er gigantisch scraal van, maar da's met een uurtje over, en dan ben je er ook vanaf.
gebruik dit potje al een half jaar, en is nog 3 kwart vol, gelukkig heb ik er nog 5.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')